Gå til innhold

Yamakasi Catleap


wholmen

Anbefalte innlegg

Måtte som sagt gjennom tre kabler før jeg fant en som funket og som hadde høy nok kvalitet i festet til at det ble bra. Dirt i å skru den fast. Ta heller å press kontakten onn, og klem litt på den i festet til kontakten etc.

 

Bare for å se om bildet på skjermen blir dårligere/bedre.

 

Det du får på skjermen er identisk med hva jeg fikk på kabel nr2. og det faktum at du nå med ny kabel får bilde, men at den mister signalet sporadisk betyr jo at det ikke var skjermen sin feil men kabelen sist gang.Du får også bilde som igjen tyder på at skjermen funker.

 

Når signalet er ustabilt så misstenker man kabelen, spesielt når du har fått bekreftet at første kabelen var problemet sist gang.

 

Nå har du fått ny kabel som fungerer 50%, så ganske en ny vil funke 100%?

Dual-Link kabler er forferdelige og det er ikke et ukjent problem at de har feil, har fått for tynne og skjøre ledere til å kunne operere på den høye frekvensen. Ikke sjeldent så anbefales det å kjøpe en god DL-Kabel, nettopp pga slikt som det.

 

Takk for svar. Jeg håper jo naturligvis det er kabelen da det er litt enklere å fikse. Jeg får fortsatt de vertikale stripene fra førstebildet av og til. Må resette strømmen for at det skal forsvinne.

 

Jeg kjøpte denne kabelen fra Komplett. Det er jo litt for en kabel, så tenkte at det ville være god kvalitet, men du tror fortsatt det er kabelen som er problemet? Har prøvd å klemme litt og forsiktig presse kabelen i forskjellige retninger, men da blir signalet mer ustabilt.

 

Jeg har heller ikke tilgang til en DVI-D DL kabel her jeg bor, uten å måtte bestille fra nettet. Og da blir det litt utgifter i frakt og evt retur uten at det er en garantert fix. Jeg kan høre litt rundt igjen for å se om det er noen venner med denne type kabel, evt høre på skolen i fargelaben.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Takk for svar. Jeg håper jo naturligvis det er kabelen da det er litt enklere å fikse. Jeg får fortsatt de vertikale stripene fra førstebildet av og til. Må resette strømmen for at det skal forsvinne.

 

Jeg kjøpte denne kabelen fra Komplett. Det er jo litt for en kabel, så tenkte at det ville være god kvalitet, men du tror fortsatt det er kabelen som er problemet? Har prøvd å klemme litt og forsiktig presse kabelen i forskjellige retninger, men da blir signalet mer ustabilt.

 

Jeg har heller ikke tilgang til en DVI-D DL kabel her jeg bor, uten å måtte bestille fra nettet. Og da blir det litt utgifter i frakt og evt retur uten at det er en garantert fix. Jeg kan høre litt rundt igjen for å se om det er noen venner med denne type kabel, evt høre på skolen i fargelaben.

Ja, det er no drit. Det at bildet blir mer ustabilt ved å klemme litt på kabelen eller presse den mer inn etc.. tyder bare mer på at det er kabelen det er noe galt med. Hadde alt vært bra med kontakten så burde det ikke vært noe problem om du tok litt å fiklet med kabelen, og du vill fått enten bilde eller null bilde, ikke noe glidende midt i mellom.

 

Kort sagt, alt er akkurat slik jeg ville forventet om det er kabelen som er feil, og jeg kan jo bekrefte at det fortsatt er nøyaktig slik jeg hadde det. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da ber du de bare om å sende varen som en gave. Det er ikke ulovlig i denne sammenhengen...

Var jo sendt som gave inn hit også, men søkte det litt opp. Viser seg at man får tilbake toll på varer som må returneres. Så er ikke noe problem. Skal spørre for sikkerhets skyld om de kan sende den som gave, så kanskje jeg sparer 6-700 kr der

Lenke til kommentar

Hei, tenkte å kaste meg på her og få litt fersk input.

 

Er på utkikk etter en skjerm for å avlaste laptop'en litt, og vil bruke den til skolearbeid og en god del filmtitting, med noe spill innimellom, men trenger absolutt ikke noe gaming skjerm.

 

Har sett en del på koreanske skjermer nå, og heller mot:

http://www.ebay.com/itm/Achieva-Shimian-QH2700-IPSMS-Edge-Perfect-Pixel-27-2560x1440-AH-IPS-LED-Monitor-/130941231318?pt=Computer_Monitors&hash=item1e7cb4a0d6

 

altså Achieva Shimian QH2700 IPSMS Edge (Perfect Pixel).

Regner med at 1920x1080 blir litt snaut på en 27", og at oppskalering av 1080p filmer til 2560x1440 går helt feilfritt, da det fortsatt er 16:9?

 

Er det bedre alternativer, og er jeg eventuelt helt på feil spor?

 

Noe jeg bør passe meg for?

Lenke til kommentar

For noe spill innimellom så tviler jeg noen få millisekunder ekstra input lag er fullstendig irrelevant.

 

Og nr2. Han MÅ ha display port for å få koblet skjermen til laptopen (gitt at den har det). Da laptoper så og si aldri har dual link.

Det spørs jo hvor viktig det er for vedkommende (RTS, TBS eller FPS) . Ikke mengden. Men han sier det ikke trenger å være noen gamer skjerm, så det er kanskje ikke så viktig.

 

Det er ikke snakk om noen få millisekunder. Det er snakk om en dobling om ikke mer, av forsinkelsen.

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar

Det blir, som antatt, noe RTS/RPG spill - ikke noe kritisk med 10-20ms forsinkelse. Tenkte å kjøre signalet via HDMI til skjermen, derav QH2700 IPSMS, da denne hadde en HDMI inngang. Om det er en bedre løsning for å koble min laptop til skjermen, så er jeg åpen for det - men kunne ikke se noen bedre løsning når jeg skumleste gjennom tråden.

 

Det jeg ønsker, er best mulig bildekvalitet, over en stor nok flate til at det blir behagelig å jobbe i timesvis med skolearbeid, og å virkelig kunne nyte god bildekvalitet når jeg ser på filmer. HDMI inngangen reduserer ikke fargegjengivelse/kvalitet på noe vis, den legger kun til en forsinkelse i signalveien?

Endret av tevisnes
Lenke til kommentar

Det er ganske god sjanse for at det ikke vil fungere med HDMI. Som sagt, det er Dual-Link DVI og Display port du bør ha for å kjøre 2560x1440.

Nye versjoner av HDMI vil teknisk sett kunne klare den oppløsningen ved 60 Hz, men det krever altså at både laptopen og skjermen er ment for å gjøre det, noe faktisk de færreste skjermer er. Selv de med 2560x1440 og HDMI.

Kvaliteten bortsett fra dette vil selvsagt være den samme. 2560x1440 er fortsatt hovedsakelig myntet på stasjonære maskiner, og vil bli gambling på laptop. ;)

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen måte du kan teste det på forhånd nei. Det beste er nok å google/poste hva slags skjermkort laptopen din har. Kan hende andre har noe erfaring med slikt tidligere.

Men ja, på generell basis så anbefaler jeg laptop-eiere å styre unna pixel-mekka, og heller går for 1080p. En 192x1080-oppløsning på 27" ser ikke veldig bra ut, men man kommer som regel over det etter hvert. Det er egentlig umulig å svare på, da det er så personlig som du får det. Selv har jeg 24" med 1920x1200 og ville ikke hatt noe større skjerm enn dette, uten å øke oppløsningen. 27"eren med 2560x1440 ser fantastisk ut. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...