Gå til innhold

Hvordan skal vi diskutere Game of Thrones-serien (bøker og TV)?


  

68 stemmer

  1. 1. Hvordan skal vi diskutere serien?

    • Nåværende løsning, med bokprat i TV-tråden
      17
    • Nåværende løsning, men med totalforbud mot bokprat i TV-tråden
      46
    • En fjerde tråd (les mer under)
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sammenligning med bøkene er fjernet fra tråden, dette er ikke ønsket av trådens brukere.

 

Off topic som fulgte er også skjult.

 

Javel? Det er jo nyttig info for de som ikke har lest bøkene.. Totalt irrelevant for handlingen, men nyttig for å kanskje forstå visse karakterers valg og oppførsel bedre.

Lenke til kommentar

Sammenligning med bøkene er fjernet fra tråden, dette er ikke ønsket av trådens brukere.

 

Off topic som fulgte er også skjult.

 

Javel? Det er jo nyttig info for de som ikke har lest bøkene.. Totalt irrelevant for handlingen, men nyttig for å kanskje forstå visse karakterers valg og oppførsel bedre.

 

Har prøvd samme argument, men det er bare å gi opp. Skal vi diskutere bøkene må vi oppsøke spoilertråden som er full av spoilere for bok 3+ dessverre.

Lenke til kommentar

Sammenligning med bøkene er fjernet fra tråden, dette er ikke ønsket av trådens brukere.

 

Off topic som fulgte er også skjult.

 

Javel? Det er jo nyttig info for de som ikke har lest bøkene.. Totalt irrelevant for handlingen, men nyttig for å kanskje forstå visse karakterers valg og oppførsel bedre.

Vel, det viser seg jo gang på gang at folk som ser på serien, og som ikke har lest boka, er totalt uinteresserte i dette pratet.

 

[edit] Det var visst ingen spoiler som ble fjernet likevel, i dette tilfellet. Jeg husket feil, evt. misforstod. Men poenget står. Det er lett å spoile ting uten å mene det.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

"I det pratet som nylig ble fjernet, ble det f.eks. røpet at en av karakterene kom til å bli minst X-antall år gammel." - Ehm, nei. Om det var mitt innlegg du refererte til der så var det at noen folk er drittunger lenge etter at de burde starte å oppføre seg som voksne. Joeffrey er et godt eksempel på den type personer.

Lenke til kommentar

Tråden heter Game of Thrones - Sesong 2 (USA-sendetid) For de som IKKE har lest bøkene *BOKPRAT IKKE LOV (for øyeblikket)*.

 

Det uthevede gjør egentlig det siste unødvendig. Vurderer å droppe tråden helt når folk ikke klarer å la være å hinte fra boka, eller komme med "ubetydelige" spoilers. Ingenting fra boka. Enkelt og greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Greia er at det er vanskelig å sette klare grenser på hva som er lov å si og ikke. Derfor er det lettere (siden dere har en egen boktråd) og bare slå ned på ALL bokprat uansett hvor relevant eller ikke det er. Ser ikke problemet.

 

Tråden utelukker en hel del folk som bare har lest opp til bok 2 f.eks. Jeg leser parallelt med at serien går på TV da jeg er interessert i snartveiene og endringene de gjør i serien kontra boka. Leser jeg boktråden blir jeg jo spoilet...

Lenke til kommentar

70 prosent vil ha vekk alt bokprat fra tråden. Hva venter vi på? Gjør det permament, slik at vi blir kvitt tullet.

 

Eg har ingen løsning for dere som bare har lest første bok, heller ikke til dere med andre bok, eller tredje, eller fjerde......

 

Det ordner dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greia er at det er vanskelig å sette klare grenser på hva som er lov å si og ikke. Derfor er det lettere (siden dere har en egen boktråd) og bare slå ned på ALL bokprat uansett hvor relevant eller ikke det er. Ser ikke problemet.

 

Tråden utelukker en hel del folk som bare har lest opp til bok 2 f.eks. Jeg leser parallelt med at serien går på TV da jeg er interessert i snartveiene og endringene de gjør i serien kontra boka. Leser jeg boktråden blir jeg jo spoilet...

 

Det får være ditt problem. Du får eventuelt lage en ny tråd, ellers så får du finne deg at ingen av de to nåværende trådene er perfekte for deg.

Lenke til kommentar

Jeg har lest bøkene, men har et forslag til overskrift på en evt. ny tråd beregnet på dere som har lest noen av bøkene men ikke alle, og som derfor ikke vil bli spoilet:

 

Overskrift:

"Game of Thrones - Sammenlikning mellom bøker og TV-serie - Bokprat om ting lenger frem i tidslinjen enn TV-serien (USA Sendetid) er kommet SKAL i spoilertags!"

 

I tillegg bør det stå noe i åpningsinnlegget om at alle bokspoilere bør tagges med hvilken bok det spoiles fra, slik at de som ikke har lest hele den boka slipper å bli spoilet.

 

Dette gjør det mulig for alle å delta i diskusjonen enten de har lest 1,2 eller 5 av bøkene. Man må bare være litt selektiv med hvilke spoilere man åpner - Og ikke.

 

Om man ønsker det kan man kanskje velge å følge TV-seriens norske sendetid istedenfor USA sendetiden. Det er jo kun 5 ukers forskjell ca. og da får man en tråd som kan følges også av dem som ser serien på norske kanaler. Det finnes jo allerede to andre diskusjoner som er for oss utålmodige sjeler som ikke klarer å vente, men det finnes ingen for de som ser den på Canal+ :)

 

I så fall kan overskriften være:

"Game of Thrones - Sammenlikning mellom bøker og TV-serie - All bokprat om ting som skjer lenger frem i tidslinjen enn TV-serien (Canal+ Sendetid) er kommet SKAL i spoilertags."

Endret av Achylles
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som flere har sagt før meg, er det ingen som hindrer dere i å opprette en ny tråd. Jeg har ikke lest noen av bøkene så jeg har ingen interesse av å delta i en tråd for «sammenlikning mellom bøker og TV-serie», men hvis dere er flere som ønsker dette, må dere gjerne opprette den.

 

Jeg har ikke fått sett nyeste episode, men så snart jeg har gjort dette vil bokforbudet bli permanent. Med mindre en veileder eller moderator kommer meg i forkjøpet.

Lenke til kommentar

Greia er at det er vanskelig å sette klare grenser på hva som er lov å si og ikke. Derfor er det lettere (siden dere har en egen boktråd) og bare slå ned på ALL bokprat uansett hvor relevant eller ikke det er. Ser ikke problemet.

 

Tråden utelukker en hel del folk som bare har lest opp til bok 2 f.eks. Jeg leser parallelt med at serien går på TV da jeg er interessert i snartveiene og endringene de gjør i serien kontra boka. Leser jeg boktråden blir jeg jo spoilet...

 

Det får være ditt problem. Du får eventuelt lage en ny tråd, ellers så får du finne deg at ingen av de to nåværende trådene er perfekte for deg.

 

For en holdning! Skal jeg liksom si at det får være ditt problem om noen har lyst til å nevne bøkene i tråden?

 

Edit: Gir opp og lagde denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1436874

 

Får håpe det er interesse nok for en slik tråd.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...