Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Om vi utelukkende skal snakke om normal mode så er jeg helt enig, veldig enkelt. Prøv deg på Hell før du snakker om hvordan vanskelighetsgraden er.

 

Vet egentlig ikke hvorfor jeg gidder å svare deg engang, makan til irriterende internett-troll.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du fint kan runne Diablo og WoW med bare 1 ability betyr ikke at alle syntes det er gøy.

 

Andre nedsig:

Diablo 3 er for lett og mangler dybde, gir ingen mestringsfølelse

Diablo 3 støtter ikke SLI/Crossfire

Diablo 3 støtter ikke 120hz

Ustabilt og tregt (mye server-lag)

Hvilken level er du?

 

Virker som du kunn har spillt guest pass, isåfall forstår jeg deg.

 

Er da lite vits med SLI\CF støtte til et slikt spill med en sånn begrenset grafikk. Spillet krever jo absolutt ingenting. Skjermkortet mitt kjeder seg på 33% activity når jeg spiller. 60 FPS er vel uansett cap\max (tror jeg).

 

Tror heller ikke man ville ha merket veldig store forandringer med 120hzz på et slikt spill (har ikke testet, så skal ikke uttale meg for mye :p)

 

Var litt ustabil på login-serveren under launchen, men nå fungerer det meste greit. Blir jo bare bedre uansett.

 

Der hvor jeg er nå, er man nesten nødt til og time de forskjellige abilitien riktig for at man skal kunne overleve. :p du får gi det en ordentlig sjanse når ud kommer litt opp i levlene.

Lenke til kommentar

Hvilken level er du?

 

Virker som du kunn har spillt guest pass, isåfall forstår jeg deg.

 

Er da lite vits med SLI\CF støtte til et slikt spill med en sånn begrenset grafikk. Spillet krever jo absolutt ingenting. Skjermkortet mitt kjeder seg på 33% activity når jeg spiller. 60 FPS er vel uansett cap\max (tror jeg).

 

Tror heller ikke man ville ha merket veldig store forandringer med 120hzz på et slikt spill (har ikke testet, så skal ikke uttale meg for mye :p)

 

Var litt ustabil på login-serveren under launchen, men nå fungerer det meste greit. Blir jo bare bedre uansett.

 

Der hvor jeg er nå, er man nesten nødt til og time de forskjellige abilitien riktig for at man skal kunne overleve. :p du får gi det en ordentlig sjanse når ud kommer litt opp i levlene.

 

Er lvl 19 nå og springer rundt med stort sett gule items. Du har rett i at det er lite vits med Crossfire/SLI i et spill med grafikk som var utdatert allerede for 6 år siden..

Det er ikke alle som merker forskjell på 30, 60 og 120hz/fps men det er en forskjell.

Etter at jeg reinstallerte skjermkort-driveren ble jeg nesten helt kvitt micro-stutteringen. Det er som å spille et helt nytt spill og jeg gleder meg til å spille videre i kveld.

Å time 6 knapper riktig er ikke så veldig utfordrendes, det er dette som gjør at mange reagerer. De vil ha utfordringer, noe å mestre - men D3 tilbyr ikke dette fordi Blizzard ikke ville at det skulle bli for vanskelig for massene.

 

Er forsåvidt enig at det hadde vært flott med litt flere key-binds. Men det hadde også vært verre å balansere.

 

Argumentet at spillet ikke er "dypt" nok grunnet kun 6 knapper er litt bak mål dog, men Pycnopodia er vell tett og stadig vekk litt fjern.

 

Diablo 3 er tunet for at ingen skal være dårlige, og ingen skal heller bli noe særlig bedre enn andre. Dette fenger ikke akkurat spillere som vil ha utfordringer og noe å strekke seg etter.

Lenke til kommentar

Hvis du mener at Hell og etterhvert Inferno ikke gir spillere utfordringer og noe å strekke seg etter så må du jo isåfall være guden av alle guder når det gjelder spill generelt. Dog, jeg er skeptisk.

 

Med tilgangen til kun 6 knapper så åpner man faktisk det faktum at spillerne må bruke litt mer tid på å finne builds som passer til X og Y situasjoner. Så jeg kan jo motargumentere deg at det å kun ha 6 abilities faktisk gjør spillet dypere kontra om det hadde hatt keybindings for alle abilitienene dine.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvis du mener at Hell og etterhvert Inferno ikke gir spillere utfordringer og noe å strekke seg etter så må du jo isåfall være guden av alle guder når det gjelder spill generelt. Dog, jeg er skeptisk.

 

Med tilgangen til kun 6 knapper så åpner man faktisk det faktum at spillerne må bruke litt mer tid på å finne builds som passer til X og Y situasjoner. Så jeg kan jo motargumentere deg at det å kun ha 6 abilities faktisk gjør spillet dypere kontra om det hadde hatt keybindings for alle abilitienene dine.

 

Det jeg mener hadde vært bedre er at du fremfor å daske ned 10 tilsvarende zombier fikk imot deg en klynge med større variasjon i monstrene. At det kommer 10 ulike zombier med ulike styrker og svakheter mot deg og du da må bruke hele arsenalet ditt (ikke bare 6 knapper).

Da får du dybde, du kunne spilt i årevis og fremdeles hatt noe å lære, blitt flinkere, raskere og prioritert bedre.

 

Slik det er nå så er det liten forskjell mellom en god og en dårlig spiller.

 

Utfordringene i hell og inferno består ikke i å bli en bedre spiller men i å gidde å bruke hundrevis av timer på å få tak i gode nok items.

Lenke til kommentar

Det er jo helt klart at du ikke har spilt spillet ennå. Ser du på videoer og argumenterer ditt viss vass utifra det?

 

I senere vanskligheter så møter man mobs med forskjellige abilities. Det å kun da ha 6 abilities, eller "knapper" er faktisk en ulempe. Ergo man må lage builds og også lære seg å spille med det man har.

 

Det du da ikke forstår er at det faktisk blir vanskeligere med kun 6 abilities kontra at man hadde alle sine skills til rådighet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

oophus_InnleggNO, Dess færre knapper du har å trykke på dess enklere blir det å "peake" styrken til helten.

 

Hvis du som i Diablo1 med Warrior-klassen bare har en knapp - attack - så skal det ikke mye øvelse til for å gjøre så mye damage som karakteren overhodet kan gjøre. Hvem som helst som trykker repetivt på musen vil gjøre 100% av den skaden karakteren kan gjøre.

Du kan spille og øve i årevis men du vil aldri klare å nå 101% eller å utvikle videre - det er helten din som er begrensningen og ikke deg selv.

 

Legger du til flere knapper så blir det vanskeligere å bruke helten så effektivt som den kan brukes.

 

Dette kan du fint se på WoW hvor innledningsvis vil verdens beste spillere og nybegynnere gjøre like mye damage. Men etterhvert som de levler opp og får flere og flere knapper å trykke på vil forskjellene mellom erfarne og uerfarne spillere øke mer og mer.

 

Diablo 3 er easymode med bare 6 knapper, men alt er jo relativt. Noen syntes sikkert 2-3 knapper er for vanskelig også.

 

 

Hvis du med vanskelig mener "tidkrevende" så er vi enige.

Dersom du kunne bare bruke 1 ability hvert 10 sekund (hvis du brukte en knapp tok det 10 sekunder før du kan trykke på en til) så ville jeg sagt at spillet ble mye lettere siden du da har 10 sekunder på deg til å finne ut hva du skal trykke på. Om du er så rask at du bruker 0,1 sekunder på å finne utav det så vil du likevel ikke bli noe bedre enn en som bruker 9,9 sekunder.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Jeg tror du har spilt for mye WoW lille venn. Diablo handler ikke om å mestre rotasjon av abilities, men å velge rett ability til rett situasjon. Du løper enda rundt på normal og klager på at spillet er for lett? Du har spilt en brøkdel av spillet på den aller letteste vanskelighetsgraden, rapporter tilbake når du har møtt champion packs på inferno.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik det er nå er det så hjernedødt og ensformig at 6 knapper er nok, og samme hvordan du vrir og vender på det så er det å trykke på 6 knapper i riktig rekkefølge verken svært utfordrende eller imponerende.

 

 

Det jeg ønsker er at du får mulighet til å velge rett ability til situasjonen i kampen. Slik Diablo 3 er nå så kommer det så lite variert med mobs på deg at 6 knapper er nok til å håndtere dem. Samtidig har de gjort det slik at du ikke kan switche fort mellom spellsene, det hadde blitt for vanskelig for spillerene.

 

Tenk deg om du kunne keybinde hver eneste spell, og at du i tillegg kunne bruke modifiers (som shift, alt, ctrl) for å bruke spellen med Rune 1, Rune 2 eller Rune 3 for enda flere variasjoner av samme spell.

Og at det kommer et utall fiender mot deg og du må reagere lynraskt og bruke riktige spells mot riktig fiende. Fire mot fiender som er resistant til Arcane, Cold mot fiender som er resistant for Fire, Arcane mot andre fiender osv.

Da ville spillet fått dybde, du kunne spilt om og omigjen og hele tiden blitt mer effektiv og mer rutinert. Samtidig ville du ikke sett 2 like kamper og du kunne ikke brukt samme oppskriften i hver kamp, du må reagere til det som skjer på skjermen fortløpende.

 

Men Blizzard ser på det som en uting at noen spillere er bedre enn andre, aller helst skal alle være ca like gode.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Slik det er nå er det så hjernedødt og ensformig at 6 knapper er nok, og samme hvordan du vrir og vender på det så er det å trykke på 6 knapper i riktig rekkefølge verken svært utfordrende eller imponerende.

Du om det. Iallefall vanskligere enn Diablo 2 hvor man kunn trengte den ene knappen :)

 

Det jeg ønsker er at du får mulighet til å velge rett ability til situasjonen i kampen. Slik Diablo 3 er nå så kommer det så lite variert med mobs på deg at 6 knapper er nok til å håndtere dem. Samtidig har de gjort det slik at du ikke kan switche fort mellom spellsene, det hadde blitt for vanskelig for spillerene.

Tenk deg om du kunne keybinde hver eneste spell, og at du i tillegg kunne bruke modifiers (som shift, alt, ctrl) for å bruke spellen med Rune 1, Rune 2 eller Rune 3 for enda flere variasjoner av samme spell.

Og at det kommer et utall fiender mot deg og du må reagere lynraskt og bruke riktige spells mot riktig fiende. Fire mot fiender som er resistant til Arcane, Cold mot fiender som er resistant for Fire, Arcane mot andre fiender osv.

Da ville spillet fått dybde, du kunne spilt om og omigjen og hele tiden blitt mer effektiv og mer rutinert.

Om man kunne ha brukt absolutt alle runsa med forskjellige keybinds, så hadde man nok blitt ganske så OP vil jeg tro :p

Lenke til kommentar

For å ta WoW som eksempel. La oss si duvar en warrior - og du skulle gå en dungeon. Du har 40-50 skills du kan bruke - men før du går inn i dungeonen må du velge 6 skills, og det er kun disse 6 skillsene du får lvo til å bruke. Dette betyr at du faktisk må ta et tasktisk valg i hvilke 6 skills du velger, og passe på at de har en god synergi. Du må og vurdere hvilke skills du bruker ut i fra at du kan møte random mobs med ulike abilities, og ha noe som fungerer bra nok i alle situasjoner - du må og vurdere ting fra hvorden du vet bossene er og enkelte mobs som du vet alltid er det.

 

Det å måtte velge ut 6 skills gir deg en helt klart ulempe - da det ofte er situasjoner hvor du plutselig tenker "hadde jeg bare hatt ability X og Y så kunne jeg lett drept de". Men da hadd du mistet ability Z som du trengte i en helt annen kamp.

 

Fler knapper gir ikke spillet noe særlig mer dybde - det gjør det bare mer tungvindt med hotkeys overalt. Det ligger også mye dybde i valg av items og gems til ulike builds - slik at du ender opp med en god balanse av stats. Jeg serog for meg at dagens skill og rune system har en god dybde som gjør at mange abilities som folk ser som underpowered kanskej plutselig kan få et godt bruksområde med et riktig item-build og en ny spillestil.

 

Edit: om jeg hadde hatt mulighet for alle spells hadde ikke ting blitt vanskeligere - det hadde blitt lettere. Du hadde plutselig hatt skills for alle situasjoner, slik det er nå kommer du i situasjoner som skillsene du har valgt ikke er optimale for. Noe som setter deg i en dårlig situasjon.

Endret av etse
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Merko, Noen spillere ville blitt OP fordi de ikke ble tvunget til å spille i blinde i tvangstrøye med hendene bak ryggen.

Hele spillet kunne blitt tunet vanskeligere for å kompensere, eller f.eks. en ny vanskelighetsgrad lagt til.

Den ny vanskelighetsgraden ville vært forbeholdt de beste mens de som syntes 6 knapper var utfordrendes fremdeles vil slite på "inferno".

 

Det kan godt være at Diablo 3 er vanskeligere enn Diablo 2 og Diablo 1 men jeg sammenligner med Titan Quest som er nærmeste konkurrent til Diablo 3. Det er snålt at det har bedre grafikk selv om det er 6 år gammelt, men det skulle jo aldri ut på konsoll.

Lenke til kommentar

Merko, Noen spillere ville blitt OP fordi de ikke ble tvunget til å spille i blinde i tvangstrøye med hendene bak ryggen.

Hele spillet kunne blitt tunet vanskeligere for å kompensere, eller f.eks. en ny vanskelighetsgrad lagt til.

Den ny vanskelighetsgraden ville vært forbeholdt de beste mens de som syntes 6 knapper var utfordrendes fremdeles vil slite på "inferno".

 

Det kan godt være at Diablo 3 er vanskeligere enn Diablo 2 og Diablo 1 men jeg sammenligner med Titan Quest som er nærmeste konkurrent til Diablo 3. Det er snålt at det har bedre grafikk selv om det er 6 år gammelt, men det skulle jo aldri ut på konsoll.

hva om vi tar denne vanskelighetsgraden du snakker om, og så lar vi folk spille i den med kun 6 knapper. Da snakker vi virkelig god utfordring.
Lenke til kommentar

Men det gir ingen større dybde. I stede for at spillet har en dybde i å velg ut hvilke 6 skills du vil bruke når du spiller - og kun disse 6 skillsene kan du bruke så må du lære deg å bruke hotkeys.

 

Spillet har så mange ulike kombinasjoner a 6 skills du kan velge - som fungerer på helt ulike måter og har ulike styrker og svakheter. Dette gjør at valg av skills har en fin dybe - og hvilke skills du velger gjør også at du må variere hvilke items du bruker på karakteren din.

 

Det å finne metoder å bruker ulike skills på gir en god dybde i spillet - og jeg tror det finnes mange builds som vil være OP med bra gear - og vil kreve høyt skill cap. Men i hendene på en som ikke er så flink vil det være nesten ubrukelig.

 

Uansett så er diablo er såpass gear-dependent spill at alt blir enkelt etterhvert uansett - fordi du outgearer det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uansett så er diablo er såpass gear-dependent spill at alt blir enkelt etterhvert uansett - fordi du outgearer det.

 

Det er dette jeg mener, hvis du står fast et sted så må du vente på bedre gear for å komme videre for det hjelper fint lite om du er verdens beste gamer. Dette er gjort for å forhindre at erfarne spillere får for store fordeler over mindre erfarne spillere.

 

På en måte kan det være positivt siden erfarne spillere ikke blir bremset så mye opp av uerfarne.

Lenke til kommentar

Uansett så er diablo er såpass gear-dependent spill at alt blir enkelt etterhvert uansett - fordi du outgearer det.

 

Det er dette jeg mener, hvis du står fast et sted så må du vente på bedre gear for å komme videre for det hjelper fint lite om du er verdens beste gamer. Dette er gjort for å forhindre at erfarne spillere får for store fordeler over mindre erfarne spillere.

 

På en måte kan det være positivt siden erfarne spillere ikke blir bremset så mye opp av uerfarne.

Vel da må man vel si, at diablo er ikke din type spill. Ikke at det gjør det et dårlig spill. Folk som spiller diablo har alltid gjort det for gear-farmen og ønsket å føle seg sterk når de får det nye våpenet de har farmet for i flere uker.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...