Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

Faren min har S2, har brukt den litt.

 

1. S3 har større skjerm, men er likevel bedre å holde i pga designet. S2 er ikke god å holde i.

2. Batteritiden er en god del bedre.

3. Kraftig forbedret Touchwiz.

4. Ytelsen (er vel egentlig ikke nødvendig å nevne det?).

Lenke til kommentar

Oops... har nå fått et bilde på skjermen av en android-figur som ligger nede med en rød varselstrekant over, samt gul tekst som "fader". Noen som vet hva dette er?

 

EDIT: telefonen fortsatt i anvendelig stand :-)

Tok ut batteriet og restartet. Pheuh!!

 

Svar utbes alikevel på overnevnte spørsmål.

 

Så et nytt: må jeg flashe tilbake til stock versjon 4.0.4 før jeg flasher den svenske JB?

(har den polske på telefonen nå)

Endret av Akitu
Lenke til kommentar

Noen flere som synes fargegjengivelsa ved bruk av fotolys er rævva? Bildene blir veldig blåhvite. Om noen har tips til hvordan det kan bli bedre så tar jeg mot det med takk. Etter å ha brukt N8 i 2 år er jeg generelt skuffet over kameraet.

 

Lek litt med hvitbalansen. Vil anta at du har den på auto?

Forsøkt litt forskjellig og fungerer bra sålenge jeg ligger unna "blitzen". Men mange av bildene med blitzen blir blå-hvite...

Man kan si hva man vil om Nokia, men når det gjelder kamera på mobil, har de vært nesten i egen klasse. N8 er definitivt en av disse, og er fortsatt bedre enn mange av dagens modeller på markedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må ærlig inrømme at jeg er fullstendig blank på rooting.

Men hvis det å flashe til polsk JB er det samme som å roote den, så ja.

 

Å flashe til polsk stock JB vil ikke gjøre noe med flash counter. Den telles opp hvis du flasher en uorginal rom. Det er heller ikke det samme som å "Roote" telefonen. Det er for å få Root tilgang. . Hvis du får rød varseltrekant tyder det på at du har lagt inn noe som ikke er originalt. Det finnes en app på market for å resette flash counter. Du trenger ikke å flashe tilbake til 4.0.4 for å legge inn svensk JB, den kan du legge rett inn med Odin. Deretter kan du legge inn JB NEE eller TEN når de kommer, også med Odin. Da vil telefonen igjen kunne oppdateres med Kies, hvis du vil det..

Lenke til kommentar

Må ærlig inrømme at jeg er fullstendig blank på rooting.

Men hvis det å flashe til polsk JB er det samme som å roote den, så ja.

 

Å flashe til polsk stock JB vil ikke gjøre noe med flash counter. Den telles opp hvis du flasher en uorginal rom. Det er heller ikke det samme som å "Roote" telefonen. Det er for å få Root tilgang. . Hvis du får rød varseltrekant tyder det på at du har lagt inn noe som ikke er originalt. Det finnes en app på market for å resette flash counter. Du trenger ikke å flashe tilbake til 4.0.4 for å legge inn svensk JB, den kan du legge rett inn med Odin. Deretter kan du legge inn JB NEE eller TEN når de kommer, også med Odin. Da vil telefonen igjen kunne oppdateres med Kies, hvis du vil det..

 

Takk for svar., forsikrende.

Lenke til kommentar

Noen flere som synes fargegjengivelsa ved bruk av fotolys er rævva? Bildene blir veldig blåhvite. Om noen har tips til hvordan det kan bli bedre så tar jeg mot det med takk. Etter å ha brukt N8 i 2 år er jeg generelt skuffet over kameraet.

 

Lek litt med hvitbalansen. Vil anta at du har den på auto?

Forsøkt litt forskjellig og fungerer bra sålenge jeg ligger unna "blitzen". Men mange av bildene med blitzen blir blå-hvite...

Man kan si hva man vil om Nokia, men når det gjelder kamera på mobil, har de vært nesten i egen klasse. N8 er definitivt en av disse, og er fortsatt bedre enn mange av dagens modeller på markedet.

Ja, t.o.m. min gamle N95 tar bedre bilder enn dagens mobiler (utenom Nokia)

 

Må ærlig inrømme at jeg er fullstendig blank på rooting.

Men hvis det å flashe til polsk JB er det samme som å roote den, så ja.

 

Å flashe til polsk stock JB vil ikke gjøre noe med flash counter. Den telles opp hvis du flasher en uorginal rom. Det er heller ikke det samme som å "Roote" telefonen. Det er for å få Root tilgang. .

Min flash counter står på 1 selv om jeg kun har rooted den og ikke lagt inn noen custom rom

 

Triangle Away du tenker på. Finner APK filen her.

http://forum.xda-dev...d.php?t=1494114

Synes som om bricking muligheten er høy her...eller?

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Samsyng g3 i går, og er så langt veldig fornøyd. Jobber fremdelesmed å finne ut av en del ting, særlig enkelte ting som jeg egentlig syns fungerte bedre på min (noe) simplere HTC Wildfire S.

Da jeg bruker samsungen som jobbtelefon må jeg ha kode for å låse opp skjermen. Men jeg lurer på om det er en måte å utsette denne "ekstra" låsingen på. Altså at jeg låser skjermen ved å trykke på låseknappen/skjermen går i svart, og så at det går litt tid (5/10/15 minutter) før jeg må trykke den selvkomponerte koden, og kan åpne skjermen bare ved å stryke over den.

Er dette forståelig? Jeg vet jeg skriver låse skjermen for begge handlinger, men vet ikke helt hva annet jeg skal kalle det. Dette er en funksjon som jeg har brukt mye på HTC'en, og er veldig praktisk der skjermen slår seg av av seg selv/jeg trykker mer eller mindre bevisst på låseknappen, men jeg likevel har behov for å bruke telefonen raskt igjen.

 

Er det noen som vet om dette er mulig? og i såfall hvordan?

 

På forhånd takk for svar.

 

Elisa

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Synes som om bricking muligheten er høy her...eller?

Har brukt Triangle Away flere ganger med suksess. Sjansen er egentlig ikke for stor for å bricke, men anbefaler ikke å bruke det bare for å bruke det. Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Jeg fikk min Samsyng g3 i går, og er så langt veldig fornøyd. Jobber fremdelesmed å finne ut av en del ting, særlig enkelte ting som jeg egentlig syns fungerte bedre på min (noe) simplere HTC Wildfire S.

Da jeg bruker samsungen som jobbtelefon må jeg ha kode for å låse opp skjermen. Men jeg lurer på om det er en måte å utsette denne "ekstra" låsingen på. Altså at jeg låser skjermen ved å trykke på låseknappen/skjermen går i svart, og så at det går litt tid (5/10/15 minutter) før jeg må trykke den selvkomponerte koden, og kan åpne skjermen bare ved å stryke over den.

Er dette forståelig? Jeg vet jeg skriver låse skjermen for begge handlinger, men vet ikke helt hva annet jeg skal kalle det. Dette er en funksjon som jeg har brukt mye på HTC'en, og er veldig praktisk der skjermen slår seg av av seg selv/jeg trykker mer eller mindre bevisst på låseknappen, men jeg likevel har behov for å bruke telefonen raskt igjen.

 

Er det noen som vet om dette er mulig? og i såfall hvordan?

 

På forhånd takk for svar.

 

Elisa

 

Håper det er likt på ICS og JB, da jeg har oppdatert.

 

Innstilinger -> Skjermlås -> Lås automatisk

 

Der er det en hel del valg opp til 29m og 45s.

 

Trykker du på Home knappen innen tidsrommet du har satt slipper du å taste kode for å få skjermen på igjen. Trykker du lett på Power knappen vil skjermen slå seg av og kode må tastes for å låse opp.

 

Tiden for hvor lang tid det skal ta før skjermen slår seg automatisk av settes i

 

Innstilinger -> Skjerm -> Tidsavbrudd for skjerm

 

Jeg har satt denne lavt, til 15s, og så har jeg i menyen rett under huket av for Smart hvilemodus som gjør at frontkameraet sjekker om det kan oppdage et ansikt før skjermen slås av, hvis ansiktet detekteres slås ikke skjermen av. Denne funskjonen fungerer selvsagt ikke i mørke.

Endret av Scuirus
Lenke til kommentar

Jeg fikk min Samsyng g3 i går, og er så langt veldig fornøyd. Jobber fremdelesmed å finne ut av en del ting, særlig enkelte ting som jeg egentlig syns fungerte bedre på min (noe) simplere HTC Wildfire S.

Da jeg bruker samsungen som jobbtelefon må jeg ha kode for å låse opp skjermen. Men jeg lurer på om det er en måte å utsette denne "ekstra" låsingen på. Altså at jeg låser skjermen ved å trykke på låseknappen/skjermen går i svart, og så at det går litt tid (5/10/15 minutter) før jeg må trykke den selvkomponerte koden, og kan åpne skjermen bare ved å stryke over den.

Er dette forståelig? Jeg vet jeg skriver låse skjermen for begge handlinger, men vet ikke helt hva annet jeg skal kalle det. Dette er en funksjon som jeg har brukt mye på HTC'en, og er veldig praktisk der skjermen slår seg av av seg selv/jeg trykker mer eller mindre bevisst på låseknappen, men jeg likevel har behov for å bruke telefonen raskt igjen.

 

Er det noen som vet om dette er mulig? og i såfall hvordan?

 

På forhånd takk for svar.

 

Elisa

 

Har du i det hele tatt forsøkt å finne ut dette?

 

Innstillinger -> Sikkerhetskjerm og skjermlås -> Lås Automatisk....

 

(PS! Alt etter hvor du jobber, så kan de begrense maks låsetid her...).

Lenke til kommentar

Akkurat gått over fra iPhone til Samsung Galaxy S3, og har derfor et par spørsmål jeg håper noen av dere kan besvare:

 

1) Mobilen syncet seg til Facebook-kontoen og Hotmail-kontoen min, og jeg har dermed 500 kontakter, langt fler enn jeg ønsker. Hvordan får jeg slettet alle kontaktene, for å så legge inn på nytt? (Jeg har skrudd av sync mot disse kontoene)

 

2) Mobilen ble kjøpt fra Netshop, og alt av bruksanvisninger osv. sto på fransk. Jeg valgte norsk som språk når jeg startet mobilen, og det aller meste står på norsk. Når jeg dobbelttrykker på hjem-knappen kommer jeg inn på et program hvor jeg kan "snakke med" mobilen, men her får jeg svar på fransk, og må snakke fransk. Hvordan kan jeg endre dette til at det blir norsk?

Lenke til kommentar

2) Mobilen ble kjøpt fra Netshop, og alt av bruksanvisninger osv. sto på fransk. Jeg valgte norsk som språk når jeg startet mobilen, og det aller meste står på norsk. Når jeg dobbelttrykker på hjem-knappen kommer jeg inn på et program hvor jeg kan "snakke med" mobilen, men her får jeg svar på fransk, og må snakke fransk. Hvordan kan jeg endre dette til at det blir norsk?

 

2.Trykk på menyknappen når du skal til å si noe, da kommer du opp en knapp hvor det står "innstillinger", der kan du endre språk.

Endret av laurell
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selvfølgelig har jeg prøvd å finne ut av det selv, jeg mistenker at du/dere ikke helt forstår hva jeg mener.

 

På min HTC kan jeg trykke på knappen på toppen, skjermen går i svart. Innen ti minutter (egendefinert tidsrom) når jeg trykker på knappen på toppen, trenger jeg bare å stryke fingeren over skjermen for å låse opp. Etter dette må jeg angi mønster.

Jeg ønsker altså en skjerm som kan stenges (men likevel slik at man må gjøre noe i tillegg til å trykke hjemknapp/lås opp-tast f.eks. dra fingeren over skjermen), de første 5-10-15 minuttene etter at skjermen har gått i svart (enten pga inakivitet, eller fordi jeg trykket på låse tasten). Det er dette jeg ikke får til.

 

Med samsungen nå kan jeg trykke på låseknappen, og så trykke på denne igjen og skjermen går automatisk på uten at jeg må ta på skjermen i det hele tatt. Alternativet er at jeg må trykke kode/tegne mønster med en gang skjermen går i svart.

 

Håper dette er mulig, og at noen har mulighet til å svare meg på dette.

 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...