Gå til innhold

EM: Gruppe B (Nederland, Danmark, Tyskland, Portugal)


Latias

  

81 stemmer

  1. 1. Hvem går videre?



Anbefalte innlegg

Gruppe B

 

 

1. Nederland .......... 0...0...0...0.....0-0.....0

2. Danmark .......... 0...0...0...0.....0-0.....0

3. Tyskland .......... 0...0...0...0.....0-0.....0

4. Portugal .......... 0...0...0...0.....0-0.....0

 

 

9. juni - 18:00: Nederland - Danmark

9. juni - 20:45: Tyskland - Portugal

13. juni - 18:00: Danmark - Portugal

13. juni - 20:45: Nederland - Tyskland

17. juni - 20:45: Portugal - Nederland

17. juni - 20:45: Danmark - Tyskland

 

Lagene

 

Nederland

Trener: Bert van Marwijk

Kaptein: Mark van Bommel

Beste EM-prestasjon: Vinnere - 1988

 

Danmark

Trener: Morten Olsen

Kaptein: Daniel Agger

Beste EM-prestasjon: Vinnere - 1992

 

Tyskland

Trener: Joachim Löw

Kaptein: Philipp Lahm

Beste EM-prestasjon: Vinnere - 1972, 1980, 1996

 

Portugal

Trener: Paulo Bento

Kaptein: Cristiano Ronaldo

Beste EM-prestasjon: Finalist - 2004

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke noe stort problem med seedingen? Med to arrangørland og Spania og Nederland i pot 1 har man Tyskland, Italia, England, Russland og Portugal som de største lagene. Da må ett av de i pot 3.

 

Håper Portugal finner formen og kommer seg videre, men skal holde hardt mot Nederland og Tyskland.

 

Danmark kan godt få skikkelig juling.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter 6-0 seieren i dag for Nederland så ser de utrolig fryktingytende ut... rett å slett skremmende gode fremover på banen, kampen i dag var en nytelse å se på, løkkefotball, triks tuneller og alt av finesser av Nederland. Så Nederland ser bedre ut enn det de gjorte i VM for 2år siden.

 

Litt om Nederland sin angrepsstyrke:

Snijder: Kanskje den klokeste midtbanespilleren i EM, strør baller til vingene og spissene, skyter også godt og er god defansiv.

Affelay: Spår jeg til å bli årets komet i EM, er en grunn til at han er i Barca. En spiller som ligner på Nani og Ronaldo i spillestil, men er en lagspiller som har en meget god teknikk. Spilleren legger kvalitetscornere, har flust av assist, god skuddfot.

Robben: Raskeste vingen, teknikk som er overlegen de fleste og en meget god skuddfot, Affelay og Robben kan spille på begge sider og vi kommer til å se at de ofte bytter plass.

Van Persie: Målkongen nummer 1 sammen med Huntelaar

 

På benken: VdV, Huntelaar, Kuyt, Nasringh(spennende spiller) for å neven noen.

 

 

Favoritter i gruppen er Nederland for min del, Portugal kommer til å ryke (kampen i dag var grøssende å se på, bakover sliter de til de grader). Tyskland tar en klar andre plass.

Lenke til kommentar

Jeg holder Tyskland som favoritter til å vinne hele mesterskapet, men jeg har en følelse av at de ender på andreplass i denne gruppen. Om ikke Nederland og Tyskland tar seg videre vil jeg bli overrasket, men samtidig har det jo hendt større undere før.

 

Nederland er sterke (som "alltid"), Tyskland virker bedre enn på flere år synes jeg, og da spiller det nok liten rolle hvor godt Portugal spiller. Jeg tviler sterkt på at Danmark klarer å ta seg videre, hvertfall.

Lenke til kommentar

Tyskland og Nederland har bedre erfaring med å ta seg langt i mesterskap. Tyskerne er soleklare finalekandidater, mens Nederland som regel også gjør det bra. Portugal avhenger veldig av Ronaldo, og han har ikke levert for landslaget siden han begynte å levere som faen for klubben sin.

 

Danmark tar kanskje ett eller to poeng.

Lenke til kommentar

Mitt gruppe B tips:

 

1. Tyskland

2. Nederland

3. Danmark

4. Portugal

 

Tror personlig portugal vil slite. Danmark er underdogs, og kommer til å gi alt for å gå videre, men tror ikke de klarer å slå nederland og tyskland som etter min mening er de største favorittene i hele EM. Tror også de to lagene vil vinne kampene sine i dag.

Endret av macoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...