Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har anbefaling til bilholder for Note II. Spesielt en hvor man kan ha flip-coveret på?

Jeg valgte en universalholder fra CO, som fungerer bra. Eneste ulempen er at den kan komme bort i våkne opp/av/på-knappen, om du ikke plasserer den riktig. Jeg vil da og anbefalle nfc-tags, som kan sette telefonen i bilmodus, særlig om du pleier å koble den til blåtannhandsfree og evt starte opp apper automatisk.

Lenke til kommentar

 

Jeg valgte en universalholder fra CO, som fungerer bra. Eneste ulempen er at den kan komme bort i våkne opp/av/på-knappen, om du ikke plasserer den riktig. Jeg vil da og anbefalle nfc-tags, som kan sette telefonen i bilmodus, særlig om du pleier å koble den til blåtannhandsfree og evt starte opp apper automatisk.

 

Har du noen link til denne?

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

 

En annen ting.. Hvordan får man koblet Note 2 til PC som HDD-er? Jeg klarte på min S2, men her går det ikke.. :(

 

Den vises i "Min Datamaskin" som egen enhet, men jeg vil ha dem som to dedikerte stasjoner, slik at jeg kan bruke andre filbehandlingsprogrammer..

 

Takker!

 

 

EDIT:

 

Har visstnok spurt om dette før, angående S2, og da fikk jeg svar som hjalp:

 

Bone: settings -> wireless and network -> USB utilities -> Connect storage to PC

Funker som en usb-pinne/ekstern HD.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1299087&view=findpost&p=18296696

 

Men, dette finner jeg ikke nå.. ikke mulig lengre?

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Joda.

 

Når eg kobler min note til min PC så kommer der ett USB-symbol på nedtrekksmenyen på toppen på skjermen på Note'en. Klikk på det symbolet så kan du velge.

 

Dette funker bare når jeg bruker den medfølgende kabelen. Noen som vet hvorfor? Den lader også mye raskere med den medfølgende i forhold til andre USB-ladere.

Lenke til kommentar

Jeg bruker den medfølgende kabelen, men jeg kan allikevel bare velge mellom MTP og PTP (Medieenhet og Kamera), men ingen av dem gir meg telefonen og sd-kortet som dedikerte stasjonsbokstaver (G, H, osv..)..

 

Nei, sånn kommer det ikkje opp hos meg heller, men Note'n kommer opp som en enhet som eg kan åpne, der er phone og sdcard to underenheter som eg kan bruke i filbehandler som eg vil.

Lenke til kommentar

Ja, det kommer opp hos meg også, men det er ikke det jeg ønsker.. Total Commander'n min klarer ikke å overføre på den måten, bare Windows Utforsker, og det er litt pes, synes jeg.. :(

 

Har brukt MediaMonkey til å synkronisere musikken, ikke optimalt, men det gikk! :)

 

Rart.. noe av det jeg likte aller best med Android-telefoner (alt utenom iProdukter, egentlig), var at man bare kunne koble i telefoner å få de som egne stasjoner..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...