Gå til innhold

Yamakasi Catleap


wholmen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dere linke til meg en Yamakasi Catleap som har hdmi utgang og null døde pikslers garanti, 27" skjerm og 2560x1440 oppløsning. Hvilken selger må man eventuelt se etter. Noen spørsmål:

1. Får man garanti?

2. Er det ikke vrient å sende den tilbake til Korea om noe går galt?

3. Er de skjermene til å stole på?

4. Får man inkludert kabel?

5. Kan man utnytte skjermen for fullt med hdmi? (Altså oppløsningen)

 

Å en ting til: helst ikke over 2500 inkludert mos eller toll.

Endret av NewPC
Lenke til kommentar

Har ikke erfaring med død pixel garanti. Men du må huske at det ikke er garanti for backlight bleed. Skjermen kan når som helst gå i stykker, og da har du ingen garanti. Man får inkludert kabel. Men min gikk i stykker etter få måneder. Skjermene er mindre pålitelige enn andre skjermer. Det er lotto (med ganske gode odds), du kan få en topp skjerm til halv pris av hva det koster fra apple,dell, lg osv. Men du kan også få en skjerm full av mangler som blir defekt etter 1 måned.

 

Om du skal bruke skjermen til spilling så er skjermene uten HDMI og DP inngangene klart best. (Lavere input forsinkelse).

Lenke til kommentar

Har ikke erfaring med død pixel garanti. Men du må huske at det ikke er garanti for backlight bleed. Skjermen kan når som helst gå i stykker, og da har du ingen garanti. Man får inkludert kabel. Men min gikk i stykker etter få måneder. Skjermene er mindre pålitelige enn andre skjermer. Det er lotto (med ganske gode odds), du kan få en topp skjerm til halv pris av hva det koster fra apple,dell, lg osv. Men du kan også få en skjerm full av mangler som blir defekt etter 1 måned.

 

Om du skal bruke skjermen til spilling så er skjermene uten HDMI og DP inngangene klart best. (Lavere input forsinkelse).

Skal ha HDMI for å se film fra en bærbar og skal bruke DVI - D til spilling. Trur du Thinkpad Edge E330 med Intel hd grapchics 4000 kan handle opp med skjermen når det kommer til film? Har forresten en adapter fra MSI som gjør DVI - D til HDMI.

Lenke til kommentar

Om du kjøper en skjerm med skalerer (som den må ha for DP og HDMI), så vil det desverre ikke ha noe å si hvilke inngang du bruker. Inputforsinkelsen er der uansett port og oppløsning. Så HDMI kompatibel yamakasi er frarådet om du skal spille. For å mate en 1440p skjerm @ 60fps trenger du et dual link DVI-D grensesnitt.Det er svært sannsynlig at den adapteren din ikke vil fungere med en skjerm uten skalerer, selv om det hadde stått at den støttet DL DVI-D.

 

HD 4000 vil fint klare å spille av film på 1440p. Husk at HD4000 er ~4 ganger så rask som Mali T-604MP8 gpuen som brukes i google nexus 10 som har samme oppløsning.

Lenke til kommentar

Om du kjøper en skjerm med skalerer (som den må ha for DP og HDMI), så vil det desverre ikke ha noe å si hvilke inngang du bruker. Inputforsinkelsen er der uansett port og oppløsning. Så HDMI kompatibel yamakasi er frarådet om du skal spille. For å mate en 1440p skjerm @ 60fps trenger du et dual link DVI-D grensesnitt.Det er svært sannsynlig at den adapteren din ikke vil fungere med en skjerm uten skalerer, selv om det hadde stått at den støttet DL DVI-D.

 

HD 4000 vil fint klare å spille av film på 1440p. Husk at HD4000 er ~4 ganger så rask som Mali T-604MP8 gpuen som brukes i google nexus 10 som har samme oppløsning.

Kan man få repaert en slik skjerm i Norge? Hvis skjermen overlever, kan jeg forvente at den skal leve min. 5 år? Foresten så er det LG S - IPS skjermer vi snakker om her så de burde egentlig holde spør du meg. Ellers takker for svarene.

Lenke til kommentar

1. Selv så betalte jeg 1800kr + moms/toll for et år tilbake. Legg merke til at det finnes mange forskjellige varianter av nær den samme skjermen. Bare med litt forskjellig vekt på funksjoner osv.. Noen har skalering, og da også HDMI/DP osv.. Men navnet kan da endre seg.

 

2. Jeg tok en med 100 % pixel garanti (de fleste lover pikselgaranti, men snakker egentlig om kravet til skjerm i korea hvor du kan klage om du har så og så mange døde piksler). Ergo var den manuelt gått over for å se etter pikselfeil, og følgelig blir det en garanti for at skjermen også funker da den er testet.
Betalte 30 $ ekstra for dette, men nå har markedet endret seg siden den gang.

3.

Nå vil nok film se dårligere ut om du bruker en laptop (altså 1080p, pga Dual-Link mangel). Da synes jeg bildet blir bedre å bruke PCen sin skalering og kjøre 1440p native på skjermen. Så anbefaler derfor ikke å ha noen med skaleringsmuligheter, da det uansett ikke blir optimalt. Men om man absolutt skal ha det så må man nok forvente å betale en del mer.

 

4.

Du har som regel reklamasjonsrett/garanti fra det landet du kjøpte den i. Korea, som jeg antar de fleste selges i, mener jeg har en lignende lov om 5 års reklamasjonsrett. (anbefaler å sjekke det opp)
Men problemet er som regel frakt frem og kanskje også tilbake vil koste dyrt.

Lenke til kommentar

En liten update.

Jeg har nå fått kabelen fra komplett. Jeg får bilde, men skjermen fryser cirka hvert andre sekund. Her er en video av problemet. Kan det fortsatt være kabelen eller har jeg mottatt en defekt skjerm? Håper ikke det er noen av de, hehe.

 

http://www.youtube.com/watch?v=h73tfHxTmUw

 

Edit

Det virker som at når det skjer endringer på skjermen fryser den helt til

Endret av nightzirch
Lenke til kommentar

Ikke bland LED, LCD, CCFL, TN og IPS.

 

Bakgrunnsbelysning: LED og CCFL

LCD paneler: IPS og TN

 

Catleap er en skjerm med IPS-LCD panel som blir bakgrunnsbelyst med LED

 

Trodde alle LCD skjermer i dag hadde LED bakgrunnslys. De aller fleste billige pc-skjermer bruker TN-LCD panel med LED bakgrunnslys.

 

Fordeler med TN: lavere forsinkelse i panelet og billig. IPS har bedre farger og innsynsvinkler.

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar

En liten update.

 

Jeg har nå fått kabelen fra komplett. Jeg får bilde, men skjermen fryser cirka hvert andre sekund. Her er en video av problemet. Kan det fortsatt være kabelen eller har jeg mottatt en defekt skjerm? Håper ikke det er noen av de, hehe.

 

http://www.youtube.com/watch?v=h73tfHxTmUw

 

Edit

Det virker som at når det skjer endringer på skjermen fryser den helt til

Hmm. Sjekk at kabelen er skikkelig i i begge ender. Om det fortsatt er et problem, så kan det være dårlig kabel eller defekt skjerm. Kjøpe ny (kort) kabel? Det er vel det eneste du kan gjøre?

Lenke til kommentar

Hmm. Sjekk at kabelen er skikkelig i i begge ender. Om det fortsatt er et problem, så kan det være dårlig kabel eller defekt skjerm. Kjøpe ny (kort) kabel? Det er vel det eneste du kan gjøre?

Ja, kabelen er skrudd godt i begge steder. Har prøvd alle innganger på begge skjermkortene både med og uten CrossfireX aktivert. Har kontaktet dream-seller på ebay, så får vi se hva som skjer. Veldig nedtur om den er defekt, noe jeg mer og mer tror

Lenke til kommentar

Oppdaget denne skjermen ikke så lenge siden: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1653761

Det er et stort pluss at den har garanti, mikrofon, kamera, flere innganger, bedre kvalitet, og norsk service og koster bare 800 kr mere. Det er kanskje ikke IPS, men PLS, men så langt som jeg har hørt så er PLS egentlig IPS pluss litt ekstra. Ser at den er kantbelyst ikke bakbelyst, men jeg vet ikke hva det betyr.

Hvordan er denne skjermen jeg linket til vs Yamasaki Catleap?

Lenke til kommentar

Måtte som sagt gjennom tre kabler før jeg fant en som funket og som hadde høy nok kvalitet i festet til at det ble bra. Dirt i å skru den fast. Ta heller å press kontakten onn, og klem litt på den i festet til kontakten etc.

 

Bare for å se om bildet på skjermen blir dårligere/bedre.

 

Det du får på skjermen er identisk med hva jeg fikk på kabel nr2. og det faktum at du nå med ny kabel får bilde, men at den mister signalet sporadisk betyr jo at det ikke var skjermen sin feil men kabelen sist gang.Du får også bilde som igjen tyder på at skjermen funker.

 

Når signalet er ustabilt så misstenker man kabelen, spesielt når du har fått bekreftet at første kabelen var problemet sist gang.

 

Nå har du fått ny kabel som fungerer 50%, så ganske en ny vil funke 100%?

Dual-Link kabler er forferdelige og det er ikke et ukjent problem at de har feil, har fått for tynne og skjøre ledere til å kunne operere på den høye frekvensen. Ikke sjeldent så anbefales det å kjøpe en god DL-Kabel, nettopp pga slikt som det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...