Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har to spørsmål. Er knall-fornøyd med Note 2'en, men det er to ting som irriterer meg litt. Det éne er at uansett hvilken wallpaper app jeg bruker, så ender bakgrunnsbildet opp kornete og oppblåst. Regner med dette er fordi bildet er i 1280x720 (istedet for 720x1280) og da synes jo bare et utsnitt på skjermen. Er det virkelig ingen wallpaper apps på Google Play som har bilder i 720x1280, slik at de blir skarpe og fine?

 

Det andre jeg lurer på er om det går an å endre lyden som kommer når jeg trykker på telefon-tastene. Den lyden jeg har nå er sånn "bobble-aktig" og det høres helt corny ut. Høres ut som jeg spiller et spill e.l. når jeg slår et nummer.

 

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar

Fikk min Note 2 for kort tid siden, og er kjempe fornøyd! Men.. Det har kommet en hurtigmeny til å dra ut på venstre side, og jeg synes den stort sett bare er i veien så vil gjerne ha den bort.. Men hvordan? Noen som kan hjelpe meg? Vet ikke hvordan den har kommet heller, den bare plutselig var der..

 

Håper noen kan hjelpe meg. :)

Lenke til kommentar

Når jeg har skrudd av skjermen og flytter på mobilen, kommer det en lilla bakgrunn og ikoner som viser sms, tapte anrop osv. Hvordan fungerer det?

Settings --> Motion --> Quick glance

"Check key information at a glance by reaching towards your device while the screen is off."

 

Bare hold over kameraet når skjermen er av.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg Note 2 i slutten av januar. Men, jeg ser at det er to forskjellige Note 2. En med 4G støtte og en med bare 3G.

Selges den med 4G i Norge?

Støtter den norsk 4G?

Hvordan ser jeg forskjell på de?

 

Eg er litt usikker på om dei er å få kjøpt i Noreg per dags dato, men dei er nok på veg. Eg har sett dei til salgs i svenske nettbutikkar. Regknar med at dei nyttar dei same frekvensane som Galaxy SIII, og at den og vil fungere i det norske 4G nettet. Telefonane er like på utsida, men 3G versjonen heiter GT-N7100, medan 4G versjonen heiter GT-N7105

Lenke til kommentar

Eg er litt usikker på om dei er å få kjøpt i Noreg per dags dato, men dei er nok på veg. Eg har sett dei til salgs i svenske nettbutikkar. Regknar med at dei nyttar dei same frekvensane som Galaxy SIII, og at den og vil fungere i det norske 4G nettet. Telefonane er like på utsida, men 3G versjonen heiter GT-N7100, medan 4G versjonen heiter GT-N7105

 

 

4G versjonen, GT-N7105, har et lite 4G emblem på baklokket. Jeg kjøpte en på Telia i Sverige (uten abonnement). Må si at jeg var litt skuffet, den hadde ikke FM-radio, det er bare GT-N7100 som har det. 4G har jeg ikke fått noen føling med ennå, er ikke utbyggd her i Uddevalla, men det kommer vel etterhvert. Jeg bruker denne bare som nettbrett, den er smidig og det er gøyalt og ha internett i lomma når man er på byen.

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg litt og som jeg håper det finnes en løsning på er at når man trykker tilbake, chrome i mitt tilfelle, så kommer jeg tilbake og øverst på siden...

Leser jeg feks vg.no, så blir det mye scrolling ned siden for å komme tilbake til hvor jeg gikk inn for å lese artikkelen...

 

finnes en løsning til dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Noen som vet hvordan jeg skal få GooglePlay til å gjenkjenne Note2 som en tablet sånn at jeg kan laste ned tablet apps? Helst uten rooting, om det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...