Gå til innhold

Hvor var du, hva gjorde du 22 juli?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så på Tour de France, som så mange andre. Switcha over til nyheter og så på det utover kvelden og store deler av natta, helt til de begynte å vise de samme sakene om igjen. Hang også mye på forumet her, og takket være forumet fant jeg jo ut hvem stod bak og om manuskriptet før det kom i media..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var hjemme på sofaen å så på Tdf da jeg så på nyhetene om en bombe. Var ganske uklare bilder i begynnelsen så min første tanke var: "Sikkert en slik gassekplosjon. Det hender jo".

 

Så sovnet jeg og våknet til noe av det sykeste jeg har sett på tv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Satt på jobb i en bunker og formidlet informasjon fra mannskap ute til sentralen og andre organer ;)

Forsvaret?

Jeg satt da i en annen del av landet å så samme system med samme info som deg ;)

Ikke hele 22. da men, en liten stund bare før jeg tok kvelden.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Satt på jobb i en bunker og formidlet informasjon fra mannskap ute til sentralen og andre organer ;)

Forsvaret?

Jeg satt da i en annen del av landet å så samme system med samme info som deg ;)

Ikke hele 22. da men, en liten stund bare før jeg tok kvelden.

 

Nope, ikke forsvaret... Men mein boss vil ikke at jeg skal skrive noe sånt offentlig, så du får nok bare overleve med nysgjerrigheten din :ph34r:

Lenke til kommentar

Satt i kassa i en matbutikk, hørte noen andre ansatte snakket om en eksplosjon i Oslo uten noe særlig detaljer. Kommer en 3-4 stk som handler sammen, blant annet en pakke med indrefilet som det går hull på. Det renner ut litt blod (ihvertfall noe flytende greier) og han ene fyren klarer å si "det er visst ikke bare i Oslo det er blodbad" før han raskt ble avbrutt av ei venninne som mente det var altfor tidlig å spøke med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

*postet i feil tråd, beklager det*

 

Edit: Kan dele at jeg var på Plumbo konsert. På vei til vors fikk jeg bare høre at det hadde vært en eksplosjon i Oslo. Ingen ante hva det var, og selv om terror var sterkt mistenkt var ikke muligheter som gasslekkasje og lignende utelukket ennå. Etter det hørte jeg ikke mer om hva som skjedde før jeg kom på konserten. Etter at de hadde spilt en stund begynte flere folk å sjekke nyhetene på mobilen, og Plumbo holdt vel ett minutts stillhet eller noe i den duren. Ble mildt sagt ganske dårlig stemning og var vel ikke så mange av oss som følte for å feste noe særlig mer. Kom til slutt hjem og på vg sto det 90 + drepte, saken ble dekket overalt, BBC, CNN osv. Helt sykt.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Var på hytta og fosskokte laks da jeg fikk med meg eksplosjonen og Utøya på tv. Trodde det var Lommemannen som gikk amok, siden han nok er den verste forbryteren Norge har sett i moderne tid, Men hadde jo ikke hørt at han var på rømmen, Ble overrasket over at den var den velkledde og dannede Anders som sto bak. Jeg hadde sett for meg et monster slik som Lommemannen eller Tor Erling Staff, så jeg ble veldig forvirret over at en velkledd frimurer kunne gå amok på en sånn måte. Han er jo som en Mengele uten følelser for ofrene. Det største sjokket kom da politiet sa at minst 80 var drept på Utøya. Heldigvis viste det seg å være en spøk fra politiets side. Men jeg skalv da jeg hørte det tallet. Helt uforståelig og grusomt!

Endret av elghunk
Lenke til kommentar

Var på hytta og fosskokte laks da jeg fikk med meg eksplosjonen og Utøya på tv. Trodde det var Lommemannen som gikk amok, siden han nok er den verste forbryteren Norge har sett i moderne tid, Men hadde jo ikke hørt at han var på rømmen, Ble overrasket over at den var den velkledde og dannede Anders som sto bak. Jeg hadde sett for meg et monster slik som Lommemannen eller Tor Erling Staff, så jeg ble veldig forvirret over at en velkledd frimurer kunne gå amok på en sånn måte. Han er jo som en Mengele uten følelser for ofrene. Det største sjokket kom da politiet sa at minst 80 var drept på Utøya. Heldigvis viste det seg å være en spøk fra politiets side. Men jeg skalv da jeg hørte det tallet. Helt uforståelig og grusomt!

Jeg tror du var den eneste i verden som tenkte på lommemannen på det tidspunktet. Tor Erling Staff, monster? Jeg er ikke akkurat noe fan av fyren, men å kalle han et monster er vel litt drøyt. Spøk fra politiets side? Det var overhode ingen spøk, det var ramme alvor.

Rareste innlegget jeg har lest på forumet på en god stund :huh:

Endret av Uderzo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var på hytta og fosskokte laks da jeg fikk med meg eksplosjonen og Utøya på tv. Trodde det var Lommemannen som gikk amok, siden han nok er den verste forbryteren Norge har sett i moderne tid, Men hadde jo ikke hørt at han var på rømmen, Ble overrasket over at den var den velkledde og dannede Anders som sto bak. Jeg hadde sett for meg et monster slik som Lommemannen eller Tor Erling Staff, så jeg ble veldig forvirret over at en velkledd frimurer kunne gå amok på en sånn måte. Han er jo som en Mengele uten følelser for ofrene. Det største sjokket kom da politiet sa at minst 80 var drept på Utøya. Heldigvis viste det seg å være en spøk fra politiets side. Men jeg skalv da jeg hørte det tallet. Helt uforståelig og grusomt!

Jeg tror du var den eneste i verden som tenkte på lommemannen på det tidspunktet. Tor Erling Staff, monster? Jeg er ikke akkurat noe fan av fyren, men å kalle han et monster er vel litt drøyt. Spøk fra politiets side? Det var overhode ingen spøk, det var ramme alvor.

Rareste innlegget jeg har lest på forumet på en god stund :huh:

 

Ja! Beklager! Jeg ser at dette var et tullete uttrykk å bruke. Burde skrevet "folkefienden Staff" eller noe sånt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hadde sex, nesten.... Hadde vært på date og hu var på vei hjem til meg når bussjåføren skrur opp radioen og da var det bare å sette seg forann TVen resten av kvelden, og jeg var ikke i humør til noe kos da jeg visste at min romvenninne var der, og jeg skulle ha vært på Utøya med henne men jeg avlyste for å pusse opp leiligheten.

 

Hun døde desverre, skutt på utøya.

 

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...