Gå til innhold

Dette kan være neste iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ivrig android bruker men er ivrig etter å se bilder av apples nye ekstremt overprisede telefon! XD
Overpriset? Android toppmodeller koster rundt 5500 kr ny. Galskap om du spør meg :)

 

Så vidt jeg kan se i prisguiden så koster den dyreste droiden nå 5192,- (LG Optimus Vu) og det er tre iPhone 4 modeller som er dyrere. Den dyreste koster 5795,- (64Gb) og den billigste 4995,- (16 Gb).

 

Både S3 og One X er nå rundt 4600,-. Og gitt at begge disse regnes som toppmodeller og er nyere enn noen iPhone modeller så kan vi vel si at droid'er er jevnt over billigere?

 

One X og S3 modellene har vel aldri kostet over 5000,- etter at de har kommet i butikkene?

Lenke til kommentar
Jeg er ivrig android bruker men er ivrig etter å se bilder av apples nye ekstremt overprisede telefon! XD
Overpriset? Android toppmodeller koster rundt 5500 kr ny. Galskap om du spør meg :)
Så vidt jeg kan se i prisguiden så koster den dyreste droiden nå 5192,- (LG Optimus Vu) og det er tre iPhone 4 modeller som er dyrere. Den dyreste koster 5795,- (64Gb) og den billigste 4995,- (16 Gb).Både S3 og One X er nå rundt 4600,-. Og gitt at begge disse regnes som toppmodeller og er nyere enn noen iPhone modeller så kan vi vel si at droid'er er jevnt over billigere?One X og S3 modellene har vel aldri kostet over 5000,- etter at de har kommet i butikkene?

 

Flisespikkeri, men iPhone 16 GB har aldri kostet med enn 4890 kr inkl frakt levert på døren. www.apple.no S3 bestilt på nett til 4600 kr pluss frakt så er det ikke så mye som skiller de to telefonene i pris. Personlig får jeg mer for pengene med en iPhone enn en S3. Men dette er jo IGJEN smak og behag.

Endret av iPaal
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg er ivrig android bruker men er ivrig etter å se bilder av apples nye ekstremt overprisede telefon! XD
Overpriset? Android toppmodeller koster rundt 5500 kr ny. Galskap om du spør meg :)
Så vidt jeg kan se i prisguiden så koster den dyreste droiden nå 5192,- (LG Optimus Vu) og det er tre iPhone 4 modeller som er dyrere. Den dyreste koster 5795,- (64Gb) og den billigste 4995,- (16 Gb).Både S3 og One X er nå rundt 4600,-. Og gitt at begge disse regnes som toppmodeller og er nyere enn noen iPhone modeller så kan vi vel si at droid'er er jevnt over billigere?One X og S3 modellene har vel aldri kostet over 5000,- etter at de har kommet i butikkene?
Flisespikkeri, men iPhone 16 GB har aldri kostet med enn 4890 kr inkl frakt levert på døren. www.apple.no S3 bestilt på nett til 4600 kr pluss frakt så er det ikke så mye som skiller de to telefonene i pris. Personlig får jeg mer for pengene med en iPhone enn en S3. Men dette er jo IGJEN smak og behag.

 

Du er nok litt på bærtur her. Spesifikasjonene på både One X og S3 er bedre enn iPhone 4s. Begge Android-telefonen har firekjernede prosessorer, mens iPhone 4s har dobbeltkjerne. Langt større skjerm og høyere oppløsning på Android-telefonene (4,7 og 4,8" +720x1280). Der har du allerede to grunner til at iPhone er overpriset.

Endret av Okeho
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg er ivrig android bruker men er ivrig etter å se bilder av apples nye ekstremt overprisede telefon! XD
Overpriset? Android toppmodeller koster rundt 5500 kr ny. Galskap om du spør meg :)
Så vidt jeg kan se i prisguiden så koster den dyreste droiden nå 5192,- (LG Optimus Vu) og det er tre iPhone 4 modeller som er dyrere. Den dyreste koster 5795,- (64Gb) og den billigste 4995,- (16 Gb).Både S3 og One X er nå rundt 4600,-. Og gitt at begge disse regnes som toppmodeller og er nyere enn noen iPhone modeller så kan vi vel si at droid'er er jevnt over billigere?One X og S3 modellene har vel aldri kostet over 5000,- etter at de har kommet i butikkene?

 

Flisespikkeri, men iPhone 16 GB har aldri kostet med enn 4890 kr inkl frakt levert på døren. www.apple.no S3 bestilt på nett til 4600 kr pluss frakt så er det ikke så mye som skiller de to telefonene i pris. Personlig får jeg mer for pengene med en iPhone enn en S3. Men dette er jo IGJEN smak og behag.

 

Kan du forklare hvorfor du får mere for pengene med en iPhone 4S enn det du gjør med en Samsung Galaxy S III?

 

Jeg tror du er helt på bærtur med den kommentaren der.

Endret av Vindicator
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan du forklare hvorfor du får mere for pengene med en iPhone 4S enn det du gjør med en Samsung Galaxy S III?

 

Jeg tror du er helt på bærtur med den kommentaren det.

Så så Tom-Helge... Pust rolig og slapp av.

 

Aksepter at enkelte personer føler at de får mer igjen for en iPhone enn en S3. Er smak og behag som iPaal sier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan du forklare hvorfor du får mere for pengene med en iPhone 4S enn det du gjør med en Samsung Galaxy S III?

 

Jeg tror du er helt på bærtur med den kommentaren det.

Så så Tom-Helge... Pust rolig og slapp av.

 

Aksepter at enkelte personer føler at de får mer igjen for en iPhone enn en S3. Er smak og behag som iPaal sier.

 

Jeg spurte han ett spørsmål, så slapp av selv :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg er ivrig android bruker men er ivrig etter å se bilder av apples nye ekstremt overprisede telefon! XD
Overpriset? Android toppmodeller koster rundt 5500 kr ny. Galskap om du spør meg :)
Så vidt jeg kan se i prisguiden så koster den dyreste droiden nå 5192,- (LG Optimus Vu) og det er tre iPhone 4 modeller som er dyrere. Den dyreste koster 5795,- (64Gb) og den billigste 4995,- (16 Gb).Både S3 og One X er nå rundt 4600,-. Og gitt at begge disse regnes som toppmodeller og er nyere enn noen iPhone modeller så kan vi vel si at droid'er er jevnt over billigere?One X og S3 modellene har vel aldri kostet over 5000,- etter at de har kommet i butikkene?

 

Flisespikkeri, men iPhone 16 GB har aldri kostet med enn 4890 kr inkl frakt levert på døren. www.apple.no S3 bestilt på nett til 4600 kr pluss frakt så er det ikke så mye som skiller de to telefonene i pris. Personlig får jeg mer for pengene med en iPhone enn en S3. Men dette er jo IGJEN smak og behag.

 

Kan du forklare hvorfor du får mere for pengene med en iPhone 4S enn det du gjør med en Samsung Galaxy S III?

 

Jeg tror du er helt på bærtur med den kommentaren der.

Lenke til kommentar

Er overhode ikke på bærtur. Dette blir som jeg skrev smak og behag. Og ikke minst behov. De mange "fordelene" som man har med Android har jeg rett og slett ikke bruk for. Gidder ikke å hå noe dypere i den diskusjonen, for det blir bare reprise fra mange andre diskusjoner her.

 

Håper forøvrig iPhone ikke kommer med større skjerm enn 4" noen gang. Da må jeg nok finne meg noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er overhode ikke på bærtur. Dette blir som jeg skrev smak og behag. Og ikke minst behov. De mange "fordelene" som man har med Android har jeg rett og slett ikke bruk for. Gidder ikke å hå noe dypere i den diskusjonen, for det blir bare reprise fra mange andre diskusjoner her.

 

Håper forøvrig iPhone ikke kommer med større skjerm enn 4" noen gang. Da må jeg nok finne meg noe annet.

 

Heeeeelt til du faktisk en dag kommer over noe som du faktisk kunne ha fått bruk for (som du aldri vet om kommer). Men må ta seg til takke med et fattig OS som ikke har noen av disse gode funksjonene da.

 

Joda, det er smak og behag, men igjen, det sier jo ingenting på hva som FAKTISK gir mest for pengene i realiteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er overhode ikke på bærtur. Dette blir som jeg skrev smak og behag. Og ikke minst behov. De mange "fordelene" som man har med Android har jeg rett og slett ikke bruk for. Gidder ikke å hå noe dypere i den diskusjonen, for det blir bare reprise fra mange andre diskusjoner her.

 

Håper forøvrig iPhone ikke kommer med større skjerm enn 4" noen gang. Da må jeg nok finne meg noe annet.

Hvordan kan du fortsatt argumentere når telefoner i samme prissjiktet har langt bedre innmat? Det er OK at du liker iOS, men det å si at du får mer for pengene er riv ruskende galt.

 

Android har forøvrig såpass mange tilpasningsmuligheter at du uten problemer kan få det til å se ut som iOS. Det er fordelen med åpne operativsystemer - du kan faktisk endre på ting slik som du selv vil.

Endret av Okeho
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan du fortsatt argumentere nå telefoner i samme prissjiktet har langt bedre innmat? Det er OK at du liker iOS, men det å si at du for mer for pengene er riv ruskende galt.

Den eneste "innmaten" som er bedre i enkelte telefoner i samme prissjikt er en noe kraftigere CPU/GPU, med flere kjerner, uten at denne forskjellen er spesielt dramatisk eller merkbar i praksis. All annen innmat, dvs. skjermkvalitet, batteritid, kamerakvalitet, OS, apps, osv er minst like bra i "gamle" iPhone 4S som i de nye toppmodellene fra konkurrentene. Ville derfor ikke ha noen betenkeligheter med å kjøpe en iPhone 4S i dag, den er fortsatt verdt pengene.

 

Android har forøvrig såpass mange tilpasningsmuligheter at du uten problemer kan få det til å se ut som iOS. Det er fordelen med åpne operativsystemer - du kan faktisk endre på ting slik som du selv vil.

Du kan kline så mye leppestift og sminke du orker i trynet på en gris - det er og blir fortsatt en gris selv om du mener at den "ser ut" som dama til kompisen. Du kan "tilpasse" Androgrisen så mye du orker, det blir uansett ikke annet en overfladisk sminke, og blir aldri like silkemykt, gjennomført, sikkert og stabilt som iOS. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan kan du fortsatt argumentere nå telefoner i samme prissjiktet har langt bedre innmat? Det er OK at du liker iOS, men det å si at du for mer for pengene er riv ruskende galt.

Den eneste "innmaten" som er bedre i enkelte telefoner i samme prissjikt er en noe kraftigere CPU/GPU, med flere kjerner, uten at denne forskjellen er spesielt dramatisk eller merkbar i praksis. All annen innmat, dvs. skjermkvalitet, batteritid, kamerakvalitet, OS, apps, osv er minst like bra i "gamle" iPhone 4S som i de nye toppmodellene fra konkurrentene. Ville derfor ikke ha noen betenkeligheter med å kjøpe en iPhone 4S i dag, den er fortsatt verdt pengene.

Faktisk så er GPU'en i iPhone 4S (Apple A5) fremdeles noe av det raskeste du kan få tak i. Det er ikke så ille for en SoC som er halvannet år gammel nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan du fortsatt argumentere nå telefoner i samme prissjiktet har langt bedre innmat? Det er OK at du liker iOS, men det å si at du for mer for pengene er riv ruskende galt.

Den eneste "innmaten" som er bedre i enkelte telefoner i samme prissjikt er en noe kraftigere CPU/GPU, med flere kjerner, uten at denne forskjellen er spesielt dramatisk eller merkbar i praksis. All annen innmat, dvs. skjermkvalitet, batteritid, kamerakvalitet, OS, apps, osv er minst like bra i "gamle" iPhone 4S som i de nye toppmodellene fra konkurrentene. Ville derfor ikke ha noen betenkeligheter med å kjøpe en iPhone 4S i dag, den er fortsatt verdt pengene.

 

Android har forøvrig såpass mange tilpasningsmuligheter at du uten problemer kan få det til å se ut som iOS. Det er fordelen med åpne operativsystemer - du kan faktisk endre på ting slik som du selv vil.

Du kan kline så mye leppestift og sminke du orker i trynet på en gris - det er og blir fortsatt en gris selv om du mener at den "ser ut" som dama til kompisen. Du kan "tilpasse" Androgrisen så mye du orker, det blir uansett ikke annet en overfladisk sminke, og blir aldri like silkemykt, gjennomført, sikkert og stabilt som iOS. ;)

Skal ikke så mye til for å se at andre telefoner gir mer for pengene, enten du liker det heller ikke. Om det utgjør en forskjell i praksis har vel null å si. Du innrømmer at det er en forskjell, og jeg vil si at fire mot to kjerner er en ganske stor forskjell. Større skjermer og høyere oppløsning øker også prisen på telefonen. Når det kommer til programvare så er det smak og behag, men å si at iOS er mer gjennomført er det dummeste jeg har lest på lenge. Gørr kjedelig operativsystem uten muligheter? Hvis det er din definisjon på gjennomført så må jeg løfte litt på smilebåndet. Endret av Okeho
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor ender slike artikkeler alltid i en Android vs iPhone diskusjon? :p

 

Selv har jeg en Galaxy Note, og den kjøpte jeg utelukket for spill som Max Payne og GTA3. Disse spillene funker fint med en 5.3'' skjerm, selv om jeg kunne tenkt litt større.

Testet GTA3 på en iPhone 4s, og for å si det mildt, det sugde rompe. Generelt blir jeg sliten av å se på en 3.5'' skjerm over lengre tid, der kommer store skjermer til god nytte.

Er jeg den eneste som tenker slik?

 

Dersom Apple ikke kommer med en større skjerm, tror jeg de vil miste veldig mange kunder.

 

For 10 år siden, da de fleste hadde telefoner som Nokia 6310 og 3310 osv, var folk fornøyde med de skjermene som var, men etter hvert som Nokia 6630 og N73 begynte å bli kjent ville iallefall jeg forsatt ha større skjermer.

Poenget mitt er vel, at folk vil utvikle seg til å ha lyst på større skjermer.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...