Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget spennende. Hvis dette kamera kan være en mellomting mellom d800 og d7000 regner jeg nesten med at jeg blir solgt. Jeg er på de fleste måter fornøyd med d7000, spesielt med tanke på ergonomi, menyer og knappeoppsett, men jeg skulle gjerne hatt ennå bedre ytelse i videofronten, og jeg ser at jeg kommer til å gå over på fullformat om ikke veldig lenge. Gi meg en fullformatsensor med 16-23 megapixler og god kontroll over video, men billigere enn d800 så er jeg helt med.

Lenke til kommentar

Meget spennende. Hvis dette kamera kan være en mellomting mellom d800 og d7000 regner jeg nesten med at jeg blir solgt. Jeg er på de fleste måter fornøyd med d7000, spesielt med tanke på ergonomi, menyer og knappeoppsett, men jeg skulle gjerne hatt ennå bedre ytelse i videofronten, og jeg ser at jeg kommer til å gå over på fullformat om ikke veldig lenge. Gi meg en fullformatsensor med 16-23 megapixler og god kontroll over video, men billigere enn d800 så er jeg helt med.

 

Det som slo meg når jeg så dette er om at Nikon muligens har endret litt på satsingen og at de kommer med et nytt FF istedenfor en ny D400 , ja at D300 erstatteren uteblir da denne vil komme for nært D7000 og at dermed D7000 blir Nikons "største" cropserie :hmm:

Lenke til kommentar

Ja, veldig spennende!! Burde være et brukbart marked for en rimelig FF, det burde gi mersalg på en del optikk også. Og det burde holde med en D3S sensor eller helst D4...

Kunne gjerne tenkt en D700s med D3s funksjonalitet, men forbedret videokontroll fra de nye så klart, spesielt lydkontroll...

Men det er sikkert behov for en proffere DX enn D7000 også, selv om den overlappet D300s på mange områder. Trenger forbedret video, hastighet og flere knapper. Har sett en del rykter om D400 også, bl.a. bøker, så det er nok mulig.

Det er forventet 2 Nikon-hus til i år, så vi får se hva som dukker opp.

Lenke til kommentar

Ja, veldig spennende!! Burde være et brukbart marked for en rimelig FF, det burde gi mersalg på en del optikk også. Og det burde holde med en D3S sensor eller helst D4...

Kunne gjerne tenkt en D700s med D3s funksjonalitet, men forbedret videokontroll fra de nye så klart, spesielt lydkontroll...

Men det er sikkert behov for en proffere DX enn D7000 også, selv om den overlappet D300s på mange områder. Trenger forbedret video, hastighet og flere knapper. Har sett en del rykter om D400 også, bl.a. bøker, så det er nok mulig.

Det er forventet 2 Nikon-hus til i år, så vi får se hva som dukker opp.

 

Joda , jeg blir ikke forundret om det kommer en D400 , Canon har jo 60D og 7D som overlapper hverandre på flere områder .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mer info fra nikonrumours:

 

39 AF points (with an option of 11 AF points)

5 fps (same as the D700, the D800 has 4fps)

2 SD card slots with Eye-fi support

Build-in retouching images functionality

Built-in flash with sync speed of 1/250s

Two user settings: U1 and U2

Fn button

 

http://nikonrumors.c...spx/#more-39252

 

 

 

Ikke noen større overraskelser, men jeg liker muligheten for to SD-kort da! Kjempefornøyd med det på d7000

Endret av 3irik
Lenke til kommentar

D7000 har innebygd fokusmotor og metering med Ai-optikk. Det håper jeg virkelig D600 også får! Da er det ikke umulig at jeg selger D800'en som ligger i bestilling nå :omg:

 

For meg er størrelse og vekt viktig! Jeg ha FX av mange grunner, og har brukt D700 i flere år, og bytter nå til D800. Men jeg ser gjerne at jeg kan få D700, eller kanskje nærmere D800-kvalitet i et mindre og lettere hus! (Med litt mindre finesser da, natuligvis). Men fokusmotor og Non-CPU metering er et must! Ellers beholder jeg D800'en.

Lenke til kommentar

For meg er størrelse og vekt viktig! Jeg ha FX av mange grunner, og har brukt D700 i flere år, og bytter nå til D800.

Det er vel strengt tatt kun en grunn til at du må ha FX? DOF i forhold til blender/brennvidde

Jada, men også at jeg digger å leke med gammel optikk, og ikke vil miste den vide vinkelen som f.eks. min elskede superskarpe, knøttlille 20mm f/3.5 gir meg :love: eller min fantastiske 24-85mm, eller den hendige 18-35mm på kun 370 gram til turbruk, som krever både motor og FX, osv... :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om D600 har fokusmotor samt metering med Ai-optikk, i tillegg til interface som er liknende D700/D800 (dvs ikke det teite mode-hjulet jeg har på D7000 og smartere knapper for justering av ISO, metering, AF og slikt) Og koster rundt 15000 tror jeg at jeg kjøper det rimelig fort. Regner med at det blir en bedre sensor med høyere oppløsning og større dynamisk rekkevidde samt bedre ISO-egenskaper i forhold til D700 også.

 

Om man kunne skru opp fps'en med batterigrep slik du kan på D700 hadde det vært moro det og.

Lenke til kommentar

Tviler vel på om en eventuell D600 får fokusmotor. Hvis dette skreddersys som et introduksjonskamera til FX for DX-fotografer vil det være et naturlig differensieringsvalg i sortimentet, på samme måte som vi har hatt for DX. At man i tillegg er i ferd med å få diverse rimelige FX fastobjektiver og zoomer tyder vel på at terskelen for fullformat skal senkes.

Endret av abraxa
Lenke til kommentar

Er det lov å spekulere VELDIG på denne tråden?

 

Jeg hører rykter om Sony A99. I august skal den visstnok komme som FF med 24 megapixler. Sony har levert råmaterialer til Nikon før. Hva om D600 vil få hardware fra Sony denne gang også. Grunnet SLT må Sony denne gang lage bildebrikke med ekstrem ytelse på høy ISO fordi så mye lys mistes på vei inn gjennom speilet. De må dessuten rette opp inntrykket fra A900/A850 som hadde tydelige begrensninger på Høy ISO allerede fra 640/800-verdier.

 

Dersom det finnes noe gahalt i mine fantasier;

Kan vi tenke oss hvilket råskinn D600 da kunne blitt i svakt lys siden det er snakk om tradisjonell speilrefleks...?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...