Gå til innhold

PC-byggekafèen - Spørsmål rundt PC-bygging


Anbefalte innlegg

Har vurdert dette ettersom PCen er ganske gammel, men tror ikke det blir før rundt november da jeg får bonus fra et prosjekt på jobben. Har hørt fra bla. netshop at hovedkortet bør oppgraderes ettersom det er lite rom for forbedring med det gamle, så da er det muligens like greit å kjøpe helt ny. Kjøpt 4k ram fra en kamerat som kjøpte feil for en billig penge, så det blir nok muligens det siste jeg oppgraderer.

 

Deluze: har 400w stømforsyning, som er ifra 08. Usikker på merke/modell.

 

@

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er så enkelt ja. Takker! :)

 

Har da et nytt spørsmål;

PC'en er nå ferdig bygd. Koblet den opp for å sjekke at alt fungerte. Har dog IKKE skjerm.

 

Det som skjedde var at PC'en startet opp, og alle vifter startet å gå. Så døde den igjen, også startet den igjen, og døde på nytt.

Deretter startet den opp på nytt, og nå går den som en drøm. Hva er greia?

Lenke til kommentar

Ålreit. Satser på at det ikke blir et videre problem. Får sjekke litt videre når jeg skaffer meg skjerm.

 

 

EDIT:

 

Noen som har tips til en skjerm til helst 1500 kroner? Kan strekke meg opp til 1600 om nødvendig. Har dessverre ikke budsjett til noe dyrere.

21,5 - 23 tommer :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Ålreit. Satser på at det ikke blir et videre problem. Får sjekke litt videre når jeg skaffer meg skjerm.

 

 

EDIT:

 

Noen som har tips til en skjerm til helst 1500 kroner? Kan strekke meg opp til 1600 om nødvendig. Har dessverre ikke budsjett til noe dyrere.

21,5 - 23 tommer :)

 

Dell UM2312HM. Fins på www.dustinhome.no

Lenke til kommentar

Nå er PC'en oppe og går, og har nå fått installert Windows 7 på SSD-disken. Men går jeg til Min Datamaskin finner jeg ikke snurredisken. Står bare Disker (1) også er SSD'en oppført.

 

Finner dog snurredisken i Device Manager, men den virker så rar. Går jeg i BIOS og til Boot Manager (eller hva det heter), så er disken der sammen med SSD og det optiske drevet.

 

Hva har jeg gjort feil? Kan legge til video og bilder hvis nødvendig.

 

SSD - Samsung 830 128GB

Andre disken - Seagate Barracuda 1TB

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...