Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+45613274

SwiftKey. End of discussion.

 

Første ukene er det ikke så bra, men etterhvert som den lærer av deg skriver du aldri feil igjen. Har også noen geniale gestures som å sveipe til venstre for å fjerne det siste ordet du skrev.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ta en titt, takk!

 

Skal finne linken når jeg er i nærheten av pcen igjen! Det som er kjedelig med bumper utenpå flip-coveret er jo at du får jo ikke bøyd skjerm beskyttelsen mer enn 256 grader, noe som er litt irriterende!

 

Swiftkey har jeg brukt Før, men er det mulighet for håndskrift-gjenkjenning der?

Lenke til kommentar

Eg kjøpte meg et futteral av skinn til å putte noten i. Det er litt stramt, slik futteral ofte er. Problemet (ja, eit problem har oppstått) er at telefonen skrur seg av når han ligg i futteralet. Eg brukar den "knytt saman punkt låseskjermen". Når telefonen er låst, er det berre å trykke nok på av-/påknappen, så skrur telefonen seg av. Så med andre ord er futteralet ubrukelig. Løysingsforslag anyone?

Lenke til kommentar

Jeg har bestillt følgende bumper, http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-galaxy-note-95142p.html I tillegg å beskytte rammen på telefonen har jeg et håp om at bumperen skal gjøre av/på- og volum knappene litt vanskeligere og uforvarende komme bort i. Kan gi deg et tips når jeg mottar bumperen, men om futteralet ditt allerede er stramt, så blir det vel enda strammere med en slik bumper.

Lenke til kommentar

Jeg har sånn deksel, 199 på spaceworld.

Hovedproblemet mitt var at linsa bak ble slitt i lomma og nå er den noen mm inn og beskyttet.

På toppen av det hele er den av gummi rundt og plast bak, ufattelig ripet opp og slitt og jeg har mobilen bare i lomma.

Knappene er perfekte og jeg merker "klikk" når jeg bruker de, ikke sånne som er myg gymmi hvor jeg må trykke meg ihjel.

 

Føles som en del av telefonen, kanskje tilogmed lettere en knappene på telefonen.

Beste jeg har hatt og jeg jobber i en butikk som selger cover og fant ingen gode som denne i min butikk.

post-64596-0-87869800-1365408234_thumb.png

Lenke til kommentar

Eg er litt interessert i å lere meir om rooting. Det eg lurer på er om eg får moglegheit til å avinstallere bloateware fra Samsung, som readers hub etc. Og google+.

Eg lurer og på det med fordelene ved å flashe custom ROM.

Til slutt, dersom eg vert ein angrende syndar, , korleis går ein tilbake til touch wiz og unroot?

Lenke til kommentar

Root er kjekt. Da kan fryse all bloatwaren, det er tryggere enn å avinnstallere. Alt dette står det på xda-forumet.

 

Dessuten kan du installere mye spennende apps. Jeg har f.eks en app som gjør at jeg kan bruke ps3 kontrollen til å spille på mobilen.

 

Jeg har ikke installert noen custom roms på denne telefonen enda, men gjorde det på htc heroen min og lg optimus 2x'en. Den største fordelen vanligvis, et at du får nyere Android versjon kjappere enn fra Samsung f.eks. Også super-kjekt når Samsung slutter å pushe oppdateringer til telefonen vår, men communitiet fortsetter å gi oss nyere Android.

 

De største fordelene jeg vil tro med custom rom for Note 2, er nok flere tilpasningsmuligheter, mindre bloatware, kan hende det er inkludert andre funksjoner og bedre ytelse. Merk at noen ganger fungerer ikke alle funksjonene under de forskjellige rom's, f.eks videokamera eller gps.

 

Jeg er ganske sikker på at orginal rom ligger ute hos xda, så du kan flashe tilbake. Om du kun rooter så kan du gjøre det på en måte så det bare er å avinnstallere fra telefonenmenyen. Om du Gjør det på den måten kan du dog ikke flashe roms osv.

 

Jeg tror ikke jeg kommer til å flashe custom rom Før Samsung lar oss ute i kulden. Roote var det første jeg gjorde.

Anbefaler deg sterkt å lese litt rundt i forumet til xda. Der er det den egen seksjon for note 2. Står alt om alle rom's,fordeler og ulemper, rooting osv.

 

Du kan selvfølgelig beholde touch wiz om du kun rooter. :)

 

Du kan også beholde det om du velger et rom som har det inkludert!

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Root er kjekt. Da kan fryse all bloatwaren, det er tryggere enn å avinnstallere. Alt dette står det på xda-forumet.

 

Dessuten kan du installere mye spennende apps. Jeg har f.eks en app som gjør at jeg kan bruke ps3 kontrollen til å spille på mobilen.

 

Jeg har ikke installert noen custom roms på denne telefonen enda, men gjorde det på htc heroen min og lg optimus 2x'en. Den største fordelen vanligvis, et at du får nyere Android versjon kjappere enn fra Samsung f.eks. Også super-kjekt når Samsung slutter å pushe oppdateringer til telefonen vår, men communitiet fortsetter å gi oss nyere Android.

 

De største fordelene jeg vil tro med custom rom for Note 2, er nok flere tilpasningsmuligheter, mindre bloatware, kan hende det er inkludert andre funksjoner og bedre ytelse. Merk at noen ganger fungerer ikke alle funksjonene under de forskjellige rom's, f.eks videokamera eller gps.

 

Jeg er ganske sikker på at orginal rom ligger ute hos xda, så du kan flashe tilbake. Om du kun rooter så kan du gjøre det på en måte så det bare er å avinnstallere fra telefonenmenyen. Om du Gjør det på den måten kan du dog ikke flashe roms osv.

 

Jeg tror ikke jeg kommer til å flashe custom rom Før Samsung lar oss ute i kulden. Roote var det første jeg gjorde.

Anbefaler deg sterkt å lese litt rundt i forumet til xda. Der er det den egen seksjon for note 2. Står alt om alle rom's,fordeler og ulemper, rooting osv.

 

Du kan selvfølgelig beholde touch wiz om du kun rooter. :)

 

Du kan også beholde det om du velger et rom som har det inkludert!

Takk for at du tok deg tid.Det er kanskje lurt som du seier, å la ver å flashe custom rom før Samsung har sluttet å oppdatere telefonen. Eg skal lese på xda ja, så får eg finne ut kva eg vil.

Lenke til kommentar

Jeg hadde for en tid siden følgende innlegg:

 

Jeg har et 8 GB minnekort, den eneste betegnelsen er "ScanDisk 8GB Micro SD HC". Har merket meg at når jeg har det i telefonen går det meste noe tregere, spesielt oppstarten tar lengere tid, og telefonen bruker merkbart mer strøm. Har endel mediafiler, bilder, video og musikk på kortet. Jeg er ikke i behov av lagringskapasiteten så jeg kjører uten. Noen som vet om kortet påvirker hastighet og strømforbruk på telefonen?

 

Det ble overkjørt av et skikkelig "Goddag mann økseskaft" innlegg.

 

Oppstarten? Ingen slår da av telefonen i 2013.

 

Jeg stiller igjen spørsmålet om det er noen som har registrert om SD-kortet påvirker telefonen i noen grad, spesiellt strømforbruket? For å klargjøre, jeg slår ikke av og på telefonen stup i ett, men når den skal startes så tar oppstarten mye lengere tid med SD-kort enn uten.

Endret av geobjork
Lenke til kommentar

Eg kjøpte meg et futteral av skinn til å putte noten i. Det er litt stramt, slik futteral ofte er. Problemet (ja, eit problem har oppstått) er at telefonen skrur seg av når han ligg i futteralet. Eg brukar den "knytt saman punkt låseskjermen". Når telefonen er låst, er det berre å trykke nok på av-/påknappen, så skrur telefonen seg av. Så med andre ord er futteralet ubrukelig. Løysingsforslag anyone?

 

Nei, denne bumperen, http://www.mytrendyp...ote-95142p.html er nok ikke svaret på dtt "futteraldilemma". Det vil i første rekke bli for stort, og jeg trodde at Note 2 knappene skulle bli litt forsenket under bumperen, men der var påsatt gummiknapper så originalknappene er like tilgjengelig.

 

For mitt eget vedkommende derimot så oppdaget jeg at ved å ta bort flip coveret, sette på originalbakstykket og bumperen så ftkk jeg en mye mer letthåndterlig telefon. Jeg har egentlig aldri likt flip coveret, det er utrolig glatt og flæppen kom ofte i veien, spesiellt når man skal ta bilder. Det gjør at det er lett å miste ned telefonen. Ble noe helt annet med bumperen. Flip coveret havner nok i en skuff i lag med en liten gruppe andre ubrukelige dingser.

Lenke til kommentar

 

 

Nei, denne bumperen, http://www.mytrendyp...ote-95142p.html er nok ikke svaret på dtt "futteraldilemma". Det vil i første rekke bli for stort, og jeg trodde at Note 2 knappene skulle bli litt forsenket under bumperen, men der var påsatt gummiknapper så originalknappene er like tilgjengelig.

 

For mitt eget vedkommende derimot så oppdaget jeg at ved å ta bort flip coveret, sette på originalbakstykket og bumperen så ftkk jeg en mye mer letthåndterlig telefon. Jeg har egentlig aldri likt flip coveret, det er utrolig glatt og flæppen kom ofte i veien, spesiellt når man skal ta bilder. Det gjør at det er lett å miste ned telefonen. Ble noe helt annet med bumperen. Flip coveret havner nok i en skuff i lag med en liten gruppe andre ubrukelige dingser.

 

Takk.

 

Kanskje jeg skal kjøpe meg bumper og se om den gjør nytten for meg. Futteralet kan jeg bruke til å putte sand og grus i...

Lenke til kommentar

Noen måte å få screenshots med rablerier og generelle dokumenter fra "s-appene" til å automatisk lastes opp til dropbox (camerauploads) ?

 

Absolutt, og det fungerer perfekt. Jeg er på ingen måte ekspert på området, men så vidt jeg husker så foregikk det omtrent på følgende måte:

 

Da jeg aktiverte Dropbox på telefonen første gangen så fikk jeg opp en veiledning på ”Get started”. Husker ikke riktig hva det inneholdt, men punkt for punkt så kom jeg til alternativet å opprette en ny konto eller om jeg hadde konto fra før. I mitt tilfelle så hadde jeg en konto på 10Gb fra før. Fyllte inn innloggningsinfo. for den kontoen, krysset av for å aktivere ”Camera Uploads”, fullførte veiledningen, og ”boink” så hadde en DropBox konto på 58Gb. Fikk også følgende e-post,

 

Congrats on becoming a Dropbox Guru! We've awarded you 48 GB of bonus space for the next 24 months! You now have 58 GB on Dropbox. To get even more space, check out our upgrade options.

Thanks again for supercharging your Samsung device with Dropbox!

Enjoy,

- The Dropbox Team

 

Når jeg nå lager et Screenshot av hva som helst, eller tar et bilde med kameraet, så lastes det automatisk opp til Dropbox. Når jeg da slår på PC’n med Dropbox aktivert så lastes bildene og screenshots automatisk ned til mappen ”Camera Uploads” i Dropboxmappen på PC’n.

 

Om du har gått igjennom veiledningen, start Dropbox på telefonen, gå til meny, innstillinger, her vil du finne alternativet ”turn on” eller ”turn off Camera Uploads”. Her er også et alternativ for ”upload using Wi-Fi only” eller ”Wi-Fi or data plan”. Her bør de fleste velge Wi-Fi only. Er man på sydenferie og tar 340 bilder og Dropbox er innstillt på "Wi-Fi or data plan" og alle bildene blir opplastet til Dropbox via telefonaonnemanget så kan det bli en ganske dyr butikk.

Jeg er selv stor entusiast av Dropbox, men det er en annen historie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...