Gå til innhold

Trygt å handle på Proshop AS (proshop.no)?


Anbefalte innlegg

Tror nok at de likevel er seriøse, til tross for en noe merkelig logistikk!

 

Jeg bestilte 32GB RAM til en av serverene mine, hvor minnet var oppgitt å være på lager, med leveringstid 1 - 2 dager. Jeg betalte med kort, men da 4 dager var gått og varen(e) hadde endret seg fra å være på lager til å ankomme lager 2 - 3 dager fram for hver ny dag, kanselerte jeg bestillingen.

 

Beløpet som var trukket fra kortet mitt var tilbake på konto 3 dager etter kanseleringen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Mitt inntrykk er at Proshop driver villedende markedsføring. Utgangspunktet er riktignok bare en konkret erfaring, men det var nok for meg.

 

Jeg sjekket Photoshop CS6 og søkte på "priser.teknofil.no". Der kommer Proshop best ut med en Photoshop-pris på 1 346 kr.

 

Når jeg trykker på linken finner jeg ikke noe som tyder på ugler i mosen. Men prisen er jo latterlig lav, så jeg tenkte at jeg måtte spørre før jeg bestilte.

 

Svaret var: Du trenger lisens i tillegg, og da blir prisen 8 661 kr. Sånn blir altså Proshop notert med beste pris. Er det redelig markedsføring? Jeg kunne i alle fall blitt lurt. I stedet mistet jeg tilliten til Proshop.

Lenke til kommentar
Domain Name................: proshop.no

NORID Handle...............: ENA480O-NORID

Type.......................: organization

Name.......................: EXPERT NORGE AS

Id Type....................: organization_number

Id Number..................: 977047838

Registrar Handle...........: REG42-NORID

Post Address...............: EXPERT NORGE AS, Stamveien 1

Domenet er ihvertfall eid/registrert av expert norge, ikke engang noe underselskap.

 

Ser Best-Buy AS som driver varehandelen til proshop.no ikke har gått i pluss et eneste regnskapsår de siste 5årene.

Samt ikke akkurat scorer bra på likviditet.

 

Kjedelig sitte med en garantisak mot de om 2-3år når både best-buy/proshop samt expert som eier de går i tap år etter år.

De varer ikke akkurat lenge som butikk når de aldri tjener penger...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skulle ha nytt tastatur til en HP bærbar. Proshop har i følge dem selv 2 stk på lager.

 

Jøss, legger inn bestilling. (dette er den 23. oktober)

 

Ordren dukker opp på kontoen min der inne, med dato 25. oktober. Tar kontakt, og får svar at det har vært feil lagerstatus, men varen er på vei inn til dem (høres merkelig ut at noen skal ha tastatur "på lager" til en 3-4 år gammel HP bærbar i hele tatt, men men).

 

Sjekker ordren igjen nå og den står som sendt, 23. oktober. Sporingsnummer på Posten sier at det er mottatt beskjed om sending, men ingen vare mottatt. Dette er da i dag 29. oktober.

 

Sjekker opp sidene deres, og lagerstatus er nå i dag (6 dager etterpå) oppdatert til 1 stk på lager. Altså de opprinnelige 2 stk (som var feil!) minus det ene jeg har bestilt.

 

 

Proshop har dermed 1) feil lagerstatus, 2) sendt en vare 23. oktober som dem ikke har mottatt før den 25. oktober 3) selv sagt at det er feil lagerstatus den 24. oktober, men fortsatt ikke oppdatert statusen den 29. oktober. Dem har gitt Posten beskjed om at det skal komme en pakke, men fire dager senere fortsatt ikke sendt pakken til Posten.

 

My guess, dem har aldri hatt, og per i dag, fortsatt ikke har noe tastatur. Dem har gitt beskjed til Posten slik at det skal se ut som dem har sendt varen fra seg. Første og siste gang jeg benytter Proshop. En svær stryk fra meg.

Lenke til kommentar

(høres merkelig ut at noen skal ha tastatur "på lager" til en 3-4 år gammel HP bærbar i hele tatt, men men).

Hvilken modell laptop er det? Mest sannsynlig er tastaturet brukt i en solid rekke modeller hvor noen av de gjerne fortsatt selges.

EET europarts er vel største lageret for hp deler her til lands.

 

Uansett om bestillingsvare så går deler fra eu hovedlageret i nederland til norge over natten, for oslo/bergen lover HP på døren levering neste arbeidsdag om bestilt før 10:00.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Bestilte akkurat en bærbar maskin fra dem til 9500 kr ettersom de var de enste som hadde den på lager, men av det jeg leser her er det ikke sikkert de har den på lager i det hele tatt. Dersom det ikke skjer noe i morgen kansellerer jeg nok ordren, selv om jeg egentlig skulle hatt maskina før helga. Argh.

 

EDIT: Under bestillinger står det "Forventet på lager:06-11-2012", men på ved siden av bestillingsknappen står det "På lager, 1-3 dagers levering." Akk.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Å handle på små og/eller nyoppstartede nettbutikker vil alltid være en risikosport.

De fleste husker nok amentiobeistet. Det trenger ikke nødvendigvis å være snakk om å bli svindlet direkte, men å havne i en flere måneder lang drakamp med deres mangelfulle support uten å ha mottatt varen. At expert ikke tjener penger lengre er kun positivt for min del, da deres fysiske butikker i distriktene ofte opererer med kriminelle priser. (fullpris på 4+ år gamle spill, 2-3 ganger dyrere komponenter)

 

Aldri hørt om bestbuy i norge, er de i slekt med det amerikanske selskapet? Virker merkelig at en småluguber sjappe kan bruke navnet til USAs største elektronikkjede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gikk 8 dager fra jeg bestilte min vertex 4 ssd disk til jeg fikk den. Siden de hadde den på lager vil jeg si dette er en 2-3 dager for sent. 6 dager fra jeg bestilte til de sendte den.2 dager med posten.

 

Jeg mistenker vel at de slurver med begrepet "på lager" dvs. at det egentlig dreier seg om fjernlager (hovedimportør/grossist)

 

Ser på en tilfeldig side hos deal.no, og der er det alt fra "sendes 6-8 dager etter bestilling, 10-14 dager" osv. på ting de ikke fysisk har selv.

 

https://www.deal.no/deal/default.asp?KatID=001116373

 

Jeg har liten tro på at proshop har omtrent alt på eget lager, mens det ofte er leveringstid på selvsamme produkter hos alle andre.

 

I såfall burde de enkelt rydde opp i det, for skaper bare unødvendig irritasjon hos kunder.

Lenke til kommentar

Har handlet fra proshop 3 ganger.. av det jeg husker jeg har bestilt så er det:

1x Canon multifunksjons skriver, 1x 5-port netgear managed switch, 1x 8 port netgear managed switch, 2x 4gb ddr 3 laptop ram, harddisk ramme (sånn for 4x 3.5" disker i 3x cd-rom slots), kjølepasta, UPS, og jeg mener også å huske at det var noe mer også.. men kommer ikke på hva i farta..

 

Alt ble levert innen rimelig tid, + at det meste var billigere enn konkurentene :)

 

Det eneste som jeg syntes kunne vært bedre, hadde vært valg om brev frakt på småting..

Synd med småting som er billigere enn konkurentene, når minste fraktbeløpet er 125kr.

Lenke til kommentar

Nå står det i alle fall at den er på lager på brukersiden min også. Blir spennende å se om den blir sendt i dag.

 

EDIT:

[...] ved siden av bestillingsknappen står det "På lager, 1-3 dagers levering." Akk.

Og nå 1-4 dagers leveringstid.

 

EDIT2:

Har sett andre har opplevd det også, men i dag tidlig fikk jeg sporingsnummeret, men pakken har ikke blitt levert enda. Har opplevd flere ganger å få sporingsnummer på morgenen, men at pakken blir sendt på ettermiddagen, men ikke denne gangen altså. Kun sporingsnummer. Får se om den blir sendt i morgen. Kan glemme å få det før helgen, noe som var hele poenget med å bestille derfra. Nerdrage.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bestilte noe 14november fra proshop, men det ble noe feil med hele pallen så det tok litt lengre tid, (hei vi er mennesker, feil kan skje) så fikk dem igår ^^ men ting kom nu fram og ingen skader.

Jeg er fornøyd med dem. for vis ikke den feiln med pallen hadde skjedd så hadde jeg sikkert fått det før helga :p

Lenke til kommentar

Da har jeg også testet proshop, primært fordi jeg trengte en sær strømforsyning, men så snek det seg med et HTPC skjermkort også.

Strømforsyningen er "på lager" men på ordren er den ventet på lager 30. nov, som andre også opplever.

Jeg ser at det antakelig er det med grå liten skrift som gjelder, se på disse:

 

http://www.proshop.n....3-2380312.html

http://www.proshop.n...29-2243925.html

 

Greit å huske på når en trenger å handle noe derfra!

Oppdaterer når pakken er i boks.

 

Wish

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville holdt meg unna. Har dårlig erfaring med proshop. De pakket hovedkortet mitt dårlig når de sendte det. Det manglet en del. Jeg ringe kundeservice...tre ganger. Hver gang sa det at de hadde kontakt med den andre leverandøren. Har ennå ikke fått delen og har ennå ikke fått svar tilbake.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

hmm, hadde tenkt å trykke "Kjøp" på en scanner som var 500,- biligere på proshop enn på andre butikker, men så fant jeg denne tråden.

 

Tror jeg må sjekke litt andre butikker i stedet. Orker ikke engang tanken på å begynne å "gjete" den sjappa til å levere varene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...