Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gravid med elskeren, hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Anonym poster: 5e115601f6da8bdc773de4a03deb214f

Jeg synes du skal beholde barnet, da et barn er alltid en glede. Å ta det bort fordi det er ubeleilig eller fordi det var en uortodoks situasjon du ble gravid i er ikke relevant. Du hadde ubeskyttet sex og ble gravid, og du virker oppegående nok til å være en bra foreldre så det finnes ingen grunn til å ta abort. Det skal være vanskelig å ha barn, men det er lettere å kombinere barn med studier enn det er å kombinere det med jobb.

 

Så behold barne å elsk det, (og sørg for at du har en god advokat til å sanke inn pengene dine fra elskeren din og din "samboer" ;) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg ikke hatt noen andre enn meg selv å tatt hennsyn til så hadde valget vært enkelt. Jeg er i utgangspunktet i mot abort, fordi jeg mener det ikke skal brukes som "prevensjonsmiddel".

Og jeg trodde aldri jeg skulle havne i denne situasjonen.

 

Barnefaren har nok mellom ørene til å føle et ansvar om jeg velger å behold, det er nok også derfor han ønsker at jeg skal ta abort så han slipper dette ansvaret.

 

Og jeg skjønner ikke hvorfor noen her mener jeg burde diskutere dette med samboeren/eksen min da dette ikke har noe med han å gjøre.

 

Anonym poster: 5e115601f6da8bdc773de4a03deb214f

Lenke til kommentar

Og jeg skjønner ikke hvorfor noen her mener jeg burde diskutere dette med samboeren/eksen min da dette ikke har noe med han å gjøre.

Førtse post:

Nå er det slutt mellom oss(ikke offisielt), men vi bor sammen enda, da det er barn involvert.

 

Nei, jeg kan jo se hvorfor det ikke har noe med ham å gjøre... i det hele tatt..

 

Jeg skal ikke bli boende sammen med han, det er bare midlertidig. Så derfor mener jeg at han ikke har noe han skulle ha sagt. Anonym poster: 5e115601f6da8bdc773de4a03deb214f

Lenke til kommentar

Synes det var mye negative svar her. Det er da ikke bare damenes ansvar at de blir gravide, det skal jo mannfolk til. Vil ikke elskeren ha barn, så burde han iallefall vært voksen nok til å enten bruke prevensjon og satse på at det holder eller avstå fra å krype til køys. Har selv vært i et forhold som var svært problematisk på slutten. På samme måte som deg bodde jeg og eksen en stund sammen, etter at forholdet var over, på grunn av barn. Og ja, jeg følte stort behov for å koble av fra problemene den siste tiden under samme tak. For mange vil det nok være terapi å føle tryggheten hos en annen person.

 

Siden du har to barn fra før og venter nummer tre, prøv å sett deg inn i deres situasjon. Det er jo barna som har førsteprioritet selv om situasjonen er vanskelig. Om det var moren din som opplevde det samme som deg, hvilken løsning ville du helst at hun skulle velge? Nå vet jeg ikke hvor gamle barna du har fra før er, hvordan tror du de ville tatt i mot en halvbror/-søster uten at det er en far i huset? Om de er store nok til å forstå hvordan ting henger sammen må du være forberedt på noen spørsmål.

 

Du har kanskje venner eller noen i familien du kan prate fortrolig med. Kanskje kan de gi deg litt avlastning om studiene krever mer av deg en periode. Du må uansett selv ta det avgjørende valget, selv om elskeren krever abort. Det er du som fysisk er gravid og sitter igjen med det største ansvaret.

Anonym poster: b80e602c36328eb6ea93bbad989c4c98

 

Hadde jeg kun tenkt på meg selv ville jeg ikke vurdert abort engang!

 

Og jeg er sikker på at alle som blir gravide spør eksen sin om råd når de blir gravid. Selvfølgelig ikke! Anonym poster: 5e115601f6da8bdc773de4a03deb214f

Lenke til kommentar

Synes det var mye negative svar her. Det er da ikke bare damenes ansvar at de blir gravide, det skal jo mannfolk til. Vil ikke elskeren ha barn, så burde han iallefall vært voksen nok til å enten bruke prevensjon og satse på at det holder eller avstå fra å krype til køys. Har selv vært i et forhold som var svært problematisk på slutten. På samme måte som deg bodde jeg og eksen en stund sammen, etter at forholdet var over, på grunn av barn. Og ja, jeg følte stort behov for å koble av fra problemene den siste tiden under samme tak. For mange vil det nok være terapi å føle tryggheten hos en annen person.

 

Siden du har to barn fra før og venter nummer tre, prøv å sett deg inn i deres situasjon. Det er jo barna som har førsteprioritet selv om situasjonen er vanskelig. Om det var moren din som opplevde det samme som deg, hvilken løsning ville du helst at hun skulle velge? Nå vet jeg ikke hvor gamle barna du har fra før er, hvordan tror du de ville tatt i mot en halvbror/-søster uten at det er en far i huset? Om de er store nok til å forstå hvordan ting henger sammen må du være forberedt på noen spørsmål.

 

Du har kanskje venner eller noen i familien du kan prate fortrolig med. Kanskje kan de gi deg litt avlastning om studiene krever mer av deg en periode. Du må uansett selv ta det avgjørende valget, selv om elskeren krever abort. Det er du som fysisk er gravid og sitter igjen med det største ansvaret.

Anonym poster: b80e602c36328eb6ea93bbad989c4c98

 

 

Setter pris på litt forståelse. Skal ærlig innrømme at det ikke har vært lett og fortsatt ikke er lett å holde maska foran ungene når samboreren er i nærheten. Men hva gjør man ikke for de små.

 

Og du har utrolig rett i det du skriver.

Barna er ganske små enda og har ikke så mye forståelse for sammenhengen her. Det største barnet skal begynne i 2.klasse nå og har ved flere anledninger snakket om at h*n ønsker seg en lillebror eller lillesøster til, så der vil det nok bli glede.

 

Og egentlig så skulle jeg vel ønske at jeg ikke hadde disse tankene og følelsene rundt abort. Anonym poster: 5e115601f6da8bdc773de4a03deb214f

Lenke til kommentar

Setter pris på litt forståelse. Skal ærlig innrømme at det ikke har vært lett og fortsatt ikke er lett å holde maska foran ungene når samboreren er i nærheten. Men hva gjør man ikke for de små.

 

Og du har utrolig rett i det du skriver.

Barna er ganske små enda og har ikke så mye forståelse for sammenhengen her. Det største barnet skal begynne i 2.klasse nå og har ved flere anledninger snakket om at h*n ønsker seg en lillebror eller lillesøster til, så der vil det nok bli glede.

 

Og egentlig så skulle jeg vel ønske at jeg ikke hadde disse tankene og følelsene rundt abort.

Anonym poster: 5e115601f6da8bdc773de4a03deb214f

 

Som jeg skrev litt i forrige posten, tenk litt over hvilke ressurser du har rundt som kan støtte deg om det skulle bli krevende med barn på heltid og studier. Det må være viktigere å ta hensyn til enn elskeren som krever at du tar abort. Kanskje det gjør at valget blir enklere? Ut fra det inntrykket jeg har til nå vil jeg anbefale å ikke ta abort. Anonym poster: b80e602c36328eb6ea93bbad989c4c98

Lenke til kommentar

Jeg har verken "ligget rundt" eller hatt ubeskyttet sex.

Den biten med utroskap kan vel diskuteres ut ifra hvordan man ser på det, men er ikke det som er tema.

Før man dømmer bør man ha all fakta, og du snakker om å ikke være spesielt moden. Anonym poster: 5e115601f6da8bdc773de4a03deb214f

 

Vanskelig å bli gravid uten at man har ubeskyttet sex,eller at prevensjonen svikter....

 

Ser du går rett i forsvarsposisjon fremfor å innrømme hva du har gjort,det er utroskap hvis man ligger med noen andre når man har kjæreste,med mindre man har en partner som "gir en lov" til slikt.

Hvis ikke må man være singel,og partneren skal også vite at det er slutt(ligge med noen og så si at det er slutt til partner,er også utroskap).

Skulle ikke forundre meg om du hadde sex med kjæresten din samtidig som du lå med denne andre fyren også(?).

 

Beklager,men på meg virker du som den type menneske man burde holde seg unna,da din umodenhet lager problemer for folk som er rundt deg.

 

Er ganske uviktig at du er blitt gravid,det er bare en konsekvens av din oppførsel,og det vet du godt at stemmer.

 

Kanskje du kan begynne med å innrømme hvordan du holder på,så er du ihvertfall over den første kneika når det gjelder å forandre din oppførsel,for slik jeg og sikkert flere andre ser det,så er det umodent og ikke gjøre det slutt før man ligger med en annen person(selv om man "har en vanskelig periode",eller det går den veien mot at det blir slutt allikevel) .

 

 

Men lykke til videre i livet,for det kommer du nok virkelig til å trenge.

 

Anonym poster: 84b8ffbd463cdd0fccf0a20bedeec284

 

Jeg vil si at det er ganske umodent å være anonym og rakke ned på noen som er i en vanskelig og sårbar situasjon.

Du må virkelig føle deg mektig og stor med din gode moral.

 

Du vet ingenting om bakgrunnen for hva som har hendt(kanskje det ikke er jeg som er den store drittsekken i saken), og jeg kommer heller ikke til å fortelle om det. Anonym poster: 5e115601f6da8bdc773de4a03deb214f

Hva i helvete? Glad vi ikke er like alle sammen.. Endret av Brevdue
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som nevnt alle barn er en velsignelse!, men alvorlig talt..ta en avgjørelse, det er ikke planlagt, og det høres ikke ut som du trenger et barn til og passe på,og ikke tror jeg elskern din vil dette heller, og ei høres det ut som det kunne gjort livet ditt lettere eller bedre. Så, min tanke hadde vært..abort, ikke si noe til noen andre enn din mor evt far om du trenger og prate med noen, flytt ut før du har det tydeligvis ikke bra der du er siden du har havnet i denne situasjon, ta vare på de barn du allerede har, elsk dem som bare du kan og få et godt liv framover. Også får du huske på dette som en dyrebar lærdom.Så..skjer det engang til så shame on you..enkelt og greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Setter pris på litt forståelse. Skal ærlig innrømme at det ikke har vært lett og fortsatt ikke er lett å holde maska foran ungene når samboreren er i nærheten. Men hva gjør man ikke for de små.

 

Og du har utrolig rett i det du skriver.

Barna er ganske små enda og har ikke så mye forståelse for sammenhengen her. Det største barnet skal begynne i 2.klasse nå og har ved flere anledninger snakket om at h*n ønsker seg en lillebror eller lillesøster til, så der vil det nok bli glede.

 

Og egentlig så skulle jeg vel ønske at jeg ikke hadde disse tankene og følelsene rundt abort.

Anonym poster: 5e115601f6da8bdc773de4a03deb214f

 

Som jeg skrev litt i forrige posten, tenk litt over hvilke ressurser du har rundt som kan støtte deg om det skulle bli krevende med barn på heltid og studier. Det må være viktigere å ta hensyn til enn elskeren som krever at du tar abort. Kanskje det gjør at valget blir enklere? Ut fra det inntrykket jeg har til nå vil jeg anbefale å ikke ta abort. Anonym poster: b80e602c36328eb6ea93bbad989c4c98

så etthvert barn skal settes tilverden uansett vilkår og sitasjon?!, bare fordi man har et "enormt" støtteapparat rundt seg..nei det skurrer og vitner om egoisme ut av en annen verden...Men Selv om elskeren "krever" at du skal ta abort så er det likevel du som bestemmer, likevel så må du kunne tenke så mye selv, at du faktisk skjønner og forstår at han ikke vil dette!. Og vil du virkelig sette barnet til verden da?. Ta heller vare på deg selv og de du har!.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk til alle dere som har satt dere ned og skrevet gjennomtenkte og gode råd. Det har gjort det litt lettere for meg, og gitt meg nye tanker.

Jeg tror nå at jeg kommer til å ta rett valg. Anonym poster: 5e115601f6da8bdc773de4a03deb214f

 

En annen tråd TS har startet.

Tydeligvis at TS ikke er helt sikker på egen legning da h*n i den tråden var gutt, mens i denne en jente.

 

Jaja, hva skal en si.. ikke overrasket.

 

Hva er det du sliter med nå da? Anonym poster: 5e115601f6da8bdc773de4a03deb214f

Lenke til kommentar

Sånn, redigerte inn linken til tråden.. nå er den der.

 

Jeg sliter sa du..?

Hm. Interessant.

 

edit: legger den med her og jeg

Var på byen igår, koste meg flørta klinte osv. Plutselig kommer den dama jeg liker inn, og hun vet at jeg liker henne.

Når jeg skulle dra da så henne først på meg, så klinte litt med en fyr, og da så henne tilbake på meg for å se om jeg så på....

Trodde ikke dette om denne jenta. Hun sa også i juni at jeg var en søt gutt.

 

Noe mer du vil legge til angående å være gravid/utro/tvekjønnet/studie/fremtidig jobb/lønn etc?

Føler at du kan komme med gode råd og tips.

Endret av wampster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...