Gå til innhold

Anmeldelse av det siste spillet du spilte


Anbefalte innlegg

Jo, jeg var lei lenge før 60. Faktisk siden introen. Men jeg håpet det kunne være bedre enn Oblivion og ta seg opp etterhvert, men det gjorde det aldri. Grunnen til at det tok så lang tid var fordi jeg hadde lyst til å prøve forskjellige ting som å få et hus, gifte meg og alt det der. Noe jeg gjorde etterhvert, bare for å oppdage at det var totalt meningsløst. Jeg utforsket også mange grotter, men håpet i det lengste jeg skulle møte noe annet enn zombier og banditter. Jeg fant noen blå alvegreier i en hule, men det var alt. Ellers var det kun zombier og banditter hele veien. Selv historien var gørrkjedelig, så jeg fulgte ikke den noe særlig. Dro opp på det fjellet etter ca tyve timer, men fortsatte ikke historien etter det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så han må spille 200 -300 timer for å få et godt grunnlag til å dømme om han synes spillet er gøy eller ikke. Aha. Så hvis han har hatt det fryktelig kjedelig i 299 timer, kanskje den siste timen vil endre dette og alt bli kjempegøy? Tror jeg ikke. Samme var en fyr som sa at jeg ikke kunne si hva WoW var før jeg var blitt lvl 80, det var da spillet begynte. Men hvorfor skal jeg gidde å spille i 2-300 timer før det KANSKJE begynner å bli gøy? Finnes det en bedre måte å kaste bort tid?

 

Det kan jo være at etter 10 timer han fant ut at spillet ikke var noe. Akkurat som at ingen ber deg høre igjennom 100 album av black metal før du kan gi din mening om du liker sjangeren eller ikke. Man hører det som regel ganske fort.

 

Noen ganger vet man slik ganske raskt, og da finnes det tusenvis av andre spill man heller kan nyte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var Max Payne 3 rundet.

 

Mye bra noe ikke fult så bra, virker som at i stede for å lage kule brett og vansklige sitvasjoner har de i stedet bare pøst på med fiender, Jeg drepte ca. 2000 fiender når jeg runda spillet en gang. Det er noe ektremt. Spillet er også mindre bullettime, i de 2 første spillene går du i bullet time nesten konstant, du kaster deg en vei så en annen og når nesten aldri ut at det før alle er døde.

 

Her blir bullettime noe du gjør innimellom, kanskje når ting virklig blir hårete, og meste parten av tiden i bulletime bruker du bare på å headshotte fienden, det blir litt kjedelig.

Historien kan heller ikke måle seg med MP1, som har en av de beste historiene i spillverden, det er ikke det at historien er dårlig, men du kan ikke sammenligne MP1 som er en briljant noire fortellnig, med en sikkelig oppbygging til slutten. Og denne historien som ikke er direkte dårlig, men veldig "action film" aktig, Faktisk er hele spillet veldig action filmete, skyte effektene og blodet er veldig likt harde action filmer.

 

Avsluttingen, er meh, spillet jukser også, det sier at det ikke er loading fordi loadinga skjer under cutscenes, well det er greit, problemet er at loadinga tar 5 minutter, så hver gang du skal "grinde" for å få bedre stats og våpen, må du se gjennom de samme cut scenene hele tiden.

 

En grei film, men blir ingen klassiker som MP1 var.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Chronicles of Mystery: Secret of the Lost Kingdom. Kjøpte det fordi jeg likte et annet spill i serien, Chronicles of Mystery: The Scorpio Ritual. Ble veldig overrasket, og ikke minst skuffet da jeg begynte å spille og så at Secret of the Lost Kingdom var et "hidden object"-spill. The Scorpio Ritual var et vanlig pek-og-klikk spill, så tok det for gitt at Secret of the Lost Kingdom også var det. Fullførte det likevel tidligere ikveld. Tok vel to timer og var også altfor lett. Hadde ikke kjøpt det på nytt om jeg visste hva det var.

Lenke til kommentar

I det hele tatt, hva handler Skyrim om, og hva er hele historien? Kjøpte skyrim for en uke sida, spilt 10 timer på steam. Men skjønner ikke bæret, gjort 3-4 quester, men utrolig kjedelig når jeg ikke vet hva spillet går utpå, vet jo at jeg er et dragonborn og skal fullføre oppdrag osv..

 

Hvorfor ble jeg nesten halshogd i begynnelsen av hele dette elendige spillet? De sa jo INGENTING om dette her, eller om hvorfor blir jeg angrepet av de ubrukelig vaktene når jeg ikke har noe bounty i det hele tatt.. Kommer meg jo aldri videre jeg da.

 

Grafikken er jo fin nok, menne er UTROLIG mange bugs.. har funnet steder der jeg kan gå under mappet for og si det sånn, gå på taket og dette under mappet. Gå i snøstorm og står helt fast, eller rett og slett å bli drept å spawne opp der de vaktene tar meg gang på gang.

 

ELENDIGSTE SPILL!

 

Derfor.. 1!

Endret av ScriptHACK
Lenke til kommentar

Helt enig.. Sånn som Skyrim er nå, så skjer det aldri at jeg spiller hvertfall 40timer mere. Elendig spill, rett og slett syntes jeg. Og det blir det jo samme, om du hører på opera i en time og du syntes det ikke er noe, så tviler jeg på at du bytter mening om du har hørt på den sangen eller mere opera i 300timer eller noe i den duren.

 

Så han må spille 200 -300 timer for å få et godt grunnlag til å dømme om han synes spillet er gøy eller ikke. Aha. Så hvis han har hatt det fryktelig kjedelig i 299 timer, kanskje den siste timen vil endre dette og alt bli kjempegøy? Tror jeg ikke. Samme var en fyr som sa at jeg ikke kunne si hva WoW var før jeg var blitt lvl 80, det var da spillet begynte. Men hvorfor skal jeg gidde å spille i 2-300 timer før det KANSKJE begynner å bli gøy? Finnes det en bedre måte å kaste bort tid?

 

Det kan jo være at etter 10 timer han fant ut at spillet ikke var noe. Akkurat som at ingen ber deg høre igjennom 100 album av black metal før du kan gi din mening om du liker sjangeren eller ikke. Man hører det som regel ganske fort.

 

Noen ganger vet man slik ganske raskt, og da finnes det tusenvis av andre spill man heller kan nyte.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skyrim: Forbedret Edition

 

Da har jeg spilt litt mer Skyrim. Sist jeg prøvde spillet spilte jeg noen timer så fant jeg ut at Morrowind var bedre.

Prøvde igjen nå, siden det er kommet så mange patcher. Følgende endringer var gjort:

 

Community teksturer (Det er et program som er laget for å finne den beste varianten av hver enkelt tekstur fra hver teksturpakke, jeg brukte denne for det meste, men endret noen teksturer, slik som den mest vanlig fjell teksturen.)

Climates of Tamriel,

ENB (Custom settings basert på denne http://skyrim.nexusmods.com/mods/20781, men forbedret DoF, og litt mer bouncy lys), høy oppløste modeller, ting som kan bli våte (vann som drypper, blod som sitter fast på ting),

Bedre heste AI, bedre companion AI, bedre kampsystem, community balansering, community perks, etc.

SkyUI, bedre sorting, SKES

 

Og alt av små ting jeg fant her og der. Deretter fant jeg en del performance og bugfix relaterte mods og installerte disse og, og til slutt limitet jeg FPSen til 60.

 

20781-2-1343338611.jpg

 

 

Lagde en ny karakter, skippet starten og ga meg selv en hest. Fant fort ut jeg ikke ville ha fall-skade, og skrudde av dette. Orket ikke at sprinting tok stamina heller, så fjernet det. Dessuten er karen din alt for treg, så gjorde han raskere. Litt utti skrudde jeg av shoutcool down. Etter at kamper tok alt for lang tid (spilte på "master", som jeg senere fant ut kun skalerer nummere) så gjorde jeg slik at alt hadde mye mindre liv, inkludert meg selv. Fant ut magien min var utrolig treg og kjedelig, så lagde egne spells.

 

Disse var litt OP, men eh, combaten suger uansett. Litt utti hadde jeg 7 companions (med matchende antrekk og glass-våpen) og hadde drept guder og millioner av zombier, så fant ut det er på tide å eksperimentere. Startet å bruke sverd (kun magi frem til da), enchantet med Fus Ro Dah, slik at alle som blir slått flyr av gårde. I dette punktet hadde jeg gjort flere store sidequests, og begynte å bli lei av spillet.

 

I løpet av denne perioden brukte jeg consolen stadig vekk for å skippe bullshit, orket ikke gjøre fetch-quests og zombie-dreping quests, og spillet ble mange hundre ganger bedre pga det. Gjorde alt som var interessant for meg på 4-5 dager, og jukset meg forbi alt som ikke var det, og spillet ble mange mange ganger bedre pga det.

 

Hadde det utrolig gøy med Skyrim. Synd vanilla opplevelsen er så dårlig, men med noen mods og å endre ting via in-game consolenen blir det utrolig mye bedre. Mine hovedklager er hvor mye content som ikke er gøy. Samme mengde ekte content, minus alt copy/paste zombie hulene hadde ledet til et bedre spill. Samtidig savner jeg også litt rollespill muligheter. De setter for mye fokus på slåssing. Jeg vil at mer dialog skal reflektere mine accomplishments. F.eks burde karakterer som skryter til meg over at de gikk på skolen i Winterhold annerkjenne at jeg er rektor på Winterhold skolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo slenge meg på! :)

 

The Binding of Isaac - 9.4/10.

Hva kan jeg si annet enn at jeg elsker dette spillet. Mange utfordringer, alltid noe nytt å "få tak i" og (ikke minst)veldig morsomt gameplay. Det som gjorde meg ekstra interessert i dette fantastiske spillet må være at man finner ting man aldri har funnet før. Man vet ikke om det du plukker opp kommer til å hjelpe deg i å drepe siste bossen, eller om det vil gjøre det enda vanskeligere enn det allerede er. At man alltid har muligheten til å finne noe man aldri har hatt før gjør meg gladere enn mye annet(i spillverden, vell og merke). The Binding of Isaac er et spill ALLE bør iallefall prøve. Noen misliker det kanskje og gir opp etter en time, mens noen elsker det og klarer knapt å stoppe å spille det.

Uheldigvis blir spillet mindre morsomt når man vet hva nesten alle itemsene gjør og når man har klart nesten alt man kan klare, men dette er stort sett det eneste jeg trekker for.

Synd at det ikke finnes flere spill som dette! :)

Lenke til kommentar

Transformers.-Fall-of-Cybertron.jpg

 

TRANSFORMERS: FALL OF CYBERTRON

 

Som tittelen sier er dette Transformers, og oppfølgeren til klassikeren War For Cybertron. I War handlet det om en borgerkrig som har vart i flere hundre år mellom Autobotene, ledet av Optimus Prime, og Decepticons, ledet av Megatron. Denne gangen foregår handlingen i de siste dagene av krigen, når Autobotene endelig har godtatt at slaget er tapt. Planeten er for ødelagt til å kunne holde dem i live selv om de skulle klare å vinne krigen på et eller annet vis, så de forbereder et stort romskip for å stikke av fra krigen og hjemplaneten en gang for alle. Dette gir en meget intens historie der vi hele tiden vet at vi kjemper i det aller siste slaget der vi har alt å vinne og alt å tape, men samtidig blir det litt trist fordi vi vet vi ikke lenger kjemper for å vinne krigen. Uansett om vi overlever eller dør har vi tapt hjemmet vårt for alltid.

 

Gameplayet i Fall of Cybertron er ganske likt forgjengeren, og kort sagt svært bra. Den største forskjellen er at i War For Cybertron hadde vi hele tiden tre roboter på laget, så vi kunne spille co-op med tre personer gjennom hele historien om vi ville. Dette er fjernet i Fall of Cybertron, på godt og vondt. Dette gjør at vi ikke lenger har noe som helst co-op i historien, men til gjengjeld er hvert oppdrag nå mye mer variert og rettet mot en bestemt robot. Dette igjen gir en mye mer spesifik og detaljert historie, og personlig synes jeg dette er en svært bra ting. Blandet annet fordi det var svært få som faktisk spilte War For Cybertron, så hele online-communityet døde ut ganske kjapt. I Fall of Cybertron har vi selvsagt fortsatt den geniale Escalation-modusen og Deathmatch, men jeg frykter begge to vil dø ut ganske kjapt om ingen gir dette spillet den sjansen det så sårt fortjener.

 

For det gjør det, helt klart. Dette er ikke "bare enda et dårlig Transformers-spill". Dette har ingenting med filmene å gjøre. Folk var skeptiske til superhelt-spill, men så kom Batman: Arkham Asylum. Folk var skeptiske til Spider-man, men så fikk vi The Amazing Spider-man, et spill som var, vel, amazing. :p Og nå har vi Transformers: Fall of Cybertron. Tro meg, dette er alt annet enn et billig film-spill. Dette er tvers gjennom kvalitet hele veien, fra stemmene til historien til selve gameplayet.

 

Vurdering: 9.5/10 ANBEFALES

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

HITMAN: ABSOLUTION

Pris: £31,85

Butikk: amazon.co.uk

Plattform: Xbox 360

 

Hitman-Absolution-Review.jpg

 

Da har jeg spilt ferdig story-en til Hitman, og jeg kan konkludere med at det er det jævlig fett spill! Grafikken var veldig bra, handlingen var kul, oppdragene var spennende, styringen var god. Ja, det meste var veldig bra. Nå var jo dessverre campaignen ganske kort, på rundt 9 timer, men så har jeg også mulighet til å spille challenges, og contracts, som gir deg flere draps-oppdrag som du da spiller online. Dette er det første Hitman-spillet jeg prøver, men jeg tror jeg skal teste ut de andre også, nå etter å ha spilt dette.

 

Alt i alt; utrolig kult spill som jeg likte veldig godt. Anbefales varmt!

 

Karakter: 9/10

Endret av Banksy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

SLEEPING DOGS

Pris: £20

Butikk: amazon.co.uk

Plattform: Xbox 360

 

sleeping-dogs-banner.jpg

 

 

Da var jeg ferdig med storyen til Sleeping Dogs. Det som skjer er at man spiller som undercover-snuten Wei Shen som skal infiltrere triadene i hjembyen sin, Hong Kong. Spillet ligner mye på GTA, ettersom at man har samme sandkasse-modus, hvor du har en ganske stor by å leke deg rundt i, oppdrag spredt rundt om kring i byen, og du har side-oppdrag, billøp, jenter som kan dates, klubber, butikker, utforskning, slåsse-turneringer osv.

 

Oppdragene, og handlingen generelt var spennende og kul. Slåssingen var utrolig kul og moro å holde på med, og bevegelsesfysikken til Wei generelt er god. En ting jeg mislikte i starten, var bilkjøringen. Kanskje fordi jeg er mest vant til GTA og andre bilspill, så det var litt kjipt å spille med en så mye dårligere bilfysikk, men det ble man fort vant til. Storyen var ganske kort, med kun ca. 9 timers lengde, men du har såpass mye andre ting du kan gjøre utenom, at Sleeping Dogs holder deg underholdt lenge!

 

Konklusjon: Utrolig kult spill! Jeg digget det! Er du GTA-fan, så blir du fan av dette. Jeg har spilt ferdig storyen, pluss at jeg har lekt meg rundt i byen i noen timer utenom, og jeg er ikke lei i det hele tatt. Jeg kommer garantert til å runne det til 100%, i hvert fall. Kommer sikkert til å holde på med å leke rundt i Hong Kong etter det også. Moro!

 

Karakter: 10/10

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Nei, men GTA hadde for eksempel rundt 25 timer. Og som du sier så var jo Kane & Lynch 2 veldig kult, selv om det hadde kort story, men det jeg prøvde å få fram var at på akkurat dette spillet hadde kanskje det vært fint å ha litt flere oppdrag. Ellers så foretrekker jeg også en kort og spennende handling enn en lang en.

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Forrige spillet jeg spilte var far cry 3, og jeg vil kalle det et knallspill. Du spiller som Jason Brody og går fra å være en passe rik, amerikansk pingle, blir du til en massemorder som ingen har sett maken til. Du må låse opp radiotårn for å låse opp våpen og radarområde, ta over utposter med pirater for å overta et område. Du må også jakte på dyr for å få skinn til å lage for eksempel større lommebok, større sekk, ammotasker, osv..

 

Det er et genialt spill, men det er mye som kunne vært bedre. Multiplayeren synes jeg ikke noe om, det er en del glitches både i grafikk og i spillet, og noen småting. + at kontrollene kan reagere litt sent til tider. AI'en er også noe surrete. (Det jeg mener kan sees her. Spesielt på slutten:http://m.youtube.com/watch?v=JtKKtHXzaDs&feature=relmfu)

 

Det er det beste spillet jeg har spilt, og jeg kan nesten bare si bra ting om det, men det er noen småting som trekker ganske så mye ned. Derfor velger jeg å gi spillet, karakteren 8/10.

 

+Bra grafikk

+Storyline

+Friheten

+Lydene (spesielt våpen. Kan ikke klages på før dere har hørt det på anlegg)

+Sammenbyggingen av spillet.

 

-Musikken (dårlig utvalg)

-Kontrollen reagerer litt sent i blant

-Multiplayer er som en dårlig versjon av cod, (som er dårlig fra før)

-Spillet er ikke helt ferdig. Kunne godt ha jobbet litt til med bugtesting osv., før det ble gitt ut.

Lenke til kommentar

Har plukket opp igjen EverQuest 2, og selv om (eller på grunn av) det er over åtte år gammelt allerede er det fortsatt mye liv der. Det er svært polert, og det har nok features, områder og så videre til å holde oss gående i lang tid fremover. En av de eldste av de moderne MMORPGene, men også et av de aller beste. Nå da det har hele tre betalingsmetoder (helt gratis, nesten gratis men med noen restriksjoner og abonnent) er det mer enn nok å gjøre for alle som vil uten at det trenger å koste noe særlig. Anbefales til folk som er drittlei alle de moderne, "nyskapende" og gørrkjedelige MMORPGene. :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

NEED FOR SPEED: MOST WANTED

Pris: 119 kr

Butikk: cdon.no

Plattform: Xbox 360

 

NFS_Most_Wanted_5-1-0_BMW_M3_GTR_Razor.jpg

 

Litt overraskende at jeg ikke har fått spilt dette da jeg var liten, ettersom at jeg alltid har vært stor fan av NFS Underground 2. Men endelig har jeg spilt gjennom, og jeg kan herved si at det er et jævlig kult spill.

 

Likte godt å ha mulighet til å kjøre fritt, samt å kunne velge å kjøre race eller å starte politijakt når det passet meg, og det å kunne style bilen min. Også er det kult at man må bygge seg oppover rangsstigen med bounty og races i stedet for å bare spille gjennom en vanlig storyline hvor man bare følger instrukser, liksom.

 

Men visse ting kunne vært bedre. Hadde vært fint å kunne ha litt flere valg og muligheter når det gjelder å style bil, slik som i NFSU2. Også synes jeg personlig at å måtte kjøre så mange race som man må, ble kjedelig i lengden, noe som gjorde at jeg ikke gadd å spille mer enn kanskje en time om gangen, før jeg tok en pause fra spillet. Kunne fint ha hatt mindre race og mer politijakt.

 

Karakter: 8,5/10

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...