Gå til innhold

Dette kan være neste iPhone


Anbefalte innlegg

Er overhode ikke på bærtur. Dette blir som jeg skrev smak og behag. Og ikke minst behov. De mange "fordelene" som man har med Android har jeg rett og slett ikke bruk for. Gidder ikke å hå noe dypere i den diskusjonen, for det blir bare reprise fra mange andre diskusjoner her.

 

Håper forøvrig iPhone ikke kommer med større skjerm enn 4" noen gang. Da må jeg nok finne meg noe annet.

Hvordan kan du fortsatt argumentere når telefoner i samme prissjiktet har langt bedre innmat? Det er OK at du liker iOS, men det å si at du får mer for pengene er riv ruskende galt.

 

Android har forøvrig såpass mange tilpasningsmuligheter at du uten problemer kan få det til å se ut som iOS. Det er fordelen med åpne operativsystemer - du kan faktisk endre på ting slik som du selv vil.

 

Argumentet med bedre innmat holder ikke. Kraftig hardware er ikke nødvendigvis mye bedre og raskere. Også bør iPhone 4S sammenlignes med SII. Android er sikkert raskere......men jeg har ikke behov for en telefon som er raskere enn den jeg har. Hva skal jeg med det da? Min lagger aldri. Dessuten bruker jeg min iPhone til en del ting både privat og på jobb som jeg enda ikke har fått til med min gamle SII. En del av underleverandørende til komponenter jeg programmerer har laget App til iPhone som ikke er laget til Android feks. Styre NAS´n jeg har hjemme med SII er jævlig ustabilt. Android er rett og slett ikke et alternativ for meg da jeg ikke får gjort min daglige jobb med den. Derfor gir iPhone mer for pengne enn en Android for meg. Men jeg forstår godt at andre synes S3 er mer for pengene.

Endret av iPaal
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke spesifikasjonene som teller lenger, de er mer enn god nok i alle telefoner på market, i dag er det software optimalisering som gjelder :)

 

Om ikke spesifikasjonene hadde vært så viktig som du sier, hvorfor lager produsentene mobiler med råere og råere hardware hele tiden?

 

Du mener at det ikke er viktig å gå i fra en enkel-kjerne CPU til dobbel-kjerne CPU i en telefon når dere vet godt på hvor mye raskere en telefon med dobbel-kjerne CPU er over en telefon med enkel-kjerne CPU?

 

Du ser no bare f.eks på hvor rask Samsung Galaxy SII med Android 4.0.3 er over iPhone 4S i nettleseren f.eks?

 

Klart spesifikasjoner har mye å si.

 

Men for dere Apple folk som skifter ut en iPhone til en ny iPhone hvert år uansett, så er det vel kanskje ikke så viktig at telefonen har så bra specs.

 

Og kan dere forklare meg på hva i huleste er det som er bedre med å spille spill på en liten 3.5 tommers skjerm med 960x640 i oppløsning over en 5.3 tommers skjerm med 1280x800 i oppløsning?

 

Kan dere også forklare meg på hva det er med iPhone 4S som gjør surfing på en 3.5 tommers skjerm bedre over å surfe på en Samsung Galaxy Note med 5.3 tommers skjerm?

 

Det blir jo vanvittig mye zooming inn og ut hele tiden med iPhone 4S under surfing. Og fingrene dine tar jo opp omtrent 40% av skjermen under spilling siden den er så liten.

 

Jeg kan si fakta med en gang. Det er ingenting med iPhone 4S eller iOS som er bedre enn en Samsung Galaxy Note med Android 4.0.4 / 4.1 utenom at AppStore har flere apps og at iOS enheter har flere tilbehør som kan brukes. That's it.

 

EDIT: Og ikke nok med det, men dere sier nå at dere ikke trenger større skjerm enn 3.5 tommer. Dette argumentet holder ikke, for hvis iPhone 5 kommer med 4 tommers skjerm, så vil dere si at dere ikke ser vitsen med noe større skjerm enn 4 tommers skjerm. Altså at dere klarer dere fint med 4 tommers skjerm.

 

Fakta er at dere klarer dere fint med en 4-4.5 tommers skjerm nå også. Dere vil bare ikke inrømme det over Apple fansen at 3.5 tommers skjerm er for lite i dag om man skal kunne få gjort noe fornuftig på telefonen som krever multitouch og plass.

 

Ta min Samsung Galaxy Note f.eks. Hvor kult er det ikke å kunne bruke Adobe Photoshop Touch på en 5.3 tommers skjerm med multitouch og S-Penn / stylus?

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må virkelig være inne i din egen verden når du prøver å komme deg rundt sannheten. Skal ikke så mye til for å se at andre telefoner gir mer for pengene, enten du liker det heller ikke. Om det utgjør en forskjell i praksis har vel null å si. Du innrømmer at det er en forskjell, og jeg vil si at fire mot to kjerner er en ganske stor forskjell. Større skjermer og høyere oppløsning øker også prisen på telefonen. Når det kommer til programvare så er det smak og behag, men å si at iOS er mer gjennomført er det dummeste jeg har lest på lenge. Gørr kjedelig operativsystem uten muligheter? Hvis det er din definisjon på gjennomført så må jeg løfte litt på smilebåndet. Hvordan sinnet ditt fungerer er hinsides min oppfattelsesevne.

 

Men når du først ha gravd ditt eget hull, så får du vel bli der.

Og hva er sannheten som jeg prøver å komme meg rundt, i følge deg? Du kan heller prøve å påvise hva du eventuelt mener er feil i det jeg skriver, i stedet for å gå over streken mht. personfokusering.

Om det er forskjell i praksis har alt å si. Fire kjerner kan være raskere enn to kjerner, men det er ingen automatikk i at det alltid er tilfelle, og det er heller ikke sikkert at eventuell ytelsesforskjell er verdt prisen i form av f.eks økt strømforbruk.

Nå har Apple tatt kostnaden med å bruke høyere oppløsning og vesentlig større pixeltetthet på sine skjermer enn det konkurrentene har kunnet skilte med siden iPhone 4 med Retina Display ble introdusert i 2010, men det er jo hyggelig at noen andre omsider bruker skjermer som er omtrent like skarpe (tenker da på bl.a LG og HTC, og ikke på Samsungs mindreverdige pentile-OLED-skjermer).

Resten av innlegget ditt er ikke verdig et svar, foretrekker å holde dette på et saklig nivå...

 

 

PS. Hvis noen lurer på hvorfor jeg konsekvent ikke svarer enkelte brukere, så er det nok fordi vedkommende har vært på min ignore-liste i noen måneder nå, og kommer til å fortsette med det i all framtid.

Endret av Newton
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå har Apple tatt kostnaden med å bruke høyere oppløsning og vesentlig større pixeltetthet på sine skjermer enn det konkurrentene har kunnet skilte med siden iPhone 4 med Retina Display ble introdusert i 2010, men det er jo hyggelig at noen andre omsider bruker skjermer som er omtrent like skarpe (tenker da på bl.a LG og HTC, og ikke på Samsungs mindreverdige OLED med pentile-skjermer).

 

Å være blind på kun DPI er å skyte seg selv i foten.

 

Du ser ikke forskjell på 285 DPI og 326 DPI.

 

Det er MYE mere behagelig å se på en 5.3 tommers skjerm med 1280x800 i oppløsning (285 DPI) enn å stirre på en knøttliten 3.5 tommers skjerm med 640x960 i oppløsning (326 DPI).

 

Om du mener at det er bedre å se på en 3.5 tommers skjerm i dette tilfelle, ja da er det jo også like bra å se på en Sony Ericsson XPERIA X1 som har en 3 tommers skjerm på 480x800 i oppløsning (311 DPI).

 

Ikke sant?

 

PS. Hvis noen lurer på hvorfor jeg konsekvent ikke svarer enkelte brukere, så er det nok fordi vedkommende har vært på min ignore-liste i noen måneder nå, og kommer til å fortsette med det i all framtid.

 

Koselig at noen føler at dem får fakta servert rett i trynet men som ikke klarer å mot-argumentere det jeg sier. Og må derfor blokkere meg fordi dem ikke klarer å innse fakta som blir sagt.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS. Hvis noen lurer på hvorfor jeg konsekvent ikke svarer enkelte brukere, så er det nok fordi vedkommende har vært på min ignore-liste i noen måneder nå, og kommer til å fortsette med det i all framtid.

Koselig at noen føler at dem får fakta servert rett i trynet men som ikke klarer å mot-argumentere det jeg sier. Og må derfor blokkere meg fordi dem ikke klarer å innse fakta som blir sagt.

Du tror ikke dette kan ha noe med din gjentatte mangel til å innse at andre brukere har andre preferanser enn deg?

At du i det hele tatt bruker ord som "fakta servert rett i trynet" viser jo det. Veldig lite av det du kommer med her er fakta, det er dine personlige meninger og preferanser. Jeg sier ikke at disse er feil, jeg sier bare at andre brukere kan ha andre meninger og preferanser.

 

For å svare på resten av innlegget ditt...

JA, enkelte brukere vil synes det er mye mer behagelig med en "knøttliten" 3,5" skjerm isteden for en stor 5,3" skjerm, rett og slett fordi telefonen blir for stor for demmes preferanser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er overhode ikke på bærtur. Dette blir som jeg skrev smak og behag. Og ikke minst behov. De mange "fordelene" som man har med Android har jeg rett og slett ikke bruk for. Gidder ikke å hå noe dypere i den diskusjonen, for det blir bare reprise fra mange andre diskusjoner her.

 

Håper forøvrig iPhone ikke kommer med større skjerm enn 4" noen gang. Da må jeg nok finne meg noe annet.

Hvordan kan du fortsatt argumentere når telefoner i samme prissjiktet har langt bedre innmat? Det er OK at du liker iOS, men det å si at du får mer for pengene er riv ruskende galt.

 

Android har forøvrig såpass mange tilpasningsmuligheter at du uten problemer kan få det til å se ut som iOS. Det er fordelen med åpne operativsystemer - du kan faktisk endre på ting slik som du selv vil.

 

Argumentet med bedre innmat holder ikke. Kraftig hardware er ikke nødvendigvis mye bedre og raskere. Også bør iPhone 4S sammenlignes med SII. Android er sikkert raskere......men jeg har ikke behov for en telefon som er raskere enn den jeg har. Hva skal jeg med det da? Min lagger aldri. Dessuten bruker jeg min iPhone til en del ting både privat og på jobb som jeg enda ikke har fått til med min gamle SII. En del av underleverandørende til komponenter jeg programmerer har laget App til iPhone som ikke er laget til Android feks. Styre NAS´n jeg har hjemme med SII er jævlig ustabilt. Android er rett og slett ikke et alternativ for meg da jeg ikke får gjort min daglige jobb med den. Derfor gir iPhone mer for pengne enn en Android for meg. Men jeg forstår godt at andre synes S3 er mer for pengene.

Det er ikke det som er poenget.

 

Poenget er at du betaler mer for mindre. Bedre maskinvare koster mer penger, det samme gjør andre ting som større skjerm og høyere oppløsning. Hvordan kan du ikke se dette? Skal jeg betale samme pris for en enkeltkjerne Android-telefon som en med dobbeltkjerne? Det er akkurat det du gjør når du kjøper en iPhone. Det er bare å ta det til seg.

 

Så jo, det argumentet holder i massevis.

Lenke til kommentar

PS. Hvis noen lurer på hvorfor jeg konsekvent ikke svarer enkelte brukere, så er det nok fordi vedkommende har vært på min ignore-liste i noen måneder nå, og kommer til å fortsette med det i all framtid.

Koselig at noen føler at dem får fakta servert rett i trynet men som ikke klarer å mot-argumentere det jeg sier. Og må derfor blokkere meg fordi dem ikke klarer å innse fakta som blir sagt.

Du tror ikke dette kan ha noe med din gjentatte mangel til å innse at andre brukere har andre preferanser enn deg?

At du i det hele tatt bruker ord som "fakta servert rett i trynet" viser jo det. Veldig lite av det du kommer med her er fakta, det er dine personlige meninger og preferanser. Jeg sier ikke at disse er feil, jeg sier bare at andre brukere kan ha andre meninger og preferanser.

 

For å svare på resten av innlegget ditt...

JA, enkelte brukere vil synes det er mye mer behagelig med en "knøttliten" 3,5" skjerm isteden for en stor 5,3" skjerm, rett og slett fordi telefonen blir for stor for demmes preferanser.

 

Preferanser og fakta er 2 forskjellige ting.

 

Ok, så siden du sier at det jeg sier ikke er sant. Da kan du motbevise meg i på at du klarer å se forskjell på 285 DPI og 326 DPI. Det jeg sier at man ikke ser forskjell ER fakta.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men så er det jo ikke noen vits i å ha kraftigere hardware, dersom softwaren ikke har behov for det, eller bruker det den har på en bedre måte.

La oss bare innse det, iPhone's hardware begynner å bli utdatert, siden hver gang de skal lansere programmoppdateringer så må de støtte eldre modeller. Dette taper de litt på (nå har de vel kansje sluttet å støtte de to første generasjonene dog.

Men forsatt klarer telefonene å dra 3d spill på en veldig effektiv måte.

Lenke til kommentar

Men så er det jo ikke noen vits i å ha kraftigere hardware, dersom softwaren ikke har behov for det, eller bruker det den har på en bedre måte.

La oss bare innse det, iPhone's hardware begynner å bli utdatert, siden hver gang de skal lansere programmoppdateringer så må de støtte eldre modeller. Dette taper de litt på (nå har de vel kansje sluttet å støtte de to første generasjonene dog.

Men forsatt klarer telefonene å dra 3d spill på en veldig effektiv måte.

 

Å gå fra 720p til 1080p filming krever MYE kraftigere maskinvare f.eks. At ting skal gå MYE fortere så kreves det også kraftigere maskinvare.

 

Bare fordi OS'et går silkesmooth, så betyr ikke det at alle andre programmer som ikke følger med til OS'et kommer til å gjør det. Å laste inn flash innhold i nettleseren på min Galaxy Note krever en del kraftig hardware, men den takler det veldig bra og alt går smooth der. Så jo mere man skal kunne gjøre på en smartmobil i dag, jo mere maskinvare må den ha.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men så er det jo ikke noen vits i å ha kraftigere hardware, dersom softwaren ikke har behov for det, eller bruker det den har på en bedre måte.

La oss bare innse det, iPhone's hardware begynner å bli utdatert, siden hver gang de skal lansere programmoppdateringer så må de støtte eldre modeller. Dette taper de litt på (nå har de vel kansje sluttet å støtte de to første generasjonene dog.

Men forsatt klarer telefonene å dra 3d spill på en veldig effektiv måte.

 

Å gå fra 720p til 1080p krever MYE kraftivere maskinvare. At ting skal gå MYE fortere så kreves det også kraftigere maskinvare.

 

Bare fordi OS'et går silkesmooth, så betyr ikke det at alle andre programmer som ikke følger med til OS'et kommer til å gjør det. Å laste inn flash innhold i nettleseren på min Galaxy Note krever en del kraftig hardware. Så jo mere man skal kunne gjøre på en smartmobil i dag, jo mere maskinvare må den ha.

Enig. Endret av Okeho
Lenke til kommentar

Men så er det jo ikke noen vits i å ha kraftigere hardware, dersom softwaren ikke har behov for det, eller bruker det den har på en bedre måte.

La oss bare innse det, iPhone's hardware begynner å bli utdatert, siden hver gang de skal lansere programmoppdateringer så må de støtte eldre modeller. Dette taper de litt på (nå har de vel kansje sluttet å støtte de to første generasjonene dog.

Men forsatt klarer telefonene å dra 3d spill på en veldig effektiv måte.

 

Å gå fra 720p til 1080p krever MYE kraftigere maskinvare f.eks. At ting skal gå MYE fortere så kreves det også kraftigere maskinvare.

 

Bare fordi OS'et går silkesmooth, så betyr ikke det at alle andre programmer som ikke følger med til OS'et kommer til å gjør det. Å laste inn flash innhold i nettleseren på min Galaxy Note krever en del kraftig hardware. Så jo mere man skal kunne gjøre på en smartmobil i dag, jo mere maskinvare må den ha.

Ha, der ble jeg litt eid :p

Skjønner ikke selv hva jeg tenkte da jeg skrev det, hørtes jo så fornuftig ut i mitt hode... Jaja.

 

Har selv en Galaxy Note, og merker jo klar forskjell på den og en venns 4s når det kommer til nettsurfing og multitasking osv..

Lenke til kommentar

Men så er det jo ikke noen vits i å ha kraftigere hardware, dersom softwaren ikke har behov for det, eller bruker det den har på en bedre måte.

La oss bare innse det, iPhone's hardware begynner å bli utdatert, siden hver gang de skal lansere programmoppdateringer så må de støtte eldre modeller. Dette taper de litt på (nå har de vel kansje sluttet å støtte de to første generasjonene dog.

Men forsatt klarer telefonene å dra 3d spill på en veldig effektiv måte.

 

Å gå fra 720p til 1080p krever MYE kraftigere maskinvare f.eks. At ting skal gå MYE fortere så kreves det også kraftigere maskinvare.

 

Bare fordi OS'et går silkesmooth, så betyr ikke det at alle andre programmer som ikke følger med til OS'et kommer til å gjør det. Å laste inn flash innhold i nettleseren på min Galaxy Note krever en del kraftig hardware. Så jo mere man skal kunne gjøre på en smartmobil i dag, jo mere maskinvare må den ha.

Ha, der ble jeg litt eid :p

Skjønner ikke selv hva jeg tenkte da jeg skrev det, hørtes jo så fornuftig ut i mitt hode... Jaja.

 

Har selv en Galaxy Note, og merker jo klar forskjell på den og en venns 4s når det kommer til nettsurfing og multitasking osv..

 

Hehe.

 

Hmm, i følge din signatur, kjører du bare på Android 2.3.6 enda eller?

Lenke til kommentar

Hmm, i følge din signatur, kjører du bare på Android 2.3.6 enda eller?

Kjører 2.3 enda ja, og kommer ikke til å oppgradere heller. Liker ikke ICS så veldig, samt at de fleste opplever dårligere batteri tid.

(er mye å leser i Note diskusjonen...)

Men før eller siden må jeg nok oppgradere, siden flere og flere apps MÅ ha 4.0.1 og nyere for tiden

 

Edit: Vil ikke roote telefonen heller riktig enda, da jeg ikke har hatt den så lenge :p

Endret av G-Man™
Lenke til kommentar

Du verden så ulikt vi mennesker kan vurdere disse mobiltelefonene. Jeg er så heldig at jeg har hatt anledning til å prøve mange. Godtar andres oppfatninger-men når det engelske ordet crappy brukes om en av de store suksessene -Galaxy S2- da blir det nesten underlig. Flere av dagens telefoner gir deg mye for pengene og enkelte produsenter har lav inntjening da produktene kan være dyre å framstille,helhetlig betraktet. Dog-den simpleste av dem alle, Iphone,koster bare noen lusne kroner å produsere -men Apple grafser til seg noe enormt for glassmobilen------som må vel sies appelerer mest til trendhungrig ungdom verden over. Apple raner dessverre tankeløse mennesker som vil ha en telefon som er enkel i bruk-slik blir det sikkert med neste produkt fra den kanten også, Men vil folk spise pølse i brød for dyre penger i stedet for indrefilet-dem om det.

Lenke til kommentar

Nyhetsartikkelen var kun om et designrykte, men alikavel føler eksempelvis Vindicator at det er riktig at dette MÅ bli diskusjon #8273532 om hvorfor han mener at Android er det beste som noen gang har skjedd han.

 

Dere skjønner f**n meg ikke når nok er nok med Android vs iOS.

Endret av ahpadt
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Spiller ikke spill på telefonen selv, men tenk på denne: PSP kjører en prosessor på 33 Mhz, fra 1992. Likevell kjører den grafisk intense spill som GTA. Jeg sier det igjen: Software optimalisering!

 

33mhz er riv ruskende galt, du glemte kanskje ett 3-tall der?

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...