Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg om det er undertegnede som er lite kresen, eller om det er andre på forumet som henger seg opp i totale uvesentligheter og prøver å finne flest mulige feil. Eller så har jeg bare vært jævla heldig med min telefon.

 

Har nå vært utenlands noen få dager sammen med min nyervervede S III (kjøpt i Norge), og er forbausende godt fornøyd.

Nå er jeg en "vanlig" bruker som gir blaffen i stock launchers og andre unødvendige tilpasninger.

 

Da jeg gikk fra S II til S III, nå var det mer p.g.a. "kjekt å ha" enn av nødvendighet. Men jeg har fått en telefon som har en bedre skjerm, er mer responsiv, har bedre "menyløsninger" (har ikke det rette ordet), men bare det å kunne skifte ut ikoner i menylinjen nede (har skiftet fra ordinær nettleser-ikon til Opera-ikon) er en liten fin detalj. De ekstra hurtigknappenen i "nedtrekksmenyen/vinduet", har fjernet behovet for en del knapper på hovedskjermen.

Så langt er det få ting jeg skulle ønske å endre, det eneste er at jeg gjerne skulle ha byttet ut "Chat on" snarveien på skjermbeskytter med en annen snarvei/ikon.

Mitt lille irritasjonsmoment er at av/på-knappen på høyre side er litt for følsom og det er lett å "lukke" nettleser når jeg surfer i "landskapsmodus" (telefon liggende).

 

Byggekvalitet er absolutt akseptabel, hysteriet om plastfølelse er overdrevet, baksiden er litt glatt og kunne gjerne ha vært noe mer ru, men det har ikke skapt problemer. Jeg var skeptisk til at telefonen var større enn S II, men denne økte størrelsen er knapt merkbar når det gjelder å holde den. Den økte skjermstørrelsen derimot er meget merkbar når telefonen er i bruk.

 

Så langt, gledelig positivt overrasket!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg om det er undertegnede som er lite kresen, eller om det er andre på forumet som henger seg opp i totale uvesentligheter og prøver å finne flest mulige feil. Eller så har jeg bare vært jævla heldig med min telefon.

 

Har nå vært utenlands noen få dager sammen med min nyervervede S III (kjøpt i Norge), og er forbausende godt fornøyd.

Nå er jeg en "vanlig" bruker som gir blaffen i stock launchers og andre unødvendige tilpasninger.

 

Da jeg gikk fra S II til S III, nå var det mer p.g.a. "kjekt å ha" enn av nødvendighet. Men jeg har fått en telefon som har en bedre skjerm, er mer responsiv, har bedre "menyløsninger" (har ikke det rette ordet), men bare det å kunne skifte ut ikoner i menylinjen nede (har skiftet fra ordinær nettleser-ikon til Opera-ikon) er en liten fin detalj. De ekstra hurtigknappenen i "nedtrekksmenyen/vinduet", har fjernet behovet for en del knapper på hovedskjermen.

Så langt er det få ting jeg skulle ønske å endre, det eneste er at jeg gjerne skulle ha byttet ut "Chat on" snarveien på skjermbeskytter med en annen snarvei/ikon.

Mitt lille irritasjonsmoment er at av/på-knappen på høyre side er litt for følsom og det er lett å "lukke" nettleser når jeg surfer i "landskapsmodus" (telefon liggende).

 

Byggekvalitet er absolutt akseptabel, hysteriet om plastfølelse er overdrevet, baksiden er litt glatt og kunne gjerne ha vært noe mer ru, men det har ikke skapt problemer. Jeg var skeptisk til at telefonen var større enn S II, men denne økte størrelsen er knapt merkbar når det gjelder å holde den. Den økte skjermstørrelsen derimot er meget merkbar når telefonen er i bruk.

 

Så langt, gledelig positivt overrasket!

 

Hvordan gjør man det?

Lenke til kommentar

Sikkert et jævelig dumt spørsmål, men hva er en launcher?

 

En launcher er en alternativ startskjerm. Feks vist du ikke like utseende til touchwiz, som er navnet på samsung sine skrivebordsskjermer (hvor du legger til widgets og snarveisikoner)

Fordelen med å skifte til en annen launcher er.

1. Du kan få telefonen til å se mere ut som stock launcheren (dvs den som følger med google sin nexus telefon, og som mange mener android skal se ut)

2. Du kan konfigurer MYE mer enn med touchwiz. Feks, animasjonene når du blar

imellom skjermene. Mapper, med forskjellige ikoner, du kan forndre hvordan "Apps seksjonen på telfonen skal se ut.

3. Du kan forandre rutenettet , altså hvor mange ikon det skal være plass til for å få mindre "luft" mellom ikonene og få plass til mere ting

4, Du kan lage gestures, som feks, du dra fingeren din ned på skjermen og, vips så kommer statusbaren ned, genialt så slipper du å strekke fingeren/skifte grep for å nå opp til toppen av tlf.

5. masse mer...

prøv feks Go launcher ex

https://play.google....e=search_result

 

Eller Apex Launcher som også er veldig bra

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.anddoes.launcher&feature=related_apps

 

 

edit: blæ så ikke at noen hadde svart og noen andre hadde svart før der ighen :p

Endret av ironman666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...