Gå til innhold

Test: Nettsky-tjenester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører robocopy som til alle tider passer på at jeg har det samme i dropbox og skydrive.

Har brukt dropbox i over et år og vervet meg frem til 8GB gratis lagringsplass, men etter jeg skaffet meg Windows phone så ser jeg at Skydrive potensielt blir det beste valget. Dette kommer innebygget i windows 8 og windows phone og office programmene har "save to skydrive" alternativ direkte (i tillegg til vanlig save) som gjør at dette blir veldig bra for windows brukere.

Jeg mente også at det er 25GB gratis lagring i Skydrive, men ser ut til at dette er endret seg :/ (min live konto er ihvertfall 7-8 år gammel)

 

Ser en eller annen har kommentert at skydrive ikke finnes på Windows phone. Det finnes ihvertfall på Windows Phone 7.5 på Nokia Lumia. Og dette fulgte med telefonen (altså noe jeg ikke måtte laste ned)

Endret av seppo-
Lenke til kommentar

Forsøkte å laste opp en fil på ca 550mb i sta til SkyDrive. Fikk feilmelding om at filen oversteg maxgrensen på 300MB

 

Den grensen tror jeg også DropBox opererer med når det gjelder mobil. Så vidt jeg husker er derimot grensen 2 GB per fil på SkyDrive når du laster opp fra PC, og ingen grense når du bruker DropBox fra PC.

Lenke til kommentar

Eg gjekk gjennom ein del backup-program for eit par år siden, før Jotta kom, så eg har ikkje sett på den.Det eg fant ut var det som virkelig skilte dei reine backup-programma var kor kjapt og lett det var å ta restore... ;)Crashplan (http://www.crashplan.com/) var den eg fant ut at var absolutt best då, og eg har nå kjørt Crashplan (med unlimited plass) for backup og Dropbox for synkronisering av filer eg jobber med, i eit par år... ;)

Kjører crashplan family på jobben og det funker veldig bra.

Har også den fordelen at du kan ta backup mellom maskiner med crashplan instalert, du kan ha backup både til fil serveren og til cloud.

Lenke til kommentar

Ville heller valgt jotta, samme pris bortsett fra evig lagring. (Det er vell ikke så veeldig relevant da du klager over pris)

 

Men er virkelig 10 dollar mye å betale for når du har en helt trygg backup sted?

 

Jeg mener at 50 GB er altfor, altfor mye. Man kjøper ikke minibuss før man har så mange unger at det er nødvendig, liksom.. Hehe.. 50 GB er rett og slett unødvendig mye for meg. 10 GB, eller kanskje også 5 GB, hadde vært rikelig.. Jeg bruker DropBox kun til å synkronisere skolearbeid mellom de forskjellige PC'ene, slik at jeg enkelt kan fortsette å jobbe der jeg slapp, uansett hvilken PC jeg bruker..

 

Ulempen ved å måtte holde meg under 2 GB og ikke kunne synkronisere "absolutt alt" er ikke verdt 10 $. Det kan nevnes at jeg har en del bildeserier relatert til masteroppgaven, så det er ikke snakk om 2 GB med .pdf'er og Excel-ark.. ;-)

 

Men dere som betaler DropBox 10 $ i måneden, hvor mye bruker dere - og hva har dere liggende der? Jeg tror egentlig at "alle" helst ville hatt 10 GB for 3 $ i måneden..

Endret av NothingForever
Lenke til kommentar

Har testet ut SugarSync som jeg syntes var kjempe bra, har også testa ut ut Jotta som hadde helt suveren filoverføring.

 

Det som jeg for min del kunne ønske meg er noe som kombinerer bruk av en ekstern disk på 2TB som jeg kan bruke som lokal backup samtidig som jeg laster opp til en ekstern løsning osm Jotta f.eks. Noen som har forslag til hva jeg kan bruke av verktøy, så mye automatikk som mulig. Kan gjerne installere Jotta og et annet verktøy men må være så lite innblanding som mulig :-)

 

Frank

Lenke til kommentar

Ville heller valgt jotta, samme pris bortsett fra evig lagring. (Det er vell ikke så veeldig relevant da du klager over pris)

 

Men er virkelig 10 dollar mye å betale for når du har en helt trygg backup sted?

 

Jeg mener at 50 GB er altfor, altfor mye. Man kjøper ikke minibuss før man har så mange unger at det er nødvendig, liksom.. Hehe.. 50 GB er rett og slett unødvendig mye for meg. 10 GB, eller kanskje også 5 GB, hadde vært rikelig.. Jeg bruker DropBox kun til å synkronisere skolearbeid mellom de forskjellige PC'ene, slik at jeg enkelt kan fortsette å jobbe der jeg slapp, uansett hvilken PC jeg bruker..

 

Ulempen ved å måtte holde meg under 2 GB og ikke kunne synkronisere "absolutt alt" er ikke verdt 10 $. Det kan nevnes at jeg har en del bildeserier relatert til masteroppgaven, så det er ikke snakk om 2 GB med .pdf'er og Excel-ark.. ;-)

 

Men dere som betaler DropBox 10 $ i måneden, hvor mye bruker dere - og hva har dere liggende der? Jeg tror egentlig at "alle" helst ville hatt 10 GB for 3 $ i måneden..

Jeg har 10,3 GB i bildemappen alene, så jeg må nok betale.

 

For tidsbegrensede prosjekter er gratiskontoer tilstrekkelig.

Lenke til kommentar

Har testet ut SugarSync som jeg syntes var kjempe bra, har også testa ut ut Jotta som hadde helt suveren filoverføring.Det som jeg for min del kunne ønske meg er noe som kombinerer bruk av en ekstern disk på 2TB som jeg kan bruke som lokal backup samtidig som jeg laster opp til en ekstern løsning osm Jotta f.eks. Noen som har forslag til hva jeg kan bruke av verktøy, så mye automatikk som mulig. Kan gjerne installere Jotta og et annet verktøy men må være så lite innblanding som mulig :-)Frank

Crashplan støtter dette, der kan du ha ulike backup planer som overlapper som 1 viktige filer til cloud, 2 disse + andre filer til ekstern disk, du kan til og med sette opp to pcer med crashplan og få de til å ta backup til hverandre. Enten til filserver eller noe mer kreativt som at du og en kompis har backup for hverandre, nei dere kan ikke snoke i dataene til hverandre.

Kun cloud koster penger ikke til andre disker eller pcer.

 

Lenke til kommentar

Eg gjekk gjennom ein del backup-program for eit par år siden, før Jotta kom, så eg har ikkje sett på den.Det eg fant ut var det som virkelig skilte dei reine backup-programma var kor kjapt og lett det var å ta restore... ;)Crashplan (http://www.crashplan.com/) var den eg fant ut at var absolutt best då, og eg har nå kjørt Crashplan (med unlimited plass) for backup og Dropbox for synkronisering av filer eg jobber med, i eit par år... ;)

 

Bruker også Crashplan som backuptjeneste, men da som "backup and forget" foretrekker Skydrive for dag-til-dag bruk for synkronisering og nettlagring

 

 

Lenke til kommentar
Forsøkte å laste opp en fil på ca 550mb i sta til SkyDrive. Fikk feilmelding om at filen oversteg maxgrensen på 300MB
Den grensen tror jeg også DropBox opererer med når det gjelder mobil. Så vidt jeg husker er derimot grensen 2 GB per fil på SkyDrive når du laster opp fra PC, og ingen grense når du bruker DropBox fra PC.

 

Det var PC jeg lastet opp fra når jeg fikk feilmeldingen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...