Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er totalt overbevist om at en type DayZ mod til Arma3 kommer til å bli mer populær enn standalone DayZ.

 

Grunnen er enkel. Modderene kommer til å forsette å oppdatere modden lenge etter utvikligeren av standalone DayZ har sluttet å patche spillet.

Lenke til kommentar

Jeg er totalt overbevist om at en type DayZ mod til Arma3 kommer til å bli mer populær enn standalone DayZ.

 

Grunnen er enkel. Modderene kommer til å forsette å oppdatere modden lenge etter utvikligeren av standalone DayZ har sluttet å patche spillet.

 

Arma 3 har samme svakhetene som Arma 2. Det eneste Arma 3 kan gjøre for DayZ er bedre grafikk og litt bedre fysikk, ingenting annet.

 

DayZ Standalone har egenutviklet AI, pathfinding sånn at zombiene ikke bare løper på "follow". Zombiene kan faktisk følge etter deg inn i bygninger også nå. Nye Chernarus er også videreutviklet og mye større samt har langt mer detaljerte bygninger sånn at man gå inn i flere bygninger, se inni skap for loot blant annet.

 

Du har også et ordentlig inventorysystem samt mulighet for å customize klær og karaktern din langt mer. Dette er ikke mulig med Arma 3. Standalone vil bli 10000x bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Ingenting hadde vert bedre, men vi får se. Det jeg har sett av standalone til nå har vert labert. Den nye pathfindingen er latterlig. Zombiene er ennå ikke en trussel. Det at de har valgt å bruke en modifisert Arma2 motor sier meg at spillet ennå kommer til å være bugget. Det å løpe rundt i bygg kommer ennå til å være ett smertehelvete.

 

Håper jeg tar feil! Men ALT Bohemia Interactive har laget i denne serien (OPF, ARMA1/2) har vert "tungt" ,å har hatt veldig lite flyt.

 

Arma 3 har vert ett STORT steg i riktig retning. Så får håpe standalone låner mye "kode" fra dem.

Lenke til kommentar

Ingenting hadde vert bedre, men vi får se. Det jeg har sett av standalone til nå har vert labert. Den nye pathfindingen er latterlig. Zombiene er ennå ikke en trussel. Det at de har valgt å bruke en modifisert Arma2 motor sier meg at spillet ennå kommer til å være bugget. Det å løpe rundt i bygg kommer ennå til å være ett smertehelvete.

 

Håper jeg tar feil! Men ALT Bohemia Interactive har laget i denne serien (OPF, ARMA1/2) har vert "tungt" ,å har hatt veldig lite flyt.

 

Arma 3 har vert ett STORT steg i riktig retning. Så får håpe standalone låner mye "kode" fra dem.

 

 

For det første, så mener jeg at det meste av det som er å se av DayZ SA ser rimelig bra ut. Det virker som de har fiksa mye i spillmotoren og de bruker en modifisert "Take on Helicopters"- motor. Den er såpass videreutviklet og har så mye nytt at det blir ikke feil å kalle den en egen DayZ motor. Zombiene har blitt endret mye av det jeg har hørt, lurer litt på hvor du har sett de zombiene du snakker om - spesielt ettersom de ikke har vist mye.

 

Arma 3 virker som et veldig bra spill, og tipper de bruker mye derfra. Forresten synes jeg det er litt morsomt at du påpeker feil ved spillene med et slikt språk.

Lenke til kommentar

Dayz Standalone vil bli populært fordi gamere elsker konseptet men hater hvordan det blir utført.

Standalone vil by på fresh gameplay .

 

Jeg begynner og bli så lei av Dayz moddene i Arma 2, lydene og zombiene har bare blitt et irritasjons punkt, heller bare spille wasteland.

Lenke til kommentar

Lydene er fantastiske når du bruker JSRS, men sant. Arma 3 har mye bedre bedre animasjon, og bevege seg innendørs er heller ikke lengre et problem.. Håper derfor dette er bedre i standalone, samt at zombier ikke lengre løper i sikksakk eller springer gjennom bygninger. Førstnevnte gjør det slik at å skyte zombier når dem er nært er nesten eneste måte.

Lenke til kommentar

lol ja fyre av 10 skudd på en zombie som tåler 3 men fortsatt lever og skader deg.

Så kommer random damage, 1 zombie som egentlig skulle vert død har nå klart og brukket benet ditt og du blør , du kan ikke heale deg fordi 4 andre zombier springer etter deg på grunn av lyden fra skuddet.

Så kommer repeteringen av den mest irriterende zombie lyden som finnes, og elendige bevegelser som om de er i en Micheal Jackson video, 50 timer gameplay mistet, nå er det på tide og rope FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU mens man slår handen i bordet hardt, og river seg i håret.

 

Basicly det jeg husker fra dayz, bare frustrasjon, har ingen og spille med så mister følelsen av kontakt og.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Det mest sjarmerende er jo å brekke beinet fordi en zombie glitcher igjennom en vegg og dyttter deg inn i en dør.

Eller at du ligger ved en stein og snur på deg og ender opp med å miste 6000 blod, brekke bein og besvime i 30 sekunder.

 

For å ikke glemme klientside hitdeteksjon og utregning av AI.

Lenke til kommentar

http://dayztrondheim.no/ er nettsiden til serveren jeg spiller på.

 

Er bare noen få endringer fra klassikeren, en barrack på flyplassen i nord-øst og en firestation ved butikken i Zelenogorsk. Ellers er det vel 70 kjøretøy. Mange aktive admins som hele tiden er på vakt og ser etter hackere. Anbefaler serveren på det sterkeste.

 

EDIT: Har et lite problem. Hmm, hvordan skal jeg forklare dette da. For eksempel hvis jeg ser i first person, så ser jeg bare en liten del av våpenet mitt, og det virker som om det er en slags konstant "zoom" hele tiden. Jeg kan fortsatt zoome inn og ut som vanlig. Jeg tenkte det kanskje var noe med video options, men fant ingenting der som endret på det.

 

Her er et bildet som illustrerer hvordan jeg ser det, og hvordan det egentlig skal være. Jeg ser altså det innenfor den røde firkanten, bare at hud'en (chaten, ikoner osv) også er innenfor den røde firkanten. Noen som vet hvorfor, og hvordan jeg endrer det?

 

dayzinstillinger1.jpg

imagen

Endret av G27
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...