Gå til innhold

Anmeldelse av det siste spillet du spilte


Anbefalte innlegg

NEED FOR SPEED: THE RUN

Pris: N/A

Butikk: Kjøpte det av broren min sammen med noen andre spill.

Plattform: Xbox 360

 

Need-for-Speed-The-Run-007.jpg

 

Da jeg var ferdig med Most Wanted var jeg i humør til å spille mer Need for Speed spill, så jeg kjøpte The Run av broren min, og skuffet ble jeg ikke. Til å begynne med synes jeg det var dårlig styring på bilen, da jeg kjørte med tredjepersonsperspektiv. Men da jeg skiftet kameravinkel til foran bilen, så ble det mye bedre. I tillegg til å få bedre sikt over veien, så føltes styringen veldig bra ut, så jeg endte opp med å ha kameravinkelen der resten av spillet. Spillet ellers var både realistisk og spennende. Jeg liker hvordan de har innført sånne cutscenes hvor man må trykke på riktig knapp for å fullføre handlinger, selvom det var sjeldent. Også var spillet kort i forhold til andre bilspill, men jeg synes at den lengden passet veldig fint. Alt i alt, et veldig kult spill som jeg anbefaler videre.

 

Karakter: 9/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

post-284049-0-89447600-1368980091_thumb.png

 

CARMAGEDDON (iPAD)

 

Vi har hatt mange typer bilspill opp gjennom årene. Vanlig løp der det handler om å komme først i mål, rallyløp, løp på tid og så videre. Noen har forsøkt å være så realistiske som mulige, mens andre har latt oss leke med lekebiler på kjøkkenbordet. Men selvsagt må noen alltid ta det et sted lengre, og det gjorde Stainless Games så til de grader i 1997 med et spill kalt Carmageddon.

 

Tittelen er en blanding av ordene Car (bil) og Armageddon (dommedag), noe som burde gi et lite hint om at dette ikke er helt vanlig bilkjøring. For all del, det er fortsatt små etapper man kan kjøre, og kommer du først i mål vinner du løpet. Men så var det dette med å faktisk komme i mål... :p De som har spilt en del bilspill opp gjennom årene har nok ofte hatt lyst til å mose en motstanderen inn i en vegg eller utfor et stup i frustrasjon, men man har aldri hatt muligheten til det før. Ikke før i Carmageddon. Vi har som sagt en start og mål, og for å vinne kan man kjøre den vanlige banen et visst antall runder. Men hvem gidder sånt?

 

Det er nettopp her Carmageddon endrer formelen. Liker du ikke bilspill? Blir du fort frustrert av kjipe motstandere som nekter å slippe deg forbi? Ikke noe problem! Gidder du ikke følge banen er det ikke noe problem. Er det en motstander som irriterer deg? Bare kræsj inn i ham så mye du vil, helt til en av dere sitter der med ødelagt bil. Dette er ikke bare mulig i Carmageddon. Det er faktisk poenget. :p For å vinne løp kan du kjøre alle rundene, ødelegge alle motstanderne, eller.... tja, gjøre som Die Anna her:

 

 

post-284049-0-87924900-1368980090_thumb.jpg

 

Kvinnelige sjåfører... :p

 

 

Spillet kom opprinnelig i 1997 til PC, men nå er det tilbake - på iOS, av alle ting. Det betyr at du sannsynligvis kan spille det på en iPhone, men jeg har testet det grundig på iPad. Som man kan se av bildet over har vi to piler til venstre for å styre til siden, en gasspedal, en bremsepedal og et håndbrekk. Det er alt man trenger, og det fungerer utmerket på en iPad. Det eneste kan være at pedalene til styringen er litt for store, så de med små hender kan slite litt. Men på den annen side er dette ikke et barnespill, bare så det er sagt. Det ble faktisk bannlyst en del steder, og Tyskland krevde at fotgjengerne der ble byttet ut med zombier med grønt blod.

 

Siden det er på iPad koster det ikke stort nå (bare litt over tyve spenn), men grafikken er oppdatert, styringen mer enn godkjent og alt flyter helt fint. Anbefales.

 

Vurdering: 8/10

 

Btw, det har gått tretten år siden forrige spill, men neste spill kommer om en stund og vil hete Carmageddon: Incarnation. Både det, denne remaken til iPad og remaken til Android blir alle laget av gjengen som lagde alle de forrige Carmageddon-spillene. Det er bare å glede seg. :D

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

FAR CRY 3 (Insane Edition)

Pris: kr 299,-

Butikk: cdon.no

Plattform: Xbox 360

 

1_jafarcry1_20121030191811908496-620x349.jpg

 

Da har jeg runnet historien på Far Cry 3, et utrolig kult spill som jeg har kost meg med å spille. Mange faktorer har vært med på å gjøre dette til det beste spillet jeg har spilt på lenge.

 

I dette spillet har man 38 (i hvert fall på Insane Edition, kanskje færre på vanlig versjon) spennende hovedoppdrag å gi seg ut på, som holder deg opptatt i kanskje 8-10 timer. Men i tillegg til det har du massevis av sideoppdrag og aktiviteter å holde på med. Du kan jakte på forskjellige dyr, alt fra villsvin og tigere, til haier. Jakt foregår på samme måte her som i Red Dead Redemption, til dere som har spilt det. Man har også småoppdrag som å levere medisin før tiden renner ut, man kan invadere poster og ta over disse, man må aktivere forskjellige radiotårn for å få kart over et område, samt at det låser opp gratis våpen. Dette er bare noen eksempler på aktiviteter å holde på med. Du kan også samle på skatter, minnekort og brev hvis du vil ha enda mer å holde på med. Også har man selvfølgelig en enorm, vakker, tropisk øy du kan utforske eller bare leke deg rundt på. Du har biler, vannskuter, båter, firehjulinger, til og med hanglidere og wingsuits å komme deg rundt med.

 

Man har forresten noen Co-op oppdrag også, hvis du vil spille med en venn. De har jeg dog ikke testet enda, men skal gjøre det veldig snart.

 

Kommer egentlig ikke på noe som jeg syntes var dårlig med spillet eller noe som dro ned opplevelsen, så Far Cry 3 får full score av meg.

 

Karakter: 10/10 - Anbefales!

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...