Gå til innhold

Den VELDIG uoffiselle tråden om Samsung Galaxy S3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riktignok er vel Chess det gunstigste hvis Sjakk Matt passer, 500 av alt. Blir en totalpris på selve telefonen (isolert) på (349-199)*12= 3.099, forutsatt at man bytter nr.

Nå regner du fei. 349 er nedbetalingen mens 199 er mnd avgiften. Altså med abbo er det 548 i mnd,

 

Så telefonprisen da er :

349 x 12 = 4188

1299 kr ved kjøp

 

Så da blir det 4188 + 1299 = 5487. Dette betaler du hos chess for KUN telefonen.

 

Med abbonementet på 199 kr blir totalprisen hos chess sjakk mat med nedbetaling

199 x 12 = 2388

 

Altså totalprisen hos chess er da: 2388 + 5487 = 7875 kr

 

Men tar du netcom og faspris medium kan det bli billigere,

 

Her er hvorfor:

 

Prisene jeg går etter nå er one x da telefonen mest sansynlig koster det samme som den

 

Faspris medium har 239 i mnd for abo og 200 i nedbetaling

 

200 x 12: 2400 kr

1499 ved kjøp

 

2400 + 1499 = 3899.

3899 kr koster da telefonen hos netcom.

 

Med 239 i mnd for abo blir regnestykket slik

239 x 12 = 2868 kr for abo

 

Totalpris på netcom fastpris medium:

2868 + 3899= 6767 kr hos netcom

 

 

Så velger du netcom sparer du: 7875 -6767 = 1108 kr i året:)

 

 

Eller du kan velge fastpris large og ende på 8067 på totalavgift. ( 200 mer en chess) og få 1200 min, 1200 mb og 600 sms

 

 

 

Spar i vei

Lenke til kommentar

Der var den bestilt :dribble:

 

Der var min avbestilt :)

 

Synes S3 ikke er den helt store telefonen for meg som har SGN. S3 er nok en kjempe telefon for de som har en S1 eller lignende.

 

Holder en knapp på at neste Google telefon, blir med A15.

What? Har Samsung Galaxy Nexus og liker S III mye bedre ut i fra spesifikasjonene.

Lenke til kommentar

Der var den bestilt :dribble:

 

Der var min avbestilt :)

 

Synes S3 ikke er den helt store telefonen for meg som har SGN. S3 er nok en kjempe telefon for de som har en S1 eller lignende.

 

Holder en knapp på at neste Google telefon, blir med A15.

What? Har Samsung Galaxy Nexus og liker S III mye bedre ut i fra spesifikasjonene.

 

Men Samsung Galaxy Note som han har, har jo enda bedre specs enn det Galaxy Nexus har. Og de egenskapene med at skjermen er på 5.3 tommer og at den har S-Pen mulighetene, så er Samsung Galaxy S III litt lite attraktiv for oss som har Galaxy Note nå.

Lenke til kommentar

What? Har Samsung Galaxy Nexus og liker S III mye bedre ut i fra spesifikasjonene.

 

Min SGN med 4.0.4 er silkemyk, og jeg gidder ikke å oppgradere telefon for å få Quad. Dessuten tror jeg at S3 kommer til å ha mer småbugs enn hva min SGN har. Eneste som fikk meg til å bestille S3 var kamera, men når jeg leser tester av kameraet, så er det ikke noe særlig bedre enn S2, og 5000,- kroner er mye å få bedre kamera.

Har mer tro på plain Android 4.0.4 uten TW, så dersom Samsung lager den nye Google telefonen blir nok den lagt på min ønske liste.

Lenke til kommentar

Men Samsung Galaxy Note som han har, har jo enda bedre specs enn det Galaxy Nexus har. Og de egenskapene med at skjermen er på 5.3 tommer og at den har S-Pen mulighetene, så er Samsung Galaxy S III litt lite attraktiv for oss som har Galaxy Note nå.

 

Jeg har ikke Galaxy Note, men Samsung Galaxy Nexus, kanskje jeg burde skrevet det og ikke SGN, da det lett kan forveksles :)

Lenke til kommentar

Derfor fikk ikke S3 HD Pluss skjerm....

 

http://www.sammobile...d-plus-display/

 

Interessant. Skal ikke se bort fra at Samsung vil fokusere mye på Tizen framover, det er på mange måter som Android uten Google.

 

Samsung mener kanskje at de nå har muskler nok til å kjøre sitt eget løp og kan frigjøre seg mer fra Googles innflytelse og kontroll. Skal heller ikke se bort fra at Samsung har seriøse ambisjoner om å bruke Tizen-plattformen til å etablere en stor inntektsstrøm fra apps, innholdstjenester, osv, i stedet for å la Google sitte og skumme fløten som de gjør med Android.

Lenke til kommentar

Vurderer å prøve ut Android nå, og må si S3 frister. Men ser at denne også har "metall-kant" slik som S2 hadde. S2 hadde jo en (simpel) lakk som har flekket av hos de jeg kjenner med S2. Er det noen som vet hvordan denne "kanten" er på S3? Er det samme "billige" lakk?

At mobilen ser slitt ut etter noen måneders bruk er ikke krise, men hadde vært bedre om den ikke gjorde det. Og da One X har rimelig like specs, så blir byggekvalitet kanskje en avgjørende faktor. Dette påvirker jo også annenhåndsverdi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...