Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er ikke vanskelig å skru bil dersom du har et verktøyskap fra Tengtools med 1000 forskjellige verktøy i.

Det er vanskelig om du har to skiftnøkkler og to skrujern, og må klare deg med dem.

 

Det at du ikke kan ha "alle" skilsa på en gang gir dybde, og øker vanskeligheten. Å ha 10 knapper å trykke på gjør det ikke vanskelig, ikke 15 heller for den saks skyld. Det å måtte planlegge hver bosskamp mtp hvilken egenskaper du skal ta med deg gjør nettopp det.

 

Hvis alle skruer, muttere og lignende i bilen ble gjort om til en eller to standarder så har du forenklet det og gjort det lettere, ikke vanskeligere.

 

Nesten hvem som helst kan klare å trykke på 6 knapper i en fornuftig rekkefølge. Du har rett i at det legger til litt dybde at du har mange valgmuligheter og at det store flertallet syntes gjerne det er mer enn vanskelig nok.

 

Fremdeles så er det en grense for hvor flink du kan bli til å bruke 6 knapper og det finnes spillere som går lei når de når denne grensen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, mye på begge sider her. Jeg fant fort ut at D3 ikke var et spill for meg. Skal sies at jeg visste det på forhånd, men valgte å prøve litt. Det er vel selve sjangeren jeg finner lite interessant, så uansett om spillet hadde vært bedre på noen punkter så hadde gjort mindre utslag for min del.

 

Likevel, angående det at spillene gjøres enklere. Dette synes jeg er en stor nedtur. Har forståelse for at det finnes eiere som skal tjene penger, men jeg håper virkelig ikke vi ender opp med Facebook-spill over hele fjøla. For mange er utfordringen i vanskegrad det som er interessant, noe som kanskje blir en sjelden interesse dersom alt skal være enkelt fra starten av.

 

Får meg til å tenke på hvordan labyrinten i Larry 3 ville vært om spillet hadde blitt laget i dag. :)

Lenke til kommentar

@Pycnopodia: Er det så vanskelig for deg å akseptere at D3 ikke er et spill for deg?

 

For min del synes jeg det gir en ny type utfordring når man er begrenset til totale 6 skills. Da må man jo, som allerede nevt, lære seg å kjenne motstanderen man skal kjempe mot og lære seg de forskjellige skilsene og hvordan disse fungerer sammen. Å være begrenset til bare 6 skills gjør at du må ta kompliserte valg da du ikke har alle skillsa fordelt utover hele tastaturet.

 

Jeg vet ikke med deg, men jeg tror nok det er mer utfording å kun ha 6 skills å bruke om gangen, fremfor å lære seg hvilken rekkefølge man skal taste de 120 skilsa man hadde hatt ute om spillet hadde vært sånn som du ønsker deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ville heller gått til en mekaniker med skikkelig verktøy enn en som bare hadde 2 stykker. Tror han hadde gjort en bedre jobb og sikkert blitt ferdig tidligere.

Motor, trafikk og maritimt forumet finner du her.

Endret av Dipol
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Pycnopodia: Er det så vanskelig for deg å akseptere at D3 ikke er et spill for deg?

 

For min del synes jeg det gir en ny type utfordring når man er begrenset til totale 6 skills. Da må man jo, som allerede nevt, lære seg å kjenne motstanderen man skal kjempe mot og lære seg de forskjellige skilsene og hvordan disse fungerer sammen. Å være begrenset til bare 6 skills gjør at du må ta kompliserte valg da du ikke har alle skillsa fordelt utover hele tastaturet.

 

Jeg vet ikke med deg, men jeg tror nok det er mer utfording å kun ha 6 skills å bruke om gangen, fremfor å lære seg hvilken rekkefølge man skal taste de 120 skilsa man hadde hatt ute om spillet hadde vært sånn som du ønsker deg.

 

Tenk deg at det kom 30 helt ulike monstre imot deg, og du har 120 ulike skills du kan bruke.

Det blir i praksis umulig å håndtere det på en optimal måte, det vil alltid være noe du kunne gjort litt bedre. Dette er dybde siden du aldri blir "utlært", du blir flinkere så lenge du spiller.

Men 120 spells blir for ekstremt - selv for en koreansk gamer. En plass mellom 6 og 120 skills hadde vært mer passelig etter min smak.

 

Å spille med 6 knapper er som å kjøre rally-spill i 10km/t, gode spillere vil ha noe intenst der de ikke kan ligge i halvsøvne og spille karakteren sin.

Lenke til kommentar

De fleste rotations i wow (med ekstremt mange knapper som du sier) bestod av mindre enn 6 skills.

Her har du også flere å velge mellom, lag din egen kombinasjon.

 

Problemet ditt er at du ikke klarer å se at du er lurt. De fleste spill som du mener "gir deg dybde" lurer deg som bare det. De har ikke mer dybde, de gjør det unødvendig komplisert uten grunn.

 

Om du ikke har spilt gjennom inferno, har du ingenting du skullle ha sagt.

Det er på inferno spillet tar av, og er du beinhard, så gjør du det på hardcore mode.

 

Klarer du dette skal du få lov til å syte om at det ikke er dydbe nok, lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg syns halve gøyen med Diablo 3 er å finne forskjellige og optimalte skillcomboene, finne ut hva som funker sammen og hva som ikke funker sammen. Spiller wizard, og det fins utallige måter å spille den klassen på med de forskjellige buildsa.

 

 

Greit nok at spill som WoW har flere abilities og valg, men så er dette også en helt annen type spill. Du kan likegodt sammenligne fps og rts i mine øyne. Dessuten, etter min erfaring, er spillestilen i WoW mye mer ensformet enn jeg har opplevd i diablo hittil.. Ta raids for eksempel, du spammer en skill sequence på kanskje 4-5 spells, om igjen og om igjen, og sånn må det gjøres. Når du er lei av måten du gjør noe på i diablo kan du teste ut et helt nytt skillset, og finne spillestilen til det.

 

Det er hvertfall sånn jeg opplever det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jofred, Jeg liker ikke å gjøre ting omigjen og jeg liker ikke hardcore-mode.

Hvis du deler inn vanskelighetsgrad i ferdighet og tålmodighet så mangler jeg mye på det med tålmodighet. Jeg gidder ikke å ofre timevis på et spill. Dette gjør meg til en elendig MMO-spiller, jeg suger i MMO fordi jeg ikke har tålmodighet til å grinde bosser, mobs, reputation, poeng, honorpoints, justice points osv.

Selv om jeg kan gjøre 100% av teoretisk mulig dps med en klasse kan jeg bli knust av noen som ikke klarer mer enn 10% av sin mulige dps. Det er ikke sjangeren for meg :)

 

Du kan klare deg i WoW med bare frostbolt eller 5 andre spells om du vil det, men du kan bruke mange flere hvis du er god nok til det. Og det gjør deg til en bedre spiller.

Hvis jeg skal sammenligne Diablo 3 med noe så blir det Titan Quest - de skulle laget spillet mer som det, i. Det var en bra videreføring av Diablo 2 mens Diablo 3 er et stort skritt tilbake igjen. Selv grafikken i Titan Quest er bedre og det er 6 år gammelt.

Diablo 3 ligner mer på WoW enn det gjør på Diablo1/2.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Tenk deg at det kom 30 helt ulike monstre imot deg...bla bla bla

 

Jammen, dette skjer jo ikke i D3 uansett.. Så hva er poenget ditt? At D3 ikke var spillet du trodde det skulle bli har jeg, og andre, skjønt for lengst.

Det enkleste er vell at du finner det spillet som gir deg den utfordringa du er ute etter også kan vi få lov til å spille D3 vi som ser og skjønner utfordringa med dette spillet.

Lenke til kommentar

Diablo 1

Metascore: 8.8

 

Diablo 2

Metascore: 8.5

 

Diablo 2 Expansion

Metascore: 9.0

 

Titan Quest

Metascore: 8.4

 

Titan Quest Expansion

Metascore: 8.8

 

Torchlight

Metascore: 8.4

 

Diablo 3

Metascore: 4.0

 

Det er mange som er skuffet og ikke forstår hvorfor Diablo 3 etter 10 år i utvikling endte opp så langt fra stammen. Årsaken er at Blizzard North som utviklet Diablo 1 og 2 ble oppløst og Diablo 3 lagt på is. Vivendi tok over og Diablo 3 var dermed ute av hendene til de orginale utviklerne.

Jeg skal ikke si at Diablo 3 er dårlig, det har solgt bra og er en suksess, men de som spilte forgjengerne hadde nok ønsket at det føltes mer som Diablo - slik de 4 forgjengerne og tilleggspakkene definerte det.

Lenke til kommentar

Tull. Grunnen til Metascore 4 er pga serverproblema og ingenting anna.

 

Du mener du kan spille Diablo 3 uten å være på serveren?

Og at Diablo 3 hadde fått 10/10 dersom serverene virket?

 

 

Hvis du leser kommentarene så ser du at det er mange ting som gjør folk forvirret og misfornøyd, det er på grunn av serverproblemer og dårlig spilldesign.

 

Det største problemet med Diablo 3 er faktisk ikke at det er online-only, men items og RMAH...

 

For eksempel måten items er implentert på.. I tidligere Diablo-spill kunne du farme bosser og finne bra loot, item-sets og lignende.

Slik er det ikke i Diablo 3, langt ifra..

I Diablo 3 er alt balansert rundt auksjonshuset, og da mener jeg alt - det er årsaken til at spillet ikke har offline-play.

 

Hadde dropraten vært høy nok til at spillere kunne farme sitt eget gear ville du komme deg videre uten å bruke markedet og det ville uansett oversvømt med items til en billig penge.

 

Derfor er dropraten ikke balansert rundt at du og vennene dine skal farme gear selv - det er balansert slik at gode items skal være sjeldne og vanskelige og få tak i selv med millioner som leter etter dem. Gode items skal ikke ta mange timer å grinde fra en boss, de skal være i "short supply" på markedet.

Skal du geare opp på en seriøs måte må du grinde gull og kjøpe items på markedet eller bruke ekte penger på å kjøpe items du vil ha.

Alt er gjort på denne måten for å gjøre gode items så sjeldne at prisene blir skyhøye.

Itemsene er heller ikke "soulbound" men kan selges fritt videre, på denne måten kan en enkelt god gjenstand selges om og om igjen og generere inntekt til Activision-Blizzard.

 

Dermed kan du bare glemme å farme gearet ditt, eller å crafte det. Du kommer til å farme gull... Og kjøpe items på markedet, vil du ha items fra øverste hylle må du ut med ekte penger.

De beste itemsene vil ikke være soulbound, de vil ligge på markedet og selges til høystbydende.

 

Diablo 3 er det første spillet i historien som er fullstendig Pay2Win. Du kan bare gå til en person med bedre items enn deg og spørre hva han vil ha for de og vips - en transaksjon senere er du sterkere enn han.

 

Alt dette er grobunn for et dårlig spill men Activision-Blizzard har pønsket ut en vanvittig genial forretningsmodell hvis det går slik de planlegger.

 

Diablo 3 ble ofret for RMAH - alle som spiller det er prøvekaniner i et eksperiment.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diablo 3:

98% av items som dropper er dårlige stats på

2% av itemsene har gode stats

1/5 av disse itemsene er god til din helt/klasse.

 

Tenk deg legendary items og hvor sjeldne de er.. Når du finner 100 stykker har du funnet 2 som er bra, og hvis du finner 2-300 til har du kanskje funnet en som er bra til nettopp din helt/klasse.

 

Dette er grunnen til at blå items stort sett er mye bedre enn rare og legendary items. De 2% av blå items som har gode stats er det ganske mange av siden det dropper så mange blå items. Og disse 2% er mye bedre enn 98% av legendary items...

 

Å farme gear selv i Diablo 3 er designet som å være ekvivalent med å knalle hodet sitt inn i en murvegg, du skal fristes/tvinges/presses til å kjøpe ting for ekte penger fremfor å finne deg selv. Det er derfor så mange sier at auksjonshuset ødela spillet.

Jeg er ikke enig med at spillet er ødelagt, men det er noe VIDT forskjellig fra det alle pleide å forbinde med Diablo-serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...