Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan anbefale en stabil, rask og clean rom til S3?

 

Min samboer og har S3, og er lei alt det samsung dillet som følger med, telefonen trenger også en factory reset, så derfor tenkte jeg å roote den og legge inn en ny rom, men er jo et hav å velge mellom og jeg har ingen erfaringer med noen av dem da jeg har Nexus 4 selv.

 

Men kom over [ROM] [Final][ML2 V7.3][JB4.3] WanamLite Fast | Clean & Rock Stable, noen som har noe erfaring med den eller kan anbefale en annen? Viktig at det er en clean utgave uten for mye ekstra tull.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en stabil, rask og clean rom til S3?

 

Min samboer og har S3, og er lei alt det samsung dillet som følger med, telefonen trenger også en factory reset, så derfor tenkte jeg å roote den og legge inn en ny rom, men er jo et hav å velge mellom og jeg har ingen erfaringer med noen av dem da jeg har Nexus 4 selv.

 

Men kom over [ROM] [Final][ML2 V7.3][JB4.3] WanamLite Fast | Clean & Rock Stable, noen som har noe erfaring med den eller kan anbefale en annen? Viktig at det er en clean utgave uten for mye ekstra tull.

 

Altså, du må prøve CM og/eller Cyanfox. Men CM er best i mine øyne.

Lenke til kommentar

Har en S3 som mister nettverk (Telenor) hele tiden. Midt i samtaler og mens man skal sende sms. Det har ingenting med at det er dårlig dekning i området, da dette skjer overalt. Tenkte først at dette var et problem med dårlig kontakt i antennen, men siden det hjelper å slå av telefonen og ta ut batteriet så lurer jeg på om det kan være en bug en eller annen plass. F.eks en app eller virus. Når jeg mister nettverk så kan det gå alt fra 1 min til 2 timer før det kommer tilbake, hvis jeg ikke slår den av da. I går kveld ble nettverket borte, og jeg lot telefonen ligge bordet. Sjekket den jevnlig bare for å se hvor lang tid det tok før det kom tilbake. Etter ca 2 timer kom det tilbake, da fikk jeg 3-4 sms inn i rask rekkefølge. er det noen som har opplevd noe lignende, eller som har forslag til en løsning/noe å prøve for å løse dette? Hvis ikke må den vel inn til feilsøking rep.

Lenke til kommentar

2 ting:

1) Det er irriterende at mobilen går i tastlås dersom man ringer noen som er opptatt, får da opptatt signal og mobilen går i tastlås, vært slik lenge.

 

2) Etter siste oppdatering er ordliste/autoforslag blitt skikkelig dårlig, husker veldig lite og kommer med dårlige forslag. Noen flere som har dette?

Lenke til kommentar

Batteriet på min har begynt å utlade seg svært fort nå. I dag klokka to-tre var det under 20% og da har jeg knapt brukt den. Tok den ut av laderen ca halv åtte i dag tidlig.

 

Hvem burde jeg kontakte ang dette? Butikken som solgte den, eller Samsung direkte?

 

Første du bør gjøre er sjekke at det ikke er noe som drar enormt med batteri. Ellers, vel, det kjipe da; factory reset, og sette alt opp på nytt...

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt telefonen sia sommeren 2012. Ble til at jeg oppgraderte batteriet til ett som er litt kraftigere og er på rundt 3000mAh. Ser ut som det gir lenger batterilevetid generelt sett samtidig som at jeg kan ha den i samme dekselet som før. Vært på sia i dag tidlig og litt over 70% batteri med mobilsurfing på wifi og 3G :) . Av rom så er det cyanogenmod som per dags dato er favoritten. Rent og pent og ingen unødvendig software.

Lenke til kommentar

Har fått et rart problem.

Før brukte jeg den gamle Hotmail klienten for min live adresse. For et par dager siden så valgte jeg legge også live adressen min inn i standard S3 email klienten.

 

I går ringte noen på mobilen, jeg svarte ikke og den ble satt over til mobil svar (Telenor). Jeg fikk da en sms som vanlig med melding om mobilsvar.

 

Men jeg fikk og en 'sms'(?) email i live inboxen på live adressen på mobilen. Jeg kan ikke finne denne i outlook webklienten for live adressen, men der så viste inboxen 1 ulest melding, selv om det ikke var noen ulest email.

 

Jeg har kikket både i sms oppsettet og email klient oppsettet og på sidene til Telenor. Jeg kan ikke se noe noen plass som skal tilsi jeg skal få denne smsen også i emailen min.

 

Nå fikk jeg en sms og samme skjedde; smsene kommer også inn i live inboxen i email klienten! Hva i huleste er det her?!?!

Lenke til kommentar

Mail mappen syncer sms.

Se i sync oppsettet for live / hotmail på telefonen din.

Mulig du må slette konto og legge til pånytt med sms avhukning fjernet.

Jeg har det samme med oppsett av exchange (fjernet det ).

Takker!

 

Ja, den sms sync settingen kan ikke editeres etter man har satt opp kontoen (rart siden alle andre valg der kan endres etterpå), og jeg hadde tydeligvis satt den på da jeg satte den opp.

Lenke til kommentar

 

Hjelp!!

 

Klarer ikke å få gsm dekning på telefonen når jeg er i norge. Får 3g dekning

I utlandet er det ingen problem med dekningen.

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Har installert nytt rom i dag, men ble ikke noe bedre :/

Sjekk at den ikke står med WCDMA only.

Du skal ha GSM/WCDMA.

 

Den står på GSM/WCDMA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...