Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Diablo 3 sliter med vsync og oppdateringsfrekvenser ser det ut som, ha noen fått dette til å fungere i 120hz?

 

 

 

 

Noe annet som er veldig skuffende er UI`en, oppsettet av knapper. 4 knapper på tastaturet og to på musen gir deg 6 ulike knapper du kan bruke i kamp. Vanskelighetsgraden nærmer seg lvl 15 i World of Warcraft =/

 

Er det mulig å keybinde alle spellsene eller er det meningen at man skal kunne spille dette med 1 hånd mens man prater i telefonen i den andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aah, det er kun 6 abilities for å gjøre det enklere for konsollspillere? Kanskje det er meningen at konsollspillere skal kunne spille med pc-spillere uten å gå glipp av noen fordeler?

 

Jeg er vant med å ha veldig mange keybinds og det å begrense dette til max 6 stykker er å ta et langt skritt bakover mot Diablo 1. Der brukte en Sorcerer omtrent 6 abilities også.

 

Lurer på om vi vil se noen gode Diablo3-spillere noen gang egentlig, såvidt jeg kan se er det overhodet ingen dybde i spillet.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Sånn seriøst hvor mange abilities tror folk at de kan bruke?

 

I wow f.eks (ja dette er diablo men allikevel) er det mange klasser som bare har to-tre abilities de trenger, resten er bare der slik at man kan ha 40 abilities men 37 er ubrukelige. Talent trees er premade da du som regel må ta den speccen for den klassen for å være brukelig. Masse valg gir ikke automatisk dybde, kan være mye bedre å ha færre abilities men som kan brukes uten at du blir kjeftet i senk for at man har dårlig spec.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Zimmerh, I WoW kan du keybinde alle abilitiene du har, og de som er gode nok til å mestre mange nok knapper får en stor fordel fordi de er gode. Dette er den rake motsetningen av Diablo3 hvor du kan keybinde et par abilities, hvis du syntes 5-6 knapper er en utfordring så er det et fint system.

 

At du fint kan runne Diablo og WoW med bare 1 ability betyr ikke at alle syntes det er gøy.

 

Andre nedsig:

Diablo 3 er for lett og mangler dybde, gir ingen mestringsfølelse

Diablo 3 støtter ikke SLI/Crossfire

Diablo 3 støtter ikke 120hz

Ustabilt og tregt (mye server-lag)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Andre nedsig:

Diablo 3 er for lett og mangler dybde, gir ingen mestringsfølelse

 

Hvor langt har du kommet? At du mener det er for lett er helt hårreisende. Normal og NM er easy peasy, Hell begynner det å ta seg opp. Inferno..... Sier du at inferno er alt for lett? Eller dømmer du det som for lett på de letteste vanskelighetsgradene?

Lenke til kommentar

Andre nedsig:

Diablo 3 er for lett og mangler dybde, gir ingen mestringsfølelse

 

Hvor langt har du kommet? At du mener det er for lett er helt hårreisende. Normal og NM er easy peasy, Hell begynner det å ta seg opp. Inferno..... Sier du at inferno er alt for lett? Eller dømmer du det som for lett på de letteste vanskelighetsgradene?

 

Utifra hans poster har han umulig kommet ut av første byen..

 

Sure diablo er ikke verdens beste spill, det er sikkert hårreisende med null sli og crossfire støtte noe 90% av de som spiller spillet ikke har. 120hz er noe som akkurat har kommet de siste månendene og ennå er den store majortiteten ikke akkurat der med monitoren sin.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Hvor langt har du kommet? At du mener det er for lett er helt hårreisende. Normal og NM er easy peasy, Hell begynner det å ta seg opp. Inferno..... Sier du at inferno er alt for lett? Eller dømmer du det som for lett på de letteste vanskelighetsgradene?

 

Utifra hans poster har han umulig kommet ut av første byen..

 

Sure diablo er ikke verdens beste spill, det er sikkert hårreisende med null sli og crossfire støtte noe 90% av de som spiller spillet ikke har. 120hz er noe som akkurat har kommet de siste månendene og ennå er den store majortiteten ikke akkurat der med monitoren sin.

 

Jeg er kommet ut av første byen, kverket nettopp The Butcher.

Og du får ikke mer ting å gjøre på hell eller inferno, det er fremdeles bare 6 knapper å trykke på.

 

Jeg hadde en 160hz skjrm for 10 år siden, jeg spilte både Diablo 1 og Diablo 2 på den så det er nok ikke noe nytt. 120hz LCD-monitorer har vært på markedet i årevis. Det er rart hvordan de kan ha et spill i "polishing"-fase i to år uten å klare å legge inn støtte for SLI/CF eller 120hz.

Men spillet skal jo ut på konsoll og de har jo gjort systemkravene og grafikken så lav et ingen trenger mer enn ett skjermkort for å kjøre spillet uansett.

 

Mesteparten av misnøyen min til Diablo 3 er at spillet er så hakkete og choppy, vsync fungerer ikke skikkelig heller.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis rallybilen er begrenset til å kjøre i maks 10km/t så forsvinner mye av dybden, forskjellen mellom en amatør, yrkessjåfør og rallysjåfør minker.

 

Det samme gjelder når du er begrenset til å bruke 6 taster på et tastatur med over 100 taster og mange flere tastekombinasjoner.

Du kan spille d3 så fort du vil. Poenget er at kontrollen er enkel i både d3 og rally.

 

En formel1 bil har 50 knapper på rattet:) different sport different need. Men begge har like mye dybde.

Lenke til kommentar

Det blir ikke mer å gjøre på nm, hell eller inferno. Slik er det heller ikke på diablo 1, eller diablo 2. Hadde du forventet det? Diablo 1 og 2 også er jo skamlett på normal.

 

For min del oppleves spillet som glatt og smertefritt, og sykt vanskelig. Første spillet på årevis jeg har opplevd som virkelig vanskelig.

Lenke til kommentar

Så det du sier er igrunnen at når du når level 15 i World of Warcraft så har du nådd så dypt som spillet rekker siden du sitter med rundt 10 knapper å trykke på. At du får 5 ganger flere knapper å trykke på når du spiller videre tilfører ikke mer dybde?

 

Du motsier deg selv isåfall, dybde er når du kan utvikle deg videre og bli bedre. Det er det Diablo3 mangler, du har 6 knapper i normal, nightmare, hell og inferno.

 

Å bruke 6 knapper på en fornuftig måte kan hvem som helst gjøre, hadde du hatt 60 knapper ville du sett mer forskjell på vanlig spiller og en fantastisk spiller. Det hadde blitt for mye for en vanlig spiller å holde styr på.

 

gsn, Det er vanskelig fordi du ikke har gode nok items..

Og hvor vanskelig er det å kjøre en triviell boss helt til du har gode nok items? Eller å kjøpe items på AH?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

gsn, Det er vanskelig fordi du ikke har gode nok items..

Og hvor vanskelig er det å kjøre en triviell boss helt til du har gode nok items? Eller å kjøpe items på AH?

 

Vanskelig. Jeg kjøper items på AH, og farme trivielle bosser funker ikke på samme måte som de foregående spillene, du vil ha like stor om ikke større suksess ved å ta hele områder med champions etc. Klart det blir lettere om en stund når man begynner å få veldig bra items. Tror fortsatt ikke inferno vil bli lett med det første. At du klager over at det blir for lett når du nettop har begynt på spillet gir ingen mening. Jeg begynner å få intrykket av at man må endre build fra vanlige mobs/champions og bosser på hell og inferno, i såfall blir det flere skills involvert men ikke samtidig. Ser forøvrig du sammenligner litt med wow, ett spill som jeg sålangt i syntes er MYE lettere og mindre utfordrende.

 

Jeg har forsåvidt prøvd å farme diablo med å drepe han en 10-12 ganger, aldri droppet noe spennende. Jeg er level 55, har ikke funnet et eneste set eller legendary item.

 

Det fremstår litt som du ikke liker diablo spillene generelt, og det er greit nok. Men hvorfor kjøpe det tredje spillet? Gå tilbake til wow eller noe du trives med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget med WoW er at det finnes utfordringer der som er så vanskelige at de færreste får det til. Greit nok at mange av dem er tidsbelagt (de færreste har nok tid å kaste bort på å oppnå ubrukelige ting i et spill).

 

Men det er forskjell på gladiator-rankede spillere og på vanlige spillere, og de beste spillerene får gladiator-rankede spillere til å fremstå som nybegynnere - de har ikke en sjanse.

 

Du har rett i at du må endre build fra pack til pack i Inferno, dette er noe som kan gi litt dybde og differensiere gode spillere fra dårligere. Men fremdeles.. Hvor vanskelig er det å dø, og så finne ut hvilke 6 knapper som fungerer og så spamme disse til alt dør?

 

Det jeg etterlyser er at du ikke har et helt level med samme type mobs... Men store packs med ulike mengder mobs med ulike svakheter og styrker..

At det ikke kommer 25 zombier mot deg men 1 zombie og 24 ulike andre fiender.

Da kan du få bruk for mye mer enn 6 knapper, og pga randomisering så vil det alltid være noe du kunne gjort bedre i hver kamp. Prioritert bedre, brukt andre spells først osv. Du kunne ha spilt i mange år og fremdeles hatt noe å lære. Det er det dybde handler om.

 

Men Blizzard vil ikke at noen spillere skal bli så gode, de vil at alle skal være ca like effektive.

 

Og de har helt rett, hvorfor skal du bruke tid på å bli god i et spill hvis du kan være dårlig og føle at du er god?

Lenke til kommentar

Sett en del streams fra hell etc, og allerede nå ser det ut som folk klarer seg veldig bra der. Så frykter diablo 3 kan bli litt for lett litt for fort. Men som sagt ikke med det første.

 

Er også enig i at skill systemet kunne vært bedre.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor antall knapper man har å trykke på er direkte relatert til hvor bra/dårlig et spill er jeg men. Selvfølgelig er det mer dybde i kampsystemet til MMO-spill, det er jo en helt annen sjanger og kontrollmetode. Hele poenget med Diablo sjangeren er at man skal føle seg som en overnaturlig helt som slakter horder av demoner, skal man slenge inn avanserte skill rotations og slikt føler jeg det hadde drept litt av sjarmen.

 

Jeg mener forøvrig at til et ARPG spill holder 6 knapper i massevis, spesielt siden det er så mange skill kombinasjoner å velge mellom i Diablo 3 at man sjeldent møter noen som har helt lik build. Utfordring er det også i massevis, du kan jo sjekke ut videoene til gutta i Method som har gjort ferdig act 2 i inferno. Ett feilklikk eller en feilbrukt skill som har cooldown så er du kjøttdeig på de bossene der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...