Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe 20. juli får man beskjed om man er egnet eller ikke. Hjelper ikke å være aldri så godt egnet om man ikke klarer å nå opp på poenggrenser.

 

26. juli faller vel dommen fra sammordna opptak. Forventer navnet mitt ganske langt nede på ventelistene. Neis tar ingen sorger på forskudd, for jeg vet nå at jeg kun er 2 relativt enkle eksamener unna et meget godt vitnemål. Da kan jeg heller velge og vrake skole til neste år igjen om det ikke skulle gå vegen i år.

Eksamener kjøres i gang allerede nå til høsten av, så der i fra går det fort. Søknadsprosessen foregår jo i mars og nå som jeg har vært gjennom alt, blir alt mye enklere andre gangen.

 

Det eneste som bekymrer meg om jeg skal søke igjen til neste år, det er hørseltest. Hadde akkurat 150db tap til sammen på ene øret, og det er akkurat hva de tillater. Får jeg noe dårligere neste år på legetesten, vell så er løpet kjørt for min del.

Har den siste tiden sumert opp for meg selv at politi er det jeg faktisk vil og det er noe jeg ville elsket å studere og jobbe med.

Lenke til kommentar

Har den siste tiden sumert opp for meg selv at politi er det jeg faktisk vil og det er noe jeg ville elsket å studere og jobbe med.

 

Elsket å studere... Ja, vi får nå se. Etter tre år kan jeg ikke si at jeg har elsket studiet noe særlig. Men jobben - den liker jeg veldig godt.

 

Lykke til hvertfall. Alt ordner seg alltid ;)

Endret av Sindrehj
Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Hehe 20. juli får man beskjed om man er egnet eller ikke. Hjelper ikke å være aldri så godt egnet om man ikke klarer å nå opp på poenggrenser.

 

26. juli faller vel dommen fra sammordna opptak. Forventer navnet mitt ganske langt nede på ventelistene. Neis tar ingen sorger på forskudd, for jeg vet nå at jeg kun er 2 relativt enkle eksamener unna et meget godt vitnemål. Da kan jeg heller velge og vrake skole til neste år igjen om det ikke skulle gå vegen i år.

Eksamener kjøres i gang allerede nå til høsten av, så der i fra går det fort. Søknadsprosessen foregår jo i mars og nå som jeg har vært gjennom alt, blir alt mye enklere andre gangen.

 

Det eneste som bekymrer meg om jeg skal søke igjen til neste år, det er hørseltest. Hadde akkurat 150db tap til sammen på ene øret, og det er akkurat hva de tillater. Får jeg noe dårligere neste år på legetesten, vell så er løpet kjørt for min del.

Har den siste tiden sumert opp for meg selv at politi er det jeg faktisk vil og det er noe jeg ville elsket å studere og jobbe med.

 

Den 20.juli (i praksis noken dager før) får du svar fra samordna opptak... Svarfristen er 26.juli.

Endret av medlem-261816
Lenke til kommentar

Hvordan gikk det med dere?

Jeg var gjennomsnittelig på det meste, brukte lenger tid enn gjennomsnittet samtidig som jeg var svært nøyaktig.

Fikk til svar at sammenlignet med andre var språkfyt og vokabular vandkeligere for meg..

 

Vanskelig å tolke hvor mye de ser på resultatene av evnetestene.

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det med dere?

Jeg var gjennomsnittelig på det meste, brukte lenger tid enn gjennomsnittet samtidig som jeg var svært nøyaktig.

Fikk til svar at sammenlignet med andre var språkfyt og vokabular vandkeligere for meg..

 

Vanskelig å tolke hvor mye de ser på resultatene av evnetestene.

 

Fikk så og si det samme som deg. Dårligste var norsktesten.... Hehe. Aner ikke hvor mye det teller, men som det stod i eposten så er det en helhetsvurdering. Får håpe den er med å vippe litt!

Lenke til kommentar

Ganske gjennomsnittlig. Er "ganske langsom, men ekstremt nøyaktig" på å oppdage regler. På den testen med alle tallrekkene er jeg langsom og unøyaktig. Skjønte virkelig ikke en dritt og fikk dåårlig resultat. Jeg forsto eksempeloppgaven med en gang, og tenkte at "dette er jo en grei sak!", men når selve testen startet synes jeg alt var annerledes. Resultatet ble "langsom og unøyaktig" på den. På språkflyt og vokabular ble resultatet "like enkelt som andre", og på staving ble resultatet at det er "enklere" for meg enn for andre å løse oppgavene på dette området.

Endret av frk_direktiv
Lenke til kommentar

Edit :

 

å oppdage regler - resultater

Fullførte oppgaver (hurtighet): 14

derav antall riktige løste oppgaver (nøyaktighet): 12

 

 

Du fullførte testen ganske langsomt, noe som betyr at du fullførte færre oppgaver enn de fleste andre. På samme tid var du ekstremt nøyaktig, noe som betyr at flesteparten av dine svar var riktige.

 

verbal resonnering (admin) - resultater

 

Fullførte oppgaver (hurtighet): 16

derav antall riktige løste oppgaver (nøyaktighet): 9

 

 

Du fullførte testen ganske langsomt, noe som betyr at du fullførte færre oppgaver enn de fleste andre. På samme tid hadde du en tendens til å være unøyaktig, noe som betyr du sammenlignet med andre løste flere oppgaver feil.

 

Logisk resonnering - resultater

 

Fullførte oppgaver (hurtighet): 8

derav antall riktige løste oppgaver (nøyaktighet): 1

 

 

Du fullførte testen ganske raskt, men unøyaktig. Dette betyr at du har fullført omtrent like mange oppgaver som de fleste andre, men at du sammenlignet med andre har løst flere oppgaver feil.

 

språkferdigheter i norsk - resultater

 

Det er omtrent like enkelt for deg som for andre å håndtere oppgavene på dette området av testen.

Din prestasjon på området som tar for seg 'vokabular', kan beskrives som følger:

Det er omtrent like enkelt for deg som for andre å håndtere oppgavene på dette området av testen.

Din prestasjon på området som tar for seg 'staving', kan beskrives som følger:

Sammenlignet med andre er det vanskeligere for å deg å håndtere oppgavene på dette området av testen.

 

 

Regner med at det ikke er dumt av meg å kopiere det her? :) Er jo bare tall og informasjon angående min prosess.

 

Føler meg utrygg nå! Håper at jeg gjorde det godt på gruppeøvelsen og intervjuet.

Endret av bmw1502
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...