Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Uansett hvor mange muligheter du har vil noen være bedre enn andre, og dårligere enn andre.

 

Skal du være god i Diablo 3 må du tilpasse builden din underveis. Hvis du ser et nytt monster bør du trekke deg unna og forandre skills til noe som er bra mot det monsteret.

 

Du har 105 taster på tastaturet men du trenger ikke å tenke på mer enn 5 av dem, du trenger faktisk ikke å flytte hånden rundt på tastaturet du kan hvile fingrene på de riktige knappene.

 

Bra for nybegynnere, kjedelig for viderekomne.

 

Selvfølgelig, og slik var det i D2 også. Men nå kan jeg heldigvis fokusere på å nyte spillet med en karakter, for så å finne gode kombinasjoner av skills og items. I D2 dro man fram excel, satte sammen en skill og item build, fulgte den til punkt å prikke, og gjorde man en feil, slett karakteren og start over. Men hva hvis man ikke hadde alle itemsene da? Nei da farmet/tradet man seg vei til de, slette karakteren, og lagde den på nytt igjen for å bli bedre. Fant du bedre items igjen? Å ja, slette karakteren da.

 

Du kan argumenter for at dette er en av grunnene til at D2 holdt så lenge, og det er muligens sant også. Men jeg vil heller at D3 skal vare lenge pga alle de forskjellige kombinasjonene av skills og runes man kan leke med enn at jeg må re-rolle fordi jeg fant et bedre item.

 

 

Men det var vel litt vekk ifra å svare på posten din. Det fantes mange builds i D2 som ikke brukte mer enn 6 hotkeys, noen brukte til og med færre. Det fantes unntak så klart. Men D2 lightning sorc for eksempel. Lightning, teleport, static field (hvis pvm), nova/charged bolt (personlig hadde jeg aldri bruk for begge samtidig) og BO/shout. Og tp så klart, men den har vi egen hotkey for i D3 også. D2 var ikke veldig mye mer komplisert med tanke på hvor mange skills som faktisk blei brukt i en build.

 

Jepp, har det moro jeg :)

Det er ikke i nærheten av like bra som Titan Quest eller de tidligere Diablo-spillene. Noe som er helt utrolig er at 6 år gamle Titan Quest har bedre grafikk. Jeg skjønte ikke helt hvorfor men etter å ha googlet litt begynte det å demre.

Diablo 3 ble opprinnelig påbegynt for nesten ti år siden siden, men så slutter plutselig sjefen for utviklingen og rundt 30 ansatte. Dermed var gjengen som laget Diablo 1 og Diablo 2 borte, inn kom en ny gjeng med en helt ny visjon..

Diablo 2 var for vanskelig, for mørkt, for dystert, for grusomt og forferdelig.

Diablo 3 skulle bli lysere og enklere, mye enklere og ikke minst barnevennlig slik som WoW. Dette er i tråd med Blizzard sin visjon om at alle skal kunne spille deres spill, ingen skal ekskluderes.

Hvis spillet er for vanskelig for en person har de mistet en kunde. Enklere spill gjør spillet tilgjengelig for en større kundegruppe.

 

Come again?

 

Dette argumentet fungerer bare ikke for meg. Det er mulig du ikke liker retningen som grafikk stilen har tatt, men den er lang i fra lys å fin. Faktisk tør jeg si det er et par områder i D3 som føles mørkere og dystrere enn noe som har vært i tidligere spill. For ikke å snakke om act 2 eller act 5 i D2, som begge var veldig lyse og finne. Unntaket er vel det ene questet som reduserer light radius, og gir alt en mørk/lett grønn aktig look. Men dette retter så klart helten opp i!

 

Og at det er barnevennlig? vet ikke om du har lagt merke til det, men finnes døde lik strødd ut over, ganger som nesten ser ut som de har blitt malt 2 strøk i reint blod, og tortur kamre med tønner som har pigger på insiden og et lik som ruller rundt inni. Monstre (med rette skills) eksploderer i et rein av blod etc. Om det er en ting som er sant, så er det at D3 ikke er veldig barne vennelig. At grafikken ikke er mer realistisk (sånn som jeg har hørt Path of Exile prøver å være) er en annen ting, og da er vi inne på reint smaks sak. For min del fungerer grafikk stilen i D3 fett, og jeg har hatt plenti med dystre områder, og flere tortur kamre som har overasket meg pga brutaliteten.

 

Diablo 3:

98% av items som dropper er dårlige stats på

2% av itemsene har gode stats

1/5 av disse itemsene er god til din helt/klasse.

 

Tenk deg legendary items og hvor sjeldne de er.. Når du finner 100 stykker har du funnet 2 som er bra, og hvis du finner 2-300 til har du kanskje funnet en som er bra til nettopp din helt/klasse.

 

Dette er grunnen til at blå items stort sett er mye bedre enn rare og legendary items. De 2% av blå items som har gode stats er det ganske mange av siden det dropper så mange blå items. Og disse 2% er mye bedre enn 98% av legendary items...

 

Å farme gear selv i Diablo 3 er designet som å være ekvivalent med å knalle hodet sitt inn i en murvegg, du skal fristes/tvinges/presses til å kjøpe ting for ekte penger fremfor å finne deg selv. Det er derfor så mange sier at auksjonshuset ødela spillet.

Jeg er ikke enig med at spillet er ødelagt, men det er noe VIDT forskjellig fra det alle pleide å forbinde med Diablo-serien.

 

Og dette var veldig annerledes i D2? om ikke annet så er det blitt enda letter i D3. Jeg har selv farmet 99% av alle items jeg bruker nå, og det ene prosentet av items var tidligere i spillet, items jeg ikke lenger bruker en gang. Har faktisk gitt bort flere gems, alt fra chiped til flawless og perfect til kamereter, med mange nok igjen til eget bruk. Karakteren min (wizard) sitter i act 3 nm med 10.5k hp og 1.1-1.5k dmg (avhengig av skills), og jeg tror aldri jeg følte at jeg hadde store problemer med at items til klassen min ikke droppet. Eneste unntaket her var vel act 4 normal, der jeg hadde fokusert litt for mye på dmg, og ikke nok på vitality for å overleve lenge nok til å gjøre skaden som trengs. En tur til merchants et par ganger, og litt crafting seinere, og act 4 blei smooth sailing helt fram til siste boss og forbi.

 

Men nok om det. I D2 har items også en helt sinnsvak lav drop rate, og hvis vi tar med runer til runewords blir det mulig enda værre. Spesielt hvis du vil ha runewords som krever mer enn 1 HR, når man tenker over at det å faktisk finne 1 HR, for ikke snakke om den riktige HR'en, var som å vinne i lotto. Om ikke jeg husker feil var det vel noen runer som hadde nesten en i tre millioner sjangse for å droppe. Og selv da kunne rares overgå runewords, og de kunne heller ikke lages før et par blei funnet (i motsetning til HR's, der du kan starte med noen mid lvl runer og noen gems, for deretter å dupe deg vei til HR). Den absolutt eneste grunnen til at det å finne items i D2 er så lett, er fordi masse av det blir dupet, selv bare få dager etter en ladder reset. Hadde ikke duping vært med i bildet kan jeg garantere deg at runewords som trenger HR's ikke ville florert i markedet på lik linje.

 

Det at mange folk tydde til å kjøpe items fra item sites (som kjørte botter og dupet for å kunne ha nok supply) sier vel sitt om at drop rate i D2 ikke var spesielt bra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jofred, Jeg liker ikke å gjøre ting omigjen og jeg liker ikke hardcore-mode.

Hvis du deler inn vanskelighetsgrad i ferdighet og tålmodighet så mangler jeg mye på det med tålmodighet. Jeg gidder ikke å ofre timevis på et spill. Dette gjør meg til en elendig MMO-spiller, jeg suger i MMO fordi jeg ikke har tålmodighet til å grinde bosser, mobs, reputation, poeng, honorpoints, justice points osv.

Selv om jeg kan gjøre 100% av teoretisk mulig dps med en klasse kan jeg bli knust av noen som ikke klarer mer enn 10% av sin mulige dps. Det er ikke sjangeren for meg :)

 

Du kan klare deg i WoW med bare frostbolt eller 5 andre spells om du vil det, men du kan bruke mange flere hvis du er god nok til det. Og det gjør deg til en bedre spiller.

Hvis jeg skal sammenligne Diablo 3 med noe så blir det Titan Quest - de skulle laget spillet mer som det, i. Det var en bra videreføring av Diablo 2 mens Diablo 3 er et stort skritt tilbake igjen. Selv grafikken i Titan Quest er bedre og det er 6 år gammelt.

Diablo 3 ligner mer på WoW enn det gjør på Diablo1/2.

 

Da er vi i alle fall enige om noe, det er ikke sjangeren for deg. Men det er sjangeren for veldig mange andre, så hvorfor prøve å endre den?

Du synes kanskje du hadde mye mer valgmuligheter i Diablo 2?

Jeg har spilt, og jeg vil påstå mestret, diablo 2, det er _mindre_ valgmuligheter i diablo 2 enn det er i Diablo 3.

Alle mulighetene man presenteres med er en illusjon. Det føles kanskje som du har et veldig valg, men det har du ikke :)

 

Jeg er helt enig i at en del ting ikke er bra nok i Diablo 3, jeg gir det selv en 7.5 i forhold til hva jeg forventet.

 

Du klager blant annet på at bossfarming ikke fungerer lenger, det er jeg veldig glad for.

Du vet forhåpentligvis hvordan nephalem buffen fungerer?

Når man er maks level får man en buff som kalles nephalems valor (eller tilsvarende).

Hver gang man dreper en elite (en mob med random affixer) blir denne sterkere, og gir deg altså mer sjanse for å finne bedre items.

Men, denne buffen resettes også når man går ut av den aktuelle akten.

 

Med andre ord oppfordrer de deg til å spille gjennom _hele_ akten, fremfor det å grinde bare bossen i timesvis. Jeg vet ikke med deg, men Baals tronerom blir kjedelig i lengden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå skriver du mye tull her, jeg har kun funnet 2 Legendary items, begge har vært milevis over blå/magic loot med samme lvl requirement. De har også vært "account bound on equip", altså de kan ikke selges videre etter jeg har brukt dem.

 

Det er heller ikke metascore som er postet, men "user score". Hvis man går gjennom metascore på linkene dine ser man Diablo III på topp med 8.8, sammen med Diablo II med 8.8 og Diablo II expansion som en god nr3 med 8.7

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hver gang man dreper en elite (en mob med random affixer) blir denne sterkere, og gir deg altså mer sjanse for å finne bedre items.

Men, denne buffen resettes også når man går ut av den aktuelle akten.

Takk for den oppklaringen.. Forklarer hvorfor teammatsa mine skrek at det var XX Sekunder\min igjen av valor igår når vi løp rundt på hell :p

Lenke til kommentar

Jepp, har det moro jeg :)

Det er ikke i nærheten av like bra som Titan Quest eller de tidligere Diablo-spillene. Noe som er helt utrolig er at 6 år gamle Titan Quest har bedre grafikk. Jeg skjønte ikke helt hvorfor men etter å ha googlet litt begynte det å demre.

Diablo 3 ble opprinnelig påbegynt for nesten ti år siden siden, men så slutter plutselig sjefen for utviklingen og rundt 30 ansatte. Dermed var gjengen som laget Diablo 1 og Diablo 2 borte, inn kom en ny gjeng med en helt ny visjon..

Diablo 2 var for vanskelig, for mørkt, for dystert, for grusomt og forferdelig.

Diablo 3 skulle bli lysere og enklere, mye enklere og ikke minst barnevennlig slik som WoW. Dette er i tråd med Blizzard sin visjon om at alle skal kunne spille deres spill, ingen skal ekskluderes.

Hvis spillet er for vanskelig for en person har de mistet en kunde. Enklere spill gjør spillet tilgjengelig for en større kundegruppe.

 

Diablo 2 var kanskje en suksess men for nye Blizzard var det krise at noen syntes det var innviklet eller vanskelig. De mente det var dårlig spilldesign og at suksessen til Diablo 2 ble begrenset av dette. Hadde Diablo 2 vært lettere kunne de tjent enda mer penger!

 

Og da blir det plutselig enklere å forstå hvorfor Diablo 3 knapt ligner Diablo 1 og 2. Diablo 3 handler om å farme gull og campe Auction House etter gode items, det vil si blå (magic) items.

Dette er et eksperiment for WoW og Titan, Blizzards neste MMO. Hvis det fungerer i D3 kan det til og med hende WoW blir free2play.

 

De slutta og utviklet Torchlight. Det er et mye lysere, mer barnslig grafikk og mye lettere en Diablo 3 er. Det at du uttaler deg så mye om hvor lett spillet er når du ikke har kommet gjennom normal vanskelighetsgrad engang sier jo litt. Jeg har spilt gjennom normal, nightmare og hell nå. Bare vent! du kommer til å dø MYE :D gleder meg til å starte på inferno bli 1 shottet av elitepacksa

Endret av whipslash
Lenke til kommentar

Når jeg snakker om vanskelighetsgrad så mener jeg hvor vanskelig og krevende det er å spille karakteren sin optimalt.

 

Hvis du dør fordi du gjorde noe feil er spillet vanskelig.

 

Hvis du dør og ingenting du kunne ha gjort kunne ha forhindret det (inklusive skaffe bedre items) så gjør ikke det spillet eller karakteren vanskeligere å mestre.

 

Jofred, I Diablo 2 kunne du bygge karakteren din fritt og oppgradere spells fritt. Dette var for vanskelig og derfor kan du ikke gjøre det i Diablo 3, det gjøres automatisk for deg.

En annen grunn til at det ble endret er at Activision-Blizzard vil at alle helter skal være identiske bortsett fra itemsene de har på seg, slik at de sterkeste heltene er de som bruker ekte penger på AH. Dersom du er en verdensberømt profesjonell spiller så har du ingen fordeler over en nybegynner med VISA-kort.

Dette er ikke tilfeldig, det er en ny trend og Blizzard har gjort en fabelaktig jobb med å få alle spillere tilgjengelig på Auction House.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk greid å dø fordi jeg gjorde noe feil. Dette var i nightmare da, og kan tenke meg jeg kommer til å dø mye mer i hell fordi jeg gjør ting feil, bruke crowd control skills på feil tidspunkt eller lignende.

 

Du kunne IKKE oppgradere skillsene dine fritt i D2. Eller du kunne, men hvis ikke du oppgraderte de på riktig måte endte du opp med alt fra en build som var litt mindre effektiv enn andre til builds som rett og slett ikke funket. Systemet var heller ikke spesielt vanskelig, men det krevde mer research på forhånd for å unngå at man gjorde en feil som ikke kunne rettes på.

 

RMAH er ikke ute enda, og vi vet ikke heller hvor populært det blir kontra vanlig AH. Dessuten så vil det være forskjell på hvor god en spiller er med tanke på bruk av skills, akkurat som i D2. Bare fordi du har tilgang til alle skills, betyr ikke det at man automatisk klarer å mestre de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dropratene er ikke balansert for at du skal finne det beste gearet selv, men at du skal kjøpe dem.

Skulle du finne noe av det beste gearet så er det 4 ganger så sannsynlig at det er til "feil" klasse og at du ender opp med å selge det enn å bruke det selv.

 

Dette er også grunnen til at markedet ikke er inndelt i mindre grupper men at hele Europa får et felles marked, større etterspørsel.

 

Har lest at Blizzard vil gjøre slik at det koster 1$ å legge ting ut for salg, det vil isåfall stoppe mange fra å selge for ekte penger. Men gjett om folk vil stå klare med gull for å kjøpe ting og så selge for penger.

Lenke til kommentar

Har lest at Blizzard vil gjøre slik at det koster 1$ å legge ting ut for salg,

Vet ikke om det er så mye som $1, tror det var snakk om $0.25-.50. Uansett, grunnen er som følger:

 

We plan to collect a nominal fixed transaction fee for each item listed in the auction house. This fee consists of a fixed charge to list the item, which is assessed whether or not the item is successfully sold, and an additional fixed charge that is assessed only if the item is sold. The listing portion of the fee, which helps encourage sensible listing prices and discourage the mass posting of items that are very low quality or would be of little interest to other players.

 

Et spørsmål du har nevnt tidligere som jeg kan likegodt svare på:

 

Does Blizzard plan to post weapons, armor, and other such items for sale in the currency-based version of the auction house?

The currency-based auction house is a place for players to purchase or sell items they've obtained within the game. Blizzard does not plan to post items that affect gameplay, such as gear, for sale in the auction house

Lenke til kommentar

RMAH vil gjøre at det bare finnes en måte å få tak i det beste gearet på og det er ved hjelp av VISA-kortet ditt.

 

Hvis drop rate er så sinnsykt lavt, vil det alltid være stor etterspørsel, men lite tilgang til det beste items. Så sånn sett vil det alltid være vanskelig i D3. Det samme var planen med D2 også (noe jeg poengterte, og du ignorerte fullstendig). Problemet med D2 var bots og dupes, som gjorde at selv de mest sjeldne items ble spredt som pesten, og alle kunne få tak i de.

 

Dropratene er ikke balansert for at du skal finne det beste gearet selv, men at du skal kjøpe dem.

Skulle du finne noe av det beste gearet så er det 4 ganger så sannsynlig at det er til "feil" klasse og at du ender opp med å selge det enn å bruke det selv.

 

Dropraten var heller ikke balansert slik at man lett skulle kunne få de beste itemsene i D2, og der hadde man 7 klasser. Hva er poenget ditt? Er det slik at du vil at det skal bli lett for alle å få de beste itemsene, men allikevel ikke måtte ty til AH eller RMAH?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

RMAH vil gjøre at det bare finnes en måte å få tak i det beste gearet på og det er ved hjelp av VISA-kortet ditt.

 

Hvis drop rate er så sinnsykt lavt, vil det alltid være stor etterspørsel, men lite tilgang til det beste items. Så sånn sett vil det alltid være vanskelig i D3. Det samme var planen med D2 også (noe jeg poengterte, og du ignorerte fullstendig). Problemet med D2 var bots og dupes, som gjorde at selv de mest sjeldne items ble spredt som pesten, og alle kunne få tak i de.

 

Dropratene er ikke balansert for at du skal finne det beste gearet selv, men at du skal kjøpe dem.

Skulle du finne noe av det beste gearet så er det 4 ganger så sannsynlig at det er til "feil" klasse og at du ender opp med å selge det enn å bruke det selv.

 

Dropraten var heller ikke balansert slik at man lett skulle kunne få de beste itemsene i D2, og der hadde man 7 klasser. Hva er poenget ditt? Er det slik at du vil at det skal bli lett for alle å få de beste itemsene, men allikevel ikke måtte ty til AH eller RMAH?

 

Hvis du med "lett" mener "mulig uten å kjøpe med ekte penger" så er vi vel enige.

Lenke til kommentar

Dropratene er ikke balansert for at du skal finne det beste gearet selv, men at du skal kjøpe dem.

Skulle du finne noe av det beste gearet så er det 4 ganger så sannsynlig at det er til "feil" klasse og at du ender opp med å selge det enn å bruke det selv.

Være barbar.

Finne beste gearet til en wizard.

Selge dette på AH for masse gull.

Kjøpe det beste gearet til barbaren for dette gullet.

?????

profitt.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

RMAH vil gjøre at det bare finnes en måte å få tak i det beste gearet på og det er ved hjelp av VISA-kortet ditt.

 

Hvis drop rate er så sinnsykt lavt, vil det alltid være stor etterspørsel, men lite tilgang til det beste items. Så sånn sett vil det alltid være vanskelig i D3. Det samme var planen med D2 også (noe jeg poengterte, og du ignorerte fullstendig). Problemet med D2 var bots og dupes, som gjorde at selv de mest sjeldne items ble spredt som pesten, og alle kunne få tak i de.

 

Dropratene er ikke balansert for at du skal finne det beste gearet selv, men at du skal kjøpe dem.

Skulle du finne noe av det beste gearet så er det 4 ganger så sannsynlig at det er til "feil" klasse og at du ender opp med å selge det enn å bruke det selv.

 

Dropraten var heller ikke balansert slik at man lett skulle kunne få de beste itemsene i D2, og der hadde man 7 klasser. Hva er poenget ditt? Er det slik at du vil at det skal bli lett for alle å få de beste itemsene, men allikevel ikke måtte ty til AH eller RMAH?

 

Hvis du med "lett" mener "mulig uten å kjøpe med ekte penger" så er vi vel enige.

 

Det er akkurat det jeg mener, og det har vært mulig i D2 også. Det krevde at man tenkte litt utradisjonelt kanskje, men det var da plenti items som man kunne greie å få tak i med nok farming.

 

Nå skal det sies at det fortsatt tar en god del tid og farme for items, men personlig vil jeg ikke ha det annerledes.

Lenke til kommentar

Diablo 2 var ikke balansert rundt kjøp og salg på samme måten.

 

Diablo 3 er det, hele samfunnet er sultet på items på grunn av lav droprate. Lykke til med å skaffe dere gode items uten å kjøpe dem.

 

Blizzard har designet spillet slik at dere blir nødt til å kjøpe, dere vil oppdage det fort nok.

Lenke til kommentar

 

 

Jofred, I Diablo 2 kunne du bygge karakteren din fritt og oppgradere spells fritt. Dette var for vanskelig og derfor kan du ikke gjøre det i Diablo 3, det gjøres automatisk for deg.

.

 

Er da bare å sette på "elective mode", så kan du bygge karakteren din med de skill/spells du måtte ønske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...