Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Diablo 2 var ikke balansert rundt kjøp og salg på samme måten.

 

Diablo 3 er det, hele samfunnet er sultet på items på grunn av lav droprate. Lykke til med å skaffe dere gode items uten å kjøpe dem.

 

Blizzard har designet spillet slik at dere blir nødt til å kjøpe, dere vil oppdage det fort nok.

 

Eneste grunnen til at det virket som at Diablo 2 ikke var det er pga botter og dupes. Og jeg tror også at delvis av grunnen til at det føles vanskeligere å finne items i D3 (som legendaries) er fordi spillet er nytt, rares er blitt gjort veldig mye mer nyttig enn det var i D2, så legendaries kan faktisk være enda vanskeligere å finne nn D2, uten at det blir ekstremt vanskelig å finne gode nok items til og fortsette med Legg til at det fortsatt er relativt lavt antall legendaries og set items, noe som vil bli rettet opp i med patcher og expands (husk at det tok lang tid før D2 hadde haugevis av forskjellige items), så er det lett å se hvordan det kan virke som at det er vanskeligere å finne items i D3. jeg sier virker, fordi jeg har enda ikke hatt store problemer med å skaffe meg gode items til klassene mine, uten å bruke AH. Nærmer meg farlig fort slutten av act 3 nm.

 

 

Veit ikke helt hva du mener med at D3 er sultet på items pga lav drop rate. Hadde du forventet noe lignende som en ladder reset i D2 der de beste itemsene er ute i mangfold i løpet av et par uker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt Diablo 1 ganske mye og en del Diablo 2 og Titan Quest også. Drop-ratene i Diablo 3 nærmer seg ikke den i noen av disse spillene. Dupes har ingenting med droprate fra bosser og kister å gjøre.

 

Dropraten i Diablo 3 er så lav som den er slik at du ikke skal kunne farme items på egenhånd, du skal kjøpe dem på Auction House.

Lenke til kommentar

Så hvordan har jeg da farmet meg nok gear på wizard (som kun er i act 3 nm mind you) til å ha nesten 16k hp og 1.8k dmg?

 

Droprate så langt i D3 er ikke et problem i det hele tatt, bare man veit hva man leter etter, og ikke er redd for å crafte litt.

Endret av Korialstraz
Lenke til kommentar

Gjennom min 5 år lange Diablo 2 karriere, vil jeg bare opplyse deg om at jeg en gang (EN) fant zod rune.

Dropratene i diablo 2 var alt annet enn balansert.

 

Med det sagt, problemet med diablo 2 attributter og spells er at de får deg itl å TRO du har et stort valg.

I realiteten måtte du følge synergien og det var stort sett 1-2 builds som dominerte.

 

Attributes var _alltid_ det samme, så lite str du har råd til, dex til maxblock, null energyog resten i vita.

Spells, jeg brukte storts sett 3, hammer, teleport, skjold-block + aura. Denne karakterene kunne ta _alt_ uten problemer. Resten av spellsa var synergispells som gjorde de andre spellsa mine sterkere.

 

Du blir desverre for userriøs når du despreat prøver å vri alt til det værre.

 

Jeg er helt enig i at en del ting kunne blitt gjort bedre, men du snakker som om blizzard lå med deg og ikke ringte dagen derpå.

Endret av Jofred
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jofred, Spilt Diablo 2 i fem år.. Hva med Titan Quest?

Jeg kan sammenligne Return to Caste Wolfenstein med Wolfenstein 3D som var det første FPS-spillet ble laget. Men ville det ikke vært litt mer interessant hvordan Return to Castle Wolfenstein var sammenlignet med nye spill som Halo eller Cryzis?

 

Hvis du går rett ifra Diablo 1 eller 2 til et spill som er 10 år nyere så er jeg ikke i tvil om at du vil se forbedringer.

 

Diablo 3 er laget slik at du skal farme gull/ekte penger og bruke dette på Auction House for å få tak i de beste itemene. Sett alle som klager over for lav droprate og dårlige stats på items og legendaries? Bra - det går akkurat som planlagt.

Sett alle som klager over at Inferno er for vanskelig? Bra - det går akkurat som planlagt.

Blizzard har ikke engang testet eller spilt gjennom Inferno-vanskelighetsgraden...

 

Tror du spillerene har lyst å sikre seg de beste itemene de kan og så prøve seg på Inferno?

De skaper et behov - du møter veggen i Inferno og finner ikke gode nok items, men takk og lov for Auction House! Så snille Blizzard var som la til den featuren slik at du får en sjanse til å komme deg videre!

 

Jeg vet ikke om Blizzard vil redusere vanskelighetsgraden på Inferno eller om de bare introduserer noen OP-items etterhvert som gjør det lettere, men jeg holder en knapp på sistnevnte.

Lenke til kommentar

Du kan farme items, det jeg mener er at de gode itemene blir mer eller mindre ekslusiv for AH.

 

Så problemet ditt er bruk av AH (ikke nødvendigvis RMAH), og ikke droprate?

 

I så fall spør jeg igjen, hvordan er det forskjell fra D2? Jo i D2 måtte man lete igjennom en usortert liste med navn på games for å finne en å trade i, og/eller bruke trade channels/forums. Altså in game måten å trade på var tungvin og tidkrevende, ellers så måtte man til en tredje parts side.

 

Hvorfor er dette bedre enn et AH?

 

Og ikke kom å si igjen at D2 hadde mer balansert droprate, fordi det vet vi ærlig talt ikke enda, og... nei D2 sine drop rate var ikke spesielt gode. Jeg har selv kun funnet 1 HR (som Jofred), og veldig sjeldent fant jeg noen av de VELDIG gode unique itemsene. Og de gode uniques var heller ikke de som hadde dårligst drop rate. Det finnes en god del uniques som folk brukte ofte, som jeg aldri fant selv, men jeg klarte meg da fint i hell for det om, bare med noe dårligere items. For eksempel jeg tror aldri jeg fant en SoJ. Tror kanskje jeg fant 1 arach spiderweb ting (beltet for castere, husker ikke navn) etc. Og jeg har helt sikkert spilt D2 i godt over 1000 timer.

 

Diablo 3 er laget slik at du skal farme gull/ekte penger og bruke dette på Auction House for å få tak i de beste itemene. Sett alle som klager over for lav droprate og dårlige stats på items og legendaries? Bra - det går akkurat som planlagt.

Sett alle som klager over at Inferno er for vanskelig? Bra - det går akkurat som planlagt.

Blizzard har ikke engang testet eller spilt gjennom Inferno-vanskelighetsgraden...

Tror du spillerene har lyst å sikre seg de beste itemene de kan og så prøve seg på Inferno?

De skaper et behov - du møter veggen i Inferno og finner ikke gode nok items, men takk og lov for Auction House! Så snille Blizzard var som la til den featuren slik at du får en sjanse til å komme deg videre!

Jeg vet ikke om Blizzard vil redusere vanskelighetsgraden på Inferno eller om de bare introduserer noen OP-items etterhvert som gjør det lettere, men jeg holder en knapp på sistnevnte.

Hvis drop rate er så forferdelig at absolutt alle klager, hvor kommer da items som blir lagt ut på AH fra? Det er ikke Blizzard som generer de for så å legge de ut til salgs. Det er spillere selv som må finne dem.

Alle som klager over at inferno er for vanskelig? Spillet har så vidt vært ute en uke, og folk forventer å knuse seg vei igjennom inferno, en vanskelighets grad som har lagd rundt at man skal dø, og OFTE! Det er meningen at den skal være veldig vanskelig.

Og igjen kommentaren om at takk gud for AH sånn at items kan kjøpes. Igjen dette skjedde i D2 over alt. Enten trading med andre spillere, eller ved å kjøpe (med ekte penger) fra nettsider.

Endret av Korialstraz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Legg til at det fortsatt er relativt lavt antall legendaries og set items, noe som vil bli rettet opp i med patcher og expands

Grunnen for at det er et lavt antall set items er jo fordi det er folk som må crafte dem. Noe som krever høyeste crafting level + items man skal crafte med.

 

Diablo 3 er laget slik at du skal farme gull/ekte penger og bruke dette på Auction House for å få tak i de beste itemene. Sett alle som klager over for lav droprate og dårlige stats på items og legendaries? Bra - det går akkurat som planlagt.

Vel, itemsa må jo komme fra en eller annen plass? De havner ikke plutselig i AH uten videre.

Grunnen for at mange rare/legendary items har dårlig stats er jo pga de får 2-5 random magic skills. Om alle hadde fått gode stats hver gang, så er jo hele meningen borte. Er jo flere tusen legendary items på AH. om absolutt alle hadde den beste skillsen så ser ikke jeg stort poeng i det lengre.

 

Sett alle som klager over at Inferno er for vanskelig? Bra - det går akkurat som planlagt.

Blizzard har ikke engang testet eller spilt gjennom Inferno-vanskelighetsgraden...

Herregud. Du er jo totalt dum i hodet. De har sagt _HELE_TIDEN_ at Inferno skulle være vanskelig. Det var det som var hele poenget med Inferno. Er en grunn for at Blizzard var overrasket at noen allerede hadde tatt Diablo på inferno 4 dager etter launch..

Lenke til kommentar

Vel, itemsa må jo komme fra en eller annen plass? De havner ikke plutselig i AH uten videre.

Grunnen for at mange rare/legendary items har dårlig stats er jo pga de får 2-5 random magic skills. Om alle hadde fått gode stats hver gang, så er jo hele meningen borte. Er jo flere tusen legendary items på AH. om absolutt alle hadde den beste skillsen så ser ikke jeg stort poeng i det lengre.

 

Sett alle som klager over at Inferno er for vanskelig? Bra - det går akkurat som planlagt.

Blizzard har ikke engang testet eller spilt gjennom Inferno-vanskelighetsgraden...

Herregud. Du er jo totalt dum i hodet. De har sagt _HELE_TIDEN_ at Inferno skulle være vanskelig. Det var det som var hele poenget med Inferno. Er en grunn for at Blizzard var overrasket at noen allerede hadde tatt Diablo på inferno 4 dager etter launch..

 

Itemene kommer fra et sted ja, men for hver person som finner et bra item hvor mange tror du det er som ikke finner det?

 

I et spill som handler om å finne loot, hvor lang tid tror du det tar før folk skjønner at spillet er laget som et lotteri hvor lotto-vinneren kan selge gevinsten på RMAH?

 

Klart de er overrasket over at noen klarte det, det var ikke meningen at noen skulle gjøre det før RMAH kom på banen.

Det er mange måter å gjøre Inferno på men Blizzard "hotfixer" dem løpende. Monk-ability Serenity-Tranquility fikk blant annet redusert varigheten fra 2 sekunder til 1 sekund.

Wizard Force Armor kommer også til å bli fikset, rart de ikke har gjort det allerede men jeg regner med det er fordi de ikke har bestemt seg for hvordan de skal gjøre det utenom å fjerne hele greien.

 

Men de jobber med saken, det er ikke bra at folk klarer Inferno uten å kjøpe items først ^^

Lenke til kommentar

Angående maks 6 abilities vil jeg peke til en annen spillsjanger der antall abilities faktisk bare er 5: DotA. Om ikke mestringskurven er er høy så vet ikke jeg.

 

I Diablo 3 har man, i tillegg til 6 abilites, også ressursstyring å tenke på. Selv spiller jeg Monk, og det er ofte en vanskelig avgjørelse hvilken ability man ønsker bruke Spirit på, særlig fordi jeg ikke vet hvor fort jeg klarer å få opparbeidet mer spirit. Er på Hell nå, og møtte Unburied med Shield (immune til skade, får ikke spirit av å slå på dem), Desecrate (så det er mange steder på bakken jeg absolutt ikke kan stå) og sånne isbomber som sprenger på bakken. Her var det utfordrende både å vurdere hvilken rekkefølge jeg skulle bruke abilities i, og å velge riktig plassering til enhver tid.

 

Jailer og Arcane Enchanted eller Mortar kan også være en utfordring, da det er en del cooldown på imune-spellen min.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke Auction-House i seg selv, problemet er at Blizzard gjør alt de kan for å tjene mest mulig penger på den.

 

Tradingen du nevner er et gammelt problem, det er bare å binde items til en konto så forsvinner det problemet.

 

Blizzard er et selskap, og hvis de kan klare å tjene penger på en relativt ny funksjon innen gaming, som gjør at andre tredje parts selskaper ikke tjener penger på et spill Blizzard har laget, og det på ulovlig vis i henhold til EULA og ToS så vil de så klart gjøre det! Betyr det at du absolutt MÅ bruke RMAH? Nei. Betyr det at du ikke har noen som helst sjangs for å få tak i gode items? Tviler. Ser ikke hva du har sånn problemer med egentlig. Du prøver å lage et problem som ikke eksisterer, i hvert fall ikke enda. For all del kan det være at RMAH blir den dominerende plassen og trade. Men der kan du også delta, uten å bruke en eneste krone! Selg selv items med gratis listing, som man får begrenset antall av hver måned. Du kan selge ting som gull og gems, som er veldig lette å finne. Deretter bruker du pengene du tjente uten selv å bruke penger, og kjøper items du vil ha. Enten det eller så gjør du det jeg har tenkt til, gir faen i å klage, biter tenna sammen og farmer på egen hånd. Har jeg lav sjangse til å finne et item? Så klart, men da blir det desto bedre når jeg faktisk finner noe!

 

Ja og ved å binde items til konto, forsvinner trading, som var en av flere grunner til at folk spilte D2 så lenge. Jeg vil heller at items ikke bindes til konto, sånn at hvis jeg en gang har lyst, så har jeg mulighet til å begynne med trading.

 

Klart de er overrasket over at noen klarte det, det var ikke meningen at noen skulle gjøre det før RMAH kom på banen.

Det er mange måter å gjøre Inferno på men Blizzard "hotfixer" dem løpende. Monk-ability Serenity-Tranquility fikk blant annet redusert varigheten fra 2 sekunder til 1 sekund.

Wizard Force Armor kommer også til å bli fikset, rart de ikke har gjort det allerede men jeg regner med det er fordi de ikke har bestemt seg for hvordan de skal gjøre det utenom å fjerne hele greien.

 

Men de jobber med saken, det er ikke bra at folk klarer Inferno uten å kjøpe items først ^^

 

Tror Blizzard bryr seg pent lite at 0.1% av spillerne deres har gjort en clear av inferno før RMAH er oppe.

 

 

For meg virker det som du har lagt deg for hat mot Blizzard, og ikke har lyst til å se på sider som gjør at Blizzard ikke framstilles som den onden de er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror det er du som ikke skjønner noe her. Man MÅ ikke kjøpe items for å klare seg i D3 (kanskje andre spill er slik, men det gidder ikke jeg kaste bort tid og penger på). Man kan kjøpe (enten for gull eller ekte penger), og det er helt valgfritt. Og selv om man velger å ta del i RMAH, så trenger man heller ikke bruke ekte penger der! Blizzard gir deg noen får muligheter (per uke?) for å legge items til salg på RMAH uten at det koster deg noe å legge de der. Det er altså en måte for deg og kunne tjene penger på, uten å bruke noe selv. Deretter kan du bruke pengene som står på Battle.net kontoen din til å kjøpe andre items på RMAH. Du har fortsatt ikke måttet gå ut med en eneste krone fra din egen lommebok.

 

Si meg igjen... hvor er det nå du ender opp med å bruke masse penger bare for å følge med andre? Og hvis du kun er ute etter PvE, hva er det som er så viktig med å holde følge med alle andre?

 

Jeg kan værken fatte eller begripe hvordan du kommer til konklusjonene dine ang. D3.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

JEG bruker faktisk så mye penger på spill, i WoW har jeg brukt over 20,000kr på månedlige avgifter og ekspansjoner, pcen jeg kjøpte for å multiboxe kostet 50,000kr. Utover det har jeg brukt 10-15,000kr på server transfere, character recustomization og lignende. Gull har jeg faktisk aldri kjøpt, men flere kontoer så får du så mye gull at du går tom for ting å bruke det på.

 

Kan ikke si mye annet en stort troll

  • Liker 3
Lenke til kommentar

pcen jeg kjøpte for å multiboxe kostet 50,000kr.

 

Maskinvare (PC)

OS:

Windows7 64

CPU:

980X @ 4Ghz

Hovedkort:

P6X58-D Premium

Ram:

12Gb DDR3-1600

Skjermkort:

Radeon 5970

Radeon 5850

Harddisker:

2x X25-M 80Gb

WD Black 1Tb

Lydkort:

Asus D2X Xonar

Nettverkskort:

Killer Xeno Pro

PSU:

Corsair HX750W

Skjermer:

3stk BenQ 2400WD

Proluma Deluxe Triple LCD stand

Optoma 803

Tror du ble lurt :green:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...