Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-261816

 

 

Det er veldig merkelig, fordi jeg søkte jo og fikk svar dagen etterpå om at jeg hadde fått innvilget lån og stipend :s

 

Ka er problemet då?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ka er problemet då?

 

Er jo ikke noe problem, om du leser hva jeg egentlig spurte om. Jeg spurte om noen her inne vet om søknaden gjelder et spesielt studiested, eller om det gjelder alle de forskjellige PHS. Grunnen til at jeg spør om dette er at man velger studiested i søknaden, men det står kun "søknad om støtte til politiutdanning", ikke spesifisert hvilket sted politiutdanningen skal foregå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

 

 

Er jo ikke noe problem, om du leser hva jeg egentlig spurte om. Jeg spurte om noen her inne vet om søknaden gjelder et spesielt studiested, eller om det gjelder alle de forskjellige PHS. Grunnen til at jeg spør om dette er at man velger studiested i søknaden, men det står kun "søknad om støtte til politiutdanning", ikke spesifisert hvilket sted politiutdanningen skal foregå.

 

Fra samordna opptak:

"En del læresteder har flere avdelinger. Dersom lærestedet ditt har flere avdelinger, er det viktig at du velger riktig avdeling."

 

Kan vel kanskje vere eit svar på ditt spørsmål.

 

Lenke til kommentar

For de av dere som kommer inn. Det må betales inn en studieavgift i løpet av kort tid etter studiestart. For noen år siden var den på ca 5000,- , men vet ikke hva den er på i dag.

 

Så ikke bruk opp alle feriepengene på morro :-)

 

Null stress, nå ligger den på 1100,-

Lenke til kommentar

Jeg tør nesten ikke å tenke på bosted enda :p men jeg har søkt Stavern 1. og Kongsvinger 2. Kunne tenke meg å bo evt i leilighet med en eller to andre jenter. Eller kollektiv med gutter og jenter. Noen?

 

Samme her. Håper på Oslo, men har Stavern på andrevalget, og Kongsvinger på tredje. Helt ok å kunne dele leilighet med noen flere, selv om jeg også godt kunne tenke meg å bo alene på en hybel. Kommer jeg inn i Kongsvinger har jeg allerede ordnet med leilighet gjennom bekjente, hvor det vil være mulighet for en person til å flytte inn.

 

Over til noe annet med det samme; Er det noen som vet om/hvor det finnes en oversikt over tidligere års poengsum ved opptak? Jeg finner kun for 2012 på phs.no.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

 

 

Samme her. Håper på Oslo, men har Stavern på andrevalget, og Kongsvinger på tredje. Helt ok å kunne dele leilighet med noen flere, selv om jeg også godt kunne tenke meg å bo alene på en hybel. Kommer jeg inn i Kongsvinger har jeg allerede ordnet med leilighet gjennom bekjente, hvor det vil være mulighet for en person til å flytte inn.

 

Over til noe annet med det samme; Er det noen som vet om/hvor det finnes en oversikt over tidligere års poengsum ved opptak? Jeg finner kun for 2012 på phs.no.

 

www.samordnaopptak.no

Lenke til kommentar

Jeg tør heller ikke tenke på bosted enda før jeg får vite om jeg kommer inn. Ligger på 5.3 i snitt, noe som bør holde for Oslo. Har en leilighet på majorstuen (øverst i Kirkeveien) som er ca 5-10 min gåavstand til PHS. 3-romsleilighet der det er plass til 2 til. Er det noen som kunne være interesserte i det (etter svar den 20 juli naturligvis), er det bare å sende pm! :w00t:

Endret av Bjørnegutten
Lenke til kommentar

Er ganske trygg på karakterer & poeng. Hvis jeg blir funnet egnet, havner jeg i Kongsvinger.

 

SIO (studentsamskipnaden, www.sio.no) har en meget bra løsning for bolig virker det som. Jeg søkte "singelhybel" i Kongsvinger. 17-18 kvadrat med eget bad og et lite kjøkken. Nytt bygg, sto ferdig for drøyt 4 år siden. 3800 kroner.

Ligger midt i Kongsvinger sentrum, og ca 3.8km fra PHS sine fasiliteter på Sæter gård.

 

Man søker om å få tildelt hybel på nett, og får svar via nett. Må godkjenne tilbudet innen en uke fra du får svar, og så skrive under kontrakt, og laste opp denne. Innen du flytter inn må et depositum på 8000 kr betales.

 

Finnes også noen rimeligere kollektivløsninger der 5 stk deler bad/kjøkken, og også noen dyrere alternativer for par/familier.

 

Det fine med dette er at hvis du ikke kommer inn, betaler du ingenting. Sender bare dokumentasjon til SIO på at du ikke har fått skoleplass, så ordner det seg. De er fleksible med depositum også, så lenge det er betalt før en eventuell innflyttning.

 

I Kongsvinger er det 144 PHS studenter, men bare rundt 75-80 boplasser ved studenthuset, så kan lønne seg å være ute i god tid.

 

Ser på finn.no at det ligger ute ca 15 boliger til leie, men disse ligger ofte på 1000-1500 kr mer i måneden i pris. Så med tanke på standarden, prisen, og lokaliteten, tror jeg at Kongsvinger studenthus er et meget godt alternativt, i tillegg er det garantert sosialt å bo i et bygg med såpass mange studenter :)

 

...da er det bare å vente. Neste uke schmeller det. Tvi tv.

Endret av stavangern
Lenke til kommentar

Hva tenker folk om å finne sted å bo? Venter dere på svar eller har dere begynt å lete? Tenker primært Oslo :)

Ser du skriver Oslo, men kan nevne at jeg søkte hybel for over en måned siden i Bodø via studentskipnaden der oppe. Nå er jeg uansett 99% sikker på å ikke komme inn i år pga lavt snitt.

 

Har lagt meg opp litt penger slik jeg klarer meg fint til eventuelt stipend/lån kommer inn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...