Gå til innhold

Den VELDIG uoffiselle tråden om Samsung Galaxy S3


Anbefalte innlegg

Flip casen var dritfin. Men dere som snakker om at dere vil ha kortene deres ilag med mobilen - blir ikke magnetstripene/chipene ubrukelig etter en tid i nærheten av mobilen? Eller er det kommet nyere teknologi i kortene som jeg ikke har fått med meg?

 

Har hatt bankkortene mine i flipcase sammen med SGS2 i et helt år nå, og de virker fortsatt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det forsvarlig å kjøpe Samsung Galaxy S III når du har Nexus fra før av? ^^

 

Eg har spurt meg sjøl det spørsmålet, forløpig er svaret nei ;)

 

- Dårlig Wifi rekkevidde

- Tynnere (Synes Nexus er klumpete)

- Bedre kamera

- Mulighet for MicroSD kort, 64 GB. (Betyr at man endelig kan ha masse filmer, serier osv)

- 2100 mAh (blir sikkert cirka lik batteritid tho)

 

Jeg føler at alle disse punktene gjør at jeg er på nippen av å kjøpe Samsung Galaxy S III. Hvovedargumentet mitt er da at jeg synes at Nexusen min har dårlig wifi rekkevidde, er klumpete og har lyst på bedre kamera og muligheten for MicroSD. :)

 

Har Samsung Galaxy S III bedre wifi rekkevidde en tidligere telefoner? (Galaxy Nexus, S II)

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Trenger ikke å se skjermen for å vite om svakhetene. Har sett både Note og Galaxy Nexus, som begge bruker samme type skjerm. og du kan se forskjell på de og f.eks skjermen i SGS2, som er bedre på det meste med unntak av oppløsningen. Jeg tror dog ikke at dette kommer til å bli et problem for meg hvis jeg ender opp med denne. Skulle bare ønske det var en plus bak der, for good measurement. :p

 

Dere overdriver dette med at dere klarer å se forskjellene så lett.

 

Se på disse 3 linkene.

 

http://www.phonearen...for-you_id23134

 

http://rs20.mine.nu/...son-simulation/

 

http://oled-a.org/ne...ails.cfm?ID=738

 

Likte signaturen din, men heter det ikke Ice Cream SandwiCh?

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å kjøpe S3 av to grunner.

 

1. Den har Cortex A9-innmat. Cortex A15 er allerede i produksjon hos Samsung og Qualcomm er allerede ute med sin Krait som minner om A15 (men er eget qualcomm-design) bygd på en 28nm prosess. Dermed føler jeg det blir dumt å kjøpe en A9 nå, litt som å kjøpe en Core 2 Quad Extreme 2 måneder før i7 kommer ut. 32nm A9 er større, bruker mer strøm, genererer mer varme og har langt i fra en like effektiv arkitektur som A15.

 

2. Skjermen er pentile. Leste igjennom tråden og fant ut at det spesielt var en person som argumenterte sterkt for at pentile ikke var et problem, fordi man uansett ikke kan se pixlene. Det er derimot langt i fra det største problemet med pentile. Problemet er at det ikke klarer å gi en like god fargegjengivelse, spesielt på lyse farger. Når man først har sett det, kan man ikke "unsee" det. Hvit blir en blanding av grå/blå/rød tint, og for min del er det ikke noe jeg aksepterer i en high end deivce, det er alt for dårlig kvalitet. Da velger jeg heller en One X.

 

http://assets.sbnati.../pentilesad.jpg

 

http://cdn0.sbnation.com/entry_photo_images/3924306/pentile_mess_1024_gallery_post.jpg

 

Det er meningen at signalbarene skal være hvit.

Endret av p-trus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det spiller jo ingen rolle hvordan skjermen ser ut gjennom et mikroskop, det er hvordan du oppfatter det når du ser på den som er poenget. Ingen av de forhåndsomtalene jeg har sett har omtalt skjermen som noe mindre en fantastisk, både når det gjelder skarphet, fargegjenngivelse og kontrast/sortnivå.

 

Jeg er selv skeptisk til pentile, men jeg tror faktisk ikke det er noe problem på denne telefonen.

 

Dessuten: Signalbaren er grå, se bilde i linken, jeg synes det ser ut som hvitt er hvitt der hvertfall....

 

http://www.mobileindustryreview.com/media/20120503_220230-e1336433313286.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger ikke å se skjermen for å vite om svakhetene. Har sett både Note og Galaxy Nexus, som begge bruker samme type skjerm. og du kan se forskjell på de og f.eks skjermen i SGS2, som er bedre på det meste med unntak av oppløsningen. Jeg tror dog ikke at dette kommer til å bli et problem for meg hvis jeg ender opp med denne. Skulle bare ønske det var en plus bak der, for good measurement. :p

 

Dere overdriver dette med at dere klarer å se forskjellene så lett.

 

Se på disse 3 linkene.

 

http://www.phonearen...for-you_id23134

 

http://rs20.mine.nu/...son-simulation/

 

http://oled-a.org/ne...ails.cfm?ID=738

 

Likte signaturen din, men heter det ikke Ice Cream SandwiCh?

 

Ja, du har rett og jeg har fikset skrivefeilen nå.

Lenke til kommentar

Det spiller jo ingen rolle hvordan skjermen ser ut gjennom et mikroskop, det er hvordan du oppfatter det når du ser på den som er poenget. Ingen av de forhåndsomtalene jeg har sett har omtalt skjermen som noe mindre en fantastisk, både når det gjelder skarphet, fargegjenngivelse og kontrast/sortnivå.

 

 

Så vidt jeg vet har S3 og GN samme panel, og jeg ser det godt på nexus. Oversatuerte kontrastfarger, halveringstid på de blå diodene som ikke ligner grisen fordi de er bøffa opp til max (disse to skyldes Amoled-teknologien, ikke pentile), og grumsete lyse farger (som hvit og grå).

 

Jeg synes ikke det ser bra ut, og er for min del et irritasjonsmoment. Jeg kunne ha overlevd med så sterke farger som Amoled har, men da må hvit være like god som svart. Slik det er i dag på Pentile blir det bare grums, og skal jeg kjøpe en mobil til over 5000 kroner forventer jeg et skikkelig panel.

Lenke til kommentar

Er det forsvarlig å kjøpe Samsung Galaxy S III når du har Nexus fra før av? ^^

 

Eg har spurt meg sjøl det spørsmålet, forløpig er svaret nei ;)

 

- Dårlig Wifi rekkevidde

- Tynnere (Synes Nexus er klumpete)

- Bedre kamera

- Mulighet for MicroSD kort, 64 GB. (Betyr at man endelig kan ha masse filmer, serier osv)

- 2100 mAh (blir sikkert cirka lik batteritid tho)

 

Jeg føler at alle disse punktene gjør at jeg er på nippen av å kjøpe Samsung Galaxy S III. Hvovedargumentet mitt er da at jeg synes at Nexusen min har dårlig wifi rekkevidde, er klumpete og har lyst på bedre kamera og muligheten for MicroSD. :)

 

Har Samsung Galaxy S III bedre wifi rekkevidde en tidligere telefoner? (Galaxy Nexus, S II)

 

1. Wifi-dekninga kunne vore bedre. Kan hende det blir bedre med softwareupdates. Per i dag er den litt svak det skal eg vera enig i.

 

2. Eg synes da nexus er ganske slank, men det er min oppfatning då :)

 

3. Kamera er ok, ikkje topp på nexusen.

 

4. filmer, serier har eg aldri sett nytten av på ein mobiltelefon. Ipad, galaxy tab gjer den jobben.

 

5. den har større skjerm så dei ekstra mah går nok med til den. Det som skiller den frå nexus er exynos-cpuen med ei 5 kjerne for mindre kraftige oppgåver. Dette vil spare batteri. Samsung har ikkje oppgitt batterilevetid endå så alt blir spekulering.

 

Det frista med s3 her også, men eg veit ikkje om forskjellen blir stor nok. Dessuten har den pentileskjerm :/

Lenke til kommentar

Hadde planer om å reparere min gamle 3gs (vil ikke ladde), men tror heller jeg skal gi den til min søster så får hun den og sendt den inn til rep, så blir det vell jeg kjøper en S3 heller. Skal dog sies jeg har lyst på en my smartp.

 

Har sett litt på chess sine sider 1299.- sjakk matt abb 349.- dog total pris dyrere.

 

Noen som har tenkt å kjøpe den uten abb? Prisen ligger vell da på ca 5200.- ellerno.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Hadde planer om å reparere min gamle 3gs (vil ikke ladde), men tror heller jeg skal gi den til min søster så får hun den og sendt den inn til rep, så blir det vell jeg kjøper en S3 heller. Skal dog sies jeg har lyst på en my smartp.

 

Har sett litt på chess sine sider 1299.- sjakk matt abb 349.- dog total pris dyrere.

 

Noen som har tenkt å kjøpe den uten abb? Prisen ligger vell da på ca 5200.- ellerno.

 

Kjøpr kontant og sjakk matt vedsidenav selv om det blir lik pris. Orker ikke. Så mye pr mnd. Altså sjakk matt 199+ 349 i nedbetalinng.

Lenke til kommentar

Hadde planer om å reparere min gamle 3gs (vil ikke ladde), men tror heller jeg skal gi den til min søster så får hun den og sendt den inn til rep, så blir det vell jeg kjøper en S3 heller. Skal dog sies jeg har lyst på en my smartp.

 

Har sett litt på chess sine sider 1299.- sjakk matt abb 349.- dog total pris dyrere.

 

Noen som har tenkt å kjøpe den uten abb? Prisen ligger vell da på ca 5200.- ellerno.

 

Kjøpr kontant og sjakk matt vedsidenav selv om det blir lik pris. Orker ikke. Så mye pr mnd. Altså sjakk matt 199+ 349 i nedbetalinng.

Sant det, er ikke fæn av nedbetaling egentlig. *tenke litt* :)

Lenke til kommentar

Men har man ikke pengene her og nå så må man det hehe. Fikk tilbake penger av lumiaen for 4 gang service så jeg kjøper den kontant. Selv om totwlprisne blir mindre om man feks tar fastpris abbonement hos netcom. Feks om den havner på samme pris som one x med abbo koster kun telefonen 3899 istedenfor 5400 på totalprisen

 

Men om du vurderer å kjøpe telefonen med sjakk matt bør du heller velge netcom fastpris large. Der sponses telefonen slik at den mest sansynlig koster under 4000. Og mnd prisen er på 589 mot chess sin 549 der du kun får 500 av alt mens for de få kronene ekstra får 1200 min, 1200 mb og 600 sms

 

Send meg pm om du vil ha bedre forklary på hvor mye du sparer ved å velge netcom istedenfor den løsningen du tenkte på:)

Endret av Christoffero89
Lenke til kommentar

Pris på Netcom med Fastpris Medium: 439*12+1500. Isolert hvis du allerede har Fastpris Medium og ikke har forhandlet deg frem til bedre vilkår, blir da mobilprisen:

 

(439-239)*12 mnd= 2400

+ kontant betaling 1500

= totalpris på 3900. Dette er et tilbud jeg slo til på . For de som har Fastpris Large blir lik utgangspris 3400, mens Fastpris XL = 3932.

I tillegg får man med Gavekort på 300 til bruk i den fysisken butikken deres på tilbehør, f.eks Flipcase eller Allshare Dongle. Litt kjipt at den trådløse laderen ble utsatt da gavekortet bare funker til Juli

Lenke til kommentar

Hater avbetaling, fordi jeg liker å ha litt frihet. Ikke det at jeg bytter telefon så veldig ofte, hadde iPhone 4 i nesten 2 år før jeg byttet til Samsung Galaxy Nexus, som jeg har hatt i 6 måneder, men hadde jeg hatt abonnement nå kunne jeg ikke hatt friheten til å kjøpe meg en S III.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...