Gå til innhold

Til dere som betaler for musikk og filmer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eXalpha: Det virker som at du tror at folk her ikke vet at man kan se alt online?? Tror du virkelig at dette er ukjent for folk? Vi lever på samme planet som deg skjønner du.. De aller fleste vet om online streaming..

 

Jeg regner med at han/hun selv nettopp har oppdaget dette og synes det er helt sensasjonelt å se film/TV-programmer streamet 'live' på nett i middels kvalitet.

 

Det blir litt sånn som når folk jeg kjenner tror de er kule og fremtidsrettede fordi de startet en Twitter-konto i fjor for å dele sine ubetydeligheter med verden. Når jeg sier at Twitter har vært i drift siden 2006 eller 2007 og ikke er spesielt nytt blir disse folkene helt satt ut :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvordan iTunes klarer seg er enda merkligere. det er akkurat som om apple har så mye penger at de mener de godt kan kaste bort penger på å holde det gående for folk som har for mye penger til overs.

 

hallo 12 kroner låta. iTunes.

Endret av 501
Lenke til kommentar

eXalpha: Det virker som at du tror at folk her ikke vet at man kan se alt online?? Tror du virkelig at dette er ukjent for folk? Vi lever på samme planet som deg skjønner du.. De aller fleste vet om online streaming..

 

Jeg regner med at han/hun selv nettopp har oppdaget dette og synes det er helt sensasjonelt å se film/TV-programmer streamet 'live' på nett i middels kvalitet.

 

 

Ja han oppfører seg jo helt tullete! Eller trollete kanskje er bedre ord..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvordan iTunes klarer seg er enda merkligere. det er akkurat som om apple har så mye penger at de mener de godt kan kaste bort penger på å holde det gående for folk som har for mye penger til overs.

 

Ja jeg syns at det er rart betalings nettsider går så bra som de gjør..

 

Jeg er ikke over interessert i superbra kvalitet, men syns egentlig jeg får ganske så bra kvalitet på det jeg laster ned egentlig. Så jeg skjønner ikke helt hva folk mener her sånn sett men... :ermm:

Endret av RawNorway
Lenke til kommentar

Finnes mange noobs som ikke aner hva de laster ned, river meg i håret når jeg hører 56k musikk på en brent-CD, eller at lyd-fila er forurenset av en eller annen radiovert, eller bortredigering av intro/outro.. Er man "flink" å laste ned, ender man som regel opp med god kvalitet.

Oi, radiovertintroduksjoner har jeg ikke hørt siden Limewire var populært.

Lenke til kommentar

Uansett så har ikke jeg penger nok til å ville sløse på noe jeg kan få gratis, selv om det er frekt så gjør jeg det.

 

Ingen taper noe, ingen vinner noe. Utenom meg da. Som er det viktigste for meg.

Ingen "taper noe" på at du sniker på bussen heller, med mindre så mange gjør det at bussen slutter å gå der du bor. Da taper snikerne i likhet med alle andre. De marginale konsekvensene av at du laster ned er ikke det samme som konsekvensen av at folk flest gjør det. Jeg går ut fra at du gjerne vil at det skal være noen som lager musikk og filmer.

 

Hvis det er en ledig plass eller ti på kinoen der du bor, og du sniker deg inn for å se filmen gratis, er det noen som taper det?

 

hvordan iTunes klarer seg er enda merkligere. det er akkurat som om apple har så mye penger at de mener de godt kan kaste bort penger på å holde det gående for folk som har for mye penger til overs.

 

hallo 12 kroner låta. iTunes.

Apple omsatte innhold via iTunes for over 5,5 milliarder dollar, det vil si godt over 30 milliarder kroner det første halvåret i år. Det var 1,5 milliarder mer enn første halvår i 2011. Apple tar rundt 1/3 av dette i provisjon, altså 10 milliarder kroner på et halvt år. Så nei, Apple kaster ikke bort penger på å holde det gående, tvert om, milliardene renner inn også her.

 

Det skyldes nok at det fortsatt finnes mange mennesker i verden som er komfortable med å betale for kinobiletter og annet, og som ikke synes at lelighet skal gjøre "tyv". Jeg er en av dem.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett så har ikke jeg penger nok til å ville sløse på noe jeg kan få gratis, selv om det er frekt så gjør jeg det.

 

Ingen taper noe, ingen vinner noe. Utenom meg da. Som er det viktigste for meg.

 

Gitt at du ein dag får nok penger til å fint kunne betale alt du i dag laster ned, ville du da slutta med nedlasting? Dersom du hadde gjort det, kvifor?

 

Eg tenker ikkje at du skal få eit par mill (så store utgifter har du vel ikkje knytta til underholdning), men nok penger til at du fint har råd.

Lenke til kommentar

Jo de har sikkert jobbet hardt men ikke noe hardere enn gruvearbeideren i Mexico... Bare at Jay Z og Donald Trumph hadde flaks.

 

Av tusenvis av hvite rappere så klarte Eminem seg. Alle jobbet like hardt, sikkert noen som jobba enda hardere enn Eminem, men det handler om riktig tid og sted.

 

Jo det handler selvsagt om talent også, men jeg vet om folk på gata som synger og spiller bedre enn mange artister. Og dere vet like godt som meg at uten Idol så hadde fortsatt Kurt vært snekker liksom...

 

Han var rørlegger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Wow.. Takk for at du utpeker det en uke senere, dette var viktig informasjon for meg. Nå kan jeg endelig fortsette livet mitt.

 

Gitt at du ein dag får nok penger til å fint kunne betale alt du i dag laster ned, ville du da slutta med nedlasting? Dersom du hadde gjort det, kvifor?

 

Eg tenker ikkje at du skal få eit par mill (så store utgifter har du vel ikkje knytta til underholdning), men nok penger til at du fint har råd.

 

Vel, egentlig hadde jeg nok aldri betalt for det når jeg kan få like bra gratis bare ved et tastetrykk uansett hvor mye jeg hadde tjent..

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg, RawNorway. Vi er muligens ikke "lært opp" godt nok i forhold til hva som er sosialt akseptabelt og "riktig" oppførsel. Vi bryr oss mest om oss selv og vi er ikke redde for å innrømme det offentlig.

 

Jeg bruker bare penger på det jeg ser at er nødvendig å bruke penger på for å få tilgang til. Er sannsynligheten lav for negative konsekvenser så er det bare å kjøre på. Jeg bryr meg rett og slett ikke.

 

Den konkrete negative konsekvensen (det at en artist/plateselskap får 8kr mindre å rutte med om jeg laster ned en sang ulovlig) befinner så utrolig langt utenfor min persepsjon at jeg ikke føler at konsekvensen er relevant for meg på noen måte, heller ikke samvittighetsmessig.

 

Så klart, om 1 million mennesker laster ned en aktuell sang ulovlig så går industrien glipp av potensielle 8 millioner kroner, men du får ikke meg til å føle et kollektivt ansvar for at andre enn meg laster ned musikk ulovlig. Mao. fungerer ikke levebrødsargumentasjonen mht. artister på meg. Hva kun jeg forårsaker av økonomiske tap er en dråpe i havet.

 

De fleste musikkelskere tenker slik, fåtallet betaler for musikk til å fylle på iPod'en. Når Apple skriver i annonser at du kan få plass til f.eks. 40.000 sanger på en iPod, tror dere at de mener at disse 40.000 sangene skal være kjøpt lovlig? I teorien ja, men i praksis så vet alle at dette bare er tullball.

 

Markedet er endret. Mønstrene er endret. Industrien har bare å tilpasse seg til dagens forbruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...