Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Måtte nesten installere 4.3 i går, fant ikke noen måte å kansellere den helt på.

Så langt ikke funnet noen problemer, hos meg ihvertfall så har jeg ikke sett noen indikasjon på høyere batteri forbruk.

Usikker på om jeg helt liker måten de feks har delt opp settings menyen på...

 

En rar ting, kan ikke se at jeg kan sette lock screen bilde til blank/ingen/tom, noen som vet om dette går?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Er ny i denne tråden, og roota telefonen min for noen dager siden fordi jeg hadde planer om å installere ROM på den. Men etter det ble mislykket en gang, så vil jeg nå unroote den. Er det noen som har en download link til stock firmware

 

Edit: Jeg må lære meg å lese førstepost...

Endret av Hayabuuza
Lenke til kommentar

Har ikke tatt noe tid for å sammenligne før-etter 4.3, men det virker som 4.3 suger batteriet tomt mye fortere ja. I går satt jeg i lunsjen på jobb og sjekka litt på internett, og på 10 minutter hadde jeg mista 11% batteri. Den mista også 40% mens jeg sov bare med å ligge stille og skjermen av. Slo tilogmed av notifications for meldinger så ikke lyset ligger og blinker hele tiden.

Lenke til kommentar

Som sagt; jeg sliter ikke med dårligere batteri.

 

Hadde en litt rar bug med bilder etter 4.3 installasjonen, men som forsvant i går var det vel, og trolig pga jeg kopierte da ut noen bilder fra telefonen. Det som var buggen var at alle bildene hadde fått dato dagen patchen ble installert.

 

En annen ting; er det noen mulighet for å FJERNE datoen vises på bildene i gallery?

Lenke til kommentar

BTW er det en annen gallery app som anbefales å bruke? Samsung sin gallery app har veldig få muligehter, feks til å velge hvilke folders som skal vises etc, blir fort rotete.

QuickPic. Sjekk ut instillingene i appen, jeg har flere tusen bilder inne på mobilen og de finner jeg frem på sekunder uten hakking. Ta på cache og skru av full oppløsning før du zoomer. Bare bla en gang igjennom bildene for å lagre mellomlagre bildene. :)

Lenke til kommentar

Jeg sliter veldig med dårlig batteri etter oppdatering!

Er ikke så veldig teknisk av meg, er det noen som kan forklare hva jeg kan gjøre for å få den til å bruke mindre batteri? Strømsparermodus står på, og jeg har skrudd skjermen på minste innstilling.

 

Tidligere ladet jeg telefonen hver natt, var ca 30-40 % batteri igjen når jeg koblet i laderen. Men nå holder telefonen kun i 7-8 timer før den er helt tom.. Og jeg er avhengig av å ha en telefon som holder minst 10 timer, det var jo ikke noe problem før oppdateringen...

Prøvde også med et nesten nytt batteri som jeg hadde liggende ekstra, og men det var likedan..

Lenke til kommentar

Jeg sliter veldig med dårlig batteri etter oppdatering!

Er ikke så veldig teknisk av meg, er det noen som kan forklare hva jeg kan gjøre for å få den til å bruke mindre batteri? Strømsparermodus står på, og jeg har skrudd skjermen på minste innstilling.

 

Tidligere ladet jeg telefonen hver natt, var ca 30-40 % batteri igjen når jeg koblet i laderen. Men nå holder telefonen kun i 7-8 timer før den er helt tom.. Og jeg er avhengig av å ha en telefon som holder minst 10 timer, det var jo ikke noe problem før oppdateringen...

Prøvde også med et nesten nytt batteri som jeg hadde liggende ekstra, og men det var likedan..

 

Gå innpå "Innstillinger" og så "Batteri", kan du se hva som trekker mest batteri?

 

Om det "Google services" eller hva det het nå igjen, så kan det hende du må ta en "factory reset".

Det er og mulig at du har en app som ikke liker oppdateringen og henger seg opp å tar all strømmen din.. men som sagt, sjekk hva det er som står øverst på batteriforbruket.

Lenke til kommentar

 

Jeg sliter veldig med dårlig batteri etter oppdatering!

Er ikke så veldig teknisk av meg, er det noen som kan forklare hva jeg kan gjøre for å få den til å bruke mindre batteri? Strømsparermodus står på, og jeg har skrudd skjermen på minste innstilling.

 

Tidligere ladet jeg telefonen hver natt, var ca 30-40 % batteri igjen når jeg koblet i laderen. Men nå holder telefonen kun i 7-8 timer før den er helt tom.. Og jeg er avhengig av å ha en telefon som holder minst 10 timer, det var jo ikke noe problem før oppdateringen...

Prøvde også med et nesten nytt batteri som jeg hadde liggende ekstra, og men det var likedan..

 

Gå innpå "Innstillinger" og så "Batteri", kan du se hva som trekker mest batteri?

 

Om det "Google services" eller hva det het nå igjen, så kan det hende du må ta en "factory reset".

Det er og mulig at du har en app som ikke liker oppdateringen og henger seg opp å tar all strømmen din.. men som sagt, sjekk hva det er som står øverst på batteriforbruket.

 

 

For min del er det Screen 35%

Device Idle 25%

Cell standby 22%

 

Det høres veldig mye ut når telefonen ikke gjør noe som helst. Spesiellt når skjermen for det meste er slukket. Min drikker batteri virker det som. Har ikke på GPS eller WiFi heller, og slått av location services.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

Jeg sliter veldig med dårlig batteri etter oppdatering!

Er ikke så veldig teknisk av meg, er det noen som kan forklare hva jeg kan gjøre for å få den til å bruke mindre batteri? Strømsparermodus står på, og jeg har skrudd skjermen på minste innstilling.

 

Tidligere ladet jeg telefonen hver natt, var ca 30-40 % batteri igjen når jeg koblet i laderen. Men nå holder telefonen kun i 7-8 timer før den er helt tom.. Og jeg er avhengig av å ha en telefon som holder minst 10 timer, det var jo ikke noe problem før oppdateringen...

Prøvde også med et nesten nytt batteri som jeg hadde liggende ekstra, og men det var likedan..

 

Gå innpå "Innstillinger" og så "Batteri", kan du se hva som trekker mest batteri?

 

Om det "Google services" eller hva det het nå igjen, så kan det hende du må ta en "factory reset".

Det er og mulig at du har en app som ikke liker oppdateringen og henger seg opp å tar all strømmen din.. men som sagt, sjekk hva det er som står øverst på batteriforbruket.

 

 

Skjerm står øverst med 79%, ellers er resten taleanrop, internett, enhet uvirksom, cellestandby pluss noen til, men alle er kun noen få prosent...

Lenke til kommentar

Etter 4.3 har jeg fått mye bedre batteri. Ligger nå på rundt 44 timer og +/- 5.5 time skjerm tid pr lading med en del bruk.

 

Har mobildata eller Wifi påslått 24/7, har push oppdatering påslått på epost og Twitter. Bruker også litt Gps og Bluetooth.

 

Det som har gjort susen for min del bortsett fra oppdateringen, er at jeg har kalibrert batteriet(extended Samsung batteri som linket lengre opp i tråden), bruker den innebygde strømsparingsfunksjonen og Greenify appen.

GSam Battery Monitor appen er også fin å ha.

 

Har ikke prøvd å teste maks batteri tid, men regner med jeg kunne fått oppimot 70+ timer hvis jeg hadde prøvd.

 

Edit: Akkurat nå har mobilen brukt 32% batteri på de siste 23.5 timene.

Endret av K_7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...