Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

For alle dere som har bestilt fra Netcom/Chess/Moobi.

 

History repeats itself.. les her og her. Gjelder SGS2 og HTC Desire HD.

 

Jeg opplevde akkurat det samme da HTC Desire kom i april/mai 2010. Husker akkurat samme oppstyret her på forumet i HTC Desire tråden... Den gang bestilte jeg fra Chess. Jeg har jaggu vært dum nok til å kjøpe gjennom Netcom denne gangen uten å sjekke at det er Moobi som leverer for Netcom.. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått lekt en del med telefonen nå, og er hittil veldig fornøyd. Skjermen er diger og flott, den hvite varianten er et friskt pust for min del og i bruk går alt flytende.

Èn ting som irriterer meg, som har irritert meg med tidligere Androidtelefoner, er at jeg noen ganger ikke får varslinger med èn gang. Satt for eksempel og spilte Wordfeud i sta. Etter hvert fant jeg ut at motstanderen hadde svart, men jeg hadde ikke fått noe varsel om det. Noen ganger får jeg varsel, noen ganger ikke.

på iPhone var det intet unntak. Noen måte å fikse dette på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg da hatt denne telefonen i ca 30 timer og tenkte jeg da kunne komme med mine meninger så langt.

 

Jeg begynner med det jeg syns er negativt:

- Størrelsen, telefonen er en anelse for stor for min del. Enhåndsbruk går akkurat ikke for min hånd.

- Det er litt forsinkelse ved bruke av "hjem-knappen" kontra det å bruke "tilbake-knappen".

- Bildene blir bra på kamera, men når jeg ser dem på pc'en ser de ikke like gode ut.

 

Det var det negative. Sammenlignet med alt det positive er dette bare småtterier for min del.

 

Positivt:

- Mobilen er veldig rask og smooth!

- At den ringer for deg ved å løfte mobilen til øret når du er på en kontakt syns jeg er kjekt.

- Veldig bra skjerm!

- Spiller lett av 1080i mkv-fil og det ser utrolig bra ut på denne flotte skjermen.

- Syns designet så veldig bra ut på bilder, men er faktisk enda bedre i virkeligheten. Hvit er utrolig fin i virkeligheten.

- Musikkspilleren er god. Liker spesielt godt "firkant"-konseptet.

- Rask nettleser.

- Smartopphold (altså at skjermen ikke blir sort mens du leser på f.eks nettside) er veldig bra, men fungerer ikke så godt når det er mørkt (selvsagt).

- "Tapping" på baksiden øverst for å komme til toppen av f.eks kontaktliste, epost osv er digg bruke og fungerer fint hos meg. Burde dog fungert på nettsider.

- Overføring mellom min mobil og pc/annen mobil uten kabel fungerer veldig bra. Deilig å slippe kablene.

- Tar gode videoopptak.

- Enkelt å dele bilder man har tatt.

- Mulighet for minnekort på 64 gb.

 

Kunne tatt med enda mer her, men det får være det for denne gang.

 

Alt i alt vil jeg si at jeg er kjempefornøyd og at denne telefonen overgår forventningene mine. Den beste telefonen jeg har brukt så langt i mitt liv.

Anbefales på det sterkeste.

Endret av Payung
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått lekt en del med telefonen nå, og er hittil veldig fornøyd. Skjermen er diger og flott, den hvite varianten er et friskt pust for min del og i bruk går alt flytende.

Èn ting som irriterer meg, som har irritert meg med tidligere Androidtelefoner, er at jeg noen ganger ikke får varslinger med èn gang. Satt for eksempel og spilte Wordfeud i sta. Etter hvert fant jeg ut at motstanderen hadde svart, men jeg hadde ikke fått noe varsel om det. Noen ganger får jeg varsel, noen ganger ikke.

på iPhone var det intet unntak. Noen måte å fikse dette på?

 

Dette er vel Wordfeud sin feil, og ikke telefonen? Har samme problemet med Wordfeud på iPhone.

 

- Spiller lett av 1080i mkv-fil og det ser utrolig bra ut på denne flotte skjermen.

 

Say what? Kan den spille mkv-filer, uten at du må konvertere først?

Lenke til kommentar

Har fått lekt en del med telefonen nå, og er hittil veldig fornøyd. Skjermen er diger og flott, den hvite varianten er et friskt pust for min del og i bruk går alt flytende.

Èn ting som irriterer meg, som har irritert meg med tidligere Androidtelefoner, er at jeg noen ganger ikke får varslinger med èn gang. Satt for eksempel og spilte Wordfeud i sta. Etter hvert fant jeg ut at motstanderen hadde svart, men jeg hadde ikke fått noe varsel om det. Noen ganger får jeg varsel, noen ganger ikke.

på iPhone var det intet unntak. Noen måte å fikse dette på?

 

Dette er vel Wordfeud sin feil, og ikke telefonen? Har samme problemet med Wordfeud på iPhone.

Det er akkurat det at problemet aldri har vært tilstede med iPhone for min del. I tillegg har jeg som nevnt ofte opplevde dette på Anroid tidligere, altså i forhold til andre apps. Det er dog mulig du har rett, og at det er applikasjonen som gjør det. Jeg håper for all del det.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det må gjøres noe spesielt med mikro-sim kortet fra Telenor for at det skal fungere? Pin-koden funker, men får bare "Kun nødanrop" i varselspanelet.

Har du aktivert det?

 

Skal vel være aktivert? Ikke at jeg har gjort noe spesielt dog, så evt. hva må gjøres?

Les brevet som fulgte med simkortet og se hva som står der.

 

Da jeg fikk mircosim fra Chess måtte jeg enten gå inn på "mine sider" og aktivere det der eller ringe dem for å aktivere det.

 

Står ikke stort mer at jeg bare skal putte i sim kortet og bruke pin1 koden, og det har jeg gjort, så har vel skjedd en feil en plass tenker jeg. Fikk simkortet fra Elkjøp der jeg kjøpte koden, og fyren som ordnet det sa at simkortet skulle fungere med en gang. Så får vel ta en telefon til Telenor kundeservice tenker jeg. Dog skulle noen andre her vite noe, si gjerne ifra.

 

Uansett takk for hjelpen =)

Lenke til kommentar

- Spiller lett av 1080i mkv-fil og det ser utrolig bra ut på denne flotte skjermen.

 

Say what? Kan den spille mkv-filer, uten at du må konvertere først?

Gikk helt knirkefritt da jeg overførte min planet.earth.1080i.mkv og spilte av den på mobilen!

Endret av Payung
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har fått lekt en del med telefonen nå, og er hittil veldig fornøyd. Skjermen er diger og flott, den hvite varianten er et friskt pust for min del og i bruk går alt flytende.

Èn ting som irriterer meg, som har irritert meg med tidligere Androidtelefoner, er at jeg noen ganger ikke får varslinger med èn gang. Satt for eksempel og spilte Wordfeud i sta. Etter hvert fant jeg ut at motstanderen hadde svart, men jeg hadde ikke fått noe varsel om det. Noen ganger får jeg varsel, noen ganger ikke.

på iPhone var det intet unntak. Noen måte å fikse dette på?

 

Dette er vel Wordfeud sin feil, og ikke telefonen? Har samme problemet med Wordfeud på iPhone.

 

- Spiller lett av 1080i mkv-fil og det ser utrolig bra ut på denne flotte skjermen.

 

Say what? Kan den spille mkv-filer, uten at du må konvertere først?

 

Man har kunnet det på alle sgs tlf om jeg ikke husker feil, MEN jeg har ikke testet dette på s3 enda.

Lenke til kommentar

Say what? Kan den spille mkv-filer, uten at du må konvertere først?

Samsung har super mediestøtte - ihvertfall siden den opprinnelige Galaxy kom for et par år siden tror jeg aldri at jeg har måttet konvertere noe som helst for å se det på telefonen.

 

Kopier over. Spill av.

 

Enklere blir det ikke - er jo en viktig del av brukeropplevelsen dette og; at man må knote minst mulig med slikt for å få det til å fungere.

Lenke til kommentar

Tenker å skaffe meg S3 så kjapt som mulig! :) Den virker så utrolig bra i forhold til min gamle HTC Desire. Elsker jo den jeg har, men den har blitt sløv og treg med tiden.

 

madammen min har en Desire (og jeg har selv hatt den før) og kan love deg at S3 er et hav av forskjell fra den. Du kommer ikke til å angre :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Say what? Kan den spille mkv-filer, uten at du må konvertere først?

Samsung har super mediestøtte - ihvertfall siden den opprinnelige Galaxy kom for et par år siden tror jeg aldri at jeg har måttet konvertere noe som helst for å se det på telefonen.

 

Kopier over. Spill av.

 

Enklere blir det ikke - er jo en viktig del av brukeropplevelsen dette og; at man må knote minst mulig med slikt for å få det til å fungere.

 

Ja, så absolutt. Jeg laster ned mye filmer/serier/anime som stort sett kommer i mkv, så dette er et stort pluss. Blir nok kjøp i morgen hvis lønninga er på plass. :)

Lenke til kommentar

Du trenger omtrent aldri å konverte filer til en samsung telefon, spessielt galaxy s serien. 2ern var genial og jeg fikk til 720p og 1080i ganske fett der også. 3ern er bedre så selvsagt ville den kunne greie det lett (mkv). Elsker hvit fargen på gs3 :) mye mer sexy i real life :)

Lenke til kommentar

 

Har tatt meg rettigheter på å lage en ny tråd der en IKKE tar med når den kommer i nettbutikken, posten / postmannen tar for lang tid for levering, diverse nettbutikk lurte meg, satt opp prisen / utsatt salgs dato osv kan tas i den andre tråden som er allerede laget

her.

Dette for å holde en viss orden, og tråden liten og lett som mulig.

 

http://www.diskusjon...ic=1430481&st=0

 

Skal si... 98% av innlegga er vel om det denne tråden IKKE skulle handle om...?

 

Om du hadde fått ut fingeren og oppdatert førsteposten din så hadde vi kanskje sluppet sutringen din også?

 

Det JEG "sutrer" over er alle disse som tror så godt om seg selv, og skal lage DEN perfekte tråden, men ALT ender opp med det samme mølet!

 

Det er jo ikke trådstarter sin skyld!

 

Det er alle knølene som ikke leser første post. Jeg synes Ray001 skal ha denne tråden, for han gidder å sette seg inn i alt rundt telefonen. Ikke bare "Sgs3 er så digg assssa"

 

NEMLIG!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"PAYUNG" skriver:

 

- "Bildene blir bra på kamera, men når jeg ser dem på pc'en ser de ikke like gode ut"

 

Hva sammenligner du dette med.

Er den altså ikke noe løft i forhold til annet som er på markedet nå?

Eller til og med dårligere?

Video og spesielt bilder er så prioritert for meg, at jeg vurderer faktisk heller på gå for "Nokia 808 Pure view" og dermed måtte forlate android.

I dag har jeg SG SII og mener du (eller andre), som har testet, at den ikke er noe forbedring i forhold til det.

Altså hvordan bilder ser ut når de vises på greit stor PC skjerm.

Lenke til kommentar

Say what? Kan den spille mkv-filer, uten at du må konvertere først?

Samsung har super mediestøtte - ihvertfall siden den opprinnelige Galaxy kom for et par år siden tror jeg aldri at jeg har måttet konvertere noe som helst for å se det på telefonen.

 

Kopier over. Spill av.

 

Enklere blir det ikke - er jo en viktig del av brukeropplevelsen dette og; at man må knote minst mulig med slikt for å få det til å fungere.

 

Ja en av de største brukeropplevelsene med android (og også en del andre OS) er at man kan føre mediafiler direkte over uten å måtte gå gjennom 3.-partsprogram (les: iTunes)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...