Gå til innhold

Dette kan være neste iPhone


Anbefalte innlegg

Siden moderatorene gir f... i at tråden dras til de grader offtopic kan vi like gjerne forstette ;)

 

Artikkelen sier vel ikke noe om de egentlige kostnadene til de produsentene som produserer egne komponenter?

De kan bruke komponentene til egen kostpris som er en del lavere enn prisen de kan tilby andre vil jeg tro.

Apple har riktignok svært gode avtaler, men de som produserer komponentene må fremdeles tjene på dem, hvis ikke er det ikke rare vitsen.

Det virker som Nokia ikke har like gode avtaler som Apple.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal dette være et forsøk på argumentasjon? iPhone 4S er 2-3 tusenlapper over hva den burde ha kostet. Hvor du fikk de 500 fra vet ikke jeg.

 

Xperia U som har omtrent samme innmat som iPhone 4S koster 1800kr.

Påstandene dine er feilaktige. Xperia U har vesentlig dårligere innmat en iPhone 4S på omtrent alt. Dårligere skjerm, dårligere SoC der spesielt grafikkdelen faller igjennom, dårligere kamera, dårligere lydkvalitet, dårligere batteritid, kun 4GB lagringsplass, dårligere material- og byggekvalitet, osv, osv. Det er nok ikke uten grunn at Amobil gir Xperia U en ussel 3-er i terningkast.

Har ingenting å si. iPhone er overpriset. Bare å se på artikkel jeg henviste til ovenfor.

Leste den artikkelen i går. Finner ingen holdepunkt for at iPhone 4S er overpriset der. Apple lager avanserte kvalitetsprodukt for high-end segmentene som de kan tjene greit med penger på, i motsetning til Nokia som er en av markedets største tapere. Det er ikke noe nytt der.

Et produkt er slett ikke overpriset når det er mestselgende i markedet, når produsenten til tider ikke klarer å dekke etterspørselen, og både salgsvolum og markedsandel øker år for år.

Lenke til kommentar

Apple lager avanserte kvalitetsprodukt for high-end segmentene

 

Det gjør Samsung, HTC og Sony også, men dem setter ned prisen sine etterhver som det blir billigere å produsere mobilene.

 

Hvorfor gjør ikke Apple det samme?

 

EDIT: Og for dem som bruker design som argument for at iPhone 4S er så dyr, så kan man heller kjøpe seg denne og bruke en iPhone home launcher på den om man liker typisk iPhone stil.

 

For den telefonen der er både penere (finere) og bedre enn iPhone 4S, og sikkert billigere også.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Nei nei Newton! iphone er overpriset, de eneste som kjøper iphone er jo applesauer! Og de formerer seg raskere og raskere!

 

Apple lager avanserte kvalitetsprodukt for high-end segmentene

 

Det gjør Samsung, HTC og Sony også, men dem setter ned prisen sine etterhver som det blir billigere å produsere mobilene.

 

Hvorfor gjør ikke Apple det samme?

 

EDIT: Og for dem som bruker design som argument for at iPhone 4S er så dyr, så kan man heller kjøpe seg denne og bruke en iPhone home launcher på den om man liker typisk iPhone stil.

 

For den telefonen der er både penere (finere) og bedre enn iPhone 4S), og sikkert billigere også.

Han du ett fnugg av bevis for at samsung og htc setter ned prisen etterhvert som det blir billigere å produsere de? Eller er det den vanlig dritten ut av ræva du presenterer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei nei Newton! iphone er overpriset, de eneste som kjøper iphone er jo applesauer! Og de formerer seg raskere og raskere!

 

Apple lager avanserte kvalitetsprodukt for high-end segmentene

 

Det gjør Samsung, HTC og Sony også, men dem setter ned prisen sine etterhver som det blir billigere å produsere mobilene.

 

Hvorfor gjør ikke Apple det samme?

 

EDIT: Og for dem som bruker design som argument for at iPhone 4S er så dyr, så kan man heller kjøpe seg denne og bruke en iPhone home launcher på den om man liker typisk iPhone stil.

 

For den telefonen der er både penere (finere) og bedre enn iPhone 4S), og sikkert billigere også.

Han du ett fnugg av bevis for at samsung og htc setter ned prisen etterhvert som det blir billigere å produsere de? Eller er det den vanlig dritten ut av ræva du presenterer?

 

Har du bevis for at dem ikke gjør det?

 

Tror du alle butikker setter ned prisen på telefonene og selger dem med tap da?

 

Klart Samsung (eller andre) må sette ned prisen på telefonene sine før butikkene kan gjøre det. Ellers så hadde jo ikke butikkene tjent noe på å selge mobilene.

Lenke til kommentar

Nei nei Newton! iphone er overpriset, de eneste som kjøper iphone er jo applesauer! Og de formerer seg raskere og raskere!

 

Apple lager avanserte kvalitetsprodukt for high-end segmentene

 

Det gjør Samsung, HTC og Sony også, men dem setter ned prisen sine etterhver som det blir billigere å produsere mobilene.

 

Hvorfor gjør ikke Apple det samme?

 

EDIT: Og for dem som bruker design som argument for at iPhone 4S er så dyr, så kan man heller kjøpe seg denne og bruke en iPhone home launcher på den om man liker typisk iPhone stil.

 

For den telefonen der er både penere (finere) og bedre enn iPhone 4S), og sikkert billigere også.

Han du ett fnugg av bevis for at samsung og htc setter ned prisen etterhvert som det blir billigere å produsere de? Eller er det den vanlig dritten ut av ræva du presenterer?

 

Har du bevis for at dem ikke gjør det?

 

Tror du alle butikker setter ned prisen på telefonene og selger dem med tap da?

 

Klart Samsung (eller andre) må sette ned prisen på telefonene sine før butikkene kan gjøre det. Ellers så hadde jo ikke butikkene tjent noe på å selge mobilene.

 

Nei jeg tror importørene/butikkene setter prisen etter flere forhold. Kampanjer, konkurrentenes priser, salg, lagerbeholdning. Noen ganger vil importør i ettertid kreditere butikkene om de setter ned prisen for at importøren skal kvitte seg med varebeholdningen, om det f.eks. Er ett produkt som selger mindre enn forventet. Men dette kan sikkert en annen her på forumet fortelle mere om. En som har høyere stilling en selger i mobilsjappa på hjørnet. For de har som regel ikke peiling på slikt. Det er i allefall ikke slik at samsung kjører en kostnadsrapport på hvert eneste produkt hver uke, for så å sende ut ny veilende pris til alle som selger produktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal dette være et forsøk på argumentasjon? iPhone 4S er 2-3 tusenlapper over hva den burde ha kostet. Hvor du fikk de 500 fra vet ikke jeg.

 

Xperia U som har omtrent samme innmat som iPhone 4S koster 1800kr.

Påstandene dine er feilaktige. Xperia U har vesentlig dårligere innmat en iPhone 4S på omtrent alt. Dårligere skjerm, dårligere SoC der spesielt grafikkdelen faller igjennom, dårligere kamera, dårligere lydkvalitet, dårligere batteritid, kun 4GB lagringsplass, dårligere material- og byggekvalitet, osv, osv. Det er nok ikke uten grunn at Amobil gir Xperia U en ussel 3-er i terningkast.

Har ingenting å si. iPhone er overpriset. Bare å se på artikkel jeg henviste til ovenfor.

Leste den artikkelen i går. Finner ingen holdepunkt for at iPhone 4S er overpriset der. Apple lager avanserte kvalitetsprodukt for high-end segmentene som de kan tjene greit med penger på, i motsetning til Nokia som er en av markedets største tapere. Det er ikke noe nytt der.

Et produkt er slett ikke overpriset når det er mestselgende i markedet, når produsenten til tider ikke klarer å dekke etterspørselen, og både salgsvolum og markedsandel øker år for år.

Du har tydeligvis klart å overbevise deg selv. Da får det bare være.

 

Du som taper på det ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I lys av den tid og de krefter som enkelte A-medlemmer på forumet legger inn i arbeidet med å forsøple enhver Apple-tråd etter hvert som de annonseres, er det etter hvert ikke urimelig å anta at disse debattantene i all sin «iver» tviler sterkt på eget valg av mobiltelefon.*

 

Vi vet at dere oppretter flere karakterer på forumet og går i dialog med egne karakterer om hvor bra Android er og/eller hvor dårlig Apple er, alle fakta tilsidesettes og/eller ignoreres, nye «fakta» genereres på løpende bånd etter eget forgodtbefinnende (eller dras ut av ræva som det også heter), og alle som ikke er enige i «argumentasjonen» til egne karakterer omtales som idioter.

 

Vi er klar over at dere Android brukere har det vondt, og prøver som de medmenneskene vi er å vise forståelse for at all den iboende frustrasjon må få utløp: Først nå har dere gjennom Samsung Galaxy III fått et kamera som er like bra som iPhone 4S, om litt får dere antagelig også bedre musikk lyd, etc. etc. Om ikke mange år vil dere antagelig få et produkt som fullt ut er på høyde med en iPhone.**

 

MEN kjære Android brukere, hvor vanskelig det enn høres ut, så finnes det en løsning på dette, uten at dere trenger å miste forstand av den grunn. Istedenfor å kjøpe iPhone kopier fra Samsung og HTC, som best fungerer i «reboot» modus***, så kjøp «The Real Deal» neste gang. Kjøp en iPhone!

 

For både deres og vår skyld, gå til anskaffelse av en iPhone umiddelbart, og vis på denne måten at dere er fornøyde mennesker som vil bruke livet på å leve fremfor å slåss med alle disse indre demoner. Alle vinner på dette! Det er en "Win - Win situation" som amerikanerne ville ha sagt det.

 

Produktiviteten i samfunnet vårt vil med dette bedres, dere vil få en mer meningsfull tilværelse etter hvert som dere kommer ut av køen på NAV, psykiaternes resepter på lykkepiller vil antagelig halveres, og folk som virkelig har behov for psykolog hjelp vil få lettere tilgang.

 

 

Fortsatt god sommer ønskes alle fra et sted hvor solen virkelig skinner!

 

 

* Antagelig tviler de på en masse annet også, men det er en sak for psykologene evt. psykiaterne og bør som sådan ikke behandles her.

** Er det urimelig å forvente et produkt på høyde med iPhone 4S om noen år?

*** Det er vel rimelig å anta at ingenting kan gå galt på en Samsung Galaxy III i selve «reboot modusen»? Eller er det for mye å forvente?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du har tydeligvis klart å overbevise deg selv. Da får det bare være.

 

Du som taper på det ;)

Gratulerer med et usedvanlig optimistisk forsøk på å snu nederlag til seier. Men nei, når det ene innlegget etter det andre med rent tullprat fra deg blir tilbakevist, og du gang på gang har blitt satt på plass med enkle fakta av folk som åpenbart er langt smartere enn deg...ja, da er det ikke jeg som taper... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har prøvd noen telefoner med Jelly Bean som kollegaene mine dro med hjem fra Google IO (Galaxy Nexus). De har nesten like smooth interface som min iPhone 3G. Veldig mye bedre enn Ice Cream Sandwich da. Men det mangler fremdeles litt på interfacelagg før de kan matche min nå 4(?) år gammle iPhone. Androidutviklerne våre var veldig fornøyd med at det nesten var iPhone tilstander.

 

GG google... Tok bare 4 år :p

Endret av Zepticon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har tydeligvis klart å overbevise deg selv. Da får det bare være.

 

Du som taper på det ;)

Gratulerer med et usedvanlig optimistisk forsøk på å snu nederlag til seier. Men nei, når det ene innlegget etter det andre med rent tullprat fra deg blir tilbakevist, og du gang på gang har blitt satt på plass med enkle fakta av folk som åpenbart er langt smartere enn deg...ja, da er det ikke jeg som taper... ;)

Finner ikke meg i selv i det du sier her, dessverre.
Lenke til kommentar

Har prøvd noen telefoner med Jelly Bean som kollegaene mine dro med hjem fra Google IO (Galaxy Nexus). De har nesten like smooth interface som min iPhone 3G. Veldig mye bedre enn Ice Cream Sandwich da. Men det mangler fremdeles litt på interfacelagg før de kan matche min nå 4(?) år gammle iPhone. Androidutviklerne våre var veldig fornøyd med at det nesten var iPhone tilstander.

 

GG google... Tok bare 4 år :p

 

Og hvor mange år tok det Apple å få laget en notification bar etter at Android 1.5 kom ut som har det?

 

Just sayin.

 

Så du trenger ikke å dra frem eksempler på at Google er treg med noe når Apple er like treg.

Lenke til kommentar

Og hvor mange år tok det Apple å få laget en notification bar etter at Android 1.5 kom ut som har det?

Just sayin.

Så du trenger ikke å dra frem eksempler på at Google er treg med noe når Apple er like treg.

Men så er notification bar en latterlig uviktig feature sammenlignet med et responsivt UI. Nettopp denne responsen er blandt de viktigste grunnene til at iPhone gjorde touchtelefoner til en suksess.

 

Dessuten, om du velger å sammenligne iPhone og Android 1.5, så skyter du deg selv i foten. INGEN av de de andre produsentene hadde noen fjerneste anelse av hva de sto ovenfor. Og det ser man tydelig på utalesler de har kommet med etter Lanseringen av iP1. Nokia sliter jo enda med "sjokket".

 

Responsivt UI er like viktig for en touchtelefon som et ratt er for en bil. Mens en notification bar kan sammenlignes med rullegardin. en praktisk ting.

 

Så kan du jo selv velge hva du vil ha i bilen, ratt, eller rullegardin :p

 

 

Nå skal det være sagt at Jelly Bean er smooth. Og at google snart er der de burde være. Men det har tatt dem for lang tid etter min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvor mange år tok det Apple å få laget en notification bar etter at Android 1.5 kom ut som har det?

Just sayin.

Så du trenger ikke å dra frem eksempler på at Google er treg med noe når Apple er like treg.

Men så er notification bar en latterlig uviktig feature sammenlignet med et responsivt UI. Nettopp denne responsen er blandt de viktigste grunnene til at iPhone gjorde touchtelefoner til en suksess.

 

Dessuten, om du velger å sammenligne iPhone og Android 1.5, så skyter du deg selv i foten. INGEN av de de andre produsentene hadde noen fjerneste anelse av hva de sto ovenfor. Og det ser man tydelig på utalesler de har kommet med etter Lanseringen av iP1. Nokia sliter jo enda med "sjokket".

 

Responsivt UI er like viktig for en touchtelefon som et ratt er for en bil. Mens en notification bar kan sammenlignes med rullegardin. en praktisk ting.

 

Så kan du jo selv velge hva du vil ha i bilen, ratt, eller rullegardin :p

 

 

Nå skal det være sagt at Jelly Bean er smooth. Og at google snart er der de burde være. Men det har tatt dem for lang tid etter min mening.

 

Notification baren er faktisk en viktig ting i et OS. Fordi det gjør omtrent alt mye enklere i bruk i hverdagen.

 

Om jeg hadde fått valget mellom et silke smooth OS, men som er skrapet for funksjoner og valgmuligheter og et funksjonsrikt OS som ikke er begrenset i noe som har litt lagg i ny og ne, så hadde jeg nok valgt det siste alternativet.

 

Bitte litt lagg i Android kan man venne seg til og klare seg fint med. Men funksjoner man hadde ønsket å ha i iOS, men som man ikke kan få når man innser at man faktisk trenger disse funksjonene man ikke kan få, er ikke noe man bare kan venne seg til.

 

Da vil man sitte med sjegget i postkassen og rive av seg håret i fustrasjon.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hadde valgt Android over iOS om det så hadde 10 sekunders forsinkelse på hvert eneste skjermtrykk. iOS er så lukket og totalt strippet for dugelige tilpassningsmuligheter. Jeg har vanskelig for å forstå at nordmenn i dag er villige til å betale ekstra for noe så simpelt, da spesielt fra et slikt usmakelig selskap som Apple.

 

Ønsker du en enkel telefon kjøper du en Doro. Ganske enkelt.

Endret av Okeho
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...