Gå til innhold

Noen som kunne tatt en kikk på CV-en min?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har søkt et par traineeprogram (har ett år igjen av utdannelsen min), og har fått et par intervju. Jeg har til nå sluppet å skrive en ordentlig CV i mitt liv, da alt av søknader har gått gjennom slik EasyRecruit-portaler og med åpne søknader--men nå ble jeg bedt om å ta med CV på intervju. Derfor lurer jeg på om noen her inne kunne tatt en titt på CV-en min, gjerne noen som har litt erfaring på omrdået. På forhånd takk!

 

Jeg ønsker ikke å legge den ut her, da den inneholder personalia, samt navn på referanser etc. -- men jeg kan sende pdf som PM/E-post.

 

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

 

Tja, jeg kan prøve å lage en sensurert versjon, men føler da at mye av innholdet forsvinner. Mye av CV-en er jo beskrivelse av hvilket ansvar jeg har hatt og hva jeg har gjort i forskjellige bedrifter. Det er egentlig noe av dette jeg kunne trengt tilbakemelding på, hvor mye jeg har tatt med om hver arbeidsgiver (hva som er relevant) etc.

Lenke til kommentar

Husk at CV'en kun skal ha med det som er viktigast og som er relevant for den jobben du søker.

 

Ofte kan det være nok å skrive at du hadde ansvar i den aktuelle jobben utan å spesifisere så mykje meir dersom ansvaret ikkje er direkte relatert til den jobben du søker på.

Du kan heller utdype kva ansvaret gjekk ut på under jobbintervjuet.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Tja, jeg kan prøve å lage en sensurert versjon, men føler da at mye av innholdet forsvinner. Mye av CV-en er jo beskrivelse av hvilket ansvar jeg har hatt og hva jeg har gjort i forskjellige bedrifter. Det er egentlig noe av dette jeg kunne trengt tilbakemelding på, hvor mye jeg har tatt med om hver arbeidsgiver (hva som er relevant) etc.

 

En CV skal være veldig lite omfattende egentlig, ALT i korte trekk, "hvor du har jobbet - Stilling" osv

CV`en skal du kunne søke jobb innen ditt fagfelt samtidig som du kan søke på rimi butikken på hjørnet. Det er søknaden du skriver til hver enkelt som skal være litt mer omfattende. Viss du skal ha med denne informasjonen du skriver, så legg det som vedlegg til CV`en, Arbeidsgivere gidd ikke å lese gjennom en 5 siders lang CV, Snakker fra erfaring!:)

Lenke til kommentar

Missforstå meg rett Herr Brun (var rart å skrive LOL)

Men jeg mener at du skal ha en universal CV, den skal du kunne vise til alle, selvfølgelig skal du skreddersy CV`n, MEN du skal ikke skrive hva du jobbet med, hva du liker best, hva du hadde på skiva i matpausen.

Det skal være kort og omfattende, CV`en skal ikke ligne på en artikkel/leserinnlegg :) Uenig det?

Lenke til kommentar

Det er da absolutt relevant å nevne ansvarsområder og arbeidsoppgaver i korte trekk på en CV. Selvsagt skriver man ikke "På mandager kommer jeg på jobb, leser mail, svarer på telefon, drikker kaffe, har avdelingsmøte, ellers forefallende arbeid. På tirsdag .....", men å nevne kort hva man har arbeidet med, f.eks. "intervju av potensielle kandidater, referansesjekke, planlegging av deltagelse på næringslivsdager og andre rekrutteringsarrangement, utarbeide kontrakter" vil jo absolutt være relevant -- CVen skal jo vise hvilken kompetanse du sitter på, og å da nevne aktuelle arbeidsoppgaver er viktig.

(Nå er dette eksempler på typiske HR-oppgaver jeg fant på LinkedIn, så det kunne sikkert vært kokt ned litt bedre)

 

Når det gjelder preferanser er vel dette noe man heller tar opp på intervju eller i søknaden, og jeg er enig i at det ikke hører hjemme på en CV - men informasjon om hva du har arbeidet med (altså mer detaljert enn bare arbeidsgiver og stilling) mener jeg er essensielt for en CV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...