Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper D600 får ett litt større grep enn D7000, trenger ikke være mye.

 

Det jeg lurer på... hvor sikkert er en lansering av D600?

Det har kommet så mange bilder nå som ser ekte ut at kameraet nok er ferdig til lansering. Når er det vel bare Nikon som vet, men på/til Photokina virker sannsynlig.

 

Synes forøvrig det ser en del større og tyngre ut enn D7000, nesten nærmere D800 og hvis specen som kom i dag er korrrekt blir det neppe superbillig heller.

 

EDit: Så vekten som var nærme D800 var med batteri mens D800-vekten var oppgitt uten så da er det nok nærmere D7000 i vekt. Blir interessant å se endelig spec.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Tror nok at det passer Nikon å vente til PhotoKina med lansering. Kameraet var nok klart til en lansering allerede tidlig i sommer; men vanvittig etterspøsel etter D800, og fokusproblemene i enkelte D800, har nok tatt all tid hos Nikon.

 

Blir overrasket om D600 vil ha utvippbar skjerm; ettersom D7000 ikke har det; og dette huset ser veldig likt ut.

Lenke til kommentar

Wtf, har D3200 24,2 mp oppløsning? Er vel litt i overkant for målgruppen til ett slikt kamera..........

Perfekt oppløsing for målgruppen hvor antall MP selger kameraer (avanserte brukere vil aldri la seg lure av et så enkelt triks).

Endret av se#
Lenke til kommentar

Misforstå meg rett - D90 --> D600(D400)

(Pixlene - og deres orden - på D3200 er så mye "herligere" enn D90)

orden? Denne skjønte jeg ikke helt.

 

Jeg tror nok at D90 ikke står tilbake for D3200; særlig på høy ISO. Hvis du tror på DXOMark, så er det jevnt løp mellom D90, D7000 og D3200.

 

Hvis du skyter i JPEG, så er det nok sannsynlig at D3200 vil gi bedre bilder da JPEG motoren i D90 ikke er av de beste.

 

Men skyter du i RAW; så tror jeg nok at D90 skal levere varene greit.

Lenke til kommentar

Jeg er spent på om D600 kommer til å levere clean feed HDMI og om den kan gi litt bedre bitrate på video.. hvis så er tilfellet så tror jeg at jeg selger d7000 og kjøper denne. Har bare en tamron 17-50 som ikke passer FX, så den kan jo følge med salget av d7000?

 

 

Har regnet litt på det, og om prisen blir $1500 og den følger prisstrukturen til D800 og D3200 så bør den ligge på litt i overkant av 10k her i Norge... det er fullt brukbar pris for meg :D

Lenke til kommentar

Har regnet litt på det, og om prisen blir $1500 og den følger prisstrukturen til D800 og D3200 så bør den ligge på litt i overkant av 10k her i Norge... det er fullt brukbar pris for meg :D

Skulle det stemme ville det vært intet annet enn en megasensasjon. Ser man på prisen på D800 (og 5Dmk3) høres det svært utenkelig ut at prisen blir så lav, hvor skal man spare nok til en forskjell på nesten 15.000,-? Sensoren, skjermen, søkeren, autofokusmodulen mm regner jeg med koster omtrent det samme å produsere. Man kan spare noen rismynter på et simplere hus, men neppe i dette omfanget.

 

Selv gamle 5Dmk2 sliter med å holde en pris på det nivået (selv om det har vært enkelte tilbud i det siste), og for det kameraet må man regne annerledes siden utviklingsomkostninger og etablering av produksjonslinje etc er betalt for lenge siden.

 

Man kan liksom heller ikke bare ta et cropkamerahus og enkelt omgjøre det til ff vil jeg bestemt tro. 5Dmk3 er f.eks veldig lik 7D som nok har stått modell for huset, men samtidig er det konstruert fra bunn av på nytt og tilpasset ff-formatet.

 

Ingenting er bedre enn om ff-hus blir betydelig rimeligere, men ser man på D800 og 5Dmk3 følger de mer eller mindre de vanlige tradisjonene rent prismessig kontra crop. Det er nok mulig at produsentene hvis de vil, kan produsere betydelig rimeligere ff-kamera, men vil de egentlig? Selv har jeg alltid ment at ff-hus er kraftig overpriset og kun pga en pristradisjon fra produsentenes side og ikke bare fordi de koster noe mer i rene produksjonsomkostninger.

 

Om Nikon nå skulle mot all tradisjon bryte den etablerte prispolitikken er det velkomment, men jeg tror det ikke før jeg ser det selv. Skulle det derimot skje vil det helt klart bli et legitimt spørsmål de vil få problemer med å svare på: Hvorfor den store prisforskjellen opp til D800? Tviler på at de klarer å få ståkarakter i det svaret.

 

Tor

Lenke til kommentar

1. Man kan liksom heller ikke bare ta et cropkamerahus og enkelt omgjøre det til ff....

 

2. Ingenting er bedre enn om ff-hus blir betydelig rimeligere,

 

3. Det er nok mulig at produsentene hvis de vil, kan produsere betydelig rimeligere ff-kamera

 

4. Om Nikon nå skulle mot all tradisjon bryte den etablerte prispolitikken er det velkomment

 

 

1. Ehhh.....Nikon gjør det.....

 

2. Ser slik ut fremover...

 

3. Helt klart - konkurransen er knallhard

 

4. Se pkt. 1

 

Ja, dette blir moro utover høsten og vinteren :)

 

Et par av fanboysa synser også om denne utviklingen - les mer her:

 

Sensor Economics

 

og her:

 

29 August 2012, Wednesday

D7000 price drop

Nikon D7000.

The Nikon D7000 is now down to $996.95!

I paid $1,200 for mine, and love it. The D7000 is clearly Nikon's best-handling DSLR of all time; the D800 and D4 regressed from the D7000! Can you say devolution?

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Har regnet litt på det, og om prisen blir $1500 og den følger prisstrukturen til D800 og D3200 så bør den ligge på litt i overkant av 10k her i Norge... det er fullt brukbar pris for meg :D

Håper du har rett, det ville revolusjonert FF-markedet, men jeg er redd rundt 20K veiledende er mer realistisk og priser i butikk litt under det. Selv 15K for et nylansert FF hus er ekstremt lavt i forhold til eksisterende modeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...