Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Må si jeg er veldig fornøyd med denne tlf.

Har hvit og synes den er lekker.Har ingen sorte prikker eller lys hvor det ikke skal være det.

Har også en utmerket batteritid på ca 2 dager der skjerm er på 4-5 timer.

 

Er det noen som vet om butikker som nå har flipcase inne???

Og tips til en skjermbeskytter/film?

Den jeg har nå får skjermen til å se ut som en gammeldags pcskjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor køpte du? Mnge butikke rhar på lager. Og såfamst den ikke er sendt kan den kanseleres

 

Chess. Er vel litt mer knotete å kansellere når det er med abonnement? Jeg tror ikke jeg gidder i alle fall. Har ikke noen voldsom hast, sitter midt i eksamenstid, så jeg trenger egentlig ikke flere avledninger. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor vi kun kan fjerne klokken fra låseskjermen. Jeg vil heller erstatte den med noe annet. En kalender-widget hadde vært fin å ha der. Det er så mange rare funksjoner i denne telefonen, men de tar ikke med noe nyttig som dette. Er det virkelig noen her som noen gang kommer til vifte med telefonen fra side til side for å panorere mens man ser på et bilde? Du må jo uansett fortsatt ha fingeren på skjermen, men i stedet for å flytte fingeren for å flytte bildet, så skal hele telefonen??

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har lastet ned Apex Launcher. Må man ha root for å bruke denne?

Når jeg forsøker å legge inn widgeter på skjermen får jeg beskjed om at jeg må ha root-rettigheter?? Det går fint med vanlige applikasjoner....

 

Apex krever root for noen funksjoner (widgets). Den fungerer uten, men det blir mer faen enn brukbart føler jeg. Jeg bet i det nerdete eplet og rootet min, og da ble Apex Launcher POKKER så deilig - hands down den beste launcheren jeg har brukt hittil. Kan varmt anbefales.

Lenke til kommentar

Har lastet ned Apex Launcher. Må man ha root for å bruke denne?

Når jeg forsøker å legge inn widgeter på skjermen får jeg beskjed om at jeg må ha root-rettigheter?? Det går fint med vanlige applikasjoner....

 

Apex krever root for noen funksjoner (widgets). Den fungerer uten, men det blir mer faen enn brukbart føler jeg. Jeg bet i det nerdete eplet og rootet min, og da ble Apex Launcher POKKER så deilig - hands down den beste launcheren jeg har brukt hittil. Kan varmt anbefales.

 

Ok... Hadde egentlig ikke tenkt å roote etter alt krøllet jeg fikk med min Desire. Noen som har en link til en enkel root-metode?

Og igjen; hvor sikker er rootingen på GSIII?

Lenke til kommentar

Hvor køpte du? Mnge butikke rhar på lager. Og såfamst den ikke er sendt kan den kanseleres

 

Chess. Er vel litt mer knotete å kansellere når det er med abonnement? Jeg tror ikke jeg gidder i alle fall. Har ikke noen voldsom hast, sitter midt i eksamenstid, så jeg trenger egentlig ikke flere avledninger. :p

Jeg hadde bestilt fra Chess med abonnement. Avbestilte etter at jeg fikk tak i telefonen 29/5 hos Elkjøp. Ikke noe problem det.

Lenke til kommentar

Dette må være noe han selv har slått av i farten :p

Gå inn på instillinger --> Lyd --> Scroll ned og huk av på Skjermlåsingslyd.

Var blant annet dette jeg mente med "det selvfølgelige".

Skjermlåsningslyden virker som den skal, og alt av lydnivåer ser ut til å være satt riktig. Men får jeg varsling ved sms o.l. - nei!

post-52743-0-51131000-1338977282_thumb.png

 

Ikonet helt øverst til venstre på skjermbildet tilsier at du har skrudd av notifications. Skru på notifications igjen så løser nok problemet seg

Lenke til kommentar

Herregud. Nå føler jeg meg litt dum :blush: I "rullegardinmenyen", er det en del ting man kan skru av og på, og et at punktene her er "(i) Notification" - som overstyrer alt av varslingsinnstillinger. Denne var deaktivert så jeg nå ja. Etter den ble krysset på igjen - har alt virket som det skal. Haha. :wallbash:

 

Edit: Takker for svar Vanplex. Er nub på Samsungs menysystemer etter å ha eid et par HTC'er før.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

Etter å ha lest om alle mandagstelefonene her, har jeg blitt skeptisk til å gå for denne...ihvertfall inntil det kommer nye batcher.

 

Har Samsung sagt noe om problemene på telefonen? Begynner jo nesten å nærme seg "skandale".

 

Er problemene så store? Det er vel heller snakk om noen uheldige sjeler som har fått tlf med problemer.

Men det kan vel også være at vi snakker om noen få ekstra krevende brukere som gir forholdsvis 'mye lyd fra' seg på et forum som dette :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Observasjoner etter besøk på Elkjøp (Bodø) i dag:

 

Stod i kø for å få snakket med en kundebehandler om SIII i dag. Før meg i køen stod det en kar med en hvit SIII som han hadde problemer med, så ut som det var noe lydproblemer i forbindelse med samtaler.

 

Etter en stund fikk jeg snakket med en annen kundebehandler og spurte om de solgte SIII. Han sa følgende: "En av grunnene til at vi ikke har begynt å selge denne enda er pga. problemene vi hører folk har med telefonen".

 

---

 

Tror det kan være smart å ikke rushe ut å handle denne og heller vente en stund til - sjekke fler erfaringer fra nye kjøpere og evt. skaffe seg telefonen fra en ny "batch".

Lenke til kommentar

Noen som har tips om en kryptert og sikker "løsning" for lagring av passord, login's, kredittkortinfo, personinfo, serienummer etc...

 

Løsningen må kunne brukes på min Galaxy Tab 10.1, SIII og på desktop (win 7 og XP). Hadde vært flott om alle enhetene kunne synkronisert mot en base som lå f.eks i skyen som f.eks Dropbox, Drive, Sugarsync....

Lenke til kommentar

Observasjoner etter besøk på Elkjøp (Bodø) i dag:

 

Stod i kø for å få snakket med en kundebehandler om SIII i dag. Før meg i køen stod det en kar med en hvit SIII som han hadde problemer med, så ut som det var noe lydproblemer i forbindelse med samtaler.

 

Etter en stund fikk jeg snakket med en annen kundebehandler og spurte om de solgte SIII. Han sa følgende: "En av grunnene til at vi ikke har begynt å selge denne enda er pga. problemene vi hører folk har med telefonen".

 

---

 

Tror det kan være smart å ikke rushe ut å handle denne og heller vente en stund til - sjekke fler erfaringer fra nye kjøpere og evt. skaffe seg telefonen fra en ny "batch".

 

Det kan hende. Personlig har ikke opplevd kvalitetsproblemer på S3 foreløpig (etter snart en uke) og leser om mange andre fornøyde eiere. Man kan selvfølgelig være uheldig men slikt kan oppstå senere også¨.

 

Hadde perfekt skjerm på min S2. Bytta den etter et halv års tid p.g.a en stygg ripe og fikk en som hadde masse flekker, mørke farger og litt støy ved lav lysstyrke. Føler at det er litt sånn med Amoled teknologien.

 

Litt OT. Noen her etterspurte en bumper og noen andre litt alu feeling.. her er begge deler: bumper :-)

Lenke til kommentar

Kanskje ikke helt rett tråd, men spør alikevel.

 

Skal ha ny mobil, og har pekt meg ut Samsung Galaxy S II. Når som S III har komt ut, kommer priser til å synke på S II?

 

Hadde tenkt å kjøpe fra CDON, da jeg skal ha uten abo. Der koster den ca 3300 kroner. Så om jeg venter 1-2 uker, tror noen av dere at den synker litt?

 

Og noe til, er det viktig med Invisible Shield?

Endret av Liverpoolelskeren
Lenke til kommentar

Etter å ha lest om alle mandagstelefonene her, har jeg blitt skeptisk til å gå for denne...ihvertfall inntil det kommer nye batcher.

 

Har Samsung sagt noe om problemene på telefonen? Begynner jo nesten å nærme seg "skandale".

 

Det er klart noen mandagstelefoner, men i tråden virker det som om det er mange fler enn det faktisk er siden så mange omtaler ting som bugs når de i realiteten ikke har satt seg inn i systemt og fått det tilpasset riktig. Pluss at en svært stor andel av postene omhandlende DOA og defekte eksemplarer kommer fra de samme brukerne.

 

Kanskje ikke helt rett tråd, men spør alikevel.

Skal ha ny mobil, og har pekt meg ut Samsung Galaxy S II. Når som S III har komt ut, kommer priser til å synke på S II?

Hadde tenkt å kjøpe fra CDON, da jeg skal ha uten abo. Der koster den ca 3300 kroner. Så om jeg venter 1-2 uker, tror noen av dere at den synker litt?

Og noe til, er det viktig med Invisible Shield?

Ikke nevneverdig. Jeg tror den vil synke en hundrelapp med jevne mellomrom og muligens bli kjørt billig i kampanjer og med subsidierte abonnement, men en såpass populær telefon vil fortsatt bli markesført som S3s lillebror og stå høyt i kurs en stund fremover.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Noen som har tips om en kryptert og sikker "løsning" for lagring av passord, login's, kredittkortinfo, personinfo, serienummer etc... Løsningen må kunne brukes på min Galaxy Tab 10.1, SIII og på desktop (win 7 og XP). Hadde vært flott om alle enhetene kunne synkronisert mot en base som lå f.eks i skyen som f.eks Dropbox, Drive, Sugarsync....

Bruker selv Password Safe Pro. Den tar i hvert fall backup automatisk mot dropbox. Men jeg er usikker på hvordan eller om den synkroniserer dette mellom forskjellige enheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...