Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lurer på om man tar opp fag etter fullført vgs, og da har man jo andregangsvitnemål? Kreves ikke det veldig høyt poengsum hvis man søker med 2.gangsvitnemål?

 

Fra PHS sin facebook side:

Bli politi - Politihøgskolen Politihøgskolen har ikke kvote for førstegangsvitnemål, slik at samtlige søkere konkurrerer i ordinær kvote.

Dermed er det også bare en poenggrense å forholde seg til.

 

Poenggrensene finner du på: http://www.phs.no/studietilbud/Bachelor/soknadsprosess/rangering-av-kvalifiserte-sokere/

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er her noen som har gode tips til svømmingen? All tips er gull verdt.

 

Mengdetrening, begynn tidlig. Lær deg å crawle, bli trygg på startstup med svømmebriller (fikk vann inni brillene etter stupet da jeg var på opptak) og ta crawlvendinger! Se på teknikkvideoer og test deg frem, det ligger mye bra på youtube. Dagbladet har også en serie som heter svømmeskolen. Når du er i bassenget så spør gjerne noen av de som ser rutinerte ut om de kan se på teknikken din. Det hjalp meg veldig. Tikket inn på 1m 27sek på opptaksdagen, til tross for vann i brillene og en badehette som endte på bånn i bassenget. Lykke til med treningen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye tjener en politimann med bachelor?

Ifølge utdanning.no står dette:

Gjennomsnittslønn for ein politibetjent er 508 800 kroner i året, mens politiførstebetjent tener 559 200 kroner i året (Kjelde: SSB 2012).

 

Sist jeg leste rundt så hadde de lønn på rundt 300k +tillegga...

Har det økt såpass mye som 508 800 kr i året?

Lenke til kommentar

Tillegg kommer jo helt an på hvor mye du jobber, og ikke minst får lov til å jobbe. Har dessverre ikke noen tall på noen nyutdannede i Oslo. Men vet det er førsteårs politibetjent 1'ere som har kommet seg godt over 400 000. Det kan dog hende at stillingen disse har blitt ansatt i medfører høyere lønnstrinn. Det vet jeg ikke.

 

I tillegg kommer det an på hvor høy ansiennitet personen har fra før.

Endret av Downhill
Lenke til kommentar

Politifolk tener mykje meir enn ein trur når ein ser på årslønna. Dei kan nemleg gå av med full pensjon når dei er 57 år gamle, og det utan å måtta ta ut pensjon frå folketrygda før dei fyller 67. Den særregelen er verdt 3-4 millionar kroner, og dei kan ta andre jobbar i perioden 57-67 om dei vil.

 

Man må vel jobbe operativt for å gå av ved 57?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...