Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minnekortet tok plutselig kvelden. Kjøpte telefonen helt ny april i fjor. Noen som vet om dette er noe jeg har krav på å få erstattet?

Så vidt jeg husker ble ikke S3 levert med minnekort, så telefon og minnekortet er to forskjellige produkter og kjøp. Så minnekortet har da ikke noe med telefonens garanti å gjøre. Ellers har minnekort som regel god garanti tid, typisk 5 år.

Lenke til kommentar

 

Minnekortet tok plutselig kvelden. Kjøpte telefonen helt ny april i fjor. Noen som vet om dette er noe jeg har krav på å få erstattet?

Så vidt jeg husker ble ikke S3 levert med minnekort, så telefon og minnekortet er to forskjellige produkter og kjøp. Så minnekortet har da ikke noe med telefonens garanti å gjøre. Ellers har minnekort som regel god garanti tid, typisk 5 år.

 

Ja, stemmer det. Bestilte vel det i samme ordren, får se på saken. Takker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisan..

Får ikke koblet til min s3 vha Kies lenger,selv om det varsles at ny oppgradering er tilgjengelig. Har nå versjon 4.3 av android. Er det den som er gjeldende versjon på S3?

 

Fikk varsel igår jeg og,noe som er rart siden de ikke lar meg oppdatere grunnet "forandret mykvare" xD

Anyway, det er 4.3 fortsatt ja, de siste par oppdateringer har vært basert på 4.3.

 

Changelog har jeg ikke kommet over enda, oppdaterer hvis jeg finner noe

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mobilen min har begynt å gå ekstremt fort tom for batteri i det siste. I følge statistikken er det 60% skjerm, resten jevnt fordelt på systemprosesser. Når jeg lader og bruker telefonen samtidig går batterinivået nedover.

 

Er det selve batteriet som er utslitt? Noen som ev. har tips til et erstatningsbatteri?

 

Bruker for øvrig nyeste standard cyanogenmod.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Høres ut som om det er en app som suger strøm.. hadde samme problem på min.

Da kjørte jeg en widget/app som heter cronus (denne er vel innebygd i cyanogenmod om jeg ikke husker feil.

Hadde nok skjedd noe feil under update av appen.. den stod å blinket/oppdaterte seg kontinuerlig på startskjermen.

Avinstallerte og la den inn på nytt, og problemet ble løst :)

 

Om du ikke finner noe problemer med apper/widgets, så kan du jo prøve en factory reset og se om det løser problemet.

Lenke til kommentar

Bruk BetterBatteryStats for å finne ut hva det er som sørger for wakelocks. Jeg oppdaget på min telefon at Google Play Services hele tiden sørget for to wakelocks, dvs at telefonen våkner fra "deep sleep" alt for ofte. "NLPWakeLock" og "NLPCollectorWakeLock". Dette er relatert til at lokasjonstjenestene er på. Dette er et problem jeg har hatt mange ganger tidligere.

 

Det finnes to fikser til dette - den ene er rett og slett å skru av alt som har med Google-lokalisering å gjøre, men det er jo litt kjipt da man mister litt av funksjonene og mulighetene med dette. Men det finnes en fiks til dette for rootede telefoner i alle fall, ved at du kan bruke en mod som heter "Wakelock Terminator" om du har Xposed Framework installert. Her kan du nekte Google Play Services tilgang til disse to wakelock'ene.

 

Etter dette har jeg normalt rundt 1% pr time drain på wifi, og ca 1.5% pr time dersom mobildata er på (ved standby). Uten denne fiksen varierte telefonen alt fra 2-8% pr time.

 

 

Google-søk med litt mer detaljer

 

 

PS: bruker for øvrig denne rommen: http://forum.xda-developers.com/galaxy-s3/development/rom-hypermax-v8-t2755048

 

4.4.2 - er visst portet fra SGS5, men den funker utrolig mye bedre enn original samsung 4.3 til SGS3. Anbefales. Er et par småting som ikke fungerer (som ikke er støttet i hardwaren på SGS3), men utenom det har telefonen min fått et nytt liv.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

BankID på mobil fungerer fint ja.

 

Jeg bruker Yank-kernel, men den siste archi-kernelen skal også være bra.

 

Følg installasjonsinstruksene i tråden, men last ned og flash v8 først, deretter flasher du v9.

 

Hvis du skulle få problemer med at wi-fi ikke vil koble til ved første boot, lager du en fil som heter .cid.info og skriver "murata" i den, og legger den i /data/ folderen til telefonen, og rebooter.

 

Det andre problemet jeg hadde var at mymagazine-appen ikke er installert, slik at om du sveiper opp vil du få en "application not installed". Dette kan du fikse ved å gå til home screen settings, og skru av "my magazine" og pull-up option.

Lenke til kommentar

Okei da vet man det.Er lei av treg s3 nå så tror jeg at jeg tar skrittet.Har alldri flashet tlfen før så det kan jo bli spennende:)

 

Setter veldig stor pris på flere tips så bare sleng ut visst du orker:)

 

Leser meg uansett opp litt så tar litt tid dette.Har ikke lyst til å brikke tlfen.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt på eget ansvar, men her er vel alt du trenger å gjøre fra en umodifisert telefon til ferdig installert med ny rom:

 

edit: OBS! Jeg forutsetter at du har SGS3 i9300, og ikke 4G-versjonen som heter i9305.

 

1. Ta backup av innholdet på telefonen før du starter for sikkerhetsskyld.

 

2. Dersom du ikke har rootet telefonen din gjør du dette enkelt med dette verktøyet. Du trenger også Samsung's ODIN-programvare. Sjekk denne tråden for ODIN, og også CWM recovery som du trenger i neste steg.

 

3. Deretter må du ha en custom recovery (jeg bruker CWM Recovery, men finnes andre). Info om dette ligger i tråden jeg linket til i pkt 2.

 

4. last ned rom'en og de filene som hører til (v8, v9, slik beskrevet i hypermax-tråden, evt kernel og ekstra mods om du ønsker dette) - lagre det på SD-kortet om du har, slik at du kan kjøre en full wipe av mobilen.

 

5. Følg instruksjonene i Hypermax-tråden :)

 

6. Hvis wifi-problemer og "application not installed": se løsning i det forrige innlegget mitt.

 

 

Husk at dette er "stock" samsung-rom (riktignok til SGS5), så du beholder alt av funksjoner SGS3'en din hadde originalt av funksjoner. Hvis du blir bitt av flashe-basilla, finnes det jo en haug av andre rom's som er raske og kvikke - men hvis disse ikke er basert på samsung sin rom, så mister du jo da alt av samsung-spesifikke funksjoner.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Det er selvsagt på eget ansvar, men her er vel alt du trenger å gjøre fra en umodifisert telefon til ferdig installert med ny rom:

 

edit: OBS! Jeg forutsetter at du har SGS3 i9300, og ikke 4G-versjonen som heter i9305.

 

1. Ta backup av innholdet på telefonen før du starter for sikkerhetsskyld.

 

2. Dersom du ikke har rootet telefonen din gjør du dette enkelt med dette verktøyet. Du trenger også Samsung's ODIN-programvare. Sjekk denne tråden for ODIN, og også CWM recovery som du trenger i neste steg.

 

3. Deretter må du ha en custom recovery (jeg bruker CWM Recovery, men finnes andre). Info om dette ligger i tråden jeg linket til i pkt 2.

 

4. last ned rom'en og de filene som hører til (v8, v9, slik beskrevet i hypermax-tråden, evt kernel og ekstra mods om du ønsker dette) - lagre det på SD-kortet om du har, slik at du kan kjøre en full wipe av mobilen.

 

5. Følg instruksjonene i Hypermax-tråden :)

 

6. Hvis wifi-problemer og "application not installed": se løsning i det forrige innlegget mitt.

 

 

Husk at dette er "stock" samsung-rom (riktignok til SGS5), så du beholder alt av funksjoner SGS3'en din hadde originalt av funksjoner. Hvis du blir bitt av flashe-basilla, finnes det jo en haug av andre rom's som er raske og kvikke - men hvis disse ikke er basert på samsung sin rom, så mister du jo da alt av samsung-spesifikke funksjoner.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har ikke fått nyere oppdatering enn 4.1.2 på min SG3. Kjøpte telefonen brukt for et drøyt år siden og det kom frem at telefonen hadde vært rootet før jeg fikk den men den ble levert med original programvare når jeg fikk den. Er tidligere root grunnen til at den ikke finner nyere programvare verken via nett eller Kies?

 

Hva kan jeg gjøre? Er litt skeptisk til å roote selv. Gjorde det med en SG1 en gang og var i deep shit før jeg etter mye om og men fikk den til å virke igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...