Gå til innhold

Her fikser de PC-en din


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Klarer man ikke fikse det slev, kan man forlite.

Det er min mening.

Kan man ikke skrive rett, så er det å kunne for lite i noen miljøer. Der er noe mange miljøer som kan mye mer enn å skru på pc'er..

Så rettskrivere, bare klem på...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer man ikke fikse det slev, kan man forlite.

Det er min mening.

Kan man ikke skrive rett, så er det å kunne for lite i noen miljøer. Der er noe mange miljøer som kan mye mer enn å skru på pc'er..

Så rettskrivere, bare klem på...

 

Kommenterer man for å klage på en skrivefeil kan man gi faen i å kommentere

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

der vil jeg veldig gjerne jobbe, synd det ikke ligger i nord (tromsø)

 

Hvis jeg ikke husker veldig feil, så hadde InfoCare et verksted i Tromsø for en del år siden. Er ikke sikker på om det fortsatt eksisterer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Klarer man ikke fikse det slev, kan man forlite.

Det er min mening.

Kan man ikke skrive rett, så er det å kunne for lite i noen miljøer. Der er noe mange miljøer som kan mye mer enn å skru på pc'er..

Så rettskrivere, bare klem på...

 

Kommenterer man for å klage på en skrivefeil kan man gi faen i å kommentere

Kommenterer man på noe man mener man kunne gi fan i å kommenter, så lar man heller være å kommentere...

 

Lurer på hvordan det føles å skyte seg i foten..

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

det eksisterer, men jeg vet ikke helt om jeg vil si det...men jeg har prøvd få jobb der.

 

hvis du vil kan jeg forklare nærmere på pm.

 

Hehe....det går bra det, du.

Husker bare jeg var innom der en gang for veldig mange år siden da jeg leverte FedEx-pakker på deltid. :)

Lenke til kommentar

Klarer man ikke fikse det slev, kan man forlite.

Det er min mening.

Kan man ikke skrive rett, så er det å kunne for lite i noen miljøer. Der er noe mange miljøer som kan mye mer enn å skru på pc'er..

Så rettskrivere, bare klem på...

 

Kommenterer man for å klage på en skrivefeil kan man gi faen i å kommentere

Kommenterer man på noe man mener man kunne gi fan i å kommenter, så lar man heller være å kommentere...

 

Lurer på hvordan det føles å skyte seg i foten..

 

Fra hvem sitt synspunkt? Jeg mener at du burde vite at kommentaren din var unødvendig, ergo er ikke min kommentar unødvendig.

Lenke til kommentar
Klarer man ikke fikse det slev, kan man forlite.Det er min mening.
Klart at alle burde kunne bytte hovedkort og diverse komponenter. På samme måte som alle burde kunne bytte motor i bilen sin, kan man ikke det kan man for lite. Eller?
ja da kan man for lite..for jeg gjøre begge deler:-P

 

Er jo ikke noe problem det vel...

Jeg har ingen problemer med å sette sammen eller feilsøke PC.

Biler er heller ikke noe problem, byttet kamrem på en Honda Civic på 5 timer og jeg har aldri før skrudd på Honda...

 

Kommer bare an på tilgjengelig fritid, interesser og tilgang på PC/biler...

Og jeg er 16.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting med slike bedrifter som fikser pc'er er at de tjener gode penger fordi folk nettopp er for late og ignorante samt at de ikke har interesse av å lære seg pc'er og hvordan de fungerer.

 

Folk flest driter i hvordan en pc er skrudd sammen bare de "får nettbanken til å virke", facebook og kanskje tilogmed MSN. Klager på at vifta får infarkt men gjør ingenting før pc'n stryker med, og så løper gråtende til nærmeste tusenkunstner i håp om å få reddet familiebildene som aldri ble tatt backup av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734

Klarer man ikke fikse det slev, kan man forlite.Det er min mening.

 

Bare lurer, for å ta dette litt på kanten! Du mener altså at vis jeg er syk så skal jeg ikke gå til legen men heller kurere meg selv?

Lenke til kommentar

Dette blir ofte som å gå til legen pga man har sølt melk.

Så betaler man 285 kr og får beskjed om å vaske seg.

 

Klarer man ikke å skrive, kan man for lite.

Nei , klarer man ikke skrive har man forstore fingre i forhold til telefonens skjerm.

Endret av War
Lenke til kommentar

det eksisterer, men jeg vet ikke helt om jeg vil si det...men jeg har prøvd få jobb der.

 

hvis du vil kan jeg forklare nærmere på pm.

 

Det er vel ingen hemmelighet at det eksisterer. De gutta drar rundt til bedrifter i hele Nord-Norge å skrur :)

 

Det er veldig høvelig at de kommer ut til bedrifter å skrur på maskinene slik at vi slipper å sende de inn. Det er veldig skjelden maskinen er så ille at den ikke kan brukes.

Lenke til kommentar

En ting med slike bedrifter som fikser pc'er er at de tjener gode penger fordi folk nettopp er for late og ignorante samt at de ikke har interesse av å lære seg pc'er og hvordan de fungerer.

 

Folk flest driter i hvordan en pc er skrudd sammen bare de "får nettbanken til å virke", facebook og kanskje tilogmed MSN. Klager på at vifta får infarkt men gjør ingenting før pc'n stryker med, og så løper gråtende til nærmeste tusenkunstner i håp om å få reddet familiebildene som aldri ble tatt backup av.

"Late og ignorante" folk som sådan er neppe hovedinntektskilden deres. Infocare tar garantireparasjoner for så å si alle de store PC-produsentene, og det er nok her brorparten av omsetningen kommer fra.

 

Jeg for min del er kun villig til å utføre mer delikate inngrep på en laptop (herunder alt som innebærer bytte av komponenter utenom minne og harddisk) dersom maskinen ellers ville vært ubrukelig og investeringen i reservedeler er minimal. Bytte av f.eks. strømforsyning i en laptop er noe jeg holder meg langt unna, med mindre jeg er nødt.

 

Videre, om laptopen min faktisk har defekt harddisk er det noe jeg med enkelhet kan bytte selv, men da må jeg også dekke utgiftene selv. Om disken er "sjøldau", hvorfor skal jeg bruke penger på å bytte den ut når jeg kan returnere den til forhandler, som med stor sannsynlighet vil sende den videre til Infocare som bytter disken der, på produsentens regning?

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange av kundene dems som opplever at PCen blir enda rarere 2-3 uker etter at den har vært til reparasjon hos dem. Støvsuge PCer er fy-fy - i alle fall hvis du ikke har et system for å bli kvitt den enorme statiske elektrisiteten som en støvsuger genererer. Med andre ord er det IKKE noe man skal drive med hjemme. Da bruker man luft på boks eller en oljefri kompressor, helst med vannavskiller. Selvfølgelig må man passe på at man ikke bare pakker støvet lenger inn i maskinen.Jeg sluttet i alle fall å støvsuge datautstyr etter at en CRT-skjerm tok fyr et par uker etter at jeg støvsuget den for ganske mange år siden.

 

Søvsuger er ikke fyy. Det er klart om du stikker en metal ting borti komponentene så er ikke det bra.

 

Man skal da ikke pirke borti komponentene med støvsugeren. De fleste støvsugere har en plastikk tupp som er ideel til slikt bruk. Plastikk leder ikke strøm. Noen støvsugere suger både luft inn og ut, så en slik kan man bruke. Så vidt jeg vet, så leder ikke luft strøm.

 

Om ikke pc'n renses vil den en gang stoppe opp, det viser også tallet på hvor mange pc'er som kommer inn pga stor støv oppsamling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...