Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt fullstendig enig med deg Downhill. Har man tatt et sånt valg, så bør man også stå for det valget! At det kom til å smelle tilbake på deg nå, jaja, sånn er livet. Jeg har aldri tatt noen ulovlige midler, og har alltid vært motstander av det. Men jeg kjenner mange som har prøvd hasj. Bare ett par trekk. Det har blitt mer "vanlig", men det er fortsatt ulovlig. Hvis man da skal lyve seg inn på politihøgskolen, så er det helt forkastelig. Stå for valget du tok, om det er ett trekk eller fem, spiller ingen rolle.

 

Uansett er dette sikkert ingen problemstilling, fordi jeg fikk spørsmålet hos legen, ikke hos intervjueren.

 

 

Og at folk her oppfordrer til å lyve seg inn på PHS, muligens fremtidige studenter? alvorlig talt. Sånne medstudenter vil jeg ikke ha.

Endret av Jmarth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her skriver Jmarth egentlig det meste jeg tenker på en god måte.

 

Altså. Hovedproblemet mitt er ikke at folk har prøvd narkotika, om det så bare har vært noen få trekk. Problemet begynner når man snakker om det i sammenheng med PHS og når man skal begynne å lyve om det for å komme inn på PHS. Av holdningene endel faktisk viser her inne så kan det være en større problemstilling enn det kanskje PHS er klar over, for jeg visste ikke at det var så mange som var likegyldige til "et par drag" fra eller til.

 

Kanskje det jeg er aller mest forundra over er hvordan enkelte studenter og ferdig utdannet politi oppfordrer til uærlighet (hvis det som blir sagt her er sant).

 

At man nå har et helt annet syn på narkotika burde ikke være en unnskyldning i det hele tatt. Som Jmarth sier så tok man et valg den gangen og ga etter for en form for press. Ha baller nok den dag i dag til å være ærlig om det og stå for det. Det er slike politi man trenger, ikke noen som lyver.

 

Hadde det vært en "vanlig" forumsbruker som hadde røyka noe grass, hadde jeg antagelig latt være å svare. Men når det er snakk om brukere som skal søke PHS synes jeg det blir for dumt å sitte her inne å si at man er likegyldige til bruk av narkotika. Jaja, det var bare "et par drag", men likefullt bruk av stoff. Hva tenker andre forumbrukere når de leser dette? At kommende/nåværende politistudenter gir litt blaffen i narkotikabruk bare det er "litte'rann"? Det gidder jeg ikke være med på og tar sterk avstand fra løgn og drit for å komme inn på skolen. Man tok et valg og det får man stå for den dag i dag og heller oppgi at man har brukt det. Det var jo tross alt bare "et par drag", right?

 

Som student på PHS så setter jeg visse krav til medstudenter og det gjør de fleste til meg og. Og i grunn ligger egenskapen å være ærlig.

 

Alt dette her bunner ned til å være en prinsippsak. Har man prøvd narkotika, uansett i hvilken setting og hvor lite, så burde man ikke lyve om det for å komme inn på skolen. Oppgi det heller og vær åpen om det. Det er så mye mer respektfullt både ovenfor en selv og andre som har jobbet hardt for å komme inn.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Var innom å såg på samordnaopptak i dag, såg at siste oppdatering fra saksbehandler var i går, 18.juni... Følte at svaret var klart og lagt inn, og det berre ligger der og ruger fram til 20.juli! Hehehe.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Sjekket nå, siste oppdatering 18. juni hos meg også :) ca 27 dager eller noe slik til svar...

 

Håper 18.juni var dagen for å legge inn egna-kandidatane! ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det å takke nei til evt. tilbudt studieplass vil ha en negativ effekt når jeg søker igjen neste år? Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg har fått tilbud om å jobbe som stipendiat på en Folkehøgskole, og dette er en sjanse jeg får bare en gang i livet. Kommer garantert til å søke politi igjen neste år uansett.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det å takke nei til evt. tilbudt studieplass vil ha en negativ effekt når jeg søker igjen neste år? Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg har fått tilbud om å jobbe som stipendiat på en Folkehøgskole, og dette er en sjanse jeg får bare en gang i livet. Kommer garantert til å søke politi igjen neste år uansett.

 

En på forumet som jeg også var i samme pulje med i fjor kom inn i 2011, men dro til Bali i stedet. Han kom også inn i 2012.

Endret av bmw1502
Lenke til kommentar

Noen som vet om det å takke nei til evt. tilbudt studieplass vil ha en negativ effekt når jeg søker igjen neste år? Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg har fått tilbud om å jobbe som stipendiat på en Folkehøgskole, og dette er en sjanse jeg får bare en gang i livet. Kommer garantert til å søke politi igjen neste år uansett.

 

Jeg vet om en som har begynt i 1. klasse tre år på rad, men sluttet etter kun et par skoleuker, så det bør ikke være noe problem...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Noen som vet når det er studiestart for phs Oslo?

 

 

Fra facebook

 

 

Bli politi - Politihøgskolen

Disse datoene har jeg fått opplyst vedrørende skolestart:

Kongsvinger: 19. august.

Stavern: 20. august.

Bodø: 21. august.

Oslo: 19. august

Endret av medlem-261816
Lenke til kommentar

Skulle jaggu ikke være enkelt å ordne ettersendinger til PHS gitt.

Politiattesten min har jeg fått, men karakterene fra eksamenene jeg tok opp har jeg ikke fått. Jeg har kun fått "Melding om eksamensresultat" fra èn av skolene, og jeg har tatt tre eksamener. Etter åtte ringerunder rundt om for å høre om de vennligst kan sende ut kompetansebevis på eksamener, så har jeg klart å endelig hente ut "Melding om resultat" fra alle tre skolene.

- Jeg kontakter PHS for å høre om stemplet og signert "Melding om resultat" var gyldig for vurdering av konkuransepoeng, men det var det ikke. Rådgiver ved en videregående skole mente bestemt på at dette skulle være nok og makan til tøv hadde hun aldri hørt om før.

 

Videre nekter de for å tidligere ha skrevet ut "Kompetansebevis" i hvert fag jeg har vært oppe i, noe de har gjort tidligere når jeg har gått opp som privatist. Her er det viktig å gjøre seg vanskelig, selv om de enkelt kunne skrevet ut kompetansebevis og sendt avgårde i posten til meg. Eventuelt kunne jeg hentet i skranke. Dette tilbydde jeg meg, men det var ikke aktuelt.

 

Så nå sitter jeg her og venter på brev i posten om resultatene. Så må jeg ta meg fri fra jobb, oppsøke den videregående skolen jeg gikk på, levere inn alle papirer der før de stenger ned for sommeren på onsdag, så innlempe de nye karakterene og få nytt vitnemål. Så må jeg sende dette avgårde innen 01. juli.

 

Skolesystemet.. om bare alt hadde vært elektronisk som alt annet i 2013, så hadde dette vært gjort på et øyeblikk.

Har ingen sjanse til å komme inn på de konkuransepoengene jeg har utenom de eksamenene jeg tok nå i vår. Så dette er viktig å få på plass.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...