Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gravid med elskeren, hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste.

Det som ikke skulle skje, har skjedd. Jeg har satt meg selv i en veldig vanskelig situasjon.

Og jeg kunne virkelig trenge noen tips og råd da jeg ikke har noen andre jeg kan si dette til.

 

Han vil selvfølgelig ikke ha barnet og mener det kun er en ting å gjøre.

og jeg skulle ønske at det aldri hadde skjedd.

Jeg har alltid vært imot abort, det er imot alt jeg tror på og står for.

Men i dette tilfellet så har jeg tenkt tanken.

 

Om sant skal sies så møtte jeg han mens jeg og kjærsten hadde en vanskelig periode. Nå er det slutt mellom oss(ikke offisielt), men vi bor sammen enda, da det er barn involvert.

Og om jeg velger å beholde barnet kommer jeg nok til å bli stemplet som utro og det blir mye snakk(bor på en forholdsvis liten sladreplass).

Men dette blir nok glemt etterhvert og skal ikke påvirke min avgjørelse.

 

Jeg har to barn fra før, er student og på utkikk etter nytt sted å bo. Det er ikke ideelt å sette et nytt barn inn i denne situasjonen. Men jeg vil ikke ta en avgjørelse jeg vil angre på og kanskje slite med senere.

Jeg vil muligens også slite med å sette et nytt friskt barn til verden senere om jeg skulle få lyst til det.

 

Jeg vet selv hvor utrolig dum jeg har vært, så jeg trenger ikke noen kommentarer på det. Anonym poster: 5e115601f6da8bdc773de4a03deb214f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Kjæresten og jeg hadde en vanskelig periode" må jo være den mest brukte unnskyldingen utro kvinner har for å ligge rundt...

 

Ligger man rundt og har ubeskyttet sex så får man ta konsekvensene.

 

Hvorfor du spør på ett forum hva du burde gjøre i en slik sak er for meg en stor gåte,men kanskje et tegn på at du ikke er særlig moden selv om du har barn fra før.

 

Ett voksent og reflektert menneske ligger ikke rundt når ting er vanskelig i ett forhold,rett og slett umoden oppførsel du har,håper jeg aldri blir lurt av ett slikt kvinnfolk som deg.

 

Du burde nok aldri ha vært i noe forhold med noen IMHO.

Anonym poster: 84b8ffbd463cdd0fccf0a20bedeec284

 

Jeg har verken "ligget rundt" eller hatt ubeskyttet sex.

Den biten med utroskap kan vel diskuteres ut ifra hvordan man ser på det, men er ikke det som er tema.

Før man dømmer bør man ha all fakta, og du snakker om å ikke være spesielt moden. Anonym poster: 5e115601f6da8bdc773de4a03deb214f

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva er det du virkelig kunne tenke deg? Du er student, så jeg antar at du sliter noe veldig allerede økonomisk, og du har allerede to barn. Hvordan går det med de to angående det å betale for alt sammen? Vil du takle det økonomisk hvis du lar deg selv la enda ett barn bli født inn i din situasjon? Hvordan skal du få tiden, økonomien og omsorgen strekke til både skole, to barn og en nyfødt??? Du er ikke alene i denne situasjonen, så du kan ikke tenke på deg selv og det du vil.. er det ansvarlig for de du er glad i at du fullfører denne graviditeten?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rent økonomisk vil det ikke bli noe problem da jeg holder på å omskollere meg og får støtte slik.Og jeg vil få en godt betalt jobb når jeg er ferdig.

 

Det som plager meg er at barnefaren har disse meningene sine.

Og om jeg velger å beholde går jeg imot det han vil, og han vil nok hate meg for det. Prøver så godt jeg kan å sette meg litt i hans situasjon også.

Og selvfølgelig er jeg bekymret for om jeg vil greie å fullføre utdanningen min.

 

Og jeg vet ikke hvordan jeg vil føle det etter en evt abort. Anonym poster: 5e115601f6da8bdc773de4a03deb214f

Lenke til kommentar

Jeg har verken "ligget rundt" eller hatt ubeskyttet sex.

Den biten med utroskap kan vel diskuteres ut ifra hvordan man ser på det, men er ikke det som er tema.

Før man dømmer bør man ha all fakta, og du snakker om å ikke være spesielt moden. Anonym poster: 5e115601f6da8bdc773de4a03deb214f

 

Vanskelig å bli gravid uten at man har ubeskyttet sex,eller at prevensjonen svikter....

 

Ser du går rett i forsvarsposisjon fremfor å innrømme hva du har gjort,det er utroskap hvis man ligger med noen andre når man har kjæreste,med mindre man har en partner som "gir en lov" til slikt.

Hvis ikke må man være singel,og partneren skal også vite at det er slutt(ligge med noen og så si at det er slutt til partner,er også utroskap).

Skulle ikke forundre meg om du hadde sex med kjæresten din samtidig som du lå med denne andre fyren også(?).

 

Beklager,men på meg virker du som den type menneske man burde holde seg unna,da din umodenhet lager problemer for folk som er rundt deg.

 

Er ganske uviktig at du er blitt gravid,det er bare en konsekvens av din oppførsel,og det vet du godt at stemmer.

 

Kanskje du kan begynne med å innrømme hvordan du holder på,så er du ihvertfall over den første kneika når det gjelder å forandre din oppførsel,for slik jeg og sikkert flere andre ser det,så er det umodent og ikke gjøre det slutt før man ligger med en annen person(selv om man "har en vanskelig periode",eller det går den veien mot at det blir slutt allikevel) .

 

 

Men lykke til videre i livet,for det kommer du nok virkelig til å trenge.

 

Anonym poster: 84b8ffbd463cdd0fccf0a20bedeec284

 

Jeg vil si at det er ganske umodent å være anonym og rakke ned på noen som er i en vanskelig og sårbar situasjon.

Du må virkelig føle deg mektig og stor med din gode moral.

 

Du vet ingenting om bakgrunnen for hva som har hendt(kanskje det ikke er jeg som er den store drittsekken i saken), og jeg kommer heller ikke til å fortelle om det. Anonym poster: 5e115601f6da8bdc773de4a03deb214f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

om du ikke er troll, men faktisk ei gravid dame så må jeg bare gratulere!

 

barnet vil vokse opp uten en far, og muligens i en dårlig økonomisk situasjon om du ikke tar abort. gjør celleklumpen en tjeneste å ta abort.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Orker ikke å la dette gå til en abort-debatt, men jeg vil anbefale TS å tenke nøye igjennom dette.

 

Foreslår heller adopsjon.

 

Er mot abort selv, så henger meg på denne personens mening :) Det er flere ektepar som virkelig vil ha barn, men ikke kan få. Adopter det vekk da vel! Så får noen denne gleden :)

 

Og ja.. Du har nok vært utro, selv om det er surt å innrømme :/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

om du ikke er troll, men faktisk ei gravid dame så må jeg bare gratulere!

 

barnet vil vokse opp uten en far, og muligens i en dårlig økonomisk situasjon om du ikke tar abort. gjør celleklumpen en tjeneste å ta abort.

 

Ville du valgt å ikke leve eller å leve som "fattig"? Jeg ville gjort (eller råde deg til) å gjøre som Notelitten sier, å adoptere bort barnet.

 

####moderatoredit: Fjernet sitat og svar på slettet post####

Endret av Daskemannen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...