Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min telefon et par uker nå og er strålende fornøyd. Min gamle S2 var til tider irriterende treg og batteriet var babkus.

Hastigheten på denne er helt topp. Ikke noe treghet noe sted. Skjermen er helt vidunderlig. Testet i dag med noen DC tegneserier for å se åssen lesbarheten ble. Det var overraskende skarpt og kunne fint leste tekstboblene. Men 5.5" er litt i minste laget for tegneserier. Ble veldig smått og tung å lese. Går greit om man legger telefonen på siden. Men uansett imponert. Hadde neppe blitt merkbart bedre med full-hd.

Batteriet er også holdbart. Med min bruk holder det faktisk i 2-3 dager.

Har ikke brukt pennen og kommer neppe til å gjøre det heller da det ikke var noe av grunnen til at jeg kjøpte denne telefonen.

En av de mer uventede positive tingene var volumet på høytaleren. Den er skikkelig kraftig. Med S2'en var det rett som det var at jeg ikke hørte at noen ringte om den lå i et annet rom. Nå er det nesten overdøvende og umulig å misse =D

Hadde S2'en i nesten 2 år og kommer rimelig sikkert til å ha denne enda lenger. Vil dog komme til å bytte batteri før det forfaller like mye som forrige gang. Enda mindre grunn til å bytte telefon da.

Var spent på størrelsen, men null problem å ha denne i lomma. Men noe større blir det ikke neste gang. Da kan det for bli knotete å drasse på. For meg. Er jo folk som har med seg 7" i lomma hvorhen de går.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Dobbeltrykkingen på hjem-knappen har jeg fjernet for lenge siden. Å roote blir uaktuelt på nåværende tidspunkt. Har også fjernet animasjoner for en stund siden, men merket ikke så stor forskjell. Det jeg mener med kalenderen er at når jeg skal bla fort mellom måneder (noe jeg faktisk gjør ofte) så går det så treigt. Man må liksom vente til den har rullet til neste måned.

 

Er veldig pirkete nåda... :)

Lenke til kommentar

Dobbeltrykkingen på hjem-knappen har jeg fjernet for lenge siden. Å roote blir uaktuelt på nåværende tidspunkt. Har også fjernet animasjoner for en stund siden, men merket ikke så stor forskjell. Det jeg mener med kalenderen er at når jeg skal bla fort mellom måneder (noe jeg faktisk gjør ofte) så går det så treigt. Man må liksom vente til den har rullet til neste måned.

 

Er veldig pirkete nåda... :)

Har kalenderen som en widget på en av hjemmeskjermene, og den bytter måned med tilnærmet lysets hastighet når jeg trykker på neste mnd :)

Lenke til kommentar

Jeg har et 8 GB minnekort, den eneste betegnelsen er "ScanDisk 8GB Micro SD HC". Har merket meg at når jeg har det i telefonen går det meste noe tregere, spesielt oppstarten tar lengere tid, og telefonen bruker merkbart mer strøm. Har endel mediafiler, bilder, video og musikk på kortet. Jeg er ikke i behov av lagringskapasiteten så jeg kjører uten. Noen som vet om kortet påvirker hastighet og strømforbruk på telefonen?

Lenke til kommentar

Ja, det har eg gjort. Men utenom den då er det då ikkje så mykje anna vettug?

For meg så er ikkje Polaris Office nyttig eingong... så etter mi meining, så er det ikkje ein einaste av Samsung apps som er nyttige/verd å ha.

All den bloatwaren er ein av grunnane til at eg vurderar å leggje inn Ubuntu Touch eller annan Custom Firmware inn på Note II'en min :) (Kun det er eigentleg god nok grunn i seg sjølv)

Endret av WhatWorld
Lenke til kommentar

Du kan få kjøpt en type, Sony, (jeg er noe usikker på hva "frakter kjapt" betyr), på Teknikmagasinet, http://www.teknikmagasinet.no/ og flere typer på Kjell & Company, http://www.kjell.com/Sok?query=nfc Kjell & Company er en leverandør som har en del interessante produkter, jeg har handlet en hel del der. Om du er i Norby, Svinesund, så har K&C en butikk på kjøpesentret der som absolutt er verd et besøk. Om du kjøper NFC brikker, legg gjerne ut dine erfaringer på forumet, jeg og jeg tror mange andre er interessert i hvordan denne teknologien funker.

Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt NFC brikker. Bestilte 10 stykker fra ebay. Er veldig spent på å få prøvd de ut!

 

Noe av det mest intressante jeg har lest om det er f.eks å lagre wifi påloggingsinformsjon på de, så når jeg får besøk kan de bare tappe brikken også er de pålogget.

Også skal jeg legge en på badet. Sleep As Android har en funksjon hvor man må ha kontakt med brikken for å skru av alarmklokken. En tredje funksjon jeg tenker er å ha en brikke i bilen til å starte opp spotify, skru på mobilnettet og skru av wifi.

 

Gleder meg! :D

Lenke til kommentar

Største positive overraskelsen må være hvor enorm forskjell i kvaliteten på lyden i anlegget i bilen min det er fra de to forrige Android telefonene mine og med noten!

Har oppgradert alle høyttalerne og fått god lyd, men skurrete bass på høyt (nært maks) volum. Har tenkt at det er normalt, men spiller jeg fra noten, er den krystallklar!

 

Har bare hatt et ordentlig problem, og det er mobilt nettverk. Er jeg tilkoblet 3g så får jeg nesten aldri nett. Altså 3g logoen er der, men den er konstant grå. Etterhvert dropper den ned til "2g" og overfører som bare det! Har mest problemer med det i Spotify.

 

Har bestilt et par deksler fra Kina nå. Har allerede fått en bumper og det originale flipp dekslet. De passer faktisk sammen, noe som er genialt! Koster vel ca 20 kr :).

 

Hva bruker folk av tastatur? Har lyst på et med flere tilpasningsmuligheter. Har allerede et par betalt for i play store, men vet ikke hvordan de er mtp håndskrift.

Lenke til kommentar

Jeg er også på jakt etter en bumper som passer sammen med det originale flipp dekslet, har du info om det du har? Lenke?

Når det gjelder tastatur så er jeg verdens største klovn, det er "let-finn-trykk-prinsippet" som gjelder, for så deretter å sjekke om det ble rett. Ofte viser det seg at det ble feil tre linjer lengere opp på det jeg har skrevet, og i det forbindelse fant jeg et tastatur på Playstore som heter "Hacker's Keyboard", det har de fire pilene nede til høyre som gjør det enkelt å navigere til en feilskrevet bokstav, bl.a. Det er også enkelt å bytte språk, jeg veksler hele tiden mellom norsk og svensk. Det er noe stort men har flere innstillinger på størelsen. Mange andre innstillinger også. Ellers vet jeg ikke hvordan det er med spesialfunksjoner da jeg ikke kan noen av dem.

Endret av geobjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...