Gå til innhold

Anmeldelse av det siste spillet du spilte


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte det kunne vært kult å ha en tråd som dette. Skriv en kort anmeldelse av det siste spillet du spilte. Kan være vanlige spill eller "arcade-spill".

 

Skriv gjerne også plattform, kjøpssted og pris, samt karakteren du gir spillet.

Diskusjon rundt anmeldelser og spillene som er anmeldt er selvsagt lov.

Endret av Banksy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en tøff klassiker "Dungeon Defenders"

 

Joda, rått spill det til å være så billig :tease: Liker ikke så hefitg godt grafikken, men sverda og armouren er bare awesome.. detaljert og annet. Dumt er at det er utrolig mange hackere, så utrolig vannskelig å finne servere uten hackere Morro er det jo, tar litt tid å lvle og skaffe mana (cash) og andre items

 

Gir spillet derfor en: 4-

 

 

 

Et annet spill er: Counter Strike: Source

 

Et FSP spill basert på to forskjellige lag. Counter Terrorist og Terrorist. Terroristenes oppdrag er og plante bomba på et spot og vente på at Ct's (Counter terroristene) skal defuse (desarmere) bomba. Får dersom poeng om du greier det..

 

Spilt cs:s siden 2008 digger det fortsatt, gleder meg til cs:go

 

tærningskast: 5+ :wee:

Lenke til kommentar

Fin tråd. Da tar jeg Gears Of War 3. Heftig multiplayer selvom jeg ville at storyen skulle være noe bedre en det jeg fikk. Ga opp i begynnelsen av kapittel 3 pga ingen OMG moments, grafikken var ikke heller noe tess da jeg har sett flere spill som overgår dette. Setpieces var ikke det alle andre sier. Dermed får spillet en 3 pga multiplayeren redder spillet så det ikke får en 2er. PS* Jeg sovnet under Gears Of War 3 sin singleplayer i kapittel 2...

 

Star Wars The Old Republic (PC)

Etter 100 timer i spillet å jeg vil si er enda ikke lei. Byttet class og da føltes spillet ut som nytt, nye angrepsmetoder. Her får spillet en herlig 5er, eneste som trekker ned er noe lav FPS her og der. Det gjelder kun i storbyene og Imperial Fleet

Still going for my Sith Maurader!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Siste jeg kjøpte og spilte:

 

Minecraft (Xbox 360 Edition)

Pris: 1600 MS Points

 

Det var helt greit. Litt annerledes fra PC-versjonen ettersom PC-versjonen er mye mer oppdatert, også var det litt tricky å styre på Xboxen. En ting jeg likte godt var at man kunne spille splitscreen. Hadde en venn på besøk, så spilte vi sammen. Om du er en aktiv Minecraft-spiller er det greit verdt å kjøpe.

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Metal Gear Solid 3 HD Xbox

 

Pris 350

 

Veldig bra port. Veldig mye av teksturene er byttet ut og det er generelt skarpt. Det er så og si alltid noe på skjermen som enda ser veldig low res ut, men det er lett å overse. Grafikken holder ikke opp så alt for bra, men det ser på ingen måte dårlig ut. Frameraten er også veldig forbedret. Det var et par steder hvor spillet laga (for eksempel kampen mot The Fury). Noe av dialogen er spilt inn på nytt for å passe med nye funksjoner og Xbox kontrollen. Dette var alltid veldig tydelig. Lyd kvaliteten var bedre, og skuespillerne snakket litt anderledes. All CGen og FMVen var rendret på nytt i HD, i motsetning med MGS2 porten.

 

Selve spillet er enda like gøy. Om jeg skal klage på noe er det at jeg ikke fant noen måte å cheese-e The Boss og enkelte rom på.

Lenke til kommentar

Diablo III

Pris: Varierer, men ligger på kr 300,- og oppover

Plattform: PC

 

Spillet mange har ventet på i årevis er endelig her. Nå kan jo det samme sies om Prey, Duke Nukem Forever, Stalker og en rekke andre, men samme det. :p Diablo skapte hele ARPG-sjangeren, og fint lite er endret her. Man velger en karakter, man torturerer musen en del timer og samler så mye skrot som mulig for å få karakteren bedre og tjene penger. Når man til slutt har rundet spillet velger man en høyere vanskelighetsgrad og starter på nytt igjen. Eller velger en ny karakter og starter på begynnelsen.

 

Det høres kjedelig ut, men det er veldig lett å lære, og man blir veldig fort avhengig av det. Det meste er svært tilfeldig, så du kan gå i timesvis uten å få noe bra utstyr, og du kan få svært bra utstyr bokstavelig talt under neste stein. Det igjen gjør at det er veldig lett å bare spille noen minutter til, fordi du kan få bedre utstyr når som helst. Bare la meg sjekke den tønnen der... og det treet der... kanskej banke de folka der... og sjekk den døra der... og vips er det gått flere timer.

 

Men det er ikke perfekt. En av de største grunnene er communityet. Mange har ventet veldig lenge på dette og bygd opp skyhøye forventninger det er umulig å innfri, og de har ingen problemer med å klage noe sinnsykt fordi spillet ikke ble så bra som de trodde. Sånt er ganske utrivelig å høre på, for å si det mildt. Goldsellers er også urovekkende vanlige, til tross for ta vi kan bruke ekte penger i et auksjonshus om en liten stund. Bruke penger på gull hos en tvilsom asiat eller hos Blizzard selv? Lett valg. En del serverproblemer var det også i starten, men det er heldgivis begynt å roe seg en del. Fortsatt sliter en del, men det er nok like mye deres egen feil som Blizzard.

 

Grafikken er topp, lyden meget bra, stemmeskuespillet... vel. ræva, i grunnen. Men musikken er svært bra, og gameplayet meget interessant. Alt i alt et meget bra spill, men med noen feil det er vanskelig å unngå.

 

Terningkast: 4-

Lenke til kommentar

Assasins Creed 2 og Assasins Creed: Brotherhood på Xbox 360.

 

Personlig lurer jeg litt på hvorfor disse spillene er blitt så populære. Store deler av spillet er basert på kampsystemet, som faktisk er veldig, veldig dårlig. De fleste vil ha null problemer med drepe 20-30 vakter i blinde, så lenge man holder inne blokkeringsknappen samtidig som man trykker konstant på angrepsknappen. Dette har til nå fungert i fire spill uten endring. Ellers er det mye repetering og lite variasjon.

Lenke til kommentar

Skyrim

 

Startsekvensen er scriptet og gjør en elendig jobb i å sette deg inn i spillet, og når denne biten er ferdig går du ut og lurer på hva i alle dager det er meningen du skal gjøre nå. Kampsystemet er forferdelig kjedelig og utrolig ubalansert, og det samme kan sies om crafting-systemene som tydeligvis har null progresjon og bare er en måte å sanke flere levels på. Etter et par timer finner jeg ut at jeg er en "Dragonborn," så jeg må gå opp et fjell for å trene på å rope. Hvorfor jeg trenger å følge denne historien skulle jeg likt å vite, for det gis ingen forklaring på hvorfor jeg skal bry meg. Utforskning av forskjellige steder er også utrolig lite interessant når alt ser like stygt ut uansett hvor jeg drar, så jeg har definitivt ikke noe bedre å gjøre i spillet enn å følge denne begredelige unnskyldningen for en historie.

 

Dette er et enormt problem, for det er ingenting som motiverer meg for å fortsette å spille. Jeg har for lengst funnet ut at det er enormt mye å gjøre i Skyrim, problemet er at ingenting i Skyrim er stimulerende eller motiverende på en positiv måte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skyrim

 

Startsekvensen er scriptet og gjør en elendig jobb i å sette deg inn i spillet, og når denne biten er ferdig går du ut og lurer på hva i alle dager det er meningen du skal gjøre nå. Kampsystemet er forferdelig kjedelig og utrolig ubalansert, og det samme kan sies om crafting-systemene som tydeligvis har null progresjon og bare er en måte å sanke flere levels på. Etter et par timer finner jeg ut at jeg er en "Dragonborn," så jeg må gå opp et fjell for å trene på å rope. Hvorfor jeg trenger å følge denne historien skulle jeg likt å vite, for det gis ingen forklaring på hvorfor jeg skal bry meg. Utforskning av forskjellige steder er også utrolig lite interessant når alt ser like stygt ut uansett hvor jeg drar, så jeg har definitivt ikke noe bedre å gjøre i spillet enn å følge denne begredelige unnskyldningen for en historie.

 

Dette er et enormt problem, for det er ingenting som motiverer meg for å fortsette å spille. Jeg har for lengst funnet ut at det er enormt mye å gjøre i Skyrim, problemet er at ingenting i Skyrim er stimulerende eller motiverende på en positiv måte.

 

Tidenes troll-anmeldelse! :fun:

 

Jeg mener akkurat det samme -bare helt omvendt. Terningkast 1 (dvs 6) :lol:

Lenke til kommentar

Tidenes troll-anmeldelse! :fun:

 

Jeg mener akkurat det samme -bare helt omvendt. Terningkast 1 (dvs 6) :lol:

Det er min subjektive oppfatning av spillet etter 10 timer spilt, etter 10 timer burde jeg i det minste funnet noe som faktisk var gøy eller interessant å gjøre.

 

Etter all lovprisningen av Skyrim er jeg ærlig talt ganske skuffet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skrive en anmeldelse av Skyrim etter 10 timer spilletid? Blir ikke det som å fullføre en reisedagbok før du har sjekket ut bagasjen? Prøv i en 200-300 timer til så tenker jeg du/dere brått ser litt annerledes på det hele :D

 

Når det er sagt har du din fulle rett til å ha din subjektive mening om Skyrim som med alt annet, det var tross alt ganske forfriskende å lese ;)

Lenke til kommentar

Å anmelde Skyrim etter 10 timer blir som å spille demoen til Kingdoms of Amalur og bestemme seg for at hele spillet er dritt. Synd mange gjorde akkurat det. :p

Klarer du å utdype det? Jeg mener at om et spill ikke har gitt meg en grunn til å fortsette i løpet av 10 timer er det ikke noe vits i å fortsette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I ren skuffelse over Risen 2 så hadde jeg tenkt å lire av meg en hel del, men jeg syns Angryjoe klarte å si det meste. I frustrasjon over dårlig gameplay, latterlig historie, elendig grafikk og bugs så startet jeg opp igjen The Witcher 2 og angrer ikke et sekund. Det er lysår imellom de to spillene i favør av the witcher 2.

 

Enjoy: http://angryjoeshow....2-angry-review/

 

PS: Om mitt innlegg anses for å være usakelig så forbeholder jeg meg retten til å uttale meg subjektiv om mine spillopplevelser.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Å anmelde Skyrim etter 10 timer blir som å spille demoen til Kingdoms of Amalur og bestemme seg for at hele spillet er dritt. Synd mange gjorde akkurat det. :p

Klarer du å utdype det? Jeg mener at om et spill ikke har gitt meg en grunn til å fortsette i løpet av 10 timer er det ikke noe vits i å fortsette.

 

Jeg spilte Skyrim i 60 timer før jeg gikk lei, og da hadde jeg bare vært på en liten del av kartet og knapt kommet i gang med hovedhistorien. 10 timer er fint lite i et spill som Skyrim. Bare det å gå fra bunnen av kartet og helt opp til toppen tar nok veldig lang tid, for ikke å snakke om å gå fra helt til venstre til helt til høyre.

 

Men vi har en egen tråd for Skyrim, så denne diskusjonen bør nok fortsette der. La oss heller holde oss til topic i denne.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...