Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det går an å ta seg en uke fri. Det er noen fag som er obligatoriske og her kreves det minimum 80% deltagelse. Da gjelder det bare å holde styr på hvor mye du har vært borte i hvert fag, så ser du raskt for mye du kan ta deg fri hvis dette er ønskelig. Det er vel kun batong som krever 100% oppmøte (såvidt jeg husker).

 

Og hvis man av en eller annen grunn skulle havne under de 80% eller stryke i noe så ordner det seg alltid, i B1 altså.

 

Man får kommet ut i B2 uansett. I B2 derimot er det lurere å dedikere året sitt litt mer til studiene/jobben. Kjedelig å måtte gå B2 om igjen.

Endret av Downhill
Lenke til kommentar

Ja, det går an å ta seg en uke fri. Det er noen fag som er obligatoriske og her kreves det minimum 80% deltagelse. Da gjelder det bare å holde styr på hvor mye du har vært borte i hvert fag, så ser du raskt for mye du kan ta deg fri hvis dette er ønskelig. Det er vel kun batong som krever 100% oppmøte (såvidt jeg husker).

 

Og hvis man av en eller annen grunn skulle havne under de 80% eller stryke i noe så ordner det seg alltid, i B1 altså.

 

Man får kommet ut i B2 uansett. I B2 derimot er det lurere å dedikere året sitt litt mer til studiene/jobben. Kjedelig å måtte gå B2 om igjen.

 

Ok. Takk for svar :) Er greit å vite kva mulighetar ein har.

 

I B2 får ein vel utlevert turnus? Då har ein jo kanskje litt bedre oversikt.

 

No er det berre 15 dagar til svaret kjem! Fyttikatta så spennande :)

Lenke til kommentar

Kva fag blir ein ferdig med i B1? Er det eksamen både før og etter jul? Du har kanskje svart på det før. :)

 

Fagene i B1 er:

 

* Strafferett/straffeprosess - skriftlig eksamen vår

* Ordenstjeneste - muntlig eksamen vår

* Politiets datasystemer

* Vitenskapsteori og forskningsmetode

* Arrestasjonsteknikk - batong eksamen vår

* Fysisk trening

* Kriminalteknikk - skriftlig eksamen vår

* Psykologi - skriftlig eksamen jul

* Rapport og etterforskningslære

* Politilære - hjemmeeksamen jul

* Sosiologi - muntlig eksamen jul

* Kommunikasjon og konflikthåndtering

* Vegtrafikkrett - skriftlig eksamen vår

* Yrkesetikk

 

Man bli ferdig med sosiologi, politilære og vegtrafikk - de andre fagene kommer igjen i B3

 

Her er fagplanen for B1 for i år, der står det meste man lurer på av slike ting :)

 

http://www.phs.no/Documents/2_Studietilbud/1_Bachelor/Fagplaner%202012-2013/Fagplan%20B1.pdf

Endret av heisann1
Lenke til kommentar

 

 

Fagene i B1 er:

 

* Strafferett/straffeprosess - skriftlig eksamen vår

* Ordenstjeneste - muntlig eksamen vår

* Politiets datasystemer

* Vitenskapsteori og forskningsmetode

* Arrestasjonsteknikk - batong eksamen vår

* Fysisk trening

* Kriminalteknikk - skriftlig eksamen vår

* Psykologi - skriftlig eksamen jul

* Rapport og etterforskningslære

* Politilære - hjemmeeksamen jul

* Sosiologi - muntlig eksamen jul

* Kommunikasjon og konflikthåndtering

* Vegtrafikkrett - skriftlig eksamen vår

* Yrkesetikk

 

Man bli ferdig med sosiologi, politilære og vegtrafikk - de andre fagene kommer igjen i B3

 

Ok :) Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Samma... Eg har jo ingen tru på at eg kjem inn, men tar meg heile tida likevel i å håpe at eg kjem inn...

Siste oppdatering hos samordna opptak hos meg var 02.juli. Måtte sjekke om det hadde skjedd noke i det siste innpå der. Var vel då fristen for omprioritering gikk ut.

Endret av medlem-261816
Lenke til kommentar

Står 2. juli til meg også. Har noen søkt til Lånekassen enda? Det har jeg gjort, men er usikker på en ting. Det er jo fire ulike PHS, og man må velge hvilken man søker til. Jeg tenkte at da sender jeg bare inn en søknad for hver av de ulike PHS. Fikk godkjent søknad, men på de tre siste søknadene sto det bare at første søknad var oppdatert. Så det er tydeligvis ikke mulig å sende inn mer enn én søknad. Det er forsåvidt greit, men det er jo umulig å vite hvor man kommer inn, og det er Lånekassen selv som oppfordrer folk til å søke tidlig.

 

Når jeg søkte om stipend for å gå på BI var det også slik at du måtte søke direkte til det studiestedet du skulle gå på. Når jeg sjekket MinSide hos Lånekassen sto det imidlertid at søknaden gjelder politiutdanning, og det sto ikke noe om hvilket studiested det gjaldt. Mulig det er en forskjell her da, i og med at BI er privat og man får svar med en gang der grunnet rullerende opptak. Får vel høre med Lånekassen for å være sikker, men kanskje noen av dere vet?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Står 2. juli til meg også. Har noen søkt til Lånekassen enda? Det har jeg gjort, men er usikker på en ting. Det er jo fire ulike PHS, og man må velge hvilken man søker til. Jeg tenkte at da sender jeg bare inn en søknad for hver av de ulike PHS. Fikk godkjent søknad, men på de tre siste søknadene sto det bare at første søknad var oppdatert. Så det er tydeligvis ikke mulig å sende inn mer enn én søknad. Det er forsåvidt greit, men det er jo umulig å vite hvor man kommer inn, og det er Lånekassen selv som oppfordrer folk til å søke tidlig.

 

Når jeg søkte om stipend for å gå på BI var det også slik at du måtte søke direkte til det studiestedet du skulle gå på. Når jeg sjekket MinSide hos Lånekassen sto det imidlertid at søknaden gjelder politiutdanning, og det sto ikke noe om hvilket studiested det gjaldt. Mulig det er en forskjell her da, i og med at BI er privat og man får svar med en gang der grunnet rullerende opptak. Får vel høre med Lånekassen for å være sikker, men kanskje noen av dere vet?

 

http://lanekassen.no/Toppmeny/Om_Lanekassen/aktuell-kundeinformasjon/Nettsok_apent/

 

Hvis du har fått studieplass til høsten, kan du søke om stipend og lån for undervisningsåret 2013-2014.

 

 

Disse kan ikke søke ennå:

Studenter som får svar fra Samordna opptak i juli kan ikke søke ennå.

Endret av medlem-261816
Lenke til kommentar

http://lanekassen.no.../Nettsok_apent/

 

Hvis du har fått studieplass til høsten, kan du søke om stipend og lån for undervisningsåret 2013-2014.

 

 

Disse kan ikke søke ennå:

Studenter som får svar fra Samordna opptak i juli kan ikke søke ennå.

 

Det er veldig merkelig, fordi jeg søkte jo og fikk svar dagen etterpå om at jeg hadde fått innvilget lån og stipend :s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...