Gå til innhold

League of Legends er årets mest spilte spill (PC)


Anbefalte innlegg

...tjener i stedet inn penger ved salg av helter, ferdighetsøkende runer og kosmetiske kostymer.
Det er feil. Det er ikke mulighet for å kjøpe runer med ekte penger, bare ingame money som man tjener gratis ved å spille. Riot har bestemt det slik at man ikke skal kunne kjøpe "makt" med ekte penger ;)

 

Morsom du. Jeg mener... du kan jo IKKE kjøpe nye champions med ekte penger. Har du også lagt merke til at de championene som er sterkest koster mest RP&IP? Tilfeldighet?

 

Falskt. De nyeste championene er dyrest. Nye champions er oftere underpowered enn overpowered. (Selvsagt er de ikke testet fullt ut enda så kan ofte være litt ubalansert i den ene eller andre retningen).

 

Champs som er sterkest nå (FOTM champs) er gamle champs som koster lite slikt som f.eks. Malphite, Jax, Morgana, Vlad, Kennen, Nocturne, Shen, Karthaus, Anivia, Kogmaw o.l. FOTM champs bestemes ofte mer av hva metagame er for øyeblikket enn av det Riot gjør. Ulike champs er og sterk og svak på ulike skill nivå

Endret av Xaser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morsom du. Jeg mener... du kan jo IKKE kjøpe nye champions med ekte penger. Har du også lagt merke til at de championene som er sterkest koster mest RP&IP? Tilfeldighet?

 

Men du kan også kjøpe de nyeste champions-ene med IP. Det jeg prøver å si er at det ikke er eksklusivt for de som bruker ekte penger.

 

En annen ting er jo at av min personlige erfaring så er champions ganske godt balansert i forhold til hverandre. Det hender like ofte at jeg blir eid av gamle champions som f.eks. Yi, Jax, Ashe som jeg blir tatt av eks. Draven, Darius og Varus. Jeg mener at hvor god man er som spiller er mer viktig enn hvilke champions man spiller som.

Lenke til kommentar

Er akkurat det samme i andre teamplay baserte spill som HoN eller DotA. Premades i LoL er faktisk moro. Soloque er hellaboring.

 

Ja. Det er som regel frustrerende og slitsomt når jeg alltid må ta initiativet ettersom at de andre på laget er dårlige. Det kan nok være gøy dersom en spiller med venner men for de som ikke kjenner noen som spiller slike spill så blir en tvunget til dette - noe som fører til at jeg nesten alltid må spille solo hvis jeg ikke skal la andre ødelegge scoren min.

Lenke til kommentar
HoN for life yo <3
Det spillet som ikke har noe comp scene og lagene flykter fra? :OJeg er glad jeg solgte kontoen min etter at de begynte med EA, pay-for-power er ikke noe man bør ha i noe slags spill.

 

Vet ikke helt hva du snakker om, det har vært noen lag som har gått over til DotA 2, men jeg vil nok ikke si at HoNs comp scene er borte. Vi hadde nettopp 40k USD for Dreamhack og nå i sommer er det en online turnering med 40K USD i prizepool o.O.

 

Men men, jeg skal ikke sitte her og fortelle andre hva de skal spille =). Kos deg/dere med hva enn dere måtte velge å spille ;)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk klarer å spille LOL. Det er forbaskade kjedelig, nesten like dårlig som WoW !

 

Skjønner ikke at folk har forskjellig smak altså? Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk kjøper nyeste CoD hvert år :D

 

Jo, alle har forskjellig smak med uansett hvordan du vrir og vender på det så er ikke LoL noe særlig morsomt. Det er som å like skive med nugatti, makrell i tomat, kaviar, majones, blåbærsyltetøy og rått bacon.

 

 

Så, ditt argument er at noen ikke kan like majoner bedre enn nugatti? Det handler om smak, du ser ikke ut til å ha skjønt det virker det som. Iallefall ut ifra argumentasjonen din. Jeg syns LoL ER morsomt, ikke hysterisk morsomt som jeg kan spille time etter time, dag etter dag. Men jeg plukker det gjerne opp og spiller noen timer med venner.

 

 

Syns også undersøkelsen er høyst misvisende da flere brukersegment er utelatt uten noen reel grunn. Syns det blir misvisende av Gamer å lage en artikkel som dette uten å bedre opplyse at den er svada. Kanskje jeg skal lage en rapport om laktose intolleranse og holde asiater utenfor, blir for mye arbeid.

Lenke til kommentar

Jeg syns LoL er genialt. Utrolig morsomt spill. Man har taktikk i form av hvordan man utspiller motstanderen i samme lane, samtidig som man har strategi i form av lagkomposisjon, strategiske mål i spillet, kontroll over kartet og når og hvor man skal pushe. Selvsagt, spiller man uten venner, så blir det mye mer taktikk enn strategi ettersom det kan være vanskelig å koordinere med lagspillerne.

LoL er det spillet jeg alltid kommer tilbake til. Kan godt være jeg spiller et annet spill som f.eks D3, men så går jeg lei og går tilbake til D3.

 

I Sør-Korea har LoL gått forbi SC2 som det mest spilte spillet.

Dere som snakket om HoN, i oktober blir det sesongavslutning for LoL med 2 millioner USD i potten.

LoL har kommet for å bli. Jeg tror verken Blizzard Dota eller Dota 2 fra Valve kan klare å kaste LoL av tronen. Dog, det kan godt være jeg tar feil, og på en måte håper jeg det også, slik at vi får mer konkurranse i Moba-sjangeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Asia er ikke tatt med i regninga, samme med spillere som IKKE bruker Xfire, slik som meg og ca alle jeg kjenner.

 

Teite tall uten all fakta er teite tall uten all fakta.

 

Enig med deg. Er direkte latterlig at dette har blitt passert som en seriøs artikkel på så godt som alle gamingsider når grunnlaget for dette utsagnet er så fantastisk magert. Tall fra xfire, uten Asia, det er ikke mye kildemateriale å skryte av.

 

At journalister faktisk bruker begrepet MOBA i dag er også ganske merkelig, som dere skriver i artikkelen står MOBA for «massive online battle arena», dette beskriver Halo og Call of Duty bedre enn LoL. Dota går under sjangeren ARTS (action real time strategy), noe som faktisk er beskrivende for sjangeren og siden LoL er basert på konseptet til Dota så burde kanskje LoL vært innenfor samme sjanger?

Lenke til kommentar

I DOTA/DOTA 2 ><

 

Sitat Raijin:

I Sør-Korea har LoL gått forbi SC2 som det mest spilte spillet.

Dere som snakket om HoN, i oktober blir det sesongavslutning for LoL med 2 millioner USD i potten.-sitat slutt.

 

Det skal vel ikke så mye til siden LoL er gratis ><

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...