Gå til innhold

Her fikser de PC-en din


Anbefalte innlegg

Frarådet en de fleste kunder å støvsuge PC-en selv når jeg jobbet som tekniker. Har hatt historier om folk som har ødelagt kulelageret på viftene sine (har vanskelig for å tro det selv...) når de har forsøkt. Samt problemet med statisk elektrisitet.

 

Nå har jeg aldri opplevd kortslutting selv mtp støv, men en bør åpne panseret på laptoppen før komprimerer alle støvballene inne i kjøleribba si..

 

 

Klarer man ikke fikse det selv, kan man forlite.

Det er min mening.

 

Me like! Youtube den. Gjerne uten elektrisk skrujern :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Må bruke eletrisk penn ja.

Dessuten slipper man bytte avstandsskruene på kun hk-bytte

 

9-12 skruer

6 på kjøler

 

Men støvfilter angrer jeg ikke på.

Her er etter 1 mnd

 

Nice. Damestrømpebukser er også fine filtre. Klipp de til så de passer først da. Kjøp egne og ikke ta damas eller moras sine...

Lenke til kommentar

Støv er jeg som regel veldig dårlig med å få fjærnet. Det er delvis derfor jeg kjøper overklokkings hardware som jeg stort sett ikke overklokker. Da de takler høyere tempraturer og derfor er some regel ikke litt støv noe problem..

 

For å si det sånn. Sist gang jeg var inne i tårnet mitt var når GTX480 kom ut og jeg skulle sette det inn. :)

Lenke til kommentar
Klarer man ikke fikse det slev, kan man forlite.Det er min mening.
Klart at alle burde kunne bytte hovedkort og diverse komponenter. På samme måte som alle burde kunne bytte motor i bilen sin, kan man ikke det kan man for lite. Eller?

 

VIl heller si det slik at å bytte ut en harddisk er like relevant som det å kunne skifte olje på bilen. : ]

Bygge PCen selv og vite hvor alle delene skal er mer som å skifte motor i bilen. Og så kan og også bli brikkesett ekspert vs. bilmekaniker.

 

Ingenting nytt i denne nyheten for meg uansett.

Lenke til kommentar

Når det kommer til disk så er jeg enig med flere her at er det laptop og du får ny på garantien så er det verdt å sende den inn.

Da slipper man betale for ny disk + at de legger inn OS på egen partisjon så man slipper det også.

Ikke installen, men selve OS-filene noe man må gjøre selv med torrent om man skal fikse ny diske selv.

 

 

Det er støv og software jeg egentlig mente at man kunne fikse selv, HK osv er uaktuellt uansett pga man ikke får tak i disse delene og ofte er de dekket av garantien så man slipper å betale.

Garantien man bryter ved å bytte selv da man ikke har lisens.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Søvsuger er ikke fyy. Det er klart om du stikker en metal ting borti komponentene så er ikke det bra.

 

Man skal da ikke pirke borti komponentene med støvsugeren. De fleste støvsugere har en plastikk tupp som er ideel til slikt bruk. Plastikk leder ikke strøm. Noen støvsugere suger både luft inn og ut, så en slik kan man bruke. Så vidt jeg vet, så leder ikke luft strøm.

 

Om ikke pc'n renses vil den en gang stoppe opp, det viser også tallet på hvor mange pc'er som kommer inn pga stor støv oppsamling.

Dette er feil. Luft i bevegelse skaper statisk elektrisitet. Da jeg jobbet som mobiltelefon-tekniker så brukte vi blant annet ioniseringsvifter for å bekjempe ESD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...