Gå til innhold

En realistisk zombie-apokalypse?


Nachoswolf

Anbefalte innlegg

I det siste har det vært mye styr rundt kannibalisme i USA, folk som spiser hverandre, selvom 90% av alle zombie-konspirasjoner er useriøse og ment som en spøk, er det likevel mange som har et poeng.

 

Disse gutta har virkelig satt seg inn i det og relaterer mange hendelser til zombier: https://twitter.com/#!/AnonZombieNews

 

Så hva tenker dere, science fiction eller bare science?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn på sparket synes jeg det er ufint å blande kannibalisme og zombier.

 

Det er allmennkunnskap at zombier kun spiser hjerner og søppel mens kannibaler spiser menneskekjøtt generelt.

Gjerne tilberedt i form av koking eller steking

 

I tillegg er det nevnt ruspåvirkning og alle vet at zombier ikke driver med dop.

Endret av Cerwell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn på sparket synes jeg det er ufint å blande kannibalisme og zombier.

 

Det er allmennkunnskap at zombier kun spiser hjerner og søppel mens kannibaler spiser menneskekjøtt generelt.

Gjerne tilberedt i form av koking eller steking

 

I tillegg er det nevnt ruspåvirkning og alle vet at zombier ikke driver med dop.

Vel, allmennkunnskap og allmennkunskap, zombier er vel stort sett betraktet som eventyr, så i grunn er det et åpent emne. Angående kannibalismen, så er faktisk de nevnte tilfellene i USA direkte spising av ansikt, og en annen kar åt faktisk hjernen og hjertet til kameraten sin.

 

I tillegg, kansje ikke zombier bruker dop, men hva vis zombie igrunn er et dop, hvem vet?

Lenke til kommentar

I Night of the living dead, den første zombiefilmen som startet hele subkulturen som ble laget av George Romero og som er den første filmen som bruker zombier som vi kjenner dem i dag, så spiser zombiene også kjøtt.

 

Trilogien til George Romero anbefales også på det sterkeste for alle interesserte.

 

For min del så får jeg ett direkte ubehag i kroppen når jeg leser om hendelser som kunne vært med i en film som årsaken til at viruset ble lagd/spredd. Det ER mulig at en eller annen sykdom kan gjøre så mennesker vil oppføre seg som en zombie. Bare se på rabiesviruset, som kan gjøre en infektert person aggressiv. Det eneste som trengs er jo at viruset muterer på ''riktige'' måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Night of the living dead, den første zombiefilmen som startet hele subkulturen som ble laget av George Romero og som er den første filmen som bruker zombier som vi kjenner dem i dag, så spiser zombiene også kjøtt.

 

Trilogien til George Romero anbefales også på det sterkeste for alle interesserte.

 

For min del så får jeg ett direkte ubehag i kroppen når jeg leser om hendelser som kunne vært med i en film som årsaken til at viruset ble lagd/spredd. Det ER mulig at en eller annen sykdom kan gjøre så mennesker vil oppføre seg som en zombie. Bare se på rabiesviruset, som kan gjøre en infektert person aggressiv. Det eneste som trengs er jo at viruset muterer på ''riktige'' måte.

 

Ja, men Romero baserte seg jo på en heller dramatisk tolkning av den opprinnelige Zonbi som kjent fra vest-afrikansk og senere kreolsk religion - Vodou.

Les og lær:

http://en.wikipedia.org/wiki/Zombies

Lenke til kommentar

Ikke skrev jeg noe sted at det ikke er tilfellet heller. Jeg skrev at romero kom med den første filmen som viste zombier slik vi kjenner dem i dag, som hjerneløse monstere som gjør alt for å få tak i deg for så å rive deg i stykker.

 

Forøvirg så har vi også f.eks 28 days later zombiene, som blir infisert med ett ''rage virus'' istedet for virus som er med i f.eks Resident evil hvor de har lyst til å spise deg. Kan kanskje hevde at den type 'zombier' er noe mer realistisk.

Lenke til kommentar

Saken med zombier er jo at dei er egentlig i grunnen bare beist i menneskeform. Dette er på ingen måte gunstig for dem selv, ettersom dei i grunnen er redusert til vandrende kjøtt med få eller ingen måter å forsvare seg.

 

Trur me hadde hatt større problemer om dei blei overkjørt av sultne hunder og dyr som så ble infisert av kjøttet. >.>

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...