Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Bladde litt tilbake i fjorårets tråd. Ser ut som at de fikk svar den 17. :) Det vil si at vi kanskje får svar om SEKS dager! Får nesten frysninger når jeg tenker på at guttedrømmen kan bli oppfylt om seks dager. Samtidig blir det litt av et nederlang om jeg ikke kommer inn. Spennende :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det ikke lenge igjen! Selv om jeg er så og si sikker på å ikke komme inn i år, så klamrer jeg meg til håpet. Det skal uansett bli spennende å se hvor langt bak jeg havner på ventelistene :)

 

Gleder meg til å se om jeg blir egnet, og hvilken skole jeg kommer inn på :) ifjor fikk de svar 17.juli 1330. :p

Lenke til kommentar

Faktisk så er jeg rimelig sikker på å bli funnet egnet. Jeg blir ganske overrasket om jeg ikke blir det, for jeg føler jeg klarte å innfri alle kravene PHS stiller til personlig egnethet :) I tillegg følte jeg intervjuet gikk veldig bra for seg og jeg svarte godt for meg.

 

Ser at mange er opptatt av hvordan intervjuet gikk, men det er vel gruppeoppgaven som er den viktigste biten, og som gir et mest mulig realistisk bilde av kandidaten i en (noenlunde) reell situasjon.

Endret av stavangern
Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

 

 

Dette er ikke synsing. Bare rene fakta :)

 

Så du hevder at du veit at gruppeøvelsen er den viktigste biten?

Då er eg spent på ka kilde du har, siden dette var fakta.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Åh? Då må du til å sitere. For eg er interessert i å sjå sitatet.

Gruppeøvelsen måler jo berre 2 (til dels 3) av hovudområda, og det er totalt 6.

 

Det står tvert i mot at dei til sammen gir eit bilde:

"Med tanke på at alle de 6 kompetansene til sammen er regnet for å gi et bilde av potensialet for å bli en god student og så politi, trenger vi å ha pålitelige mål på alle kompetansene."

 

Så då får heller du sitere at gruppeøvelsen er den viktigste biten.

Lenke til kommentar

Åh? Då må du til å sitere. For eg er interessert i å sjå sitatet.

Gruppeøvelsen måler jo berre 2 (til dels 3) av hovudområda, og det er totalt 6.

 

Det står tvert i mot at dei til sammen gir eit bilde:

"Med tanke på at alle de 6 kompetansene til sammen er regnet for å gi et bilde av potensialet for å bli en god student og så politi, trenger vi å ha pålitelige mål på alle kompetansene."

 

Så då får heller du sitere at gruppeøvelsen er den viktigste biten.

 

Folk kan lese dokumentet selv. Kommer tydelig frem der hvis man leser fra begynnelsen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Det einaste som kjem fram der er at det er ein ganske god test til bruk i selektering, men seie ingenting om korleis dei vektlegge denne testen i forhold til dei andre?

Og det var jo det du hevda, at den var den viktigste...

 

Men men. Du har tydeligvis bestemt deg og gidde ikkje å argumentere for ditt syn en gang, så ikkje noke poeng i å kaste vekk tida på å diskutere med ein vegg.

Men eg vil påstå at din "faktasetning" også går under kategorien synsing, til liks med så mykje anna vi driver med her på gruppa.

 

Lenke til kommentar

Det einaste som kjem fram der er at det er ein ganske god test til bruk i selektering, men seie ingenting om korleis dei vektlegge denne testen i forhold til dei andre?

Og det var jo det du hevda, at den var den viktigste...

 

Men men. Du har tydeligvis bestemt deg og gidde ikkje å argumentere for ditt syn en gang, så ikkje noke poeng i å kaste vekk tida på å diskutere med ein vegg.

Men eg vil påstå at din "faktasetning" også går under kategorien synsing, til liks med så mykje anna vi driver med her på gruppa.

 

Les side 13 punkt 6.1 så kommer det tydelig frem.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

 

 

Les side 13 punkt 6.1 så kommer det tydelig frem.

 

Tydelig fram? Hehehehe. Det står ingenting om at dette er viktigere enn dei andre testane, slik du hevda. Står at det er ein god selekteringsøvelse og at den er virkelighetsnær.

 

Og det står det om intervjuet også... "Metode med svært høy treffsikkerhet".

Lenke til kommentar
Så du hevder at du veit at gruppeøvelsen er den viktigste biten?

Då er eg spent på ka kilde du har, siden dette var fakta.

 

Han tenker vel på at simuleringsøvelser anses for å "ligge i øvre del av sjiktet når det kommer til valide seleksjonsmetoder", i følge rapporten det ble vist til tidligere.

 

Et kompetansebasert intervju har en prediksjonskvalitet på .51 (.63 når det kombineres med evnetester).

 

Det er vanskelig å sammenligne disse direkte, da det ikke ser ut til å være noe tall på prediksjonskvaliteten på øvelser.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

 

 

Han tenker vel på at simuleringsøvelser anses for å "ligge i øvre del av sjiktet når det kommer til valide seleksjonsmetoder", i følge rapporten det ble vist til tidligere.

 

Et kompetansebasert intervju har en prediksjonskvalitet på .51 (.63 når det kombineres med evnetester).

 

Det er vanskelig å sammenligne disse direkte, da det ikke ser ut til å være noe tall på prediksjonskvaliteten på øvelser.

 

Og er det noke som forteller at gruppeøvelsen er viktigere enn det andre?

Lenke til kommentar

 

 

Tydelig fram? Hehehehe. Det står ingenting om at dette er viktigere enn dei andre testane, slik du hevda. Står at det er ein god selekteringsøvelse og at den er virkelighetsnær.

 

Og det står det om intervjuet også... "Metode med svært høy treffsikkerhet".

 

Grunnen til at jeg ikke gidder ta diskusjonen med deg, er måten du oppfører deg på.

Unødvendig å le av folk, og unødvendig med den fremtredenen.

 

Derimot tar jeg hekomo mye mer seriøst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...